Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Nu pleca la drum fara prietenul cel mai bun @Motorider...bidonul de 1l in portbagaj :). Atunci vei fi cu siguranta impacat si asigurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George
10 hours ago, Motorider said:

Salut!

Am luat acum 2 luni un Golf 7 Variant cu motorul 1.4 TSI de 150 CP (cod motor: CZD). Nivelul uleiului era undeva pe la jumatate pe joja. Acum, dupa aproximativ 2 luni de utilizare si aproximativ 4.000 km rulati, nivelul e tot pe la jumatate. Ideea e ca plec in concediu si o sa fac cam alti 4.000 km in 10 zile, asa ca ma gandeam sa las totul asa cum e sau sa completez cu ulei. De motor este agatata o eticheta cu ARAL pe care scrie data la care a fost schimbat (ianuarie 2019) si tipul: 5W-30. Din ce am cautat pe internet, am vazut ca recomandat pentru aeasta masina si acest motor este ARAL HighTronic G 5W-30, dar nu am gasit la vanzare acest tip.

Pot completa (daca este cazul ) cu alt ulei ARAL HighTronic 5W-30 dar nu tipul G sau e mai recomandat sa schimb tot uleiul? Daca e sa schimb tot uleiul, ce imi recomandati? Masina are 140.000 km.

Multumesc anticipat!

 

Daca ai luat masina de 2 luni, cand uleiul avea ~5 luni, ai rulat-o deja 4000km in Bucurest probabil, deja e timpul sa-l schimbi, nu sa mai faci inca 4000km cu el. Am scris cu 2 post-uri mai sus ca noi in Romania avem viteze medii stupid de mici, adunam KM in foarte multe ore de functionare ale motorului. Uleiul nu stie de KM, stie de ore, temperatura, cicluri de incalzire-racire, contaminare cu carburant de la porniri dese. 

 

P.S. Conform fisei tehnice din 22 ianuarie 2019 ARAL HighTronic G 5w30 nu indeplineste vreo norma ceruta de VAG pentru TSI si nu a indeplinit niciodata. In trecut Aral sustinea ca e "recomandat" acest ulei pentru norma 502(12 luni/15000km), dar niciodata nu a avut aprobarea producatorului, iar acum nici macar nu-l mai recomanda. Fisa tehnica e tristuta si incompleta, ca la toate uleiurile slabe. Ai o tona de uleiuri mult mai bune, Ravenol VMP USVO fiind cel mai bun ulei pentru tine.

 

https://www.aral-lubricants.de/en/lubricants/aral-engine-oils/engine-oils-for-passenger-cars/?tx_araldatasheets_productdatasheets[dataSheet]=212&tx_araldatasheets_productdatasheets[key]=aral_hightronic_g_5w-30_europe_%26_africa_english_pdb_467221.pdf&tx_araldatasheets_productdatasheets[action]=downloadPdf&tx_araldatasheets_productdatasheets[controller]=DataSheet&cHash=b27c532ad23538aae3d90b4b71024f7c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri!

O sa schimb uleiul. Ce imi recomandati (care sa se si gaseasca la vanzare) pentru Motor 1.4 TSI, 150 CP, 140.000 km? Cati litrii incap in motor ca sa stiu cat cumpar?

Multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zicea si Ionescu George mai sus, cel mai bun ulei pentru TSI este Ravenol VMP USVO 5W30.

Urmatoarele 2 variante imediat dupa Ravenol, ar fi: Mobil 1 ESP Formula 5W30  sau Motul Specific 504/507 SAE 5W30.

Toate variantele de mai sus se gasesc la vanzare.

PS: Eu as merge pe Ravenol, chiar daca e un pic mai scump - are cele mai bune specificatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Motorider Iti recomand cu caldura Mobil 1 ESP 5W-30 pe care sa il schimbi pana in 10k km. Eu asta folosesc de la bun inceput si sunt extrem de multumit. Motorul CZDA este o mica bijuterie si merita sa il intretii cu ulei de calitate. Tine de el, este ultimul benzinar Otto de la VAG fara filtru de particule sau alte artificii. Peste cativa ani va fi la fel de cautat pe piata SH precum este iVTEC-ul aspirat de la Honda.

PS. Din ce am citit, Ravenol este o firma care chiar face si munca de cercetare & dezvoltare, nu doar mixeaza baze de uleiuri cu diversi aditivi (cum face, spun gurile rele, Motul, par examplu)

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce ulei ati recomanda pentru un motor TSI de ultima generatie (Gen3), capacitatea de 1.8, model US cu injectie directa (fara injectie indirecta) ? Va merge de obicei pe distante scurte (5 - 10 km) in oras, cel mult 30 km pe zi, inclusiv in regim sportiv. Nu fac mai mult de 10 mii km pe an. Masina va avea si un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo.

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit: Pana acum am retinut  Ravenol VMP (USVO ?) 5W30  si  Mobil 1 ESP Formula 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe site la Ravenol si pentru modele US cu injectie directa nu recomanda VMP USVO 5W30, ci variante cu SAE (SSO SAE 0W-30,  SSL SAE 0W-40, VMP SAE 5W-30,  SMP SAE 5W-30,  WIV III SAE 5W-30 sau  HLS SAE 5W-30). Mobil in schimb recomanda varianta cunoscuta (Mobil 1 ESP Formula 5W30). Mi-a mai fost recomandat si Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40.

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pa ravenol pe site tot ce am mentionat mai sus se recomanda la motorul meu. CBZA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza ce spune producatorul uleiului ( ca ei recomanda, ca sugereaza ... e apa de ploaie, trebuie doar ceva ce respecta normele cerute de producator); conteaza doar ce spune producatorul motorului . Iti iei ulei ce respecta norma ceruta de producator. Pentru 1.8/2.0 gen 3 ( rev "A") ai 502.00 pentru schimb la maxim 1 an sau 15000km sau 504 pentru maxim 2 ani sau 30000km .

Dupa ce gasesti uleiuri ce respecta normele alea tine doar de experiente obiective ( teste de ulei uzat ) sau subiective ( cum se aude, cum arata ... ) ce iti iei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, GeorgeTSI said:

M-am uitat pe site la Ravenol si pentru modele US cu injectie directa nu recomanda VMP USVO 5W30, ci variante cu SAE (SSO SAE 0W-30,  SSL SAE 0W-40, VMP SAE 5W-30,  SMP SAE 5W-30,  WIV III SAE 5W-30 sau  HLS SAE 5W-30). Mobil in schimb recomanda varianta cunoscuta (Mobil 1 ESP Formula 5W30). Mi-a mai fost recomandat si Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40.

Simt nevoia sa adaug urmatoarele informatii, deoarece imi face impresia ca terminologia nu este inteleasa pe deplin:

SAE:

https://www.rymax-lubricants.com/blog/what-does-5w-30-actually-mean/

The Society of Automotive Engineers (SAE) has established a numerical code system for grading motor oils according to their viscosity characteristics. Because the viscosity of oil changes with temperature, multigrade oils were developed to provide protection across a range of temperatures. This is why you would see something like this on the label: SAE 5W-30.

In a 5W-30 for example, the number before the W describes the viscosity of the oil at low temperatures. The lower the number, the thinner the oil and the better the oil’s cold temperature/ cold start performance. The number after the W describes how thick the oil is at the engine’s normal operating temperature.

Deci , orice ulei are un asa zis SAE, care este de fapt codul pentru vascozitatea uleiului. Acel 5W-30 sau 0W-30 inscriptionat pe toate uliurile este codul SAE

 

USVO:

USVO = Ultra Strong Viscosity Oil si reprezinta denumirea de piata a tehnologiei pe care Ravenol o foloseste - USVO o sa gasesti doar la Ravenol

https://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/USVO_Newsletter_GB.pdf

 

Deci a se retine: SAE face referire la vascozitatea uleiurilor, este reprezentat printr-un cod de forma xW-xx (5W-30, de exemplu) si se aplica oricarui ulei de la orice producator, restul sunt denumiri comerciale ale diferitilor producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, GeorgeTSI said:

Ce ulei ati recomanda pentru un motor TSI de ultima generatie (Gen3), capacitatea de 1.8, model US cu injectie directa (fara injectie indirecta) ? Va merge de obicei pe distante scurte (5 - 10 km) in oras, cel mult 30 km pe zi, inclusiv in regim sportiv. Nu fac mai mult de 10 mii km pe an. Masina va avea si un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo.

Eu am ales Mobil1 0W40 (FS) si nu cred ca il schimb prea curand.  Ofera cam cea mai mare flexibilitate, foarte fluid la temperaturi joase, suficient de vascos pentru temperaturi mari, baza stabila, pachet bun de aditivi, curata foarte bine. Schimbat la 10k km, nu cred ca exista varianta mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru acea persoana care mi-a dat "Downvote" , dragul meu, rezumatul postarii mele este "nu baga ulei de floarea soarelui in motor doar pentru ca producatorul uleiului spune ca lubrefiaza, baga ce recomanda producatorul automobilului" .

Ca sa fiu si ontopic, pot fi uleiuri bune fara aprobari dar chiar vreti sa riscati ?

La mine pt 1.8TSI gen 3 cu Valvoline SynPower XL-III 5w30 nu am avut lipsa deloc intre schimburi . Ca temperaturi, am avut maxim 111 in oras, in exterior nu a depasit 104.Astept rezultatul analizei de ulei uzat acum. Urmatorul schimb o sa fie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 sau Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 ( cele de la Shell sunt acelasi ulei, difera doar denumirea, una generala si alta pt VW) doar ca sa compar cu Valvoline.

 

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip, spune-mi te rog unde as putea da la analiza ulei folosit?  Si cat costa?   Sunt curios cum arata uleiul din masina mea dupa vreo 13000km   Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la 40 de dolari test standard + TBN la Blackstone in SUA. Nu pot sa dau un pret exact pentru ca eu nu platesc transportul. Am inteles ca ar fi si in Romania cateva firme care fac teste dar cum costul ar fi aproximativ acelasi prefer in SUA.

In linkul de mai jos e o discutie despre analize ulei uzat :

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/24/2019 at 11:27 PM, GeorgeTSI said:

Ce ulei ati recomanda pentru un motor TSI de ultima generatie (Gen3), capacitatea de 1.8, model US cu injectie directa (fara injectie indirecta) ? Va merge de obicei pe distante scurte (5 - 10 km) in oras, cel mult 30 km pe zi, inclusiv in regim sportiv. Nu fac mai mult de 10 mii km pe an. Masina va avea si un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo.

Ravenol VMP USVO, de departe dpmdv. VMP simplu nu mai exista decat ce e in stocuri, iar oil finder mai contine mici erori, VMP USVO inlocuieste direct VMP. Mobil 1 mentionat de tine e sub VMP USVO iar Ravenol VST Usvo e peste acel Liqui Moly.

 

 Benzinara care face 5-10km in oras, cu presiuni mari in turbo si alergata e oricum o combinatie proasta dpmdv, rareori ajungand la temperaturi optime de "forja". Pentru oras clar un VMP USVO pentru generatia ta de motor,  dar pentru soft agresiv si presiuni mari in turbo as merge pe VST USVO. Practiv VMP Usvo e mai bun la rece si pentru drumuri scurte, iar VST USvo e mai bun la cald si pentru mers agresiv, la final e un compromis. Pentru motor turbo cu injectie directa si conditiile tale de rulare recomand schimb de ulei la maxim 7-8000km, nu la 10.000km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ar fi un compromis daca se presupune ca oricum pana ajunge uleiul la macar 70-80C masina e condusa batraneste?

Cel putin a mea nu vede peste 2500 ture si 1/2 pedala.

Astea fiind spuse ,de ce as as opta pentru ceva care ma ajuta un pic mai mult la uzura la rece (care e oricum foarte mica din cauza regimului de condus la temperaturile respective) si as face un compormis la uzura cand motorul e cald/forja etc?

Makes no sense.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Numai inteligenti pe aici .Cum frate sa recomanzi schimb la 7-8000 cand uleiul este pentru 30000? Nici eu nu recomand 30000,dar 15000 este numai bine. Si da am VMP USVO in motor  si nu e chiar asa de laudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa fii intelingent ca sa pricepi ca uleiul duce "pana la 30.000" in conditii perfecte, ci trebuie sa faci calcule elementare de aritmetica. Una e sa pui masina pe cruise control la 100km/h si sa faci 30.000km in 300h, alta e sa faci 30.000km in 2000h cu viteza medie de rulare din capitala. Chiar si 15.000km facuti in magnificul oras inseamna 1000h sau 750h daca esti viteaz si ai deja medie mare de 20km/h. Practic "neamtul" face 100.000km cu 100km/h in orele in care face un Bucurestean 15.000-20.000km. Ce am recomandat eu reprezinta schimbarea uleiului la maxim 350-530h, adica 7-8000km facuti cu 15-20km/h, o viteza de capitala, mai ales pentru o masina cu " un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo." si drumuri scurte.

 

Plus ca omul a mentionat clar de soft agresiv si presiune mare in turbo, ceea ce duce la stres mai mare pe motor, temperaturi mai mari in turbina, ce omoara uleiul mult mai rapid.

 

@vladandrei51 depinde de set-up, de conditiile de utilizare. In cazul de fata drumuri in capitala de 5-10km inseamna sa mergi cu uleiul rece mult si bine pana e gata de forja iar traficul din capitala e haotic, de multe ori ajungi sa o calci ca sa te incadrezi pe o strada, dar in general mergi batraneste tot drumul daca e vorba de naveta la ore uzuale cand stai practic pe loc, deci in aceasta situatie un VMP ar fi mai bun. Daca masina e calcata rau dupa ce se incalzeste, VST USVO ar fi mai recomandat, cu mentiunea ca totusi e ceva mai gros pana se incalzeste, iar in cazul de mai sus in 5-10km abia se incalzeste si deja a ajuns la destinatie, practic ajunge sa o calce rece si are multe porniri la rece. Din pacate, ca orice in viata, e vorba despre un compromis, nu poti avea ulei care sa protejeze perfect la rece cat si la cald, ci un ulei care sa ofere un compromis decent pentru scenariul tau de utilizare.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 1,4 tsi caxa de 5 ani si 43 tkm. Am luat masina cu 5w40 din De, merg pe aceeasi cifra dar LM leichtlauf cumparat numai din Germania si schimbat de doua ori pe an, se contamineaza cu benzina, masina merge numai in Bucuresti. Kilometraj actual 193500 si nu da semne sa tuseasca pt ca folosesc 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul ala e gandit pentru uleiuri mai subtiri, indiferent din ce tara il cumperi. Motoarele acelea cer ulei norma 504, tu bagi 502 si vascozitate mai mare. Eu vorbesc despre protectie si preventie, tu vorbesti despre faptul ca asa a bagat fostul proprietar ulei si tu ai continuat sa faci asta, la fel cum se lauda unii ca stiu pe cineva care a baut si fumat pana la 100 de ani bine-mersi. Dupa un calcul elementar tu schimbi la 15.000km un ulei care tine pana la 15.000km, pentru ca ce bagi este norma 504, practic cand il dai jos e apa chioara. Nici ulei 502, indiferent de brand, nu iese grozav dupa 15.000km de capitala.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma uleiului folosit de mine e 502,505 adica incadreaza 504 si il schimb la maxim 5 k, de doua ori pe an, masina face cam 7 - 10tkm pe an.

IMG_20191004_134815.jpg

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incadreaza 504. Exista 2 doua norme ,502/505 si 504/507. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!