Jump to content

Zgomot la o anumita viteza


likutza
 Share

Postare recomandată

Ca tot se vorbeşte de cutii....există vreo procedura de reglat cutia la polo 9 n? Sau mecanismul drive by wire? Uneori îmi intră greut treapta 2 şi marsarierul. Am dat un pic de vaselina pe cablurile de sub baterie, parca s-a îmbunătăţit un pic situaţia dar tot nu e cum trebuie

Modificat de lucianNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut ! Vreau si eu sa merg la dl. ANDREI din Campia Turzii ( Viisoara)  pentru ca am un suierat in frana de motor la seat leon 1.6 16v. Ati avut ceva probleme cei care ati fost la el, sunteti multumiti de reparatia facuta, recomandati sa merg si eu avand in vedere ca eu sunt din BACAU ? Multumesc si drumuri bune va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul l-ai verificat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da l-am schimbat, am fost si la mecanicul meu, si alte serviceuri si este cutia cu probleme,. Aici toti imi recomanda dezmembrai. Rog mult daca imi poate raspunde cineva la intrebarile de mai sus. merita sa bat drumul pana la campia turzii, s-au sa iau alta cutie de aici din oras de la dezmembrari?.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pareri pozitive pe forum, deci pare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sunteti multumiti de reparatia facuta, recomandati sa merg si eu avand in vedere ca eu sunt din BACAU ? 

Omul voia parerea unuia avizat sau care are la activ o experienta similara.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ma justific in fata nimanui, dar ai trunchiat posturile citind pe diagonala, aici incercam sa ne ajutam unii pe altii cu orice parere constructiva. Ultimul post era tot al unui Lucian de acum un an pe care nu s-a sinchisit nimeni sa-l ajute desi erau si acolo cateva sfaturi de dat. Daca ai sfaturi constructive de dat nu cred ca deranjezi pe nimeni. :icon_thumright:

 

La acea intrebare citata de tine "sunteti multumiti de ?" nu i-am raspuns direct la intrebare, ci indirect sa verifice uleiul prima data inainte sa dea cu banul pe orice fel de reparatii.

Apoi i-am raspuns la intrebarea daca: "merita sa bat drumul pana la campia turzii", ca am citi doar pareri pozitive avizate in trecut. :blah:

 

Colegul se gandeste si la cheltuieli: drum + reparatie (piese+manopera). Ca sa afle raspunsul la a 2-a intrebare daca merita, cel mai bine ar fi sa sune personal sa discute si sa afle cam in ce suma se incadreaza reparatia, si apoi sa puna in balanta cat costa una second + manopera de schimbare + riscul de a avea probleme cu ea (schimb pe garantie - mai plateste manopera odata, sau se multumeste cu ea - de ex. merge mai greu). :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am sunat, vorbit cu omul, explicat situatia.... zice ca ar fi unu-doi rulmenti dusi, dar exact ce este in cutie nu poate sti decat dupa  ce o desface.. Repet intrebarea pt cei care au fost la el. Sunt multumiti de lucrarea facuta, au avut probleme dupa aceea. Multumesc.

Modificat de lucian 1m
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Pentru lucian 1m. Raspunsul vine foarte tarziu si imi cer scuze pentru asta, dar in momentul asta as putea spune ca este cat mai convingator. Deci am reparat cutia de viteze pe 10 martie 2014 cand aveam 73.000 km la bord, iar acum suntem in 2018 si am in bord 158.000 km si cutia inca duce. Si sper sa duca in continuare. Deci sunt multumit si inca nu a aparut nici o problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/5/2015 at 11:39 PM, lucian 1m said:

Da l-am schimbat, am fost si la mecanicul meu, si alte serviceuri si este cutia cu probleme,. Aici toti imi recomanda dezmembrai. Rog mult daca imi poate raspunde cineva la intrebarile de mai sus. merita sa bat drumul pana la campia turzii, s-au sa iau alta cutie de aici din oras de la dezmembrari?.Multumesc.

