Jump to content

Clapeta aer 2.0TDI


KTY
 Share

Postare recomandată

Ma confrunt cu urmatoarea problema …de vreo 2 saptamani s-a aprins in bord martorul "check engine". Motorul functioneaza, as zice fara probleme. Porneste la sfert de cheie, se opreste fara sa se scuture.

Eroarea citita este urmatoarea:

"Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 F    HW: 03L 906 022 G
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG  1614
           Software Coding: 0000172
            Work Shop Code: WSC 83968 290 583366
                      VCID: 285F4DA79BF3120FCF-807C
1 Fault Found:

008201 - Intake Manifold Flap; Bank 1
               P2009 - 000 - Short to Ground - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 23
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 135332 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 09:07:42

             Freeze Frame:
                    RPM: 2079 /min
                    Speed: 59.0 km/h
                    Load: 29.0 %
                    Load: 61.6 %
                    Lambda: 100.2 %
                    Mass Air / Rev.: 560.0 mg/str
                    Temperature: 77.4°C


Readiness: 1 1 0 0 0"

Am sters eroarea, insa continua sa apare la scanare.

In masura in care conteaza, pe actuatorul acela situat pe galeria de admisie (deasupra chiulasei), am montat acum vreun 1 an jumate piesa aceea de metal de pe diesel geek si totul a fost ok la vremea respectiva.

Din experienta colegilor de forum, de vina ar fi motorasul de pe galeria de admisie.

Din verificarile vizuale, nu se mai misca bratul care comanda clapeta, insa tija nu este sarita.

Cauza (actuatorul) este confirmata si de o diagnoza facuta chiar in cursul zilei de azi in service, care mi-au comunicat ca nu este nimic pe parte electrica, insa ca si cei de la reprezentanta, imi recomanda inlocuirea intregii galerii de admisie care vine la pachet cu motorasul, altfel nu ofera nici un fel de garantie.

Am gasit piesa separat pe un site din Romania specializat de piese auto (aceeasi marca ca aceea existent pe auto – cod A2C53248883).

Ideea este ca cei din service sustin ca eroarea va aparea din nou fiindca nu este calibrata cu galeria, si ca ei au mai incercat sa monteze separat si nu le-a iesit, respectiv dupa o perioada le-a aparut eroarea din nou, pentru ca motorasul nu este aliniat cu galeria, asa cum o fac in cei din fabrica.

M-ar ajuta ceva recomandari/sugestii pentru cei care au mai trecut printr-o situatie similara…pentru ca versiunea inlocuirii galeriei mi se pare cam exagerata (din cauza unui amarat de motoras).

De asemenea, daca cunoasteti un service specializat pe astfel de probleme, va rog sa imi comunicati in privat.

Multam mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba doar motorasul dar verifica si clapetele din galerie sa vezi daca se misca usor. CAblajul l-ai verificat ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajul l-au verificat cei din service si au zis ca este ok, respectiv ca primeste tensiune. Au zis ca au incercat cu un alt motoras si a disparut eroarea....insa de schimbat nu vor sa schimbe decat cu tot cu galerie.

In situatia in care as schimba doar motorasul nu stiu daca este suficienta adaptarea cu Vagcom (as aprecia niste linkuri utile ca sa vad ce inseamna si cum se face)...m-au bagat la idei spusele celor din service....cum ca degeaba o sa schimb motorasul, eroarea o sa imi apara in scurt timp, fiindca motorasul nu stie cat si cum sa deschida/inchida clapetele de la galerie si o sa se dea peste cap ... dp asta dv as aprecia daca mai sunt persoane cu astfel de experiente si daca au schimbat motorasul, cat a tinut....nici motorasul ala nu este foarte ieftin (cca. 700 lei)....asa ca daca se distruge si ala rapid, nu fac mare branza...iar SH, nu prea as pune, doar daca as stii ca este de la un auto cu km putini (max. 50k)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou....In cautarile mele de a rezolva problema cu actuatorul clapetei de acceleratie, am gasit o persoana din Galati, care mi-a promis ca rezolva eroarea, insa nu mi-a dat prea multe amanunte....insa el zice ca rezolva toate tipurile de erori specifice de admisie, pentru mai multe marci (grupul VAG, Mercedes, Ford, etc.)

Din ce am vazut eu pe anunturile lui de pe ol..x, am observat ca pentru modelul meu de auto are un kit de reparatie prin care inlocuieste bratele mobile (pana in clapeta de admisie), eventual motorul din actuator (daca este ars)....ceva similar am vazut prin filmuletele de pe youtube ale celor de la XBR...

Ofera si garantie 5 ani, iar pretul ofertat nu depaseste pretul unui actuator SH.

