Jump to content
Sign in to follow this  
silkworm

Probleme frane

Recommended Posts

silkworm

Salut prieteni,

Am si eu o problema legata de frane, imi cer scuze daca s-a mai discutat; eu am dat search, dar am gasit probleme oarecum diferite, la urma urmei fiecare are specificul ei.

Am avut ieri masina intr-un service pentru revizie (schimb de ulei si filtre).

Dupa ce am luat-o de-acolo, am constatat ca franele nu mai tin cum trebuie, in sensul ca pedala trebuia calcata mai mult decat de obicei ca sa franeze la acelasi nivel ca mai inainte (sau, cu alte cuvinte, pedala era "un pic mai moale").

Astazi am facut un drum de 100 de km si am observat ca problema persista, ba chiar am constatat ca pentru a frana la fel ca "mai inainte", trebuie sa apas pedala de doua sau chiar de trei ori.

De exemplu, daca merg in spatele cuiva si ala pune frana, eu la randul meu trebuie sa pun frana, dar observ ca masina nu se franeaza cum trebuie si am tendinta sa calc pedala "la blana" pentru acest lucru si parca tot nu se franeaza atat de repede cat ar trebui si am senzatia ca nu pot frana in timp util; ei bine, daca eliberez pedala si apoi o calc iar, masina "ingheata".

Dupa drumul de 100 de km am facut un drum de 20 km care imi era mult mai familiar, si avea multe curbe, si stiu cum imi frana masina inainte, cand incetineam pentru a efectua viraje in locurile respective, si cu certitudine acum nu mai franeaza la fel.

Dupa ce am parcurs drumul de 20 de km, cand am coborat din masina am constatat un miros puternic "de ars" (de placheti) la rotile din fata; de asemenea, din rotile din fata iesea fum (sau abur? - probabil datorita faptului ca rotile incalzite trecusera recent prin apa si prin zapada.) Atat rotile din fata cat si cele din spate erau calde.

Trebuie sa mentionez ca lichidul de frana este la nivelul corespunzator, iar placutele de frana au fost schimbate (de atunci am mai facut cam 5000 km).

Masina poate fi miscata cand e pe liber, si are inertie, asa ca nu pare infranata, deci se pare ca niciunul dintre etrieri nu sunt blocati. Frana de mana nu pare sa fie vinovata, deoarece in cazul asta, problema ar fi trebuit sa se manifeste cu preponderenta la rotile din spate.

Cineva spune ca ar trebui aerisit sistemul de franare, ca s-ar putea sa fi "prins aer", insa nu prea vad cum ar putea sa prinda aer pentru ca nu s-a umblat la frane curand.

Sa fie oare pompa?

PS: Nu stiu daca cei de la service au vreo legatura cu chestia asta sau nu; in mod normal, daca si-ar fi facut treaba cum trebuie, ar insemna ca tot ce mi se intampla e o pura coincidenta, dar eu am mai patit in trecut ceva similar: tot dupa o revizie, "meseriasii" mi-au rupt un furtun de la o instalatie de vacuum si a doua zi era pedala tare si nu mai aveam frane ABSOLUT DELOC.

Oricum, ideea este sa rezolvam problema, nu sa gasim vinovati. Cel putin, deocamdata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
silkworm

Grozav, acum au apărut alte simptome: răm

Share this post


Link to post
Share on other sites
l.u.v

Ma gandesc sa nu fii intrat apa in ciuperca servo, sa fi inghetat si sa fie fisurata.

Sa ne tii la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf

Faptul ca aveai pedala de frana moale ma duce la gandul ca ai avea aer pe circuitul de franare, dar !!! asa ceva apare doar daca ai probleme

cu pistonasele de la etriere, mult mai rar cu pompa de frana. Acum ca ai frana " beton" este din ori ca ai o neetanseitate pe circuitul

de vacuum ( depresiunea trebuie sa fie intre valoarea de 0.6 - 0.75 bari ) ori nu-ti mai functioneaza pompa de vacuum.

Din practica pot sa-ti spun ca au fost cazuri cand masina dupa ce a stat o mica perioada masina nu mergea franata, dar dupa ce s-a

actionat pedala de frana careva din roti, daca nu chiar toata puntea sa ramana franata.

Iti recomand sa verifici franele pe un stand de frana ( si nu doar dupa cum simti..) si le spui celor de acolo sa insiste mai mult asupra verificarii franelor, pentru ca aceasta problema poate apare doar dupa cateva franari.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
silkworm

Salut din nou :) şi vă mulţumesc pentru sfaturi.

