Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

mai stie cineva unde era tabelul ala dat de cei dela vw cu vitezele de deplasare si consumul la fiecare viteza???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , multumesc mult.Ce e in tabelul ala nu e batut in cuie adica pot consuma si mai putin nu?Eu in medie petrosani-cluj napoca(250km) bag de 50 ron benzina(aprox 13L) si ajung aproape la limita mers la o viteza medie de 90km/h.Asta ar insemna 5%..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Super consum...dar cu un benzinar ma mir...bati si consumul dat de carte :frigbaitata:. Eu scot 6,7% cu 1.9 TDI 90 CP...acum iarna...si nu am un stil de condus deloc sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu mai am golful de anul trecut (era unul 1.4 multipunct din 1996) confirm cele spuse de EaglePk: aveam consum de maxim 5.5 % pe exterior daca nu treceam de 90 km/h.

Vara trecuta am facut Suceava-Eforie cu masina plina (bagaje peste tot , 4 adulti + 1 copil), nu prea am depasit 100km/h si am avut consum 5.7%.

Cu motorul din semnatura (1.6) consumul exterior e oleaca mai mare fata de cel de 1.4. Probabil cu 0.3 litri % in plus pe extraurban si aproximativ 0.7% pe urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Super consum...dar cu un benzinar ma mir...bati si consumul dat de carte :). Eu scot 6,7% cu 1.9 TDI 90 CP...acum iarna...si nu am un stil de condus deloc sportiv.

Eu zic ca iti ia cam mult dieselul.....eu cu 1.8, Oradea-Cluj, nu scot niciodata peste 6.3-6.4 chiar daca trag de ea....iar vara si 5.5 (mers economic <100kmph).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun consum la drum lung l-am obtinut in vara, mergand din Maramures pana in Gura Humorului, in principiu cu 90 km/h in treapta a 5-a. 5.8 l/100 km, pe MFA, dovedit 5.5 l/100 la pompa.

Cand merg normal - adica 120-130 km/h in afara localitatilor si 80 prin sate, cu depasiri si accelerari, imi ia exact 6.5 media la drum intins.

Vreau insa sa va povestesc si o experienta neplacuta, datorata mersului exagerat in subturatie prin oras. Dupa vreo luna si jumatate de mers exclusiv prin trafic aglomerat, cu turatii reduse, m-am trezit prin noiembrie ca motorul nu mai mergea rotund iar la unele turatii imi dadea senzatia ca scutura...

Ca remediu, am pus un plin de rezervor de Alto101 de la Rompetrol si am mers un drum Tg. Mures Sighisoara cu a 3-a si a 4-a turand motorul intre 4000 si 5000 rpm. Si-a revenit si nu mi-a mai facut probleme de atunci, dar mi-am invatat si eu lectia cu limita subturarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia neaparat benzina de 100, din cand in cand e bine sa o mai calci, sa-i dai 4000-4500rpm (sau mai mult daca te lasa inima...si buzunaru'), atunci se mai curata injectoare si alte cele.

Asa a patit un prieten de-al meu, si-a luat un golf 3 prin 2005 de la o femeie mai in varsta, si nu reusea sa mearga cu el mai mult de 120 km/h. Mecanicul lui i-a recomandat un drum lung cu masina, si cat mai mult tinuta in ture, ca sa se curete injectoarele. Dupa acel drum incepuse sa-si mai dea drumul masinuta, iar acum... rupe asfaltul, conteaza mult si de stilul de condus cu care e obisnuita masina (stii cum e, cand e mica invata mai usor...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele se curata cu aditivii din benzina intr-o oarecare masura dar nu faceti confuzii sa spuneti ca daca dai talpa se curata injectoarele.

Ce treaba are curatarea injectoarelor cu turatia?

Ati desfacut vreodata o galerie de admisie sa vedeti injectoarele? Ma refer aici la o injectie multipunct la golf 3.

Ati desfacut vreodata un cap de injectie sa vedeti un injector? Ma refer aici la injectie mono-punct la golf 3.

Daca NU, e bine sa sa nu vorbiti prostii ca induceti pe altii in eroare.

Daca mergi mai turat si cu benzina cu cifra octanica superioara, eventual aditivata cureti camera de ardere si supapele de depuneri, galeria de evacuare, CAT-ul, dar injectoarele in nici un caz.

Ganditi-va logic la un motor 1.8 ABS, injectie mono-motronic, injectorul e departe la un kilometru de camera de ardere..... cand pulverizeaza picaturile fine de benzina se amesteca cu aerul si acest amestec strabate toata galeria pana sa ajunga sub supape in cilindru.

Scuzati-ma ca v-am tras de urechi dar totusi.... ABERATIILE sunt prea mari iar un moderator ar trebui sa editeze posturile pentru ca informatia eronata e periculoasa pentru cei care au mai putine cunostinte in domeniu.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt masina mea din semnatura, Golf 3 1,9 TD 75 cp, la cate ture imi recomandati sa schimb? Sa fie bine si la consum si la turbina.. Eu schimb in mod normal pe la 2000 si uneori la drum lung il calc mai bine sa se mai curete depunerile.

Schimb prea repede? Sa il las sa se tureze mai mult? La benzina am vazut ca se vehiculeaza cam 2500 turatia pt schimbarea vitezei. La diesel cum faceti?

Ca idee de la 1800 in sus simt motorul ca trage uniform, nu scutura, paraie sau sa se chinuie; deaia schimb acuma la 2000.

Thanks :sly:

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI_85 il sustin pe PMG, am aceeasi motorizare 1z 1.9 TDI si pe cancerul asta la -25 de grade cat au fost la Suceava in zilele astea mi-a luat 7%.Daca as face un drum lung de cel putin 100km da mi-ar scoate mai putin dar de la mine acasa pana la munca is 13 km si pe frigul asta pana ajunge sa se incalzeasca motorul eu is la serviciu si nu am drum lung sa scot un consum bun, plus ca prind si jumate din oras..semafoare..treceri de pietoni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt masina mea din semnatura, Golf 3 1,9 TD 75 cp, la cate ture imi recomandati sa schimb? Sa fie bine si la consum si la turbina..

Pana te obisnuiesti cu sunetul motorului care-ti "spune" cand vrea o treapta superioara, cel mai bine este sa schimbi intre 2100 si 2400 rot/min. Exceptand de la prima la a 2-a treapta, unde schimbi viteza dupa ce masina se pune in miscare (1300 - 1600).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zipp - ma refeream la drum intins, extraurban....nicidecum in oras. Evident ca la 13 km, abia apuca sa se incalzeasca suficient uleiul...de antigel ce sa mai vb. Pe o distanta asa scurta nici mie nu cred ca imi scade sub 9 pe asa frig (pe MFA).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor...am citit posturile de m-ai sus si mi s-a facut parul maciuca...cum de aveti asa consumuri mici , mie consumul la masina din semnatura nu scade sub 14-15 L % in oras ...o fi ceva defect la masina ?... :rolleyes: eu nu as crede sa aiba vreo problema... nu scoate fum , motorul merge rotund, trage de mananca asfaltul , voi ce ziceti e normal sa am acest consum?

Modificat de florin250
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa e lamuresti in topicul asta, despre consumul normal. Aici incercam sa aflam unii de la altii cum putem "pacali" consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta?

nu am gasit in tabelul asta consumul pt motoarele TDI de 66kw, stie cineva unde gasesc? in ceea ce priveste ideea obtinerii unui consum cat mai mic eu unul nu ma mai agit, e clar: consumul cel mai mic se obtine atunci cand se merge cu turatia de cuplu maxim, fara accelerari si franari bruste. eu schimb pe la 2600-3000 ture si media e de 6.4 in condiitiile in care afara nu prea o las sub 100km/h si chiar daca o las, am eu grija sa recuperez....130 -140 :coffee_lol: iar in oras la fel ii dau talpa cat se poate......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul cel mai mic se obtine atunci cand se merge cu turatia de cuplu maxim

Si daca cuplul maxim e la 4500 rpm ? Eu cred ca te inseli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel se referea cristico,mai precis la tdi de 90 cp unde cuplul max e la 1900 rpm!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da. eu ma refer la motorul de 1,9 TDI -1Z - 90 cai, motorul pe care il am eu pe masina, la care cuplul maxim e la 1900. Ce am uitat sa precizez e faptul ca vara trecut am mers cu A/C-ul mai tot timpul pornit si cam tot 6,4 am scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca e o coincidenta ca are cuplul maxim in zona unde schimba cel mai economic si nu faptul ca acolo are cuplu maxim determina schimbarea treptei ci faptul ca are putere suficienta la 1900rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ florin250

cred ca masina are o problema.Nici nu am consum de 9% pe frigu asta, ci pe la 11-11,8 in oras.Dar de la 11la 14-15% este o diferenta destul de mare.Filtrele leai schimbat?senzorii sunt toti ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tomoiaga Marius

apropo...am si eu niste nelamuriri. De exemplu ce consumabile ar trebui schimbate (filtre, bujii, .... ?) pt a avea un consum rezonabil ?

eu am motor 1.6 model ABU si pe vremea asta am un consul 10-11% in oras si schimb in 2000-3000 de ture. Parerea mea e ca din cand in cand e bine sa ii mai dai putina talpa la masinuta sa nu isi "piarda conditia fizica" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1.6 AEA si am media la consum in iarna asta in bucuresti 10-11 ... e ceva normal ...cu 20 ron fac aprox 45 km

si legat de problema cu consumu... am mai auzit pe la unii ca la ei cuplu maxim e in 4800 ture sau 5200 ... voi faceti diferenta intre cuplu si putere ( kw ) ?

de ex la mn cuplu maxim adica 128 Nm este la 2600 ture si puterea maxima la 5200 ture adica 75 cai ... tocmai daia e recomandat sa schimbi la 3000 ca masina sa cada pe cuplu si sa traga usor in ture ... sa nu chinui motoru

concluzia o trageti singuri dupa ce faceti proba

bagati 20 ron benzina si schimbati la 3000 apoi bagati iar de 20 ron si schimbati la 2000 sa vedeti unde aveti consumu mai mare ... eu am facut proba :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!