A mai fost cineva de pe forum acolo, este totul ok, de incredere?!....intreb pentru ca nu a vrut sa imi dea detalii spunandu-mi ca nu este treaba mea ce face el la masina, insa eu as cam vrea sa stiu, pentru ca nu as vrea sa anuleze cine stie ce circuite, iar in timp sa ma trezesc cu alte probleme...si sa mai bat aiurea un drum Bucuresti-Galati si retur.

As aprecia un raspuns, daca cunoaste cineva aceasta speta.

O zi rodnica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragomir Valerian

Salut.pentru motoarele cu galeria de plastic unde se gaseste ,sau cum sa il comand.Help!!!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la cei care au si pt cele de aluminiu.....cauta pe olx, pe Vic...are parca si pe forum anunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la postarea proprie din 4 iunie 2020.

Am fost in Galati, recunosc, usor circumspect...a fost demontat actuatorul si inlocuit motorasul din interiorul lui, evident cu curatarile de rigoare si stergerea erorilor, apoi remontat, sters erori si totul era functional din nou....Nu inteleg de ce service-urile lui peste prajit nu pot sa faca acest lucru si prefera sa inlocuiasca toata galeria (ex. am fost la inca vreo 3-4  service-uri, in afara de reprezentanta, unde imi erau clare lucrurile)...ahhh, da, usor cam lacomi, deh, clientul tb sa bage adanc mana in buzunar.

Totul a durat sub 1 ora si costurile muuuult mai mici decat cele solicitate la inlocuirea intregii galerii.

Singurul lucru care nu l-a mai facut...nu a fost montat acel arculet la bratul mobil, insa inteleg ca nu este atat de important, insa mi-a oferit unul ca sa il pot monta oricand doresc eu.

Super ok persoana, facut inclusiv un test cu auto, ba chiar mi-a furnizat si alte info suplimentare.

Asadar pentru persoanele care au erori de genul P2009, P2015, etc. legate de admisie, pot sa recomand persoana respectiva.

Intre timp am facut si cca 1000 km, totul ok, fara erori sau becuri aprinse in bord.

Pentru cine doreste info suplimentare, cu drag, insa via mesagerie privata.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bună ziua

Se reparat/înlocuit clapeta?

Am nevoie pentru un Passat BMP.

Mulțumesc.

Modificat de Manuel N.
Pentru servicii ai topic dedicat!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai ce sa repari la ea, poate doar sa inlocuiesti rotile dintate din plastic ale mecanismului. Eventual curatata, daca merge ok si nu agata sau inlocuita. Nu e fizica atomica, ai de desfacut 5 suruburi si o siguranta de la furtunul de turbo. Vezi in topic ca e detaliat procesul, daca nu, gasesti colegi care te pot ajuta in aria de prestari servicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

de peste un an limitatorul montat si nici o problema ... diesel geek rules

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ! Imi cer scuze daca am scris unde nu trebuia ! Am un passat b6 din 2007 BMR 170cp si am o problema cu eroarea 012600. Pana nu demult mi se aprindea spirala in sarcina si nu mai tragea deloc trebuia sa o opresc si sa o pornesc dinnou si atunci se stingea si mergea normal . Acum am schimbat galeria de admisie, senzorul electromagnetic, egr,agr totul nou  si acum mi se aprinde spirala dar in decelerare sau in frana de motor dar masina trage normal dupa ce se aprinde spirala . Care ar fi problema ? Va rog sa ma ajutati ! Multumesc !  

FB_IMG_1608444157324.jpg

FB_IMG_1608444145855.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptome asemănătoare am avut la un CBAB d in 2010 si era actuatorul de la turbo. Se fisurase membrana si nu mai functiona corect. L-am inlocuit si merge bine. La tester (nu cel de fabrica) imi dadea tot galeria de admisie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare.

Detin si eu un passat cu cod motor cbdc de 110cp iar de vreo 2 saptamani imi apare in bord check engine( care între timp mai si dispare). Dar dupa scanare si ștergerea erorii chiar daca nu apare in bord ea se înregistrează în calculatorul masinii. Masina functioneaza dupa aparitia erorii la fel ca inainte fara probleme. Atasez codul erorii de pe tester in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat.multumesc

IMG-20210504-WA0006.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum verdictele primite spun ca ar fi clapeta. De luni o las in service si o sa ii rog sa verifice intalatia inainte de a comanda piesa. Exista posibilitatea sa fie si din cauza EGR-ULUI? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat firele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea problemei. Dupa ce mecanicul a curatat clapeta, egr si galeria de admisie care era destul de murdare dar functionale si fara urme de uzura, dupa o proba si pus testerul din nou eroarea a reaparut. La o verificare mai atenta a constatat ca motorasul ce actiona clapetele nu mai actiona si a depistat ca la mufa lui unul intre fire era putin ciupit. A remediat problema si dupa 2 zile si 300km totul functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Am si eu o problema cu pasatul meu si anume in mers mi se taie pedala si mi se aprinde spirala si nu se mai urca in turatii pana nu sting motorul iar dupa merge normal.

