Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Stiu asta, dar totusi, sa schimbi uleiul la 3-4000 km mi se pare deja aiurea...  Uleiurile au evoluat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict oras si frecat la rece un 7500 3 decent. Pt ceva mixt un 10k. Extraurban maxim 15k.

Am avut prin 2000 un Renault Megane 1.9dTi 98cp, in cartea de service reviziile erau la 7500km! Masina aia inca mai merge, nu are nicio pb la motor si nu consuma un gram de ulei. Unii care ma stiu de pe vremea autoshow forum, stiu cum nu menajam deloc masina. Nu stiam eu atunci prea multe ( uleiuri, specificatii, vascozitati, etc ) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul schimb de ulei l-am facut la aprox 300h si 7500km rulaj...dupa 8 luni de la achizitie. Am pus Rowe atunci. Al doilea a survernit pe la 17 500km si am pus Total acum. Abia la anul in aprilie masina implineste 2 ani si conform graficului atunci ar fi trebuit sa schimb uleiul daca ma iau dupa intervalul flexibil cu 2ani/30 000km. In prezent am 650h in total si 18 500km. 

Ce am remarcat a fost faptul ca dupa primii 4000km facuti cu Rowe ,80% numai in Bucuresti, computerul masinii imi indica un estimat de 15.000km pentru viata uleiului. Apoi cum nu am mai mers in acest oras minunat a revenit la un estimat spre 30000km.

Eu voi ramane fidel schimbului la numarul de ore nu la km parcursi. Nu ma dau banii afara din casa dar nici 400lei/schimb nu este un pret enorm (ulei, filtre, manopera). Desigur acum aceste ore se vor implini intr-o perioada mai lunga de timp.

Traiasca trotineta electrica pentru mersul prin Bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca mai sunt oameni care privesc logic problema. Pana la urma un schimb de ulei la 10 luni cum se plang unii nu mi se pare un chin de facut iar dpdv financiar 250-300ron(ulei decent + filtru ulei + manopera) la un benzinar obisnuit e ceva absolut rezonabil, e gata totul cat bei o cafea si bagi cateva tigari. Mai dificil si chinuitor e spalatul masinii sau schimbul anvelopelor de vara/iarna. E totusi masina, are nevoie de mentenanta preventiva pentru cei ce nu doresc sa stea prin service si sa primeasca facturi de mii de lei/euro in timp, dand vine ca nu se mai fac masini ca alta data cand culmea, se cerea mentenanta mult mai des si in functie de scenariul de utilizare. Poate fi privit ca un casco pentru motor si turbina.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul oricum voi schimba uleiul + toata revizia mai des ca nu fac mai mult de 6-7 mii de km pe an :) Stiti unde se poate gasi mai ieftin Ravenol VMP USVO 5W-30 in Bucuresti ?

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, adica bidon de 4L + inca unul de 1L ? Oare 5L+1L au in oferta ? Ca la mine in motor intra vreo 5.5L... :)

Edit: vad ca au si de 1L nu foarte scump.

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Promotia clasica Ravenol vine cu 4+1L.

P.S. Daca nu mergi strict in oras la orele de aglomeratie maxima poti sa te intinzi linistit cu uleiul mai mult de 6-7mii/12 luni.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma faci sa rad. In trecut ai folosit Castrol LL 3,la asta nici eticheta nu seamana!:))ca idee, pe  acest ulei am platit la atu in De 6 litri 92 e, ma gandesc ce vand astia la 124 lei 4 l....

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, vali zak said:

Ma faci sa rad. In trecut ai folosit Castrol LL 3,la asta nici eticheta nu seamana!:))ca idee, pe  acest ulei am platit la atu in De 6 litri 92 e, ma gandesc ce vand astia la 124 lei 4 l....

Mie mi se pare la fel, dar si daca nu este la fel, etichetele se mai schimba...  Eu am avut si asa la 4l, dar si la bidoane de 1 litru. Masina a mers la fel, se auzea la fel.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Exista mai multe feluri de ulei Mobil 1 ESP (ambele 5W30) ? Adica "formula" si cel simplu, care ar fi noua formula ? :) Stie cineva care e diferenta intre ele ?

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite diferentele dintre Mobil 1 ESP 5W30 "formula" si fara formula. Nu-ti zic care cum sunt, te las sa descoperi singur :). Daca nu-ti dai seama, nu-i bai. Nici masina ta nu o sa-si dea seama care e diferenta. 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1,4 tsi CZDA 150 CP cine are motorul asta ce ulei folositi?am cumparat un golf cu motorul asta  din reprezentanta vw De, ei foloseau castrol edge profesional 5w30.Am vrut sa cumpar ulei pentru inca un schimb insa aveau doar la litru si pretul era 37 e!!! Asa ca am zis pas, la atu nu au profesional iar la noi preturile difera. As merge pe acelasi ulei, imi poate recomanda cineva o sursa serioasa de unde pot cumpara acest ulei? In privat evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vali zak orice ulei cu SAE 5w30 si norma VW specificata in manualul masinii va fi bun. Daca vrei ceva foarte bun, orienteaza-te catre Motul, Mobil1 sau Ravenol. Sunt foarte multe informatii in paginile anterioare.

Dupa parerea mea, cel mai bun ulei pentru TSI este Ravenol VMP USVO 5W30.

Urmatoarele 2 variante imediat dupa Ravenol, ar fi: Mobil 1 ESP Formula 5W30  sau Motul Specific 504/507 SAE 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebam strict despre uleiul ala,sau ce folosesc posesorii de CZDA.Eu raman fidel Castrol,cumparat din DE sau din reprezentanta vw Ro.Am folosit in trecut Motul,nu mi se pare  wow,Ravenol mi se pare ca se chinuie pe toate caile posibile sa ajunga pe linie cu baietii mari...Singura varianta in afara de Castrol ar fi Liqui Moly.Mobil e ok dar tot asa,probabil cumparat de afara sau de la reprezentanta Mercedes.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, tocmai am cumparat si eu o Jetta cu motorul 1.4 TSI, 150 HP (CZDA) si nu stiu ce ulei sa folosesc. De ex. am verificat pe site-ul castrol si recomanda uleiul 5W40. Ce norma are acest motor? (am cautat in carte si nu am gasit). Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W30 norma de vascozitate, VW 504.00 / 507.00 specificatii VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/30/2020 at 11:47 AM, daniel2604 said:

Salut, tocmai am cumparat si eu o Jetta cu motorul 1.4 TSI, 150 HP (CZDA) si nu stiu ce ulei sa folosesc. De ex. am verificat pe site-ul castrol si recomanda uleiul 5W40. Ce norma are acest motor? (am cautat in carte si nu am gasit). Multumesc anticipat.

Conform manualului (poza atașată) norma pentru benzina este VW 504. Daca vorbim de 5w30 sau 5w40, discutam despre vâscozitate la rece/cald. 5 este vascozitatea la cald iar 30, respectiv 40 reprezintă vascozitatea la rece. Cu cat valoarea este mai mare cu atât uleiul este mai vâscos, deci curge mai greu. La pornire este bine sa ai o vâscozitate la rece cu o valoare cat mai mica astfel încât uleiul sa ajungă (curgă) cât mai repede in tot motorul.

1580548234223773127160.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc mult pentru informatii. Am cautat de ex. pe Autokarma ulei original Vw cu norma 504 si am gasit 5W40. De aici a si venit intrebarea mea de mai sus. 
O sa caut ulei 5W30 cu norma 504. 
Weekend placut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar amatorii folosesc termenii de 5 sau 30/40 pentru descierea vascozitatii unui ulei. 

Te duci pe google cauti fisa tehnica a unui ulei sau analiza de ulei virgin  (VOA mobil 5w30 ESP spre exemplu).

 

Apoi te uiti la indicii de vascozitate in mm2/s  la 40 grade C = 64 la 100 grade C =11.72 

Apoi te uiti la un ulei 5w40 care are valorile astea diferite la 40/100 grade C.

Un ulei mai subtire dar cu aditivi moderni va proteja mai bine per total, decat un ulei cu formula veche dar gros.

Norma 5w30 impune valorile la 100 grade C intre 10 si 12.5 mm2/s in timp ce 5w40 are deja intre 12-15 mm2/s.

Motorizarile noi, indiferent ca sunt diesel sau benzina contamineaza agresiv uleiul cu combustibil, astfel ca te trezesti cu indice de vascozitate foarte scazut dupa 10-15.000km. La peste 20.000km nici nu te mai incadrezi in norma aia de 5w30 (10-12mm2/s) ci esti sub.

 

Golf 7 GTI 2.0 TSI cu Ravenol 5w40 VST rulat 6500km. S-a bagat in motor un ulei 5w40 gros (14+ mm2/s la 100C) si a s-a scos un 5w30 gros (11.78 mm2/s la 100C). Daca trendul se mentine contaminarea este asa mare cu benzina ca in 15.000km uleiul scade sub 10mm2/s si e deja 0w20.

 

De ce credeti voi ca sunt oameni pe forum si aici si afara, cu golf R sau GTI si schimba uleiul asa des?

 

62A97636-1FCB-4513-A998-16FF8C28E232.jpeg

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rugămintea ca discuţiile să rămână la nivel principial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ACEA C3 VW 504 - 0w30 sau 5w30 

ACEA C3 VW 502 - 5w30, 5w40 sau 0w40 sunt uleiuri ce pot fi folosite in motoarele TSI/TFSI

ACEA A3/B4 502 - 5w40/0w40 doar in cazul in care un ulei 5w30 ofera un consum de ulei destul de ridicat si nu orice ulei A3B4 in orice TSI/TFSI

ACEA C5 VW 508 - 0w20 doar in motoarele compatibile 

Atentia cea mai mare trebuie adresata motoarelor TSI/TFSI de cilindree mica ce sunt susceptibile la LSPI ( low speed pre ignition ) . Acestea au nevoie de formule speciale de uleiuri care sa previna acest eveniment ( continut de aditivi pe baza de calciu in cantitate mica  si continut de aditivi pe baza de zinc suficient de mare.   Practic, calciul cu cat se afla in cantiate mai mare cu atat promoveaza evenimentele de tipul LSPI in timp ce zincul previne LSPI.    

ACEA C3 si C5 sunt uleiuri cu aditivi moderne ce ofera uleiului rezistenta la contaminarea cu carburant si biocarburant.  Sunt aditivate in asa fel incat la nivelul pistonului, segmentilor uleiul sa nu formeze depuneri - varnish sau acestea sa fie cat de mici se poate.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Tocmai am schimbat distributia la al meu 1.4 tsi CAXA si dupa cateva sute de km cu ulei Ravenol VMO 5w40, lantul tot cârâie la rece. Și mă gândesc să trec înapoi pe Castrol. Intenționam sa pun un Castrol 0w40, dar vad ca nu indeplineste normele 502/505 sau 504/507. Ce ulei de la Castrol imi recomandati ca să protejez distribuția la rece, sa scap de sunetul de lant sau macar sa il diminuez? Ma gandeam la un ulei mai subtire la rece, ca intinzatorul sa isi faca treaba mai usor. La 12 grade afara distributia tot a carait si nu mi se pare tocmai ok. Masina are 205.000 km și am pus kit de distribuție Borsehung, nu pot să cred că distribuția a fost atât de proasta incat sa tina doar cateva sute de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!