Am fost cu maşina la reprezentanţă, aici la Serpico

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucian.1950

Aveai aer in instalatie . Aerul este compresibil si asta avea doua efecte :

1 - tinea placutele impinse in discuri , nu destul sa blocheze , dar destul sa le incinga ( vezi sticlele de sucuri acidulate )

2 - cind frinai , intii se comprima aerul pina la un punct din care presiunea lui facea sa devina placutele operationale , desi frina era mai moale

De asta se foloseste la frina si la ambreiaj ( cele moderne ) lichid drept agent , fiindca el nu este compresibil , deci transmite instantaneu si fara diminuare presiunea de la pompe la etrieri si/sau cilindrii de frina si la cilindrul receptor de la ambreiaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
silkworm

Şi totuşi,

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristy40

ca si alte lichide si lichidul de frana fierbe, deci daca rotile s-au" incalzit" este normal sa ia aer :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
silkworm

Brakes' revenge

Salut din nou :(

Problema din pacate a revenit :(

S-a manifestat exact ca si la inceput: intr-o dimineata cand am luat masina la serviciu, am constatat ceva ciudat la pedala (parca era mai dare ca de obicei), de cum am calcat-o prima data.

De atunci, cand iti e lumea mai draga, franele nu tin cum trebuie. Am mers intr-o cursa mai lunga si dupa 150 km am constatat ca toate rotile ereau incinse si mirosea puternic "a frane". Exact ca mai inainte.

Din pacate, nu se manifesta mereu; de obicei, dupa ce merg mai mult cu masina... si probabil ca atunci cand o voi duce iar la mecanic, voi da "o tura" de vreo 200 km ca sa fiu sigur ca nu ma duc degeaba.

Inclin sa cred din ce in ce mai mult ca e pompa. Am vorbit cu un amic care spune ca s-ar putea sa fie din alta parte... de ex. din soft sau din calculatorul de ESP... sau toate astea combinate.

Pentru cine mai vrea sa isi dea cu parerea, fac un rezumat al punctelor caracteristice problemei:

- franele nu mai tin cum trebuie cand sunt "calcate usor", precum si in cursa lor normala; tin insa destul de bine cu "frana la blana";

- franele tin foarte bine la pedale succesive (deja de la a doua pedala se simte) chiar si calcate usor;

- lichidul de frana e la nivel corespunzator;

- rotile se incalzesc mai repede ca de obicei, in timpul mersului;

- dupa o cursa mai lunga (100-200 km) cu regim de franare obisnuit, rotile sunt incinse si se simte "miros de frane";

- masina poate fi miscata cand e pe liber (nu are etrieri blocati)

- problema nu se manifesta mereu (de obicei dupa drum lung, dar nu neaparat).

Si inca un amanunt: nu am schimbat inca discurile la masina, dar nu cred ca e de-acolo. Masina are 160.000 km si daca ar fi fost dupa reprezentanta, ar fi trebuit sa le schimb de pe la 100.000. Eu stiu ca ei au niste norme dupa care schimba anumite piese, dar discurile inca erau "sanatoase" la vremea aia si ar mai merge si acum. Nu de alta dar am inteles ca odata cu discurile, ar trebui schimbate si placutele, iar pe acestea din urma le-am schimbat de curand, nu au nici macar 10.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

1. Exista aer pe instalatie.

sau

2. Garniturile din pompa centrala de frana sunt "duse" si agata/raman blocate dupa apasarea pedalei.

sau

3. Exista probleme cu pompa de ABS (electrice sau mecanice) care duc la blocarea pistoanelor de frana de la roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
albulul

stiu ca nu s-a mai scris nimic de aproape 3 ani pe acest topic, dar poate ma 'aude' cineva

am si eu o problema asemanatoare am achizitionat in 2010 masina din semnatura si avea pedala de frana moale, elastica care prinde jos, am schimbat toate discurile si toate placutele de frana ATE, nici-o diferenta, apoi am schimbat pompa centrala de frana tot ATE, lichidul de frana, a fost schimbat de vreo 5 ori in tot acest timp, iar aerisirea a fost facuta in toate modurile, clasic, cu aparatul, cu vag-comul, un mecanic mi-a zis ca ar putea fi din servofrana pe care am schimbat-o tot cu una ATE si din pacate nu s-a schimbat nimic, mentionez ca toate piesele au fost cumparate noi dupa VIN-ul masinii, dar nu de la reprezentanta ca sunt duble ca pret. nu mai stiu ce sa-i mai fac, ma gandesc sa-i schimb si unitatea de ABS deoarece asta mai e pe lista dar si pentru faptul ca (am uitat sa spun) imi franeaza mai puternic spatele decat fata, a fost testat pe stand si a iesit 72% spatele si 69% fata, si lucrul asta il simt cand franez, am scos si siguranta de la ABS si am pus frana, iar primele roti care franeaza sunt cele din spate..... :(

mai mentionez ca nu am repartitor pe spate, si nu merge infranata nici-o roata.

