Jump to content

Problema de atitudine a celor de la VW Romania


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic in numele colegului Nicu Tapalaga, urmand sa-si expuna problema aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la totii,

Nu vrea sa "impusc" pe nimeni dar ma suparat rau de tot atitudinea lor

Povestea :

Am un Golf 5 1.4 benzina cumparat in iunie 2008 de la concesionarul D&C Oradea. In 2009 aprilie am facut prima revizie in RO (aia de 15000km). In sept 2009 ma mut in Franta langa RENNES. In Noiembrie ma duc sa fac revizia de 30000 km la unul din concesioanari VW din Franta. Aici platesc 270 eu si totul e ok si frumos (pretul mi s-a parut mare dar zic ca e Franta si nu comentez nimic). Acum 2 sapt masina nu mai porneste. Zice ca nu are ulei sau compresie. Ceva de genul asta. Am verificat eu si uleiul era ok. Sun la VW Franta si acestia imi trimit o platforma pt a ridica masina si a o duce intr-un service autorizat. In maxim o ora vine platforma si ma intreaba la ce service sa o duca pt ca erau vreo 3 si eu i-am sa o duca la cel la care am facut si revizia. E ok, o duce, nu platesc platforma pt ca zice ca tine de garantie si totul e gratis. Peste 2 zile ma suna cei de la service si imi zic ca masina e gata si sa ma duc dupa ea. Ok, ma duc si ma trezesc ca cei de la serice ma pun sa platesc 197 eu pt ca a fost vorba de intretinere. Au scris pe factura, ceva de genul curatare fluturi..filtre. Ok. Ma duc sa cer lamuriri si imi explica foarte frumos ca curatatul nu intra in garantie si e vb de o posibila proasta utilizare a masini. Sigur ca eu nu sunt de acord pt ca atat timp cat masina e venit pe platforma, nu consider ca am venit la service pt o curatare. Dar fiind o fire mai linisitia de felul meu, platesc si merg sa-mi iau masina. Cand sa plec, masina nu porneste. Aceasi eroare. Il chem pe mecanic si cum se intampla uneori, la el a pornit din prima fara nici o problema. Imi zic ca sunt eu ametit si poate mi s-a parut si plec cu masina. Seara ma tot frusta gandul ca masina mea nu a pornit si e in garantie si cui sa ma adresez sa ma lamureasca. M-am gandit ca cel mai bine e sa ma adresez romanilor mei ca doar de acolo am si cumparat-o. Scriu intr-un formular pe site la Porsche Romania si le poveste ce am patit si ii rog sa ma ajute cu un sfat.

Aici vine nesimitirea lor. In 2 zile imi raspunde un domn si cu o doamna in c.c. si imi zice "Urmare mesajului dumneavoastra si faptului ca masina nu a intrat intr-un service autorizat de catre Porsche Romania, va pot raspunde la modul general..". Si a inceput sa-mi explice ceea ce mi-au zis si cei de la service, adica ca nu intra in garantie pt ca e vb de intretinere etc. Accept dar chestia ca service-ul nu e autorizat de Porsche Romania, ma scoate din sarite. Nu-mi vine sa cred. Imi pare absurd. Imi zic poate eu sunt prost si Porche Romania are ceva service-uri autorizate in zona mea si il intreb din nou pe dl cu pricina, sa-mi zica care e cel mai aproape service autorizat de catre ei.

Intre timp, in urmatoarea zi de la scoaterea din service, masina mea iar nu porneste. Aceasi eroare. Sun din nou la VW si imi trimite iar platforma. Ma tin minte ca am mai fost, le explic situatia. Isi cer scuze pt repetare si ne intreaba daca vrem o masina de schimb gratis, pana se repara a noastra (ulterior am aflat ca in caz de probleme cu masina, VW Franta iti pune la dispoztie o masina gratuit pe toata durata vieti a autovehiculului, atat timp cat intretinerea lui o faci la un service autorizat). Gratuit e inclusiv remorcarea. Ok. Primim o alta masina si peste 2 zile suntem sunati de la serivce sa mergem sa ridicam masina ca e gata si ne explica ca defapt defectul era ceva de genul " un cablu care face legatura dintre computerul de bord si motor, s-a rupt din cauza ca a ruginit in timp din cauza frunzelor etc..". Ok. Intreb daca trebuie sa platesc ceva si imi zic ca nu si daca vreau, tot ei imi zic ca pot sa fac o cerere la VW Franta sa-mi recuperez cei 200 eu. Imi iau masina, sun la WV Franta, deschid dosar cu problema si astept sa ma sune sa-mi zica daca voi primi cei 200 eu inapoi. Deci cei de la concesionar si cei de la VW Franta, au fost foarte draguti. Sigur ca mai putin problema cu primul diagnostic care cred ca a fost eroarea concesionarului. ok

