Jump to content

Merita o masina noua


Golfer
 Share

Postare recomandată

la o masina 9 devalorizarea in primii 2-4 ani este foarte mare, deci eu as prefera o masina de 4 ani la o treime pretul decat a costat de 9.

Nu prea are ce sa pice la masina care sa coste 10k euro. Iei o masina de 4 ani, o tii 2 ani de zile, dupa care o vinzi cu cat ai cumparat-o sau pierzi cel mult 1000 euro.

Veniturile mele nu sunt deloc sigure, nu pot sa stiu cati bani o sa castig peste 2 luni, dar peste 5 ani... deci stau deoparte de leasing si rate. Mai vad un dezavantaj major la masina noua, esti obligat sa faci reviziile la reprezentante, care stim cu totii cat sunt de nesimtiti si te jupoaie de viu, te lasa calic cat ai zice "revizie". Iar la leasing ar mai fi asigurarea obligatorie, care ajunge la cel putin 100 euro pe luna.

DACA as castiga zeci de mii de euro pe luna as lua masina noua, dar asa, cum sunt doar un muritor care ciupeste niste bani din stanga si din dreapta, raman convins pe avantajele SH, chiar daca pot sa apara unele probleme enervante.

Un passat tdi din 2mii1 costa 8-10mii de euro, care ar fi alternativele la masina noua? Nici macar un megane chel nu intra. A, da. era sa uit: Logan. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu sunt de acord cu tine sharanel... doar o kestie n-ai nimerit-o... un passat tdi 2001 nu costa 8-10.000E, ci mai degraba 10.500-11.500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina noua este sfanta! din multe puncte de vedere, unele din ele fiind mentionate mai sus, dar din pacate nu totzi ne putem permite sa luam mashina dorita de noua si atunci incepem si facem concesi, luam un SH chiar daca nu ne place culoarea , tapiseria , motorizarea si altele.

Eu am avut mashina noua , pe care am tinut-o 5 ani si nu regret nimic, in momentul actual ma voi gandi la un SH si sunt convins ca voi avea cosmaruri gandindu-ma la eventualele probleme.

Mashina ca si alte multe lucruri in viatza este o loterie, asa ca fiecare cu norocul lui.

Ambele variante au avantaje si dezavantaje si uni dintre noi avem deja o anumita parere care e cam greu de schimbat, asa ca discutia trebuie purtata amical si nici decum sa incercam sa ne convingem unul pe celalalt cum e mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate chris, fiecare cu parerea lui... oricum, un lucru este cert... SH-ul este un compromis! daca nu sunt o problema banii, iei masina noua kit ca pierzi mai mult la revanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ender: nu am bagat mai nimic in 4 ani de tinut un "harb" de 11 ani vechime (azi). Un senzor ABS, un termostat, o termocupla si un puc CCV (care a venit spart). In rest.... filtre, ulei, motorina, lucruri care le plateai mai scump la una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei.... masina ta "nu se pune". E din generatia de "aur". Acum mi se par mult mai "subtirele" masinile. ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei.... masina ta "nu se pune". E din generatia de "aur". Acum mi se par mult mai "subtirele" masinile. ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

ete nae... n-are aer conditionat, n-are geamuri/oglinzi electrice, n-are ESP, n-are airbag-uri laterale, n-are volan reglabil, n-are trapa, n-are discuri pe spate (!). Cum mai este dintr-o asa zisa generatie de "aur"? Sau te refereai la fiabilitate doar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta la fiabilitate... ia amintiti-va de volvo-urile din 80. Nici de-ale dracu nu se stricau... vorba ceea ... "they don't make'em like they used to". Sunt 99% convins ca e facuta intentionat treaba asta... ce interes ai putea avea sa faci o masina care 15 ani o sa mearga fara reparatii? Nu mai iei bani din piese, nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e una la mana.

