Jump to content

Greutate anvelope


adifox
 Share

Postare recomandată

salutare tuturor!

se discuta mult despre avantajele jantelor de aliaj usoare, sunt tabele cu greutati ale jantelor cu masuratori destul de precise, de ordinul sutelor de grame, dar foarte multa lume nu s-a gandit la greutatea anvelopelor care au o importanta majora cand avem de cantarit "ansamblul roata": janta+anvelopa.

eu personal am observat de exemplu: o anvelopa 195/65/15 Goodyear ultragrip este cu aproape 900 grame mai grea decat o anvelopa Barum polaris2 din aceeasi categorie adica de iarna, si de aceeasi dimensiune 195/65/15.

de exemplu la o anvelopa Michelin partea laterala, balonajul,sau talonul cum se mai spune, este mai subtire ca la alte firme, dand o greutate mai mica, dar poate mai sensibil la lovituri laterale.

daca cineva a mai avut curiozitatea sa cantareasca anvelopele inainte de montaj, sa posteze aici sa ne dam seama de diferentele dintre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca majoritatea vorbesc doar de jante asta si pentru ca diferentele dintre jante pot fi de ordinul catorva kilograme pe cand la cauciucuri (de aceleasi dimensiuni, normal) diferentele sunt mai mici.

Cei care doresc sa afle greutatea unui anumit tip/model/marca de cauciuc pot accesa site-ul TIRERACK > Products > Tires si pot alege cauciucul functie de producator, dimensiuni etc iar in fisa pneului (Spec) este scrisa si greutatea (2,2lbs=1kg). Nu sunt toate marcile dar cele consacrate sunt prezente.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu produc anvelope , le folosesc. Exista diferente in primul rand (pe aceleasi dimensiuni) intre iarna si vara. Apoi intre branduri, indice de viteza etc. Daca la jante este preferabil sa o alegi pe cea mai usoara, o anvelopa mai grea cu un kg este de preferat daca vorbim de branduri premium versus ceva similar si nu low-cost sau no name. Ma refer la cauciucuri pt. masini obisnuite, daca ai un supercar este altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce masura influenteaza consumul greutatea anvelopei(jantei)?Eventual un site.

Stiu ca e putin,dar ma intereseaza mai in amanunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele pe care le-am cumparat pentru iarna asta:

Dunlop WinterSport 3D 195/65/15 91T - 8.8kg

Matador MP 52 Nordicca Basic 165/70/14 81T- 6.6kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. cu roti mai grele => greutate totala mai mare a autovehiculului, la aceleasi specificatii de putere / cuplu;

2. o roata mai grea (si mai lata) este mai greu de 'urnit' => consum usor mai mare la plecarea de pe loc (pe langa solicitarea suplimentara a altor elemente din transmisie, directie);

3. de obicei jantele mai mari au si anvelope mai late => creste pata de contact dintre anvelopa si calea de rulare => consum usor crescut.

Cifre exacte nu stiu sa dau. Am expus putin teoria.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam asta;la fel daca janta e de aluminiu sau tabla...Ma interesa corelarea "stiintifica".

Multumesc pentru raspuns;daca afli detalii tehnice,te rog sa revii cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tire & wheel weight will definitely have a slight effect and, as some have pointed out, each pound on the wheels counts more than, say, a pound in the trunk (or in the driver's seat). And the more accelerating and braking you do the more it matters. Don't forget also that increasing the unsprung mass leads to additional losses because the tires must absorb stronger hits when going over bumps. Also, if the tires & wheels are heavier because they're fatter, then the aerodynamics will suffer, too. And cheapo steel wheels with stock hubcaps probably have better aerodynamics than most cool-looking alloys.

A little theory:

The linear inertial energy of a car (or its wheels&tires) is

Elinear = (1/2)*m*v^2 ,

where m is the mass and v is the vehicle speed. That means you have to feed in at least that much energy (from the engine) to accelerate the car up to that speed.

Additionally, the rotational energy of a wheel/tire is

E rotational = (1/2)*I*omega^2 ,

where I is the rotational moment of inertia and depends on the mass distribution.

In the worst case all the mass is concentrated at the outer radius (a hoop); in this case I = m*r^2 where r is the radius.

An intermediate case is uniform distribution (a disk, probably a bit optimistic); I = (1/2)*m*r^2.

The ideal best case would be a point mass concentrated at the axle (I = 0), but you can't build a wheel like that (except out of unobtainium).

The rotational speed of the wheel in our case is omega = v/r, so for the hoop we have Erotational = (1/2)*m*v^2 and for the disk it's Erotational = (1/4)*m*v^2.

So comparing to the linear energy you can see that each pound in the wheels & tires indeed counts 1.5 to 2 times.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam asta;la fel daca janta e de aluminiu sau tabla...Ma interesa corelarea "stiintifica".

Multumesc pentru raspuns;daca afli detalii tehnice,te rog sa revii cu informatii.

