Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

Primul lucru care trebuie stabilit este dacă senzorul este ok. Poţi stabili asta prin două metode ca să nu mai cumperi altul.

Prima: scoţi senzorul din motor, pui un recipient cu apă la congelator până aproape de punctul de îngheţ apoi pui recipientul la încălzit cu un termometru şi senzorul în apă şi cu un multimetru conectat la el, apoi compari pe măsură ce apa se încălzeşte indicaţiile multimetrului faţă de tabelul ataşat

ECT AVB.pdf

Dacă valorile sunt cele din tabel atunci senzorul este ok (verifică ambii senzori)

A doua (oricum ar fi necesară şi asta pentru a stabili dacă sunt probleme de cablaj, etc), scoţi senzorul din motor, dar îl laşi în mufă. Îl introduci în apă îngheţată apoi în apă fiartă, iar cu vcds te uiţi la temperaturi (se pot vedea doar cu contactul pus fără a porni motorul)

Dacă senzorul trece testul înseamnă că din punctul ăsta de vedere partea de indicare a temperaturii este ok şi apa chiar nu ajunge la temperatura care trebuie, caz în care ne mutăm cu discuţia pe un alt topic pentru a determina cauza pentru care apa nu se încălzeşte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta și temperatura de pe radiator... 

AR trebui sa vezi când se deschide termostatul etc... 

Ceva e dubios... Banui ca termostatul e cu probleme... 

Beru ar fi trebuit sa fie ok. 

Metoda lui Lupo (scuze pentru greșeală) e super ok, dar laborioasa... 

Dacă o forjezi puțin, ar trebui sa ai aceeași temperatura și pe motor și pe outlet/radiator... 

Mai greu sa fie pocniti amândoi... 

Pui mâna pe furtun/radiator și îți dai seama... La 60 e fierbinte... La 90 te prăjești :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa a fost și la mine, stătea sub 70.Am schimbat senzorul de temperatura, dar de fapt era termostatul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi el zice că l-a schimbat.

@Moog

Eu zic ca nu este chiar greu. Practic partea cea mai grea este să scoată senzorul din motor si sa recupereze antigelul. Apoi, dacă nu are multimetru, trebuie să alerge cu un recipient cu apa înghețată și unul cu apa fiarta la mașină fără să se accidenteze:))

Cel mai probabil nu senzorul este problema, dar trebuie să fie SIGURĂ concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă forjeaza tigaia 1/2h și după pune mana serios pe furtun și nu urla, atunci e termostatul blocat pe deschis... 

Sau tragi cu ochiul cu mașina rece, la amândouă Temp, radiator și motor... Daca sunt mult diferite e o problemă... După care pornești tigaia... Daca Amândouă cred de la să zicem 25 la 60 e termostat deschis. În mod normal cel de pe radiator ar trebui să rămână la 25...sau pe acolo... Mici variații... Numai pe motor sa crească pana la regim, când deschide termostatul, după care începe și cel de pe radiator să crească... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reușit sa fac mare lucru inseara,am pus doar VAG-ul și doar cu contactul pus, la o temperatura exterioara de 14 grade aveam asa:

-pe Engine minus 6,3 grade

-pe Instrumente 5 grade. 

Sa am eu asa un ghinion sa cumpăr termostat defect? 

O sa încerc și variantele lui lupo_bv, problema este timpul.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până una alta nu are ce căuta acolo pe Engine -6,3 grade la o temperatură exterioară de 14 grade şi nici chiar pe instrumente 5 grade. Este prea mare diferenţa de temperatură între cea exterioară şi cea indicată pe vcds. Deci se impune o verificare a senzorului înainte de orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai senzor bușit... 

Dacă nu stai în peșteră sa ai temperatura negativa, și real e 14 grd, senzorul de temperatura e bușit... 

E mare diferența și între engine și instrumente, adică el cu el, cât și cu exterior real... Raportează 20 grd diferența între motor și real... Mulllllt... 

Uită-te și pe radiator și vezi cât ai... 

Mi-am adus aminte ca ești în Norvegia... 

E asa frig la voi? :)

 

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frig? 14 grade inseamna canicula aici?.