Si a doua ar fi ca toate tarile au inflatie, si atunci o mascheaza putin: nu ridica prea mult pretul, pt a face fata concurentei, si pt a nu speria cumparatorii, dar umbla putin la calitate. Adica o coboara. Acest lucru este valabil pt toate produsele de folosinta indelungata (electronice, de ex). Acu` 15 ani alegeai Panasonic si Audi, si aveai garantia unui produs de calitate superioara, care nu se va strica niciodata. Acum alegi aceleasi marci, si observi ca panasonicul are plastic ca si un noname, iar pe spate scrie Made in Bangladesh, iar componentele din Audi sunt fabricate in Spania, Portugalia, Ungaria, si ce-o mai fi. Toate astea duc la scaderea calitatii. Am primit niste tricouri Nike din SUA, si pe eticheta care certifica originalitatea scrie Made in Honduras. Adica nimic nu mai e cum a fost odata. Urmatorul pas este masina de unica folosinta. O cumperi dintr-un parc de pe marginea strazii, te duci pana la destinatie, si acolo o dai la REMAT.

iar a treia problema este ca o masina cu cat este mai accesorizata, cu atat devine mai vulnerabila. E simplu, la fostul meu Audi80 nu s-a stricat niciodata clima, ABS, ESP, geamurile sau oglinzile electrice, nu a cazut nici turbina, si stiti de ce? Pt ca nu a avut nicodata asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

iar a treia problema este ca o masina cu cat este mai accesorizata, cu atat devine mai vulnerabila. E simplu, la fostul meu Audi80 nu s-a stricat niciodata clima, ABS, ESP, geamurile sau oglinzile electrice, nu a cazut nici turbina, si stiti de ce? Pt ca nu a avut nicodata asa ceva.

<{POST_SNAPBACK}>

corect. de aceea este foarte fiabila masina lui @andrei :)

revenind la topic, SH-ul este si alegerea mea, dar un sh de 2-4 ani no more!

dpdv financiar, pret revanzare, satisfactii in exploatare (performante), probabilitate de failure componente, conditii de pastrare si intretinere made in .ro, etc.

si sa nu uitam ca a aparut si garantia la sh-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina noua e "buna" pt. cei care si-o iau pe firma si recupereaza tvaul .. si pentru cei care au bani oricum.

Sa recuperezi 19% dintr-o masina din start e ceva.. si atunci incepe sa fie atractiva. Eu unul ma incadrez la masina noua mai ales pentru ca o iau pe propria-mi firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca exista un "panaceu" pentru intrebarea de fata. Ce pot spune eu e ca, la un venit normal in Romania e o alegere destul de proasta sa iei o masina SH destul de noua. Consider ca exista doua variante prin care sa iesi ieftin:

1. Iei masina noua, garantie 3 ani, n-ai nici o treaba, dupa care o vinzi si repeti figura. Conditie esentiala, un buget initial sanatos, pentru prima achizitie.

2. Iei masina SH veche, dar veche bine :). Ma gandesc aici la o masina VAG intre anii 85-91. Sacrificand ceva siguranta (stim cu totii ca masinile acelei perioade nu excelau la acest capitol), ai o masina care merge bine, consuma putin, orice se strica inlocuiesti din dezmembrari la un pret de nimic, poti merge la aproape orice mecanic pentru reparatii si, in caz de necesitate, la 6-700euro iti iei o masina identica pt piese.

Din experienta prietenilor care si-au luat masini SH destul de noi, 99-2002, am concluzionat ca diferenta de bani fata de una noua se acopera destul de repede din: service (preturi care te lasa afis), preturi piese, consum (mda, tdi-urile, desi puternice, iau un 8-9 in oras la mers normal) si, Doamne fereste, reparatii in caz de accident (ia schimbati o usa la Golf4, cu tot ce implica ea). Cel putin pentru mine, care 99% din timp ma deplasez in oras, masina veche ma satisface total din punct de vedere al intretinerii si comportamentului. E adevarat, in afara orasului ma cam depaseste toata lumea, dar nu sunt in general un om grabit ;)

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca pot sa mai adaug cateva idei...

Cred ca alegerea unei masini noi vs una second hand se face in primul rand in functie de bugetul de care dispui dar la fel de importanta poate fi si afinitatea pentru un anumit model/marca pt care exista doar optiunea SH :wub:

Daca e sa ne referim strict la Romania (dupa cum suna titlul topicului), cu un buget limitat pentru cumpararea unui autoturism nou ai optiunile Logan sau o alta marca mai bine vanduta la noi, insa cu putine pretentii... ;) Acum intervine factorul masina = mijloc de transport sau masina = un "obiect" cu personalitate, care inseamna ceva mai mult pt proprietar.

Tendinta ultimilor ani e indreptata evident in directia producerii de bunuri de consum in cantitate cat mai mare la un pret cat mai mic, iar asta se face in detrimentul calitatii si a durabilitatii. Totul devine la un moment dat un calcul de profitabilitate. "Tin masina 3 ani pt ca are garantie si apoi o vand si iau alta". E bine, e rau? Depinde cum vede fiecare lucrurile. Insa producatorii cam asta fac si ei. Masinile noi nu mai sunt proiectate pentru a activa zeci de ani fara probleme. Se reduc costurile, se recicleaza materialele si se merge mai departe. Cred ca e un aspect de luat in seama la alegerea unei masini.

Nu ar fi de lasat deoparte nici calitatea drumurilor de la noi, a combustibililor si calificarea celor care se ocupa de reparatii si intretinere (including mentalitatea romaneasca - preturi, conditii, timp) ;)

Numai bine,

D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Iei masina noua, garantie 3 ani, n-ai nici o treaba, dupa care o vinzi si repeti figura. Conditie esentiala, un buget initial sanatos, pentru prima achizitie.

Avand in vedere cat de mult pierzi la revanzare, io zic ca ai nevoie de buget sanatos la fiecare achizitie, nu doar la prima.

consum (mda, tdi-urile, desi puternice, iau un 8-9 in oras la mers normal)

La mers normal scoti lejer un 6.5 (eu fac asta fara sa ma chinui)

reparatii in caz de accident (ia schimbati o usa la Golf4, cu tot ce implica ea).

Casco.

E adevarat, in afara orasului ma cam depaseste toata lumea, dar nu sunt in general un om grabit :wub:

Nu uita de confortul la drum lung si mai ales siguranta la drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merita sa ai masina noua, oriunde te afli. (chestia cu motorina care infunda pompa de Laguna nu o comentez, dar nu are nici o treaba cu numele topicului).

Daca e veche te costa mai putin intretinerea? Bine-nteles, nu vorbesc despre diferenta dintre a avea un Golf 1 si un Golf 5, ca nu e cazul. DSar de ce sa-ti iei SH cand ai bani de una noua? Ce influenta are tzara in ecuatia asta? Daca este sa pui intrebarea generic: merita una noua, atunci da, dupa cum spunea si Radu mai sus, una veche este poate mai fiabila (erau mai seriosi constructorii).

Dupa mine problema este exclusiv de buget...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca nu merita masina noua. Am avut una si numai m-au umflat la revizii, pe langa piesele originale ale lor. NU mai vreau sa fure nimeni din portofelul meu.

Cu banii aia imi luam 2 masini la fel la 2-3 ani vechime si sigur nu plateam atat.

Eu am verificat ambele variante si CONCLUZIA MEA este ca pentru drumurile si hotia de la reprezentantele noastre nu prea merita. Si cu o masina nouasi cu una veche te poti scadea pe firma . Cheltuielile sunt sigur mai mari la o masina noua ca esti obligat sa cumperi numai piese de schimb originale. La o masina noua dupa 4 ani pierzi aproape jumate din pretul nou, plus bani de revizii, asigurari.

Prefer sa platesc piese de schimb, si asigurari la 2 masini second decat la 1 noua.

Daca ar fi sa muncesc pentru o masina, nu ca nu mi-as permite sa-mi iau in rate sau leasing si acum una, nu as lua VW sau Audi fara suprare.

Probabil un Lexus GX sau un Mergedes G ca masina impozabila, iar ca masina de oras as prefera un BMW seria 7 sau un Jaguar.

Din "pacate" cum nu am ajuns la un nivel sa-mi permit cu lejeritate aceste masini, si dupa cum nici nu mi-am propus sa muncesc pentru ele, sunt foarte multumit de ce conduc acum si probabil ca mai repede de 4 ani nu am sa trec la o clasa mai spectaculoasa. Poate pana atunci o sa avem si drumuri si autostrazi mai spectaculoase.

numai bine.

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori problema nu este cati bani ai ci, mai mult, ce vrei sa faci cu ei...

Sa zicem ca ai bani de o masina noua - cum te-ai simti in ea stiind ca, din punct de vedere al calitatii, este un pachet de compromisuri de la design, calitatea materialelor la cea a serviciilor?

Pana la urma e adevarat ca masinile nu se mai fac acum la fel de bune cum erau odata? Mai stiu cativa prin Germania sau US care prefera sa tina un "oldtimer" de nedajde in garaj... Voi ce parere aveti?

Si eu zic ca nu merita masina noua. Am avut una si numai m-au umflat la revizii, pe langa piesele originale ale lor. NU mai vreau sa fure nimeni din portofelul meu.

Cu banii aia imi luam 2 masini la fel la 2-3 ani vechime si sigur nu plateam atat.

Eu am verificat ambele variante si CONCLUZIA MEA este ca pentru drumurile si hotia de la reprezentantele noastre nu prea merita. Si cu o masina nouasi cu una veche te poti scadea pe firma . Cheltuielile sunt sigur mai mari la o masina noua ca esti obligat sa cumperi numai piese de schimb originale. La o masina noua dupa 4 ani pierzi aproape jumate din pretul nou, plus bani de revizii, asigurari.

Prefer sa platesc piese de schimb, si asigurari la 2 masini second decat la 1 noua.

Daca ar fi sa muncesc pentru o masina, nu ca nu mi-as permite sa-mi iau in rate sau leasing si acum una, nu as lua VW sau Audi fara suprare.

Probabil un Lexus GX sau un Mergedes G ca masina impozabila, iar ca masina de oras as prefera un BMW seria 7 sau un Jaguar.

Din "pacate"  cum nu am ajuns la un nivel sa-mi permit cu lejeritate aceste masini, si dupa cum nici nu mi-am propus sa muncesc pentru ele, sunt foarte multumit de ce conduc acum si probabil ca mai repede de 4 ani nu am sa trec la o clasa mai spectaculoasa. Poate pana atunci o sa avem si drumuri si autostrazi mai spectaculoase.

numai bine.

<{POST_SNAPBACK}>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a zis anul trecut cineva ca de ce nu imi vand masina si sa iau una noua. De exemplu Solenza (parca nu Logan ca nu aparuse). I-am zis

"Da' de ce??!"

"Ca e noua frate.."

Am realizat ce puternic e aspectul de "nou" in psihologia multora. Mai bine un rahat nou decat ceva mai bun dar mai vechi/folosit. Ma depaseste filozofia asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu mrSeymour si sunt de parere ca merita mai mult o masina sh luata din afara, desigur de la un autohus bun si renumit. Si da, in Romania vad ca se prefera un Logan nou decat un Golf 3, deh, mentalitatea, sa nu mai vorbim de patriotism si de alta mentalitate de genu : o piesa de golf 3 = 10 piese de logan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit asta cu o piesa de golf3 = 10 piese de logan. Ati vazut ce preturi incepe sa practice dacia/renault? Dar sa nu o luam pe o pista de offtopic ci sa spun (ontopic) ca piesele costa la fel si la masinile noi si la cele vechi. De exemplu bare/portiere/faruri (lucruri usor bushibile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand vad ce gropane sunt pe aici la noi, ce capuri de canal, ce spalatorii (vedeti postul meu de la detailing :) ), imi pun cateodata intrebarea daca nu e pacat ca o masina noua sa o bagi in tara asta de .....