Intre timp, imi raspunde dl de la Porsche Romania :

"Buna ziua,

Pentru a identifica cel mai apropiat dealer de locatia dumneavoastra, rog accesati link-ul de mai jos:

http://www.volkswagen.ro/consiliere_si_ach...ori_volkswagen/

Deci am preluat-o ca pe un scuipat in gura. Scuze pt expresie dar asa mi se pare. Eu sunt la 2500 km de tara si VW Romania ma trimite sa-mi fac revizile sau problemele la masina in tara ? Trimit ei platforma in Franta dupa masina mea daca am probleme ? Straini pot fi draguti si n-au nici o probelma ca masina e cumparata din Ro si ai nostri am impresia ca isi bat joc de noi.

Deci daca cel de la VW Romania se limita la justificarea cu intretinerea, era ok. Eu vroiam doar un sfat de la ei. Nu sa le cer banii sau sa-i rog sa cheltuie vreun cent pt mine

Poate eu sunt prost si n-am citit contractul de vanzare-cumparare in care se scria ca nu am voie sa repar masina decat in RO. Nu il am cu mine si e posibil..

Poate si angajatul de la Porsche Romania are vreo justificare pt ca ma trimite sa-mi fac revizile si reparatiile in RO

Multumesc pt rabdare si astept feedback-uri

Modificat de Nicu Tapalaga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu fiu offtopic, dar ce ti s-a intamplat tie este cam al doilea motiv de a NU achizitiona o masina noua, si sa te lasi in baza garantiei.

(primul motiv ar fi acela ca o masina nu-ti aduce bani, in afara de taxiuri si maxi-taxi)

evident fiecare dupa buzunar, dar sincer la gandirea mea de roman, chiar daca as avea banii de o masina noua... tot catre una second m-as orienta, mai bine dotata evident.

ontopic ai tras singur concluzia la final, la noi in romania totul se face dupa ureche, din auzite, din barfe, etc etc.

tot ce poti sa e faci e sa mergi inainte si sa te juri ca nu mai calci in viata ta in sediul unui dealer (ca mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ati plecat de la o premiza gresita. Atata timp cat masina nu se afla pe teritoriul Romaniei, ati facut revizia la un service autorizat VW din Franta, si nu din Romania, nu inteleg ce raspuns ati asteptat sa primiti de la Porsche Romania, atata timp cat ei nu au nici un fel de obligatie fata de dv. in afara de aceea de a va repara masina in garantie, daca defectul nu tine de utilizarea si intretinerea necorespunzatoare a masinii.

Cat despre atitudinea mai mult sau mai putin jignitoare a romanilor angajati in anumite functii, asta nu e nimic nou si din pacate nici scaderea drastica a vanzarilor din aceasta perioada nu va schimba asta cu nimic in bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma asta e diferenta dintre reprezentanta din Ro si cele din afara , desi ai cumparat-o din Ro garantia s-a aplicat (pana la urma) in Franta fara problema. Daca era invers cei din Ro faceau tot posibilul sa nu-ti dea garantie pt masina.Cat priveste persoana care ti-a raspuns la mail din Romania (ca nu ai facut service in Ro..) probabil era o incompetenta.

