Jump to content
xht20

Boost Gauge, Oil Temp. Gauge, Oil Pressure Gauge, .....

Recommended Posts

xht20

Doresc sa achizitionez cateva "gauge-uri" (spre rusinea mea nu stiu termenul corespondent in limba romana).

Ce imi recomandati sa-mi iau? (Boost, Oil Temp, Oil Pres, Egr, .......)

Si ce firma producatoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jmf

Cred ca boost, oil temp si afr ar fi bune. Producatori...nu-ti lua FK :ceuameni:, in rest RaidHP, Autogauge, Autometer etc, cred ca depinde de gust, ma refer aici la estetica lor. Inainte sa-ti iei sa te documentezi si cat de greu se pot lega, de exemplu la O1 ca sa leg un ceas (asa le zic eu, ceasuri :) ) de AFR trebuie sa trag un fir de sub masina, de langa catalizator, ceea ce nu e chiar la indemana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

http://vwforum.ro/index.php?showto...20&start=20

:ceuameni:

boost, oil temperature si aici ai de ales: AFR sau EGT sau oil pressure. dupa mine fiecare e important.

incearca sa cauti unul electronic, cum am eu, special pt masina ta....ca sa arate cat mai OEM,.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Predator

De vreo 2 saptamani caut si eu ceasuri indicatoare suplimentare (gauges).

Dintre tipuri, pentru masina ta ar fi asa:

- Oil temperature -> parametru foarte important;

- Boost -> e mai mult de 'fun', iar daca ECU e remapat devine interesant de urmarit :icon_thumright: ;

- EGT -> daca nu ai modificari serioase, e moft;

- AFR -> util, dar greu de montat;

- Oil pressure - util daca vrei sa monitorizezi calitatea uleiului din motor. Probabil ca vei avea nevoie de o flansa adaptoare (un T-eu) pentru sender, ca sa nu renunti la switch-ul ce aprinde martorul in bord;

- Voltaj -> f util daca ai scule audio performante si multe pe masina, sau daca ai un alternator mai vechiut cum e a meu (ceea ce nu cred ca e cazul la tine);

- presiune carburant - irrelevant;

- (Water temp) -> ai deja unu in bord. E ok daca vrei sa'l dublezi/verifici. De aceea l'am si pus intre paranteze;

- vacuum -> pentru benzinar turbo nu are sens, daca ai pus unu de boost. E potrivit pentru un benzinar aspirat.

Dintre marci ar fi asa:

- Stack -> marca de renume (rally, etc). Au si modele cu motoras pas cu pas - precizie mai ridicata. Scumpe. Finisare f buna. Se gasesc in .ro;

- VDO -> marca foarte buna, se gasesc la noi, indicatie corecta;

- Steward Warner -> la fel o marca cu renume, ceasuri f bune; Nu stiu cine aduce in .ro. Scumpe si astea;

- Sandtler;

- Racetech;

- Autogauge -> foarte ok ca si pret, modele variate. Sigur gasesti unu care sa potriveasca cu restul bordului;

- RadiHP -> ieftine, varianta medie, sa zicem intre VDO si chinezisme. Se gasesc cam la orice firma de tuning;

- FK -> rahat. Nu e de luat! (am avut pe Corsa unu pentru voltaj. Nu indica corect);

- JOM (de) -> am tot vazut la preturi ff mici. Nu stiu cum sant. Unele arata chiar bine, dar cam tot in directie chinezisme sant.

Ideea e sa asortezi fundalul / iluminarea ceasurilor aditionale cu bordul. Nu nu fie akolo ca nuca in perete.

La partea de suporti e putin mai complicat.

Daca ai airbag lateral, tip cortina, nu poti sa pui suport pe montantul A.

Ramane doar pe bord - nasol ca tre sa dai gaura pentru fire, plus pentru suruburile suportului.

Mai exista varianta pe consola volanului, in spatele acestuia (http://www.bshspeedshop.com/store/home.php?cat=711). E potrivit pentru 1, maxim2 ceasuri. Depinde acuma unde ai tu afisajul la BC... La 2 ceasuri indicatoare reduce din lizibilitatea turometrului si al vitezometrului.

Daca faci pasu, te sfatuiesc sa montezi ceasurile la un service calumea cu un electrician priceput. Daca incerci de unu singur s'ar putea sa ai ceva batai de cap.

Bafta!

Numai bine!

Edited by Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

la produse de calitate as mai adauga si DEFI. cam scumpe, dar de calitate. am vazut numai pe masini modificate serios, si cu cap unde necesitatea datelor exacte era mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anorganix

.42 Draft Design + New South Performance sunt iarasi de calitate ridicata, atat ca finisaj cat si ca indicatie.

Pentru masina ta recomand:

- boost

- oil pressure

- oil temperature

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

avand in vedere ca masina e noua, si sunt f mici sansele sa fie probleme cu presiunea de ulei, daca tot vrei sa modifici ceva la ea, mai degraba as alege EGT sau AFR...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dsf

- sper sa nu radeti de mine dar ceasurile de EGT sau AFR ce masoara?

- cel de boost banuiesc ca este cel care masoara presiunea din turbo, acesta unde trebuie legat, este dificila operatiunea de legare al acestuia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cri-cri

EGT - exhaust gas temperature

AFR - air / fuel ratio

Montarea unui boost gauge, cel putin pe 1.8T, nu pune probleme deosebite dar iti ia ceva timp. Nu stiu cum e la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dsf

si la diesel unde se leaga, la furtunasul de la EGR, a montat cineva pe diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jmf

Daca pui doar un ceas pe bord nu trebuie, in general, sa dai gauri, nici pt fire nici pt suruburi. Se poate lipi, iar firele trase pe langa bord si pilonul a, am vazut pe multe masini, arata super ok. Pentru mai multe e problematic, dar mai mult m-as ingrijora de plasamentul lor pe bord, nu neaparat de gauri (personal pe mine ma enerveaza chestii "pe bord", mai putin jos langa pilonul a, dar acolo incape doar un ceas).

Referitor la montaj, depinde de ceas, dar boost/oil temp ar trebui sa fie destul de straightforward si daca esti afon.

O alta idee e sa pui ceasurile in bord, intre climatronic si cd-player. Daca ai cd-playerul original de pe O2 nu poti. In schimb am vazut dat jos originalul, pus unul aftermarket care ocupa doar jumatate din spatiul vertical, si rezulta un spatiu exact cat la O1 intre climatronic si cd-player. Check it out: http://www.pimpmyskoda.co.uk/Gauges.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Predator

La TDi trebuie montat pe tubulatura de admisie, dupa IC.

Nu am montat, dar te pot ajuta cu un DIY pentru 1.9 TDi 1Z pe Golf 3: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=950127

Am si unu pentru golf4, dar e mai mare de 800k si nu pot atasa. Acolo se da o gaurica in tubulatura de plastic ce iese din IC. [Eu unu nu as gauri acolo]

Pun poze:

g401.th.jpg g402.th.jpg

Numai bine!

Edited by Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites
cri-cri

Am mai gasit si eu inca doua DIY pentru cei cu masini mai noi, TDI si TFSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xht20

Multumesc pentru sfaturi baieti. Asupra tipurilor m-am decis

  • Oil temperature
  • Boost
  • Oil pressure

Mai ramane sa ma decid asupra firmei producatoare. As vrea sa fie fundal negru, culoarea scrisului sa fie alb, iar limba sa fie verde. Combinatia asta de culori o am la interior :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B

Parerea mea e ca cel mai greu de departe e sa faci montajul in bord (in habitaclu) ca sa arate OK - OEM look - si sa nu fie carpeala.

Ceasurile cu senzor electric (cele ce nu au nevoie de tuburi/etc) sunt mai usor de adaptat.

Dupa parerea mea, cea mai buna solutie este un modul care face uz de maxidot (display-ul multifunctional din bord). E de departe cea mai eleganta solutie.

A 2-a varianta ar fi un senzor cu interfata CAN - ECU primeste info despre temp ulei, boost (actual vs specified)...

Dupa parerea mea, in ordinea importantei ar fi (pt Turbo):

1. Boost (eventual vs specified)

5. EGT (numai DPF are senzor din fabrica, altfel trebuie demontata turbina si gaurit/filetat)

9. AFR - numai la benzina, numai daca masina e modificata... Lambda sensor face o treaba destul de buna uzual

10. Temperatura ulei

50. Presiune ulei (inutil in ziua de azi)

100. Voltmetre, etc... absolut inutil. Daca, la o masina cu 10-20 calculatoare pe ea stai sa te uiti dupa probleme electrice privind un ac analogic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Predator
Dupa parerea mea, cea mai buna solutie este un modul care face uz de maxidot (display-ul multifunctional din bord). E de departe cea mai eleganta solutie.

De acord cu tine, pentru cei care au maxidot... Avea voinea la un moment dat de vanzare ceva de gen pentru maxidot.

La Leon-ul meu, spre ex, nu am maxidot, iar dispaly-ul de la BC e mic in cadranul turometrului.

*** Legat de BC-ului asta, nu pricep o chestie: daca ECU tot monitorizeaza temperatura uleiului (care consider a fi un parametru important de cunoscut pt conducator), nu puteau sa puna un tab in afisaj? La Golf 3 1.8 (90cp), am vazut ca este...

La fel s'ar putea spune despre boost, temperatura admisie, etc...

A 2-a varianta ar fi un senzor cu interfata CAN - ECU primeste info despre temp ulei, boost (actual vs specified)...

Firme producatoare pentru asa ceva?

Senzorii exista deja pe motor, problema e interfata pentru conducator.

Asta ar merge prin OBD ?

Numai bine!

Edited by Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites
xht20
De acord cu tine, pentru cei care au maxidot...

Eu am maxidot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
A 2-a varianta ar fi un senzor cu interfata CAN - ECU primeste info despre temp ulei, boost (actual vs specified)...

Dupa parerea mea, in ordinea importantei ar fi (pt Turbo):

1. Boost (eventual vs specified)

5. EGT (numai DPF are senzor din fabrica, altfel trebuie demontata turbina si gaurit/filetat)

9. AFR - numai la benzina, numai daca masina e modificata... Lambda sensor face o treaba destul de buna uzual

10. Temperatura ulei

50. Presiune ulei (inutil in ziua de azi)

100. Voltmetre, etc... absolut inutil. Daca, la o masina cu 10-20 calculatoare pe ea stai sa te uiti dupa probleme electrice privind un ac analogic...

exact asa am pus si eu ceva..cat mai OEM look.

presiune ulei si eu consider cam ne-necesar..avand in vedere ca masina e noua..si cam rar sa ai probleme cu pompa de ulei.

mai degraba EGT (ca tot vei face un soft ceva..) si un AFR...

dar pe primul loc..temp.ulei, boost si dupa aia EGT sau AFR.

pt skoda ta nu am vazut pe site la SWG de unde am luat eu jucaria mea, dar le dau maine un mail sa vad daca au ceva habar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Si pe mine m-ar interesa subiectul asta. In principal as vrea boost si temperatura ulei. Am vazut ca unii si-au gacut suportii pentru ceasuri din fibra de sticla si le-au montat pe capacul stalpului A. Ghetto Tuning am vazut ca face asa ceva.

Al Bundy se pot gasi ceasuri care se pot monta pe CAN in Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
xht20

Eu as vrea sa-mi fac un suport custom din fibra de sticla, si sa-l pun pe bord, deasupra consolei centrale, unde este locasul acela micut cu capac. Si ceasurile sa fie orientate spre mine. Cred ca ar da super

post-45741-1257376578_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

ftoturboproject073.jpg

saleenmustangauxiliaryg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

OT: un moderator nu poate uni topicul asta cu cel facut de mine, am pus link pa pagina tracuta...e acelasi subiect...

teff, va arata prea NFS-style pentru masina ta. eu asa zic. stiu ca multi si-au pus asa, dar mie personal mi se pare ca astea merg pe o masina modificat extrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xht20

Pai si atunci unde ar merge sa le pun? Mai ma gandisem la o varianta. In locul scrumierei. Cei de la Osir Design au facut ceva de genu` pe un Golf 5.

post-45741-1257407862_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

asa da. arata f bine, asa le are si MARYS si arata ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri