Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

din ce am citit eu pe aici si din fisieru lu genuvw la motorul meu 1.8 de 90 de cp ar trebuii sa schimb la 2500-3000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este, doar ca la 2500 rpm obtii cuplul max dar de schimbat vitezele tre sa l schimbi la 3000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , daca as schimba la 3000 as avea consum m-ai mic ? eu asa stiam ca daca schimbi viteza la o turatie mica , sa zicem 2000 RPM scade consumul ... sau poate ma insel :(

Modificat de florin250
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai consumul, din proprie experienta, e proportional cu turatia, schimbi mai sus, ai consum mai mare, schimbi mai jos ai consum mai mic asta daca accelerezi in limitele bunului simt, nu schimbi la 2000 de rpm, apoi ai 1400 de ture si ii dai blana sa acelereze...

La Vento din semnatura, schimb treptele pe la 1600 de ture, exceptie atunci cand ma bag in depasiri si am nevoie de sprint, turatie cade pe undeva pe la 1000 de rpm; ca viteza de croaziera :-D merg cu 90 - 100, daca drumul imi permite, ceea ce se traduce intr-o turatie de peste 1900 de ture.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cuplu maxim este la 2500 RPM atunci ar trebui sa schimb la 2500RPM nu ? GenuWV scria ca trebuie schimbata viteza la 3000RPM ... cum o fi corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele aspirate pe benzina, in trafic, daca nu se aude motorul consumul este minim.Simplu turatii micii si fara accelerari fortate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul se refera si la stabilitatea in timp am motoarelor/turbinelor, nu doar la turatii vs. consum.

trebuie deci alese niste turatii de compromis. Astea trebuie aflate si folosite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la motorul meu 1.8 ABS care are din pacate o cutie cu rapoarte f scurte,schimb la 2500 si cade in treapta superioara pe 2000 si cred ca aici e cel mai bun consum tinand cont si de o functionare in parametri normali ai motorului,sub 2000 pentru un benzinar mi se pare ca il fortez si nu imi place sa`l vad cum se chinuie.Daca ne luam dupa datele tehnice si cuplul maxim cred ca ar trebui sa schimb pe la 3000 ca sa cada in 2500 in treapta urmatoare,dar ar inseamna un consum mai mare pentru ca daca ne luam dupa datele oficiale la 2500 de ture avem cel mai bun consum adica 5.6 iar la la 3500 un consum de 7,5,deci pe la 3000 trebuie sa fie in jur de 6.5-7.Poate ne zic cei cu MFA ce consum INSTANT le indica cand merg subturat ,adica pe la 2000 ture cu 1.8 90 cp si asa poate elucidam misterul cu consumul cat de cat :icon_thumright: .

V-am postat mai jos o imagine cu consumurile in functie de kw pe anumite viteze,cutii automate sau manuale.(doar pentru cateva motoare)

post-31559-1264365691_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce zice olteanu in filmuletu ala ca de la 120 iti creste consumu dar eu cu 140 - 150 km/h pe autostrada ( nu la noi ) am scos consum de 4,5 % . Test cu plinul facut si alimentat din nou la 100 de km. Poate sa fie de la motorina ? sa fie mai buna cea de afara ? Ideea e sa menti o viteza constanta. In Romania mai greu pentru ca la fiecare km gasesti ,,santuri``, pietre, caini morti, gunoaie, oameni care merg pe mijlocul strazii , etc.

Consumul poate fi influentat si de dimensiunea anvelopelor. Acum un an aveam pe masina : 175/60 R14 si un consum undeva pe la 6% afara. De cand am pus avenlopele cele noi de 195/70 R14 s-a imbunatatit consumul semnificativ zic eu :Driver:. Sa fie vreun efect placebo ? :P)

Din ce am inteles poti sa mergi cu motorul subturat daca nu accelerezi brusc. Am facut test pe oras. Am mers o zi intreaga si schimbam numai la 1500 de ture si ghici : am scos consum de 9% :|. Din ce am inteles si cand motorul este rece, in special iarna nu e bine sa turezi masina peste 2000 de ture, iti creste consumul, e adevarat ?

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat ti-o crescut consumul cand ai pus cauciucurile mai mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa putem intelege ce inseamna economic trebuie in primul rand sa intelegem cum functioneaza motorul si ce inseamna anumiti parametri cum ar fi Puterea si Cuplul.

1) Puterea = Cuplu x RPM, deci puterea creste proportional cu turatia, avand in vedere ca cuplul e oarecum uniform - cuplul maxim e nesemnificativ peste cuplul mediu (ma refer la un benzinar aspirat).

Faptul ca motorul trage mai tare sau mai moale, se datoreaza puterii disponibile la o anumita turatie. Cu cat e mai turat cu atat "rupe" mai tare. Indiferent unde se afla cuplul maxim pe grafic, tot la puterea maxima va trage cel mai tare (chiar daca cuplul la puterea maxima e cel mai mic din grafic).

Deci cuplul maxim nu face decat sa apara o mica "burta" pe graficul de putere in acea zona de turatie, destul de nesemnificativa ca sa putem zice ca acolo trebuie sa se intample ceva deosebit (ma refer la cei care sustin ca acolo se schimba treapta de viteza). In zona aia motorul va urca o idee mai repede in turatie si se va simti mai "elastic", mai ferm la acceleratie.....dar si asta in mica masura....deci graficul de putere e "baza".

2) Consumul instant (observat pe MFA) e legat in primul rand de turatie, considerand ca avem o sarcina constanta. Concret: golful meu 1.8 consuma cel mai putin in a 5-a atunci cand merg constant la 2000 rpm = 65kmph. Daca merg cu 2500 in a 4-a la aceeasi viteza, va consuma mai mult.

Practic, cu cat turezi mai putin motorul , cu atat obtii un consum mai mic.....adica "umpli" mai rar cilindrii cu benzina.

DAR, treaba e mai complexa, cum spunea Dorur.... In momentul in care subturezi grav motorul, el va consuma chiar mai mult decat turat normal. Astfel, in oras, daca merg cu a 4-a la 1800 rpm imi consuma mai mult decat daca merg cu a 3-a la 2300rpm. Deci la motorul meu pot sa merg "normal" de la 1900-2000 rpm in sus.....consumul crescand proportional cu turatia.

Avand in vedere ca toate golfurile noastre , hachback sau variant....au greutati foarte apropiate, am putea generaliza in felul urmator, ca sa nu mai depinda de motorizare:

Pentru a schimba din treapta 1-a in a 2-a, avem nevoie ca la finalul "shifting-ului" sa avem o putere disponibila de minim X cai, astfel incat motorul sa aiba un consum minim. La fel de la 2 la 3, si asa mai departe.

Practic, am putea determina prin calcul o putere aproximativa de care avem nevoie pentru a schimba treptele la un consum minim posibil.

Dar cifrele astea ne-ar ajuta doar in cazul in care conducem molcomi.....puturosi....masina "standard", greutate "standard", drum orizontal. Accelerarea se face cat mai lent mai ales la treptele 1 si 2 unde consumul e de N ori mai mare decat la celelalte trepte (vezi poza din postul #3).

In cazul in care urcam un deal, sau masina e incarcata (deci sarcina va fi mai mare), puterea disponibila necesara va trebui sa fie mai mare, deci motorul va trebui turat mai mult decat normal, pentru a obtine consum minim. Concret: pe o panta de 8-10%, de 2-3 km lungime, scot consum mai mic daca urc cu a 5-a in 3000 rpm, decat daca urc cu a 5-a in 2500 rpm.

La coborarea aceleiasi pante faci economie daca mergi in frana de motor (consum pe mfa = 0) in treapta cea mai mare (sa fie macar 2000rpm) fata de cazul in care mergi cu ea pe neutru.

Si MFA-ul nu e un instrument deosebit de precis, dar poate fi luat in considerare, atata timp cat , la mine, arata 6.3% fata de 6.0% consumul la pompa, sau 10.4% fata de 9.9% (la pompa) in oras....

In concluzie, daca am afla puterile minime W,X,Y,Z, am putea afla la fiecare motor in parte cum e mai sanatos sa schimbi treptele....indiferent ca e diesel sau benzina.

post-27196-1264414483_thumb.jpg

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca va ganditi putin, efectul dat de rotile mai mari este acelasi ca atunci cand mergi pe o bicicleta cu roti mari si treci pe langa un copil cu rotile de o palma :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu o regula la diesel e sa nu treci de 2500 rpm daca nu ai 90 grade la ulei (5-10 min dupa ce ajunge apa la 90)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Gti_85

De acord cu tine la punctul 2, consumul cel mai mic pe mfa este in treapta a5a la 2000rpm si 65-70kmh.Legat de frana de motor, am observat ca daca esti cu turatia sub 2000, deja se injecteaza benzina in cilindri.Daca in frana de motor pui neutru, atunci masina o sa consume carburant.

Am probat daca in oras, condusul subturat va micsora consumul si nu este asa.Mai ales la motoarele pe benzina trebuie mentinuta turatia in zona de cel putin 2000 in oras, si cat se poate de constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dreptate vasy la motorul de 1.8 90cp daca mergi constant in oras la 2000 de ture cu a 4-a eu scot un consum de 8-8.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, ideea cu mersul subturat este in felul urmator: urci pana la viteza dorita, sa zicem 50 km/h. Schimbi unde o simti pe ea ca merge bine, nu o schimbi subturat, ca fiind in ture mici, ii dai mai mult gaz sa urce pana la viteza dorita. Abia cand ai ajuns la 50 km/h, o bagi intr-a 5-a, si mergi cu ea subturata, cu conditia sa nu o accelerezi sa obtii o viteza mai mare, sau sa intri in depasire.

Mersul cu motorul subturat, este numai pentru a mentine viteza constanta, nu pentru a decelera, sau a accelera.

Eu asa merg, si imi consuma 8,5 - 9 in oras,in Bucuresti, care este renumit pentru calitatea drumurilor si pentru traficul haotic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aham..... nu stiam.... :D

Se poate ceva mai pe romaneste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce zice olteanu in filmuletu ala ca de la 120 iti creste consumu dar eu cu 140 - 150 km/h pe autostrada ( nu la noi ) am scos consum de 4,5 % . Test cu plinul facut si alimentat din nou la 100 de km. Poate sa fie de la motorina ? sa fie mai buna cea de afara ? Ideea e sa menti o viteza constanta. In Romania mai greu pentru ca la fiecare km gasesti ,,santuri``, pietre, caini morti, gunoaie, oameni care merg pe mijlocul strazii , etc.

Consumul poate fi influentat si de dimensiunea anvelopelor. Acum un an aveam pe masina : 175/60 R14 si un consum undeva pe la 6% afara. De cand am pus avenlopele cele noi de 195/70 R14 s-a imbunatatit consumul semnificativ zic eu :frigbaitata:. Sa fie vreun efect placebo ? :D)

Din ce am inteles poti sa mergi cu motorul subturat daca nu accelerezi brusc. Am facut test pe oras. Am mers o zi intreaga si schimbam numai la 1500 de ture si ghici : am scos consum de 9% :|. Din ce am inteles si cand motorul este rece, in special iarna nu e bine sa turezi masina peste 2000 de ture, iti creste consumul, e adevarat ?

Hai ca ii tare... Eu cu passat-ul din semnatura, mers constant pana in Germania cu 120 la ora, cu depasiri pana la 140 la ora, am scos consum 4,8 l pe 100 de kilometri, la intoarcere n-am mers mai tare de 90 la ora si am avut o medie de 4,2 litri pana in RO iar consumul la 120 km la ora pentru 1.9 TDI 90 cp (Golf 3) este dat de manual ca fiind 5,4 litri/100 iar la 90 km/h este 3,8 l/100 deci la vitezele alea nu aveai cum sa scoti consumul ala...

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am de ce sa mint, nu sunt genul de papagal. Oare statiile de alimentare cu motorina arata gresit in Austria ? am facut plinul pana sus ... exact 4,7 L mi-a aratat pe pompa la un numar de 102 km parcursi. Cand am alimentat in Ungaria la fel. Am zic ca poate nu imi arata mie in bord corect nr de km dar am verificat si pe GPS. Probabil mint de rup :icon_thumright: cine ma crede bine cine nu nu si gata. Precizez ca inainte de a pleca cu masina am facut schimbul de ulei, filtre (aer, motorina, ulei ).

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ii tare... Eu cu passat-ul din semnatura, mers constant pana in Germania cu 120 la ora, cu depasiri pana la 140 la ora, am scos consum 4,8 l pe 100 de kilometri, la intoarcere n-am mers mai tare de 90 la ora si am avut o medie de 4,2 litri pana in RO iar consumul la 120 km la ora pentru 1.9 TDI 90 cp (Golf 3) este dat de manual ca fiind 5,4 litri/100 iar la 90 km/h este 3,8 l/100 deci la vitezele alea nu aveai cum sa scoti consumul ala...

Ar mai avea o scuza,ca golful lui are 1 tona si passatul 1 tona jumate dar si asa mi se pare cam mic consumul pentru 150km/h :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina care o conduc in prezent am achizitionat-o in toamna, nu am apucat sa merg cu ea cand era cald afara.

initial schimbam pe la 3000-3500 ture, ea avand cuplul la 2600. nu am reusit sa imi dau seama care-i treaba cu consumul pt ca s-a racit si mai tare si era normal sa imi consume, iar masina e condusa si de tata, care are un stil mai"batranesc"(dacia rouls!)

voi incerca la vara sa vad ce consum scot la vara.

teoretic cred ca procedam bine. 3500 era in sprint si lent.... nu brusc, d eobicei erau cam 3000-3200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v@sy - iti dau dreptate pentru ca si eu am zis la fel ca tine :P

Cheloo... Si eu fac oarecum la fel....incerc sa pastrez o viteza de croaziera cat mai constanta si pt a ajunge la ea, o accelerez scurt ca sa urce repede in viteza, apoi trec rapid in a-4-a sau a5-a, cu conditia sa am minim 1900-2000rpm. de la turatia asta nu accelerez decat extrem de usor, daca merg in coloana, altfel schimb in inferioara pt ca mai ''ieftin'' accelerez puternic de la 2.5k decat de la 2k ...

@ untouchablle - parerea mea e ca e inutil sa ne spui ca ai mers tot drumul cu 120 kmph si varfuri de 140,etc, atata timp cat nu ai un computer care sa iti spuna ce viteza medie ai avut per total. Consumul nu se rezuma la portiunile in care mergeai cu 120 ci si la alea unde mergeai cu 60/80.... In momentul in care afirmi: am mers 1200km cu viteza medie pe bord 120km/h....atunci va avea relevanta ce spui....altfel e o aproximare de-a ta care poate fi complet eronata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!