:scratch: Am intrat cu ceva timp in urma pe pagina celor de la Pbn .S-au facut schimbari in cadrul service-lui cel putin hilare. Au ajuns in functii de conducere foste secretare , fosti consilieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ati plecat de la o premiza gresita. Atata timp cat masina nu se afla pe teritoriul Romaniei, ati facut revizia la un service autorizat VW din Franta, si nu din Romania, nu inteleg ce raspuns ati asteptat sa primiti de la Porsche Romania, atata timp cat ei nu au nici un fel de obligatie fata de dv. in afara de aceea de a va repara masina in garantie, daca defectul nu tine de utilizarea si intretinerea necorespunzatoare a masinii.

Cat despre atitudinea mai mult sau mai putin jignitoare a romanilor angajati in anumite functii, asta nu e nimic nou si din pacate nici scaderea drastica a vanzarilor din aceasta perioada nu va schimba asta cu nimic in bine.

Da. Ai dreptate. Problemele in general pornesc de la oameni. Asta pot sa o zic si la modul general dupa 6 luni traite in Franta. Diferenta mare intre noi si francezi (cred ca e valabil pt orice tara din vest) este la bun simt si respect. Degeaba suntem un popor de oameni inteligenti, descurcareti si intreprinzatori. Ne batem joc unul de altul, ne furam direct si indirect etc. E o alta discutie..

De ce mi-am luat masina noua ? Pt ca am avut masini doar second hand si era o adevarata aventura sa le repar la service-uri. Adica plateam o gramda de banii pe reparatii, eram tratat cu un "second hand" etc..

Eu nu ma pricep la masini si am zis ca daca tot platesc o gramada de banii pe reparati hai sa iau una noua si sa mai profit si eu putin de beneficile garantiei..

Eu de la Porsche Romania am asteptat un raspuns decent si cu bun simt. Cum cred ca e si normal. Atat. Ti-am zis ca am acceptat ca s-ar putea sa fie un bug de intretinere al meu dar mi-au sarit neuronii cand am vazut ca el se leaga ca acel concesionar ca nu e autorizat de ei. Dar ce ? Exista vreo alta optiune pt mine pusa la dispozitie de ei ? Putea sa-mi zica sa iau legatura cu VW Franta si gata...

Pana la urma asta e diferenta dintre reprezentanta din Ro si cele din afara , desi ai cumparat-o din Ro garantia s-a aplicat (pana la urma) in Franta fara problema. Daca era invers cei din Ro faceau tot posibilul sa nu-ti dea garantie pt masina.Cat priveste persoana care ti-a raspuns la mail din Romania (ca nu ai facut service in Ro..) probabil era o incompetenta.

sa nu fim rai cu femeile :scratch:

un barbat mi-a raspuns si femeia era in c.c. la mail..probabil era sefa sau simtea el nevoia sa-si justifice job-ul in fata ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific, nu am comentat ca ti-ai cuparat masina noua, ba chiar, contrat celor intamplate tie, te felicit in continuare pentru alegere, mai ales ca ai spus ca nu te pricepi la masini. Si eu am facut aceeasi alegere si chiar nu regret deloc alegerea facuta.

Incompetenta exista peste tot, stiu un caz oarecum similar, un prieten din Franta cu un model scump de la Audi (> 40.000 euro) cu zgomot neidentificat la trenul de rulare sau partea de directie a fost in Germania si Franta la diferite service-uri pentru identificarea provenientei zgomotului, fara nici un fel de succes, masina aflandu-se in perioada de garantie. Ba in plus i-au spus ca asa fac toate, nerecunoscand insa ca e vorba de un defect de fabricatie. Un singur service a avut curajul sa schimbe bieletele de directie, pentru a rezolva problema. Din pacate, nu asta a fost cauza zgomotului, insa prietenul a ramas fidel acelui service. E adevarat, acolo nu s-a lovit de impertinenta oamenilor, din fericire, oamenii din tarile din Europa de Vest au bun simt si stiu cum sa vorbeasca cu un client, ceea ce la noi e foarte greu de gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine. Vanzatorii sau oameni din service, ma respecta ca si client, pt ca sunt o sursa de venit pt ei. Sunt multumit, ma intorc la ei cu drag, indiferent de problema. Cand am vazut ca oameni care mi-au incasat niste banii, poate pe nedrept, ma sfatuiesc sa incerc sa-i recuperez, am ramas fara cuvinte. Totul cu amabilitate si zambetul pe buze. Sunt sigur ca in cazul in care voi primi banii inapoi, acestia vor fi de la VW si nu din buzunarul propriu.