Cutia o poti trimite prin curier.De ce nu pui în balanță 

1.cost transport+ manopera+ piesa= satisfacut

2.cutie second = ieftin dar nu  sti ce cumperi ...si poate face același drum de la punctul 1.

Din punct de vedere ..cred ca la Câmpia turzi omu a văzut mii de cutii.Dupa ce o desface iti si zice în  ce stare ii.Am dus cutie cu 270000 km si mio zis...cum e de uzată.Am dus cu 110000 km si o zis e in stare perfecta..Are ochiul format.Eu as duce oricand cutie la făcut la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ce scuze ca postez in aria 9N dar aici am vazut topic similar cu problema mea. Pentru ca nu ma pot desparti de 6N meu 1.4,il mentin tehnic cat de bine se poate ,  . Problema e ca de la un timp apare un harjait doar la viteza de 60 km/h indiferent de treapta de viteze,indiferent ca e pe liber. Nu e de la cauciucuri, face si cu rotile de iarna sau de vara. Am ridicat-o pe elevator si se aude ca e din cutie. Nu sunt rulmentii de fuzeta, au fost inlocuti ambii, inclusiv basculele,capete de bara etc. Ulei a avut mereu la nivel. si a fost schimbat la 2-3 ani cel mult . Zgomotul nu e ritmic, pe turatia rotii, e continuu. cum trec de 60 dispare si totul e frumos, la fel cand scade sub 55. Banuiesc ca e diferentialul ceva, pentru ca face si pe liber la fel. Ce nu inteleg eu este de ce nu face tot timpul, ci doar la 60 km/h? Se poate repera? Cineva vorbea de un tip de la Campia Turzii care repara asa ceva? Ma gandeam sa caut alta CV in dezmembrari, problema e ca nici nu gasesc si nu stii ce iei,daca a avut ulei ,cati km are ,daca nu cumva e mai proasta etc.  Orice sfaturi binevenite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor! 

 

Pentru "stealth", daca esti sigur ca e din grup, din cutie (sunt doi rulmenti acolo), gaseste un service, atelier, unde poti da jos cutia de pe masina. O impachetezi si o trimiti prin curier la Andrei, la Viisoara, langa Campia Turzii. Face treaba foarte buna. Acum mai nou, am inteles ca ar fi marit un pic costurile reparatiilor, ajungand la aceasta concluzie in urma zvonurilor auzite prin Turda de la alti mecanici si comparand o operatiune efectuata de mine in 2014 la el, cu una similara de acum 2 luni pe care nu am mai efectuat-o din cauza distantei pe care trebuia sa o parcurg cu masina pe platforma (din Turda pana la Viisoara; in contextul in care aveam mecanic disponibil la fata locului). Acest transport cu platforma ar fi ridicat costurile prea mult. Dar chiar si asa, cu preturile marite, merita sa trimiti cutia la el. E specialist si se ocupa numai cu asa ceva. Le mananca pe paine cum se spune.

 

Acum revenind la subiect, la zgomotele suspecte din cutie, am o postare anterioara in care am aratat ce a fost defect si ce am schimbat in cutia de viteze in 2014 la aproape 73.000 Km. Din pacate, in acest moment sunt cu masina franjuri, cu cutia data jos si desfacuta si cu alte bube in cutie, nu in cap! Deci, zgomotele la fel ca data anterioara. Acum pot spune, cu siguranta, ca la Polo, in momentul in care apesi ambreiajul si dispare zgomotul, acesta reaparand cand dai drumul la ambreiaj, combinat cu amplificarea zgomotului cand apesi pedala de frana (nu-mi explic legatura, dar asa se intampla; la fel a fost si data trecuta) si disparand si cand o turezi foarte usor, atunci e ceva in cutia de viteze.

 

Eu traind si simtind aceste zgomote si data trecuta, am fost sigur ca au cedat din nou rulmentii de tip ochelar, cei cu codul 02T 311 206 E (mai nou sunt H si J, dar e acelasi lucru). Sunt doi rulmenti incastrati intr-o montura metalica. Ce bine era daca erau tot acei rulmenti defecti. M-ar fi costat mult mai putin. Mecanicul, pentru a putea verifica daca sunt sau nu uzati acei rulmenti a trebuit sa decapsuleze rulmentii, operatiune ce implica inlocuirea acestora, indiferent de starea lor, dar altfel nu ai cum sa verifici, pentru ca bilele nu se vad altfel. Acestia fiind buni in urma constatarii s-a trecut la inspectarea celorlalte elemente.

 

S-au descoperit alti doi rulmenti care trebuie inlocuiti, unul cu codul 085 311 431 J (INA 712 0478 10; este acelasi rulment si in cutie), iar celalalt 02T 311 373L (INA 712 1311 10) si cel mai rau si cel mai scump, axele din cutie. Axul principal, care dupa programul grupului VAG, ETKA, se numeste arbore cutie, in denumirile folosite de unii mecanici mai apare ca tren mobil, sau pinion de atac (pinionul de atac fiind pe acest ax). Are codul 02T 311 103 AD si nu poate fi cumparat decat ca piesa originala OE. Costa in jur de 1640 Lei la reprezentanta. Acesta prezenta uzura serioasa pe o parte din dintii pinionului de atac. Axul secundar, care dupa programul grupului VAG, ETKA, se numeste arbore antrenat, sau tren fix in denumirile folosite uneori, prezenta cimentajul sarit chiar in portiunea pe care venea un rulment, axul avand rol de camasa interioara a rulmentului respectiv, rulment care vine introdus pe ax si cu tot cu ax intr-un capat al cutiei intr-un locas special destinat acestuia. Acesta are codul 02T 311 205 D si la fel nu poate fi achizitionat decat ca OE si costa in jur de 1790 Lei la reprezentanta. Eu m-am invartit de un discount serios la ele si le-am comandat, altfel ma indreptam cu siguranta catre o cutie de viteze SH cu toate riscurile pe care le implica achizitionarea acesteia. Deja cei doi rulmenti precum si cel de tip ochelar mi-au venit. Momentan sunt in asteptarea axelor pentru a putea repara si remonta cutia pe masina. Voi incerca sa pun cateva poze cu axele din cutie si rulmentii noi, apoi daca-mi permite aplicatia voi adauga poze cu axele noi. Daca nu-mi permite adaugarea altor poze,  voi mai posta inca o data doar pozele cu toate piesele.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, am ridicat si axele din cutia de viteze. Astept cu nerabdare repararea cutiei si montarea acesteia pe masina.

10_Arbore antrenat nou.jpg

11_Arbore cutie.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Innebunesc! Am inlocuit axele, piese foarte scumpe si cei 3 rulmenti prezentati mai sus si masina are acelasi zgomot enervant si care ma seaca. Adica am bagat o gramada de bani, nu pot spune degeaba pentru ca am inlocuit doua axe cu defecte si 3 rulmenti, dar masina are aceeasi problema, acelasi zgomot. Nu s-a rezolvat cauza principala. Tare mi-e frica sa nu se fi avut in vedere daca nu cumva s-a macinat si carcasa in locasul in care intra rulmentul cu tot cu ax. Nu stiu ce sa zic. Cand dau drumul la ambreiaj face ca toti dracii, dupa mine, pentru ca inainte nu avea aceste zgomote. (Nu inainte de a duce masina la mecanic, ci inainte de a apare aceste zgomote, ca pentru zgomotole astea am dus-o, convins fiind ca sunt rulmentii din cutie. Acelasi zgomot il avea si inainte de prina reparatie.) Dupa altii, ar trebui sa dau radioul mai tare sa nu mai aud acel zgomot. Zic ca nu e o rezolvare sa dai radioul mai tare. Sunt fiert si nici nu stiu ce decizie sa mai iau dupa ce am dat o palarie de bani pentru lucrarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 04.09.2021 at 0:09, babanovac a scris:

Innebunesc! Am inlocuit axele, piese foarte scumpe si cei 3 rulmenti prezentati mai sus si masina are acelasi zgomot enervant si care ma seaca. Adica am bagat o gramada de bani, nu pot spune degeaba pentru ca am inlocuit doua axe cu defecte si 3 rulmenti, dar masina are aceeasi problema, acelasi zgomot. Nu s-a rezolvat cauza principala. Tare mi-e frica sa nu se fi avut in vedere daca nu cumva s-a macinat si carcasa in locasul in care intra rulmentul cu tot cu ax. Nu stiu ce sa zic. Cand dau drumul la ambreiaj face ca toti dracii, dupa mine, pentru ca inainte nu avea aceste zgomote. (Nu inainte de a duce masina la mecanic, ci inainte de a apare aceste zgomote, ca pentru zgomotole astea am dus-o, convins fiind ca sunt rulmentii din cutie. Acelasi zgomot il avea si inainte de prina reparatie.) Dupa altii, ar trebui sa dau radioul mai tare sa nu mai aud acel zgomot. Zic ca nu e o rezolvare sa dai radioul mai tare. Sunt fiert si nici nu stiu ce decizie sa mai iau dupa ce am dat o palarie de bani pentru lucrarea asta.

Și eu am un polo 1.2 benzina din 2006,am aceeași problemă cu acest zgomot,identic cum ai descris și tu,apeși ambreiajul și dispare zgomotul sau accelerezi ușor și dispare zgomotul.Ma poți ajuta și pe mine dacă ai găsit problema ce ii defect?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minute în urmă, yulyan a scris:

Și eu am un polo 1.2 benzina din 2006,am aceeași problemă cu acest zgomot,identic cum ai descris și tu,apeși ambreiajul și dispare zgomotul sau accelerezi ușor și dispare zgomotul.Ma poți ajuta și pe mine dacă ai găsit problema ce ii defect?

Multumesc mult!

La mine se aude doar pe liber,când merg cu ea nu se aude

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am gasit o explicatie si o rezolvare care sa ma multumeasca la mecanicii din Constanta. Eu, la constatarea mecanicului, ca din cauza a 3 rulmenti si a unei uzuri la arborii din cutie, am schimbat arborii (pe care am dat o gramada de bani, 2400 de Lei, pe original) si acei rulmenti si tot asa face. S-a mai dat cutia jos inca o data, s-a desfacut din nou, am mai inlocuit inca o data rulmentii de data aceasta pe toti (chiar si pe cei de la grup), am  inlocuit chiar si rulmentul de presiune in conditiile in care aveam kit nou de ambreiaj pe masina, ca sa mi se spuna la final ca nu exista o explicatie pentru aceste zgomote, ca totul se prezinta perfect in cutie, carcasa e in regula si ca probabil zornaie sincroanele de pe axe. Nu pot comenta la aceste explicatii pentru ca nici nu ma pricep suficient si pentru ca am si mers la un mecanic foarte bun si stiu ca este foarte bun si ce lucrari face la motoare si ca e printre putinii din Constanta care se baga si la cutii de viteze. Am fost la alt mecanic, doar ca sa-i cer parerea si care cum a auzit zgomotul a spus ca zornaie pinioanele pe axe, ca nu am ce sa fac, ca va zornai din ce in ce mai tare si ca asa se intampla la motoarele in 3 cilindri din cauza vibratiilor, dar ca pot merge asa cu masina ca nu se va intampla nimic. Aceste raspunsuri, momentan, pe mine nu ma multumesc. Si explicatia cu "poti merge asa in continuare ca nu se intampla nimic", e de mecanic care nu are chef de munci grele si complicate. Probabil ca voi mai face un drum unde am reparat cutia prima data (pe masina noua; la 73.000 km si m-a tinut pana la 192.000 km, deci m-a tinut 119.000 km dupa reparatie, mai mult decat m-a tinut ea de noua) unde stiu sigur ca dau de un specialist in cutii de viteze. Sa vad ce mi se spune si ce mi se propune. Acel zgomot la fel se aude si la mine, numai pe liber, in mers nu! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.01.2022 at 1:19, babanovac a scris:

Da...acum am schimbat chitul complet de ambreiaj,am schimbat uleiul în cutie și tot se aude,se aude și câteodată se întrerupe sau când pornesc masina nu se aud pana nu apas ambreiajul,când l-am apasat începe sa se audă.Sa vad acum ca am schimbat ambreiajul și uleiul in cutie dacă mai face după ce se încălzește bine.Inainte sa schimb ambreiajul dupa ce mergeam un pic cu ea de se încălzea nu se mai auzea,dubios oricum.Acum parca și zgomotul ii mai tare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor! Deoarece am plecat de la un zgomot la o anumita viteza si s-a dovedit ca zgomotul era de la cutia de viteze, dezvoltand acest subiect prin postarea fazelor reparatiei cutiei de viteze, continui tot aici pe acest subiect. Asa cum ati citit mai sus, problema mea nu s-a rezolvat. Dupa o gramada de bani investiti in cutia de viteze, zgomotele au ramas si in continuare se aud, uneori mai tare, ceea ce imi da fiori reci pe sira spinarii cu teama de a nu se intampla ceva in mers. Motiv pentru care am achizitionat o cutie SH, ceea ce cred ca trebuia sa fac de la inceput, desi recomandarile erau sa o repar pe a mea de pe masina. Acum vreau sa pun aceasta cutie pe masina cu speranta ca e in regula si nu am probleme cu ea, ca sa o pot lua in portbagaj pe cea de pe masina sa merg cu ea la reparat, unde am mers prima data, la Andrei langa Campia Turzii. Acum am nevoie de ajutor de la unul dintre voi care a mai vazut un astfel de ansamblu de actionare al cutiei de viteze. Cutia pe care am cumparat-o este tot JHG ca cea de pe masina, a fost cuplata tot cu un motor BNM cum am si eu si cred ca a fost pe o Skoda Fabia 2006-2007. In schimb difera sistemul de actionare al cutiei. La mine acel levier cu contragreutate din metal, pare o idee mai mic, iar parghia de actionare este din plastic, cele doua fiind conectate la timonerie prin capetele (de legatura cu cablurile timoneriei) reglabile, astfel: la parghia din plastic vine capatul 1J0 711 761 C cu diametrul interior de 8mm, iar la acel levier metalic vine atasat capatul 1J0 711 761 B, care nu intra direct in axul care exista acolo, acel ax fiind imbracat, ca sa spun asa, cu o bucsa, peste care intra acel capat reglabil.

La cutia SH, parghia de actionare este metalica si acel levier cu contragreutate pare un pic mai mare, dar ambele au ca elemente de legatura niste capete sferice, ceea ce presupune ca au acelasi model de capat reglabil (de legatura cu cablurile timoneriei pe care nu reusesc sa-l identific). Cel mai plauzibil mi s-a parut a fi 1J0 711 761 A, dar cand l-am probat pe acele sfere metalice nu sta infipt in ele, ceea ce m-a facut sa le returnez. Apoi, m-am gandit ca poate exista si pentru acele sfere metalice niste bucse peste care sa intre acel capat reglabil si aici am mare nevoie de ajutor pentru ca nu reusesc sa identific acele bucse, daca o fi asa. Am fost si la reprezentanta (unde il cunosc pe tipul de la piese de schimb), unde parea ca nimeni nu stie ce sa imi recomande, la 3 mecanici la fel, nici unul nu stia, ramanandu-mi varianta forumului, unde sper sa dau de cineva binevoitor care sa ma descurce din aceasta situatie.

Voi pune, in aceasta ordine, poze cu tipurile de capete reglabile, de legatura cu cablurile timoneriei, mai intai cu cele de pe masina mea, apoi cu toate tipurile pe care le-am identificat eu, apoi poza cu ansamblul de pe masina mea si in cele din urma poza cu ansamblul de pe cutia SH pentru care am mare nevoie de informatii. Stiu ca a fost mult de citit si va multumesc pentru rabdare!

01_Capete timonerie actuale.jpg

02_Capete timonerie identificate.jpg

03_Ansamblu de pe masina.jpg

04_Ansamblu cutie SH.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!