Dar problema cu un sh este ca nu stii prin ce a trecut, cati km are reali, cat de lovita a fost...plus ca uneori esti pus in situatia sa faci compromisuri la un sh, nu iei ce culoare vrei, ce motor vrei, si alte chestii, iei ce-ti pica in mana.

De aia mi-am zis sa iau o masina buna care vreau sa o tin multi ani si care sa aiba pe ea exact ce-mi doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, merit sa am o masina noua.

:)

evident, e clar ca e vorba de malai. da o batoza doua, nu o jumate cu care nu poti cumpara decat un slogan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand vad ce gropane sunt pe aici la noi, ce capuri de canal, ce spalatorii (vedeti postul meu de la detailing  :huh: ), imi pun cateodata intrebarea daca nu e pacat ca o masina noua sa o bagi in tara asta de .....

Dar problema cu un sh este ca nu stii prin ce a trecut, cati km are reali, cat de lovita a fost...plus ca uneori esti pus in situatia sa faci compromisuri la un sh, nu iei ce culoare vrei, ce motor vrei, si alte chestii, iei ce-ti pica in mana.

De aia mi-am zis sa iau o masina buna care vreau sa o tin multi ani si care sa aiba pe ea exact ce-mi doresc.

<{POST_SNAPBACK}>

Cand ma gandesc cate zgarieturi am avut pe masina noua, facute de altii, cand vad cate zgarieturi am pe masina de acum primite prin parcari. Aproape la fiecare spalare de masina mai vad cate una. Fiecare tranteste usa cand iese direct pe usa masinii de langa. Merita o masina noua? Cum arata vopseaua pe ea dupa 4-5 ani ? Ca la una veche , zic eu !

Ca sa nu mai zic ca eu nu pot umbla cu aceeasi masina mai mult de 3-4 ani. Nu de alta dar in 4-5 ani industria avanseaza atat de mult si simt nevoia in trafic sa fiu in pas cu toate noutatile in materie se siguranta. Viata mea e cea mai importanta, de aceea cand apare o masina cu sisteme de siguranta mult mai performante o urmaresc si, daca merita, o achizitionez. De aceea am renuntat la masina noua cu care rulasem 4 ani si 140mii. Era in stare impecabila(tehnic si interior) , mai putin exteriorul care in cateva locuri avea ceva zgarieturi.

Nu stiu ce inseamna multi ani pentru unele persoane. Ce folos e ca arata bine si are 10 ani daca nu imi ofera siguranta maxima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recitind topicul, reiese clar (pentru mine, ma rog...) ca totul se rezuma la bani... Gropi din asfalt, tabla mai slaba, zgarieturi, spalatorii, materiale mai scumpe... Bani, bani, bani... Ca sa fiu usor rau: de ca mai baga astia asa multi bani in cercetare, materiale si tehnologii noi? Oare de ce nu iau modelul Dacia? Acum inca aveam ocazia sa luam Golf 1 si 2.

Eu mi-am luat SH pentru ca nu aveam bani de una noua (visam la o Octavia 2, dar...). Daca as avea bani as renunta la Classic urgent, fara sa port doliu 6 luni.

Cu exceptia colegilor cu Broscute (pentru care am tot respectul) si care sunt pasionati de o legenda, toti ceilalti care au masini SH banuiesc ca au luat decizia din ratiuni exclusiv bugetare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!