Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

Pai s-a mai spus. Chiar eu am zis mai sus. In cazul subvirarii, ridici piciorul de pe acceleratie si totul se rezolva. Oricum, asta e primul instinct al oricarui sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca frana nu ar fi pe fata as fi fost da acord cu ce spune producatorul de anvevlope.

Intrebare: de cate ori e posibil sa intram in situatia de acvaplanare si de cate ori suntem in situatia de a frana mai puternic ?

Mario, in recapitularea ta la punctul 1, sa stii ca la franare depinde foarte mult si adancimea profilului, nu numai suprafata. Si uite aici cum se contrazice Vicki Butler Henderson: http://www.youtube.com/watch?v=0lzoreoMBKk...feature=related

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atreyu, nu vad unde se contrazice Vicky. In clipul cu distanta de franare foloseste anvelope uzate pe toate rotile si e vorba exclusiv despre franare. Poate vroiai sa spui ca e in contradictie cu ce sustinea mario75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in contradictie cu clipul care l-a postat Mario, cel cu Vicky.

Intr-unul din clipuri spune ca franrea se poate face mai greu cu o anvelopa uzata si in altul ca sa le ai mai uzate pe fata.

Tinand cont de cele 2, ar trebui ca discutia sa se rezume la acvaplanare versus franare. Care dintre ele conteaza mai mult ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) In cazul subvirarii, ridici piciorul de pe acceleratie si totul se rezolva. (...)

Iata ce simplu se rezolva problema acvaplanarii. Fraierii de producatori de anvelope cheltuie sume impresionante pentru cercetare, pe cand, iata, altii au gasit leacul definitiv al acvaplanarii. Gratis. Ridici piciorul de pe acceleratie si gata. Uite acvaplanarea, nu e acvaplanarea. Nimic mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca noitotiar trebui sa incercam sa avem 2 seturi de roti la masini. Este greu intr-adevar dpdv financiar, insa se pot gasi solutii in timp.

S-a demonstrat de nenumarate ori ca un cauciuc mai slab de iarna este de multe ori mai bun iarna decat unul bun de vara.

Va reamintesc faptul ca gumele de vara, de la aprox 7 grade celsius in jos nu mai au performante bune indiferent de conditiile de drum. Pe cand cele de iarna sunt facute mai moi astfel incat sa nu fie rigide la temperaturi joase.

Zic eu asta de cand am facut primul meu accident prin acvaplanare si m-am intors de vreo 3 ori, de fiecare data ramanand pe contrasens (cu masini diferite) pe timp de iarna.

Si asa ca si incheiere: vad masini noi, sau de lux (comparativ cu ce am eu) acum, in circulatie, care au cauciucuri apropiate de formula 1. Ce o fi acolo: inconstienta?, nepasare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a fost de zis s-a cam zis. Si pe aici si prin alta parte. Acum fiecare face ce vrea si cum vrea. Sa iei ceva cuiva poate fi usor. Sa-i dai e cel mai greu!

Daca incepem sa o dam in bascalie pentru ca nu avem argumente, da dovada de lipsa de respect fata de ceilalti colegi.

Am mai spus. Daca nu ai nimic important de zis, mai bine te abtii. Decat sa dam sfaturi gresite, mai bine am face un efort sa deschidem ochii si sa judecam corect.

Bascalie putem sa facem cu vecinii de la bloc, daca ne permit.

Imi pare rau ca mi-am batut gura degeaba. Unii chiar intra pe aici doar sa faca misto de cei care isi dau interesul?

SHARANEL mai citeste o data mesajul pe care l-ai citat si prima ta propozitie! Pentru tine subvirare e tot una cu acvaplanare? Sau doar te-ai bagat in seama doar pentru a face bascalie?

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, m-ai indus in eroare cand eu m-am referit la pierderea aderentei pe fata intr-o curba, adica sa nu mai poti lua curba, sa virezi rotile si sa mergi tot inainte, din cauza apei de pe sosea.

Pana la urma pune cauciucurile bune pe spate si alea tocite pe fata, nu e problema mea. Daca EU PERSONAL, in necunostinta de cauza, am umblat 2 ani cu cauciucuri de iarna pe fata si de vara pe spate si NICIODATA nu mi-a fugit spatele, nu inseamna ca pericolul nu m-a pandit la fiecare curba (e drept, nu am testat limitele masinii, ci mi-am vazut de treaba mea). Pot sa-ti spun insa ca e foarte neplacut sa circuli cu cauciucuri uzate pe fata, atat vara cat si iarna. Slickurile au aderenta pe asfalt uscat si fierbinte, dar nu cred ca mai au aderenta in conditiile reale, adica praf, nisip, pietris, ... apa.