Precisez ca e deja aprins martorul motor , iar cand pun contactul e un mesaj in bord "sisteme d'echapement atelier."(locuiesc in franta).

Am schimbat vana egr, senzorul presiune aer aici se numeste debimetrul samd

Va multumesc pentru raspuns !!!

 

Modificat de Manuel N.
Offtopic. In functie de raspunsuri vedem unde mutam discutia.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Mihai Passat CBDC
On 06.05.2019 at 15:16, KimDiesel a scris:

La motorul meu, se pare ca trebuie demontata galeria pentru montarea piesei. Suruburile de prindere a clapetei sunt inspre sofer, nu am cum sa le desfac folosind un crichet mic pentru ca nu intra cheia. Motorul este CBDC si are galeria de plastic. A mai montat cineva fara sa desfaca galeria?

Eu tot motor CBDC am dar galeria admisie este din aluminiu din ce observ. Atasez si poza. Probabil difera golf vs passat?

galerie admisie.jpg

Modificat de Mihai Passat CBDC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Poveste pe scurt e in felul următor:

Am avut prima oara eroarea P2017 ce a dus la schimbarea motorașului ce acționează clapetele și curățare egr, clapete și galerie după am scăpat de această eroare și a aparut P2016 cu care am fost și mi s-a verificat tensiunea pe fire rezultând in niște fire ciupite și alt fir tăiat.

Acum am eroare P2015 care deși am pus acel kit de la dieselgeek tot persista. Ideea e că acele clapete agata un pic la închidere și presupun că nu am altă soluție decât să schimb clapetele.

Problema mea este daca aceasta problema poate influența ca mașina să se încălzească mai mult și mai repede astfel încât ventilatoarele să funcționeze aproape în permanență. Plus că parcă parte cu șoferul este mai caldă, din ce am observat temperatura la lichidul de răcire nu trece de 100° însă parcă nu e ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca a fost refacut cablajul,  pana in calc motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Magic Mars

P2015 cu limitator = posibil  limitator chinezesc

Ventilatoarele posibil sa mearga de la regenerari dese sau continue.

Orice eroare la moror anuleaza sau influienteaza negativ regenerarile .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n

Nu știu sigur dacă până în calculator dar până la siguranțe sigur a fost refăcut.

@EEXCALADE

Mersi de răspuns.

Posibil sa fie și chinezesc însă știu că și agață la închidere deci oricum o schimb.

Perfect 😁 de fapt nu e perfect dar se înțelege... Sper că asta sa fie și să nu se mai încălzească la fel după ce o schimb.

Am mai înțeles și că dacă are eroarea aceea exista șansa să intre într-un fel de scenariu de avarie și să compenseze cu combustibil neavând aer că sa faciliteze arderea cu toate că motorașul închide și deschide... cel puțin consumul de combustibil este mai mare la accelerare sau urcare in panta, deci asta se presupune a fi.

O sa revin după ce o schimb daca asta a fost sau nu 😅

Sa rog sa îi facă și o regenerare forțată sau sa o las și își face ea singură?

 

Modificat de Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza folosirea nejustificata!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 5/29/2019 at 4:47 PM, Raul7 said:

Buna. 

Ma confrunt si eu cu o problema asemanatoare. Mai concret, atunci cand opresc masina, nu se opreste lin, ci scutura. 

Am fost in service cu masina pentru alte probleme(distributie, volant, revizie), iar la plecare pâlpâia spirala. M-am intors, a pus-o pe tester, iar eroarea venea de la clapeta de admisie. 

A dat reset la clapeta, iar acum la pornire normala nu mi se aprinde, in schimb daca las activat start/stop-ul nu mai porneste masina (trebuie sa o pornesc manual) si pâlpâie spirala. 

La pornire se simte ca porneste mai greu putin, dar spirala nu mai apare. 

 

Stie cineva daca aceasta problema poate fi remediata cu acel limitator dieselgeek?

Multumesc! 

Salutare. Si eu ma confrunt cu acceasi problema, Tiguan 5N, CFFB, 140CP, 4MOTION. Pe langa scuturat se aude si un zgomot metalic(de volant?), dar nu tot timpul. Sunt zile in care se opreste foarte lin. Acum doua saptamani s-a aprins si martorul "check engine". La service, dupa diagnoza, mi-a zis ca este de la clapeta aer acceleratie si ar trebui inlocuita. Mi-a ofertat VDO, dar cu 6 luni garantie( se poate asa ceva?). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!