Am mai comandat un senzor  , si   unul pentru electroventilator si un termometru cu infrarosu. 

O sa scot mufa de pe senzorul vechi si o sa pun cel nou pun VAG-ul  sa vad ce citeste .

Revin dupa ce fac proba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare! Am tot citit pe aici si nu m-am lamurit. Daca ma poate ajuta careva...Multumesc! 

PS Imi merg ventilatoarele fara oprire, de la pornire pana la oprire. Are legatura?

g62.jpg

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor! Stie cineva daca se gaseste mufa/conectorul pentru senzorul g62? La mine s-au decojit firele si nu imi arata temperatura in bord. Mentionez ca am schimbat senzorul,e nou original. Masina e passat b5, motor alz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezmembrări, și iei cablul cu totul... Cat ai nevoie... 

Posibil la tine sa fie decojit și prin alte locuri... Caută și izolează... Pe diagnoza ce temperaturi ai? Instruments și engine? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o jucarie chinezeasca,cu elm 327 si aplicatia din telefon,torque. Pe temperatura antigel am valori,dar in bord nu imi indica. De asta am banuit cablurile. Inainte de a schimba senzorul,am scanat cu aplicatia si mi-a gasit senzorul temperatura antigel defect. Asta dupa ce aveam pornirea foarte grea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai citit nimic pe aici? 

E senzor dublu... 

Dacă ai pus o parjoala la 20ron ce vrei? Face și el ce poate... 

Citește in urma și ai sa vezi de ce... Si cati ca tine mai sunt.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da Moog,am citit! Dar cred ca nu m-ai inteles tu,si nu ai citit tu cu atentie! ? Am specificat sa e nou senzorul, de la Bosch 130 lei. Problema pare a fi de la mufa sau cabluri. Chinezaria e acea jucarie ce se conecteaza la OB2 si merge printr-o aplicatie android. Cu toate astea,jucaria mi-a gasit senzorul/mufa defecta. Am inlocuit senzorul,a mers doua luni,apoi aceeasi problema. Acum se vad firele dezizolate de la mufa la intrarea in senzor si nici temperatura pe ceasul din bord nu mai este afisata. Am dat comanda si de mufa,noua e 35 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa e doar carcasa de plastic, nu stiu de ce ai comandat-o .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum ziceam, dacă puneai vagul ai fi văzut cele 2 Temp pe motor și instrumente... Daca pe instruments aveai una absurdă sunt firele, dacă e una buna aprox la fel ca pe motor, atunci posibil bordul... S-au mai văzut cazuri... 

Chiar și un Bosch poate fi prost... Am vazut și senzori, bujii etc de la Bosch... Posibil contrafăcute... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegilor,dar nu ma incurajati deloc!? Voi aveti toti vagcom-ul instalat? Poate ca ar trebui sa imi iau si eu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toți... Dar destui... 

Mai sunt și prietenii :)

După ce te dai cu capul de pereți prin service-uri îți iei... Când ți-o iei cu clone iei original... Evoluăm cică... 

Până la generația B8 unde cam da cu virgulă... 

Nu o lua ca și critica dura... Dar pe topicul asta chiar s-a discutat la greu... Si numai aici... Daca citesti și cauți găsești ceva... 

De asta încă ma țin de grupul VAG încă... Găsești ajutor pe aici, găsești diagnoza, soft/documentație, cod de piese etc... Pe la alte mărci bate vântul... 

Mai sunt și excepții gen coreene, la care cel mai discutat topic e ce ștergătoare să-și pună... Dar na, confortul se plătește... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Daca nu o nimeresc nici cu mufa pentru senzor,pe care o voi schimba, fac o investitie si imi iau un vagcom. Eu raman fidel si in continuare! Trec la Audi prin update!? Oricum,doua scanari profi=un vag,nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna ziua. Am și eu o problema. Am un VW Bora 1.9 AJM. Problemă este urmatoarea: La cald porneste greoi motorul, la rece in schimb porneste foarte usor. Am inteles ca ar fi acest senzor de vina . Intrebarea este urmatoarea, pe internet găsesc și cu doi pini dar și cu 4. Pana la urma ce senzor am pe această masina ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU mai bine te uiti si verifici daca il ai pe cel cu 4 pini ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!