Daca imi aduc bine aminte, in cartile de specialitate si chiar in cartea tehnica a masinii se recomanda rotatia anvelopelor, fata cu spatele. Ceea ce inseamna ca dupa rotatie intotdeauna vei avea cauciucurile mai bune pe fata si cele mai uzate pe spate. Dar poate gresesc producatorii.

Si revin la convingerea mea, pt un condus normal si in limitele legii nu are importanta daca avem profilul mai mic cu 5mm pe fata sau pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul subvirarii, ridici piciorul de pe acceleratie si totul se rezolva.

"ridicarea piciorului de pe acceleratie" face doua lucruri 1- transferul de masa catre rotile din fata, 2- lasa rotile din fata sa lucreze doar asupra virarii (intodeauna fiind de preferat ca rotile din fata la o tractiune fata sa se ocupe ori de accelerare, ori de virare nu de ambele simultan). Cele doua efecte combinate readuc masina pe drumul cel bun, insa, daca rotile din fata sunt uzate , aceasta "corectie" e mai greu de facut...

Iar cum o tractiune fata e cunoscuta ca fiind preponderent subviratoare - e bine ca pe puntea fata sa fie anvelope cat mai bune.

dar, cum s-a mai zis, fiecare cu parerea, experienta si stilul lui de condus - de aceea nu cred ca-si au rostul disputele aici.

Ceea ce inseamna ca dupa rotatie intotdeauna vei avea cauciucurile mai bune pe fata si cele mai uzate pe spate.

"Good point"! La asta m-am gandit si eu. La o tractiune fata uzura e mai mare pe rotile din fata si, in consecinta, la rotire tot cele mai bune ajung pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca se face o mica confuzie aici si se exagereaza cu unele chestii. Ideea care e dezbatuta in acest topic ar trebui sa fie putin mai clar expusa. Altfel o luam pe ulei cu remarci aiurea si ironii pe langa subiect. O diferenta de 0.5 - 1 mm intre anvelopele de pe puntea fata si spate in mod sigur nu vor influenta radical comportamentul masinii. Eu fac rotatia anvelopelor chiar mai repede de 10.000 km si sincer nu am observat diferente majore intre fata si spate. Recomandarile de montaj se refera la situatia in care apar diferente sensibile intre anvelope, de genul ca cele 2 uzate sunt la mijlocul duratei lor de viata si celelalte sunt noi sau aproape noi, situatie foarte frecvent intalnita in practica. Daca se face rotatia corect, diferentele se vor situa in limite acceptabile.

@Sharanel, parerea ta cum ca 5 mm nu conteaza, ar trebui sa o tii pentru tine. Faptul ca pana acum nu ti s-a intamplat nimic nu cred ca te indreptateste sa dai sfaturi altora cum ca "nu e important". Parerea mea este ca pur si simplu ai avut norocul de a conduce in conditii de drum care nu au reusit sa favorizeze aparitia situatiilor neplacute. Exact ca si tine, 5 ani am mers pe ideea ca "fata trage, fata franeaza" si am pus ce am avut mai bun acolo. La fel ca si in cazul tau, nu am avut nici un moment senzatia ca nu ar fi bine ceea ce fac. Asta nu inseamna ca era si corect. Sunt sigur ca daca in acel rastimp as fi auzit ca unii ciumeti recomanda invers, as fi avut macar curiozitatea sa ma interesez sa aflu mai multe inainte de a da cu tifla.

mario, acest topic este recunoscut peste tot in lume ca fiind unul de tip "neverending", similar cu "diesel vs benzina" sau mai stiu eu ce versus-uri. Cred ca cine vrea sa afle mai multe despre asta, aici a aflat cateva pareri si argumente si apoi daca vrea sa se edifice o sa caute in alte surse informatii mai pertinente si nu se lasa convins de "eu am circulat 2 ani asa si nu am patit nimic..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ca m-ai facut "ciumet" - apropo forma corecta este ciumeg.

Nu am recomandat nimanui nicaieri sa-si puna cauciucuri mai bune pe fata sau pe spate, sa circule cu cauciucuri de vara pe spate si de iarna pe fata, in general in acest topic nu am facut nimanui nicio recomandare, ba chiar am subliniat mereu ca este parerea mea personala sau experienta mea proprie, asa ca ar fi bine ca pe viitor sa-ti masori cuvintele.

Subliniez cuvintele-cheie, ca sa intelegi si tu:

Si revin la convingerea mea, pt un condus normal si in limitele legii nu are importanta daca avem profilul mai mic cu 5mm pe fata sau pe spate.

Daca n-ai inteles ceva, spune-mi si iti desenez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

Jignirile sa le lasam deoparte, fiecare are dreptul sa-si exprime o parere cu atat mai mult daca o si argumenteaza.

Clau, nu te supara, sa stii ca topicul nu are post-uri cu caracter de regula, cine citeste nu este obligat sa faca ce scrie aici; pune in balanta ideile din experienta celorlati si apoi trage o concluzie.

On topic:

Cred ca mai bine sa-ar face educatie si cu reducerea vitezei, deoarece ea este cauza principala a tuturor accidentelor.

Acvaplanarea se produce si in prezenta vitezei. Ex: Pe un sector de drum unde viteza maxima este de 90Km/h acea viteza este data in conditii de vizibilitate maxima si drum uscat. Cand ploua, normal trebuie sa reducem viteza(adapatrea la conditiile de drum) si astfel evitam si acvaplanarea. Daca trebuie sa facem o depasire in conditii de ploaie trebuie sa luam in calcul si surplusul de viteza necesar depasirii.

Apoi se poate pune problema anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca daca in acel rastimp as fi auzit ca unii ciumeti recomanda invers, as fi avut macar curiozitatea sa ma interesez sa aflu mai multe inainte de a da cu tifla.

Sharanel, din pacate nu ai interpretat corect ceea ce am scris. Nu vreau sa iti desenez, dar NU era nici o aluzie la tine. Din punctul meu de vedere "ciumetii sau ciumegii care recomandau invers" - depinde de regiune - sunt cei care ar fi avut ceva de spus PRO montatului pe spate, nu asa cum sustii tu ca nu ar avea importanta. Imi cer scuze daca ti s-a parut ca te-as fi jignit. Oricum, nu am folosit termenul in sens peiorativ.

Am vrut initial sa scriu un singur post in acest topic, sa ii ajut pe cei care vor sa inteleaga faptul ca e o problema serioasa si care merita luata in seama, insa deoarece am constatat ca s-au postat ulterior niste chestii mai pe langa subiect care distrageau atentia de la chestiile cu adevarat importante am revenit. Atreyu, sunt constient ca un forum nu poate impune o regula, insa poate fi un punct de plecare, un mic beculet pentru luminarea mintii celor care nu erau constienti de acest lucru. Cred in continuare ca acest thread si-a atins scopul pentru cei care vor sa aprofundeze problema. Sustin in continuare ca e ceva serios care trebuia luat in seama si nu bagatelizat. Cu scuzele de rigoare pentru paragrafele offtopic, rog moderatorii sa ma ierte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario, acest topic este recunoscut peste tot in lume ca fiind unul de tip "neverending", similar cu "diesel vs benzina" sau mai stiu eu ce versus-uri. Cred ca cine vrea sa afle mai multe despre asta, aici a aflat cateva pareri si argumente si apoi daca vrea sa se edifice o sa caute in alte surse informatii mai pertinente si nu se lasa convins de "eu am circulat 2 ani asa si nu am patit nimic..."

De asta am hotarat sa ma retrag din discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

experienta mea cu cauciucuri mai bune pe spate si mai uzate pe fata:

am la dispozitie un drum suficient de lat ca sa imi permita mersul serpuit, testul elanului si ce vreti voi; merg cu 40 50 la ora pe acolo si nu fuge de nici o culoare nici de fata nici de spate.

cind vreau sa iau viraj la 90 grade cu viteza normala pentru asfalt uscat, poate un pic mai mare din cauza ca doresc sa fac un drift atunci da, botul se duce unde vor fortele din manualul de fizica, direct spre un stilp din colt (bine ca e relativ departe :vinemosul: ) asa ca acolo ori incetinesc ori accelerez si trag frina de mina ca sa intru in drift perfect pe acea straduta, iar spatele nu fuge mult prea mult fata de cit trebuie.

daca vreau sa plec relativ in forta se simte putin cum se invirt partial in gol (asfaltul e acoperit cu zapada batatorita-gheata), probabil ca asta este ultima lor iarna, urmind ca alea de pe spate sa le ia locul in sezonul urmator; in oras nu am problema asta unde este asfalt curat dar totusi inghetat :scratch:

ca sa stea linistiti unii dintre noi, inclusiv moderatori, cum ca m-ar fi apucat damblalele la batrinete, aceste drumuri sint 101% private

LE: pneuri de iarna, toate 4 acelasi model, vreo 6 7 ierni la activ.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Sharanel si mario au dreptate. Fiecare in felul lui:

Mario: Corect este "pe spate" insa in cazul cuciucurilor de iarna ca masina sa ajunga sa derapeze trebuie mai intai sa plece de pe loc - lucru ce nu se poate intampla fara sa ai cauciucurile de iarna pe fata.

Sharanel: Nu poti da ca "sfat" pt toata lumea varianta "pe fata" pt ca este foarte periculos insa personal consider ca ai dreptate in limita in care cel care opteaza pt varianta fata este f constient de pericol si apt in a redresa masina in situatii limita.

Cea mai buna varianta este cea cu 4 cauciucuri la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi,din proprie experienta pot spune ca cele mai bune cauciucuri tre' sa fie pe fata....si acum argumentez:

pana ieri am avut pe spate 2 cauciucuri de vara noi (3-4000 km) iar pe fata 2 all wether (50.000 km) vorba lui dragosR am facut drifturi (fara voia mea) la greu... Ieri am schimbat cauciucurile : 2 de iarna pe fata si 2 all wether pe spate. Rezultatul a fost foarte multumitor. Adica am intrat pe o strada din sec 5 (pe care nu a intrat niciun plug) fara nicio problema si am iesit la fel de usor.

Concluzia mea : cele mai bune cauciucuri pe fata.

Sa aveti succesuri si drumuri bune si deszapezite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa scriu: agregatul nevestii e echipat tocmai pe dos: pneuri bune fata si mai uzate pe spate, toate 4 de iarna, 2 + 2 ; de virat vireaza bine dar zice ca o simte cum ii cam fuge de spate...

probabil ca o sa fac un test drive cu el in aceleasi conditii :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, am citit doar o pagina pentru ca oricum sunt de acord cu faptul ca pe spate trebuie montate cele mai bune 2 cauciucuri disponibile

am facut prostia sa le pun invers (bune pe fata si tocite-rau pe spate) si mi-a fugit fundu intr-o curba (ploaie, frig)

avand esp-ul ON n-am avut gaz sa o redresez ... dar am scapat ieftin ca am tinut-o cat am putut cu counter-steering :wacko:

de-atunci am zis ca mai bine tin masina in garaj decat sa umblu cu 2 anvelope noi si 2 vechi, ba chiar, nu accept nici macar diferenta de marca/profil

consider ca o masina nu e facuta dupa ureche si e stabila (in limitele producatorului) atata timp cat toate cele 4 anvelope sunt la fel deci dau aceeasi aderenta

imhotep, ce spui tu tine doar de aderenta masinii la accelerari/franari

ia niste curbe si vezi care-i diferenta, e cu totul alta poveste

asa si eu cu un 4x4 ma distram ieri prin nameti de 30-40cm si ieseam din ei fara nici un stres .. dar daca vroiam sa franez ma duceam sanie (sanie de 2,3t) - asta in drum spre vulcanizare, sa pun cauciucurile de iarna ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceasi parere cu Dreadfull anvelopele uzate trebuie schimbate iar cobiantia de cauciucuri de vara iarna ... sa fim seriosi mai devreme sau mai tarziu tot o patesti si daca te uiti la bani iesi mai ieftin sa cumperi 4 anvelope decat sa iti busesti masina in cel mai bun caz .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine isi pune iarna cauciucurile bune pe fata...

sunt curios cum iese din parcare cand zapada are 20cm :D

poate imi raspunde cineva, din cei care recomanda sa pui pe spate cauciucurile bune.

daca aveti senile pe fata... normal ca merita sa pui cauciucuri bune pe spate :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De bine, de rau, locul unde parchezi poti sa ti-l alegi(daca vrei sa parchezi in zapada de 20 cm, parchezi si gata :blah_: ). Problema e ca derapajele nu le poti controla la fel de usor ca parcarea si daca n-o mai poti redresa? :D In parcare nu cred ca se pot pune asemenea probleme; gasesti 2-3 oameni sa te-mpinga... pe cand dintr-un derapaj sever(si cred ca alea la care iti fuge spatele sunt cele mai periculoase), nici mama ESP-ului si experientei nu te mai salveaza. :nono:

Eu cred ca ideal e sa ai 4 cauciucuri de iarna, cat de cat uniform uzate. De ce sa te zgarcesti la 2 cauciucuri tinand cont ca ai putea lovi masina sau mai rau? :(

Sarbatori fericite tuturor! :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul asta e aiurea,

cauciucurile se rotesc, respectiv la 10 000 km,

fata spate, apoi in diagonala si tot asa.

Datorita acestei rotiri uzura este uniforma si la celmai uzat set diferenta dintre toate 4, intre cel mai uzat si cel mai bun este de un milimetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei care parcheaza pe unde apuca.. o fi usor

eu am loc cumparat in fata blocului de la primarie si na.. e musai de parchez numai acolo :blah_:

iar la 7 dimineata, cine naiba te ajuta sa iti scoti masina din zapada sa ajungi la servici ??

sa fim seriosi, nu fac drifturi la 100km/h incat sa-mi fie teama ca am cauciucuri mai rele pe spate.

teoria e foarte buna, intr-adevar ai nevoie de cauciucuri bune pe spate...

dar practica ne omoara... e cam dificil sa iesi iarna prin zapada cu tenisi pe fata si ghete pe spate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca discutia a pornit de la a avea pe masina un set de 4 cauciucuri adecvate sezonului, diferenta fiind data de uzura lor pe punti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!