Am verificat si eu cu cantarul in mana: Nu e regula ca jantele de Aluminiu sunt mai usoare decat cele de tabla. Depinde foarte mult de diametru si design (spitze mai subtiri, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca doreste cineva sa cumpere anvelope de iarna usoare, recomand Kleber krisalp hp2, care au 7,6-7,7 kg anvelopa de 195/65/15.

ii spun usoara prin comparatie cu o Debica frigo care la aceeasi dimensiune are 9,2 kg!

totusi 1,6 kg nu sunt de neluat in seama(vorbesc de cunoscatorii care doresc ansamblu roata cat mai usor)

Goodyear ultragrip 7+ au 8,2-8,4 kg. pe aceeasi dimensiune 195/65/15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tigar Winter1 175/70/R14 - 7.2 Kg. Nu mai stiu exact cat au fost si Dunlop-urile mele WinterSport M3, dar probabil in jur de 9 Kg, zicea cineva acum cateva posturi de 8.8 Kg pentru 3D aceeasi dimensiune 195/65/R15, deci cam pe aici. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Lassa de iarna 205 65 R16 C - 13,2 kg - pentru un Sharan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dunlop FastResponse 205/55/16 91H - 9,2 Kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionati si indicele de viteza/incarcare pt ca difera greutatea la una cu indice t si una w deexemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

am intalnit anvelope de dimensiune identica, de exemplu 195/65/15, de iarna, aceeasi marca , acelasi profil, dar care erau produse in tari diferite, diferente de greutate de 900grame.

la cea mai grea, am simtit lateralul anvelopei mai gros, avantajos fiind in cazul frecarii de o bordura.

ce am mai observat, cele cu indice de viteza T , erau mai usoare fata de cele cu indice H.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Acum ca am trecut la roti de iarna, am cantarit si eu rotile:

Roata de vara

Anvelopa Michelin Primacy 215/55/16 97W

cu Janta Monza 16 - 16,7 Kg

Roata de iarna

Anvelopa NOKIAN WR G2 205/55/16 91H - 8,85 Kg

Janta Titan 16 (de la colegul Adifox)- 9,1 Kg

total roata iarna - 17,95 Kg

post-27614-0-24045800-1289293013_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

anvelope 225/55/16, 95H:

Kleber Krisalp hp2 9,6kg

Michelin Primacy Alpin PA3 9,7kg

Michelin Alpin A4 9,8kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bridgestone Turanza ER300 195/65R15 91H - 8kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

azi am pus alte anvelope de vara: Kumho Ecsta spt ku 31 dimensiune 245/50/16 97W, are 12,5kg/anvelopa.

in urma unor teste este o anvelopa foarte buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Bun tare topicul acesta...de mult cautam ceva unde sa gasesc informatii despre greutatea anvelopelor.

Am niste roti de vara echipate cu jante de aliaj Welligton (9,3KG) cu anvelope Hankook 205/60/R15, care cantaresc echipate 17,3kg....si de curand mi-am achizitionat niste jante Madras de Passat W8 (BBS RS800) care au o greutate de 11,3Kg....acum sunt in cautarea unor anvelope mai usurele ca si asa motorul e subdimensionat pe aceasta masina 102CP pe o masina cu o greutate de 1,4t.
Anvelopele astea au 10Kg (22 Ibs)...deci o roata Madras + anvelopa Hankook  ar cantari 21,3kg...cu 4kg mai mult decat Welligton + anvelopa Hankook.
 

https://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Hankook&tireModel=Kinergy+GT&partnum=245HR7H436
Capturadeecrandin2018.12.12la11.22.11d23

Am impumutat rotile unui amic care sunt echipate cu jante Madras si amvelope Michelin 225/45/R17 (de vara) si am mers cu ele pana la Fetesti pe pilot automat 135km/h....am facut fix 300Km pe GPL cu aceste roti.
A 2-a zi am pus rotile de tabla echipate cu niste anvelope Dunlop 195/65/R15 (de iarna) si am mers pena la Fetesti pe pilot automat 135km/h...am facut 320km pe GPL cu aceste roti.

Am sa caut ceva la primavara mai usor!


Las link acesta pentru cine vrea sa vada datele tehnice ale jantelor, poate le este si altora util: https://www.original-felgen.com/vw/passat/3bg/

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greutatea rotilor mai mare insemna o inertie mai mare la franare si pornire de pe loc. MAsa mai mare a rotii influenteaza si functionarea suspensiei, pt detalii amanuntite cauta "unsprung mass".

La mers constant afecteaza doar rolling resistance si implicit latimea rotii va avea un coeficient de frecare mai mare(presupunand ca sunt acelasi brand si model), deci un consum mai ridicat dar si aderenta superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.
Am o mica problema la masina care din ce am inteles de la cei de a reglaje directie are treaba cu greutatea diferita an anvelopelor.

 

context: Am cumparat 2 x anvelope Michelin Alpin 6 (195/65/15) si le-am montat pe masina. La scurt timp am observat ca masina trage dreapta. Deoarece cu prin timp inainte schimbasem un pivot m-am dus sa reglez directia. Dupa reglaj din nou tragea dreapta(semnificativ mai putin insa problema e tot acolo).
Am mers in alta parte pt. reglaj si constatarea a fost ca:
1) directia e buna, unghiul si convergenta OK
2) verificat caseta de directia - OK

=> mi-a spus ca a mai vazut ca la anvelopele Michelin exista o diferenta pana la 900 gr intre acelasi tip de anvelope!!!!
Mi-a recomandat sa schimb gumele intre ele si sa vad daca sunt diferente. Pe loc nu m-am gandit sa ii zic ca nu prea pot doar sa schimb rotile intre ele fara dejantaj...deoarece anvelopele au specificate directia de rotatie.

incerc sa confirm/infirm cu voi daca informatia boldata e corecta si daca ...pot face totusi ceva sa corectez problema?
Totusi, am luat special cauciucuri premium noi, faptul ca masina nu merge drept cu ele e destul de frustrant.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi anvelopele de pe spate pe fata, poate asa e mai simplu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti cântări roțile, sa vezi dacă există diferențe așa mari între ele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!