Ce sa va mai zic ? Ca in una din cele 2 remorcari cu platforma, ne-au zis ca ajung in maxim o ora iar peste 30 min ne-au sunat sa-si ceara scuze si ne roage sa le permitem sa intarzie 30 min si sa mearga la un alt client pt ca acela a ramas cu masina pe autostrada si noi am ramas cu masina in fata casei. Stateam cu nevasta-mea si ne minunam ca prosti. Credeti ca cei cu remorcatul erau cine stie ce firma si se luptau pt imagine ? Nici vorba. Era un srl (in varianta franceza) care avea 4 camioane de remorcat si 8 masini de inchiriat. Lucrau ca si contractanti pt VW si Peugeot. Masinile de schimb veneau si de la ei si ziceau ca cei 2 producatori le deconteza inchirieria fara problema. Un formular si gata...

Si multe altele..

QUOTE inutil

QUOTE / REPLAY (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele ADD REPLY sau FAST REPLY.

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai acum 2 ani lucram ca Area Service Manager pentru Subaru Romania. Am avut un caz asemanator cu un Subaru Forester in Austria .

Al nostru client a ajuns in Austria si tot asa ca si Dvs.,nu i-a mai pornit masina. In vremea aceea Subaru Romania oferea 3 ani de zile fara limita de kilometri garantie pentru masinile vandute in reteaua nationala(din care doar 2 ani aveau acoperire in reteaua internationala).Un dealer din Austria i-a facturat acestui client 24 DE ORE DE MANOPERA DE CONSTATARE!! lucru pe care eu nu l-am mai intalnit niciodata in activitatea mea profesionala si i-au luat 650 euro.Constatarea lor zicea ceva de pompa de benzina sau regulator de presiune.

Cand clientul a vazut cat il costa a pus mana pe telefon si m-a sunat si m-a intrebat ce sa faca.I-am raspuns ca are de facut 2 lucruri:sa aduca masina in Romania si sa faca o cerere la importator prin care sa i se returneze banii.Masina sa nu mai era in garantie acoperita international de vreo 4 luni .Asa ca al meu client a adus masina in Romania(masina nu s-a reparat in Austria - cei de acolo mai cereau cam 1200 de euro pentru reparatie),mi-a luat cam 1 ora pentru constatare (era vorba de un regulator de presiune de benzina blocat)

Astfel i-am decontat clientului cheltuielile cu constatarea cat si cu tractarea + masina reparata.Eu as fi vrut sa cer socoteala celor din Austria (nu am mai auzit niciodata de 24 de ore de constatare + manopera aferenta),dar mi s-a "sugerat " sa nu o fac pentru ca ar dauna imaginii Subaru(cica..)

Din acest motiv, ii rog pe toti cei care isi cumpara masini noi : intrebati inainte de cumpararea masinii care sunt conditiile REALE de garantie, ce este acoperit si ce nu este.Daca se strica masina in garantie , intrebati daca tractarea este gratuita,daca este ceva de plata .Nu va suparati pe mine va rog, dar in aceste cazuri, clientul este 95% responsabil,pentru ca nu se informeaza inainte.

Daca duceti masina la service in garantie,inainte sa dea drumul la reparatie, dupa ce s-a facut constatarea , cereti o estimare de pret scrisa.Daca nu ati facut-o si sunteti pusi sa platiti o suma de bani discutati cu seful de service care sunt motivele pentru care trebuie sa platiti.Nu va convine, mergeti si faceti reclamatie la OPC (sau la organismul national identic din tarile in care mergeti).S-ar putea sa aveti surpriza sa nu mai platiti nimic .Vedeti ca in alte tari,OPC-urile lor sunt foarte drastice cu aceste probleme .Asigurati-va insa,inainte de a merge la unul dintre aceste organisme,ca aveti dreptate in ceea ce priveste tratamentul pe care l-ati primit de la service.Altminteri va faceti singuri de ras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!