Jump to content

Aux-heating / heater element Z35


drilling engineer
 Share

Postare recomandată

drilling engineer

Am dat un auto scan la masina din semnatura si imi gaseste aux-heating. Daca am cum se foloseste programeaza, etc? daca nu am de ce apare pe module?

Mentionez ca am dat search. Tot ce am gasit despre asta erau defectiuni sau alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca ai, trebuie sa iti apara in meniul de pe BC, variante de programare, iar la climatronic pe rozeta din mijloc (de unde reglezi turatia la ventilator) trebuie sa ai o tasta de pornire - arata ca trei liniute oblice.

Poti gasi mai multe informatii in manualul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

In bc nu e nici o optiune de genul asta, iar la rotita de ventilatie e doar off si atat. De ce imi apare la auto scan si culmea e ca scrie in dreptul ei ca e ok si ca nu are nici un fault code. maine dupa ce ii schimb bujiile ca e demontat capacul acum o sa mai butonez poate ii dau de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce grup iti apare 18 sau 7D? Eu zic sa postezi aici grupul scanat care zici ai auxiliary heating.

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Am atasat fisierul. Daca dau clic pe aux - heating imi apare part number, mai multe.

Autoscan_WVWZZZ1KZ4B034452.txt

Modificat de drilling engineer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7D - este un fel de incalzire auxiliara electrica, adica iti incalzeste aerul printr-o rezistenta electrica cand dai dimineata pe dezaburire si temperatura lichidului de racire este sub x grade. Nu se simte nu stiu cat, dar totusi nu e aerul acela rece de afara. Momentan unde sunt acum peste noapte au fost si -22 grade. Azi dimineata am observat cum functioneaza, cand am dezghetat parbrizul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit pe un forum american optiunea 7D este "Zuheizer" adica incalzirea auxiliara doar a motorului iar 18 este "Standheizer" adica incalzirea auxiliara independenta sau stationara. Cred ca tu dispui doar de optiunea de preincalzire a motorului.

In plus ar fi trebuit sa ai o telecomanda separata iar in compartimentul motor sa ai pe undeva un dispozitiv pe care scrie "webasto" ca in poze.

post-1828-1261393334_thumb.jpg

post-1828-1261393348_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzire auxiliara doar a motorului? Nu inteleg ce vrei sa spui... Fizic e putin cam trasa de par sa incalzesti electric un motor diesel... Cam cat de mare ar trebui sa fie acea rezistenta? Eu sicer de asa ceva nu am auzit. Am auzit de filtre de motorina incalzite, diverse alte componente incalizite, rezistenta electrica pe aeroterma... la multe masini diesel. Dar sa incalzeasca motorul in sine nu.

Nu este o echipare noua, si Passaturile mai vechi o aveau, doar ca nu putea fi diagnosticata ca la mk5. Se stia de existenta acesteia de la modelele precedente, si se stia clar si ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest subiect s-a mai discutat in alt topic deschis in aceasta arie. Va rog cititi acolo! Nu mai incarcati forumul cu detalii deja discutate.

Rog un moderator sa uneasca topicurile.

@ shimano: La adresa 7D exista aux heat electric, iar la adresa 18 exista heizung, standheizun, zuheizer samd, care este o incalzire auxiliara produsa de firma Webasto. Acesta se numeste Thermo Top V si aceasta versiune este produsa numai pentru grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incalzeste motorul ci habitaclul. Si este vorba de PTC la adresa 7D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Telecomanda nu am pt ca am cumparat masina din germania sh si nu mi-a dat neamtul, defapt nu mi-a dat nici a doua cheie, a zis ca a pierdut-o. De telecomanda nu am intrebat pt ca nu stiam ca are sau nu are asa ceva. Trebuie sa imi formatez laptopul ca imi da ceva eroare interfata la scanari si dupa o sa pun un scan in care apare si part number. M-ar interesa si cum se poate programa in afara de telecomanda. Multumesc pt raspunsuri.

Modificat de drilling engineer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din seria se sasiu reiese ca nu ai incalzire auxiliara (webasto) fapt confirmat si de comenzile de la climatronic si lipsa unei telecomenzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am pe Altea, 1,9TDi, 105CP, BXE, modulul de Auxiliary Heater la aeroterma.

Stiu ca teoretic daca sunt sub 12gr.C afara, motorul sub 75gr.C si clima pe High, modulul de Auxiliary Heater este alimentat si trebuie sa incalzeasca aerul pana ajunge si motorul la regim.

Functionarea acestui modul, de fapt doar comanda catre respectivul modul, se poate observa monitorizand canalul 16 din Engine, cu VCDS.

Intrebarea mea catre cei care au acest modul, cat de repede se incalzeste in masina cu acest modul prezent, si cat de tare.

Ce valoare are rezistenta PTC? Cat este primul stagiu, cat este al doilea?

Cum verific daca functioneaza, inafara de canalul 16.

Eu inca nu sunt convins ca la mine functioneaza corespunzator.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe sa vina aer caldut cam dupa 1 min de la pornirea motorului, aerul nu cred ca depaseste 35 grade.

Am un PTC dfect si o sa masor rezistenta lui. la fel si curentul consumat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E sa nu va asteptati acum la minuni de la PTC. Ar trebui sa bage aer cald imdeiat ce setezi climatizare pe HI si lichidul de racire e rece, cel putin la mine asa face, dar aerul nu este foarte cald e mai mult caldut as zice. Rezistenta are 1200 W dar depide de treapta de ventilatie cata putere disipa, daca dai la max probabil va absorbi 1200 W putere electrica daca nu mai putin. Aaa si functionare PTC-ul e conditionata si de temeperatura exterioara trebuie sa fie sub 15 grade ... Ce mai trebuie spus este ca la ralanti alternatorul nu mai face fata si tensiuna va scadea la 12.xx volti de la 14.4 asa ca ECU va creste turatia la maxim 1100 rpm pentru a compensa caderea de tensiune, dar indicat e sa mergeti cu PTC-ul pornit doar in timp ce va aflati in miscare nu pe loc ...

PS: Ca sa vezi daca merge PTC-ul vezi daca baga aer cald imediat ce ai pornit motorul si lichidul de racire e rece ...

Later Edit: Pun si o poza sa vedeti cum arata si unde e montat.

post-39995-1287168673_thumb.png

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat din nou PTC-ul, atat cu VCDS cit si cu mana.

In VCDS pe canalul 16 in Engine se observa cum se cupleaza cele 2 relee (se aud si in bord), iar in cca. 1min, sau mai putin este o adiere calduta pe duzele spre geamurile laterale, am observat ca un jet mai puternic si mai cald este spre parbriz.

Alternatorul este de 140A si cu faza scurta si PTC pornit nu trece de 75% load.

Mi-a pornit auxiliary heater si cand afara erau 13,5gr., deci peste cele 12 din specificatia tehnica care este atasata pe aici pe forum (totusi sub 15).

Urmatorul test este cu un termometru electronic, o sa va spun ce-am constatat.

Deocamdata pare sa functioneze.

Pana la urma care este putearea PTC-ului, prima rezistenta si cea de a doua?

Unii spun ca 1200W cumulat, altii 1000 si 1000, ce zice schema electrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 3 rezistente si intra 1 2 sau toate 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si din poza pe care am pus-o eu se vede ca PTC-ul contine 3 rezistente. Imi aduc aminte ca eu am pornit toti consumatorii de pe masina (lumini exterioare si interiore, etc) si tensiunea era de 13.9-14.01 V. Apoi am pornit PTC moment in care tensiunea a scazut la 12.6 V si ralanti-ul a crescut la 1100 rpm de la 830 rpm cat am normal, dar tensiunea nu a crescut a ramas tot 12.6 V. Am asteptat cred 1 min si centrala electrica tot nu a taiat PTC-ul tensiunea ramanad 12.6 V. Potrivit softului centralei electrice daca nu reuseste sa creasca tensiunea peste 13.5 V prin marirea ralantiului ar trebuie sa inceapta sa taie din consumatori intr-o ordine bine stabilita in care PTC e printre primele echpamente care trebuie deconectate. Totusi nu stiu timpul dupa care se intampla asta si probabil ca daca asteptam mai mult il deconecta. ALternatorul meu e tot de 140 A si cred ca toate masinile echipate cu PTC au alternatorul de 140 de A care reprezinte curentul maxim debitat la o anumita turatie, turatie car e mult peste cea de ralanti. La ralanti cred ca nu debiteaza mai mult de 80 de A. Oricum referitor la temperatura la care poate fi activat eu am vazut in documentatia oficiala ca scrie 15 grade celsius ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 3 rezistente si intra 1 2 sau toate 3.

Daca sunt doar doi biti, deci doua relee, cum se pornesc 3 sigurante?

S-a aflat ce valori au ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu sunt trei rezistente legate in paralel (si zic asta pentru ca sunt doar doua fire de sectiune AWG4, deci suporta in jur de maxim 100 de A, care intra in PTC, un plus si masa si alte doua fire care sunt de la CAN bus), deci exista un singur releu. Singurul lucru care variaza puterea e intensitatea curentului care poate varia pana la maxim 77 de A (14.4 V x 77 A=1108 W) ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand cei doi biti 00 se schimba in 11 (la un interval de timp unul fata de altul), se aud in bord doua relee, in mod explicit, deci?

Cum este schema electrica, ca asa ne lamurim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 releu e legat la o rezistenta si un releu la 2 din ele, deci se poate.

ptc.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un prima masuratoare cu termometru electronic.

Afara 8gr.C, temperatura lichid racire 23gr.C.

Termometrul amplasat la parbriz, acolo unde am observat ca este jetul cel mai puternic si mai cald.

Motorul tinut la 900rpm, ambii biti 1, tensiune load baterie 14,2V, clima HI.

- La cca. 1 min de la pornire termometrul indica 26,5gr.C, iar lichidul de racire avea 27gr.C

- La cca. 2,5 min de la pornire termometrul indica 38,7gr.C, iar lichidul de racire 38gr.C

Daca pana la 38,7gr.C cresterea a fost aproape liniara, mai sus temperatura a crescut foarte greu, la fel si lichidul de racire care s-a plafonat la 42-43gr.C si n-a mai crescut cat am facut masuratoarea.

Ca o prima concluzie se pare ca functioneaza auxiliary heater, totusi mai am o intrebare.

Lichidul de racire circula in mod normal prin schimbatorul de caldura din aeroterma sau exista un termostat care permite circulatia lichidului de racire doar dupa ce acesta ajunge la o anumita temperatura?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circula tot timpul.

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!