Ma dispera problema asta pentru ca tata are un golf 4 care are niste frane foarte bune cu pedala tare si sus la fel si colegul de servici pe un pasat

orice sfat e binevenit !!!

Edited by albulul

Share this post


Link to post
Share on other sites
flopem

Am si eu un clikait in bord in zona consolei centrale cand apas si las frana. Chiar si in parcare cu motorul oprit sau in general la stopuri sau cand merg bara in bara la rulaj mic si opresc din frana,respectiv las frana sa pornesc. Nu stiu de la ce provine acel sunet . Este un clincait in mijlocul bordului in spatele consolei - cel putin acolo il aud.

 

Este exact acelasi sunet care-l face si clicaitul cand se pune contactul dar mai putin sesizabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
puiuionut23

Buna seara,am citit pe forum dar nu am gasit o problema similara mie.

Deci..se intampla atunci cand pornesc masina si incerc sa franez,primele 2-3 pedale sunt in zadar(adica pedala se comporta normal dar franeaza foarte putin.repet pedala nu se duce la fund si nu este nici tare ca atunci cand apas pedala cu motorul oprit.)E ca si cum ar alunca placutele pe disc.Specific ca am abs aprins din iarna asta(eroare senzor dreapta spate),dar problema cu frana e de 2 zile, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pmarius_89

Salutari,am si eu o problema la pompa abs, daca apas pedala de frana tare aceasta ramane tare si rotile imi raman infranate, dupa ce o gadil la frana facand pedale usor aceasta se deblocheaza. Pompa abs se poate demonta pentru curatare pe parte mecanica sau sunt obligat sa o schimb? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Cred ca ai probleme cu pompa de frana nu cu ABs-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pmarius_89

Nu e pompa de frana ca am slabit conductele de la pompa si am apasat repede si tare pe pedala si nu are nici o problema, e ceva in pompa abs ce nu descarca lichidul si as vrea sa stiu daca sepoate demonta sa o curat sau sunt obligat sa o inlocuiesc. Masina este Audi A6 2.5TDI an 2001 cod motor AKN.

Edited by Pmarius_89

Share this post


Link to post
Share on other sites
czsilviu

Ma intereseaza daca se poate face o codare pentru ca atunci cand deschid portiera sau opresc motorul sa se actioneza frana de mana! Sau ca AHH sa ramana permanent activ! In schimb cand plec de pe loc se elibereaza singura frana de mana.

La precedenta (VW CC 2013)  frana se actiona automat la oprirea motorului...

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

este cutie automata ? daca da, se poate coda cand o pui in parking, sa actioneze automat frana de mana

Share this post


Link to post
Share on other sites
czsilviu

Nu... manuala! gasisem ceva legat de cutia automata prin vcds la canalul 53

EDIT: ma gandesc ca trebuie sa existe ceva si la Audi, din moment ce la VW cu cutie manuala si frana electromecanica se actiona automat la oprirea motorului sau la deschiderea portierei

Edited by czsilviu

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

da, numai ca la VW asa vine modulul de default - la cele cu autohold - intra pe 53 si vezi ce optiuni ai acolo, in acest sens

Share this post


Link to post
Share on other sites
bZ1

Pai daca ai AHH activ si centura pusa, cand opresti, activezi AHH si cand dai centura jos, automat muta pe frana de mana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
air_catalin

Dragi colegi, 

    am tot cautat pe forum dar nu am gasit nimic. 

    am urmatoarea problema, daca dau in marsharie  cand actionez frana se simte ca si cum at fi UN mic joc si se aude UN zgomot. am fost la reprezentanta cu masina si ei spun ca nu au gasit nimic in neregula la directie. daca ati mai patit acelasi lucru puteti sa-mi ziceti de la ce a fost ? din pacate nu stiu sa descriu f. bine fenomenul, eu initial am banuit ca at fi placutele de frana care scapa putin. precizez ca face doar la prima actionare a franei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jhonutz

Am patit eu de la tamponul antibalans, dar la fel de bine poate fi si de la etriere.

tamponul avea cauciucul "moale" nu era rupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
air_catalin

Revin din pacate. dupa cate drumuri la mai multe service-uri, inclusive reprezentanta, nu am aflat mare lucru. Toti au zis ca nu-si dau seama ce are, singurul care a zis o cauza posibila - capul de planetara care intra in cutia de viteze de la roata din dreapta. Nu sunt priceput, dar mi s-a parut cam illogic. Aveti idee daca asta poate fi o cauza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

Problema este mai veche, raman placutele lipite pe discurile de frana(care au deja o uzura mai mare). Daca pui discuri si placute noi + bucse si bolturi de ghidaj etrier noi o sa scapi de zgomot. Bafta ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri