Jump to content

Topic pentru probleme la care nu gasiti rezolvare in cadrul sectiunii


BLiTZ
 Share

Postare recomandată

rulmentii nu se strica asa usor, decat daca sunt montati aiurea sau sunt foarte prosti. Cauta rulmenti SKF, SNR, FAG, NSK, timken si nu o sa ai probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, am reusit sa schimb iarasi rulmentii la alternator dar de data asta a fost degeaba: rulmentul fuliei de la compresorul AC facea zgomot.

70lei rulmentii de la alternator (am dus la schimbat doar rotorul, dezasamblarea si asamblarea am facut-o eu, dar pentru rulmenti nu am avut presa).

350lei fulia pentru compresor, noua + 50lei manopera.

Acum nu se mai aude nimic.

 

Foarte greu am gasit fulie pentru tipul meu de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, eu am un mic huruit oscilant pe la 1400 rpm. La fel s-a manifestat si la tine la inceput?

Ce fel de compresor ai? Se schimba greu (sau cum?) acea fulie cu rulment?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruitul la mine s-a auzit inca de la ralanti. Treaba e ca la inceput se auzea usor, apoi a inceput sa se auda din ce in ce mai tare.

Poti testa totusi: folosesti o cheie de 17 parca, comprimi rola intinzatoare si scoti cureaua de accesorii. Incepi apoi si invarti cu mana de fulia de la alternator, de fulia de la AC. Trebuie sa se invarta foarte usor, fara sa se agate. Daca vrei sa te asiguri ca zgomotul nu este de la distributie, poti pornii pentru scurt timp masina cu respectiva curea scoasa, in felul asta raman pe bara AC-ul si alternatorul. Daca zgomotul nu se mai aude, sigur vinovatul este unul din cele 2.

Compresorul este mai dubios, nu are ambreiaj la fulie (cupla electromagnetica). Fulia este format dintr-o "tabla" prinsa de axul rotorului, "tabla" ce este actionata prin niste tampoane de cauciuc de catre fulie. "Tabla" ca imi place sa-i zic asa, cred ca este conceputa sa cedeze daca se gripeaza compresorul si in felul asta fulia se poate invartii nestingherita mai departe. Masina mea are 186.000km si nu cred ca ii s-a schimbat vreodata fulia respectiva. Atasez si o poza cu fulia dezasamblata. Am gasit intr-adevar cu greu fulia pentru ca la dezmembrari nu ti-o da fara compresor. Magazinul de unde am luat-o este aflat pe strada "Drum intre Tarlale", in incinta unui complex ce se ocupa de tigle metalice. Am vazut ca doar cu fulii de compresoare se ocupa.

 

712766.jpg

 

Ce a fost imbucurator, fulia merge scosa fara sa dai jos compresorul, deci nu trebuie sa reincarci cu freon.

Singura problema este ca la primele generatii, fulia avea un hexagon de care fixai o cheie inelara ca s-o dai jos (ocazie cu care din cauza griparii in timp (rotorul are filet), rupi "tabla" mentionata mai sus si trebuie sa te chinui sa dai jos de pe rotor stiftul de material ramas pe el) iar fulia nou cumparata nu mai are hexagon ci are 3 gaurele in care introduci o cheie speciala de la producator. Mecanicul meu nu a avut cheia respectiva:

 

 

HTB1eM6BGXXXXXcQaXXXq6xXFXXXw.jpg

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua,am o skoda fabia 1.4 16v 101cp si de 2 zile am o problema la treapta a 3-a.Calc ambreiajul bag in treapta 3 si cand dau drumul la ambreiaj sare si caraie.In schimb daca tin mana pe schimbator fara sa fortez(doar tin mana) si dau drumul la ambreiaj sta in treapta 3 si pot lua mana ca nu mai sare.Mentionez ca doar la acea treapta restul merg perfect .Care sa fie problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

              Va salut. Am o problema ciudata  la Fabia din 2001,motor 1.4 benzina, cod AZF.  Dimineata masina nu vrea sa porneasca sau porneste de parca ar merge in trei pistoane apoi se opreste dupa vreo 10 secunde. Ii dau bujiile jos, le gasesc ude. Le ard cu lampa de gaz, le curat cu peria si dupa ce le pun inapoi calde, porneste la sfert si apoi motorul merge normal. Asa face in fiecare zi.

             Mentionez ca problema a aparut dupa o poveste mai lunga: Surubul din capul axului cu came, care tine melcul ce angreneaza pompa de ulei s-a desfacut si a spart capacul de la distributie. Am schimbat capacul si am hotarat sa schimb si distributia deoarce nu o schimbasem niciodata. Cam de atunci face figura asta la pornire. Distributia este pusa bine la punct, am dat jos capacul inca o data si am verificat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ,sigur distributia e ok ? trebuie sa ai 12 "pini" de lant intre punctele fuliilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deslușit misterul. Era benzina proastă. Am scos toată benzină din rezervor și am pus benzină de 99. Merge brici mașina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Cu motorul pornit pierd indicatia ceasurilor din bord , miscarea volanului devine foarte grea , toate acestea fara ca motorul sa se opreasca. Aveti idee ce poate fi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

incearca sa faci o scanare de erori.. e cel mai simplu si relevant lucru pe care il poti face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.06.2017 at 16:50, SergiuD a scris:

Hmmm, eu am un mic huruit oscilant pe la 1400 rpm. La fel s-a manifestat si la tine la inceput?

Ce fel de compresor ai? Se schimba greu (sau cum?) acea fulie cu rulment?

La mine s-a rezolvat cu schimbarea pompei de apa. M-am apucat sa-mi schimb singur kitul de distributie plus pompa si mare mi-a fost mirarea sa gasesc un uruit de zile mari la pompa de apa, dupa cum se observa pe filmare:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! O ruda de a mea si-a achizitionat recent o Fabia 2002 1.4 75 cp.Respectivul este incepator,iar eu nu am avut tangente cu Skoda.Prin urmare,masina are 212.000 km cumparata de la proprietar roman.Nr de km nu stiu daca este real,desi greu de crezut,intrucat masina a fost cumparata acum 6 ani din Germania.

Din ce am inteles,trebuie sa schimbe placutele de frana(astept sugestii),consumabilele si problema ramane distributia.Fostul proprietar i-a spus ca distributia a fost schimbata la 146.000 km.Nu are semne de uzura cureaua,dar nu se stie niciodata.Credeti ca trebuie schimbata?Ceva sugestii pentru o curea buna?Masina din ce am inteles se comporta exemplar,facand un drum de peste 600 km intr-o zi,nu au fost probleme.

Modificat de floryn2.0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelenta, cu scuzele de rigoare, fata de titlul topicului, banuiesc ca aici se putea purta discutia cu mai multe sanse de reusita:

 

Cit priveste problema ridicata, ea se rezolva folosind mostra de filosofie bulgara " daca e, e, daca nu e, nu e. Aia e.". Adica distributia se schimba conform recomandarii producatorului si daca ceea ce apare in istoric e real, nu e nevoie sa schimbi decit cind ajunge la capatul vietii. Daca nu ai incredere in istoric, trebuie schimbata imediat, daunele provocate de rupere sunt mult mai mari decit costul opetatiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e destul de clara situatia, ai citit postul meu dupa care ai postat tu?

Cam acelsi nr. de km si ani avea si distributia respectiva de pe care a picat pompa, sa-i areti proprietarului videoul postat cu pompa mea, curelele rezista cu brio la acest motor, pompele si rolele au facut probleme.

Pompa mea, montata in noiembrie 2012 a inceput sa scartaie in iarna 2016-2017 pe friguri mari, semana cu un patinat de curea acel scartait. Apoi am ramas cu un huruit pe care l-am descris aici pe topic mai sus, dar daca nu stiam cum trebuia sa sune masina, adica nu aveam termen de comparatie anterior, puteam sa merg asa pana se intampla ceva grav. Si eu am schimbat distributia preventiv cand am cumparat masina, ca si cel de la care ati cumparat masina. Deci acum stiam istoricul, si faza tare e ca asta m-a indus in eroare fiindca am ajuns sa cred ca huruitul provine de pe accesorii (fulie compresor, alternator, intinzator), nu am putut sa cred ca poate pica asa repede ceva pe la distributie.

Ca sa verifici daca distributia e ok trebuie date jos curelele si sa verifici fiecare rola si pompa, si doar atunci stii sigur ce si cum. Dar daca ajungi in acea faza e pacat sa te zgarcesti la cativa bani si sa nu pui distributie plus pompa noua. De aceea toata lumea buna o schimba preventiv!

Mai este un aspect legat de limita de km a unei distributii, la noi motoarele se invart, zic eu, aproape dublu la acelasi nr. de km. fata de occident. Noi stam mult pe loc in trafic si mergem preponderent in trepte mici de viteza, rezultatul e ca adunam cu greu nr. de km. la acelasi nr. de ore de functionare, dar motorul aduna mult mai multe cicluri de functionare... de aceea e bine sa se scada putin intervalul de km. si la aceste consumabile.

 

LE - oricum producatorii mari de curele recomanda schimbarea curelelor la 6 ani.

"ContiTech advises that if auto makers haven't provided suitable specifications, then replace timing belts in older cars after six years at the latest."

http://www.tirebusiness.com/article/20100312/NEWS/303129996/contitech-suggests-timing-belt-replacements-based-on-age

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua, 

Am dus Fabia mea la atelier pentru probleme de tinichigerie și vopsitorie. Toate bune și frumoase, dar de cand am luat-o am martorul de check-engine aprins. Meșterul îmi pomenise anterior că o să deconecteze bateria. Am scanat-o și mi-a dat o singură eroare pe întrerupătorul de frână (intermitent). Am șters-o, a reapărut, dar becurile de frână se aprind, iar martorul de check-engine rămâne aprins. Ce să mai verific? Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrerupatorul de frina. Masinile nu se repara stergind erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am sa-l inlocuiesc si revin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut să înlocuiesc switch-ul , dar înainte am observat că deși becurile de frână se aprind, nu se aprinde bara de leduri. Este posibil să îmi dea eroarea de switch din cauza asta? Faptul că nu se aprind led-urile ar avea legatura si cu vopsitul pentru că pe acolo a umblat tinichigiul. Switch-ul este relativ nou - are vreo doi ani - și, cum spuneam, becurile totuși se aprind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am rezolvat. Am luat alt stop suplimentar, l-am montat, a funcționat, dar martorul a rămas aprins în continuare. Am schimbat și switch-ul de frana, dar martorul a rămas aprins în continuare. S-a stins după ce, da, am șters erorea cu VCDS-ul. Case closed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Avind in vedere ca topicul asta a ajuns un talmes-balmes, se inchide, iar userii sunt indemnati sa caute rezolvare si sa posteze in topicurile specifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!