Jump to content
Sign in to follow this  
koon

A5 Sportback or else

Recommended Posts

koon

Am un A3 Sportback de aproape 4 ani si un copil de aproape 4 luni. Am ajuns destul de repede la concluzia ca am nevoie de o masina mai mare si m-am uitat un pic mai sus: A4 Avant / Allroad, A6 Allroad si A5 Sportback. Asta de la Audi.

M-am uitat si la BMW si, cu masina de familie in minte si cu sugestiile sotiei de a nu elimina SUV-urile (ma rog, SAV-urile; touringurile lor le-am ignorat din cauza spatelui pe care il consider nereusit), m-am uitat si la X5, cu care am si facut un drive test. Dupa ce i-am bifat bunele si relele, desi se incadra in buget, m-am intors la Audi. A5 Sportback mai exact.

O vedeti ca masina de familie?

Diferentele fata de A4 sunt minime, dimensiuni foarte asemanatoare si preturi apropiate la 3.0 TDI quattro automat - motorul pe care il vreau - insa diferenta tinde catre 0 pentru ca A5-ul vine mai dotat in standard.

A6 e mai scump (si ca achizitie si ca intretinere banuiesc) iar modelul se apropie repede de sfarsitul vietii (fata de A5, care are cateva luni - a fost lansat la Frankfurt daca nu ma insel).

Pareri? Recomandari? Alternative? (pot fi si alte branduri, preferabil din gama premium, desi cred ca voi fi mai greu de convins sa migrez catre altceva, dupa ce am eliminat cu usurinta X5-ul).

Edited by koon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

A5 Sportback a fost lansat si la noi, deci poti sa il comanzi oricand. Atentie la un lucru: portbagajul. Spatiul nu este repartizat tocmai propice pentru multele bagaje pe care le implica copilul. Dupa parerea mea, A4 Avant si A4 Allroad sunt cele mai bune variante. A6 allroad mai are maxim doi ani pana se schimba generatia. Bafta.

Recomandare: nu elimina X5 asa repede. E o masina foarte echilibrata si functionala.

Alternative: se lanseaza X1 foarte curand.

Eu unul as lua A4 Allroad. Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deocamdata

In ordinea preferintelor:

A6 Allroad - masina completa atat ca si functionalitate cat si ca spatiu. Se vehiculeaza o noua serie 6 in 2011 dar de obicei Allroad-ul apare la minim 1 an dupa versiunea de baza. Deci minim 3-4 ani o sa ai model de ultima generatie daca asta e o problema :)

X5 - este asa cum bine a gasit formularea Vlad foarte echilibrata

A5 Sportback - concept nou, imbina avantajul unui coupe cu "aproape" o masina de familie

A4 Avant - pentru spatiul

Eliminat din start A4 Allroad (pret nejustificat de mare pentr o masina ce are diferita fara de A4 doar garda la sol si un pachet esteti exterior)

Bafta la achizitie :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Deja am incercat o configuratie la Midocar cu un A5 si imi place ce iese (interior alcantara si plafon negre cu aluminiu periat, pachet optic negru :icon_thumright: ). Deocamdata il consider o optiune buna.

X5 m-a impresionat placut, in special ce nu se vede, ce se simte (motor, directie, cutie de viteze, mai ales ca am testat 3.0sd 286CP - un deliciu!) dar cand a venit vorba de interior... nu m-am putut identifica deloc cu genul asta de masina, nu mi s-a parut atat de prietenoasa ca A5-ul. Ma rog, urcat din A3-ul meu, aproape ca incep sa sufar de agorafobie, probabil e o chestie de obisnuinta. Nici imaginea de masina de smecher pe care o poarta nu-mi place dar voi incerca sa fiu obiectiv si sa aleg masina fara sa ma las influentat de prejudecati. Ma mai gandesc la ea si o pastrez ca varianta, am o luna si jumatate sa ma hotarasc. Are avantajul ca o iau stoc cu un discount frumusel si nu astept 3 luni sa-mi vina. Ca spatiu este de departe cea mai buna alegere. Problema este ca ies rar cu masina din Bucuresti si nu se justifica cu adevarat un SUV, ar fi un moft, o fita din partea mea...

Avantul de la A4 (indiferent daca este Allroad sau nu) este o optiune excelenta, probabil ca as alege-o cu ochii inchisi daca as prioritiza portbagajul, dar sunt lucruri care conteaza mai tare.

Daca as sumariza, as comite ceva de genul asta (comparand doua masini la aceiasi bani - un X5 stoc oferit cu un discount frumos cu un A5 comandat - nu iau in calcul lucruri evidente gen fiabilitate...):

X5 - plusuri:

- spatiu

- senzatie de siguranta oferita de o masina inalta

- livrare rapida

- sistem 4x4 (cel mai, daca nu ma insel) evoluat

- capabilitati mai bune offroad / iarna - pentru cine are nevoie

X5 - minusuri

- nepersonalizabila, decat cu renuntarea la o mare parte din discount (peste 10% din valoarea masinii) si a comandarii uneia noi

- interior un pic anost, rece

- nepractica si nejustificata in Bucuresti (desi, daca as fi obiectiv, as remarca diferente minime la dimensiuni fata de A5 - 10-15cm lungime, vreo 5 latime dar pare mult mai mare din cauza inaltimii)

- GPS-ul e de forma, vine fara Romania

A5 - plusuri

- configuratie mai buna in aceiasi bani pe partea de confort interior

- mai rapida (daca 1 sec. diferenta se pune...)

- mai friendly

- pozitie de condus mai buna

- ar fi mulata perfect pe personalittaea si gusturile mele

A5 - minusuri

- consola centrala complicata (vorbesc de varianta cu MMI, fata de alternativa de la BMW, care vine cu doua butoane mari si late)

- sisteme de tractiune si directie scumpe (pe care X5-ul le are, gen: directie activa, torque vectoring, suspensie cu duritate variabila)

- 3 luni de asteptare

- prea mult crom la interior (chestie de gusturi - mi-ar placea mai discreta)

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Tu aici vorbesti de 2 masini complet diferite nu are nici o treaba una cu alta

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Corect. Iar titlul topicului subliniaza dilema pe care o am (aveam). Oscilam intre cele doua, asa diferite cum sunt, cu avantajele si dezavantajele fiecareia.

Acum 10 minute am terminat un test drive cu un A5 Sportback. 3.0 TDI. Puternic accesorizata. Am luat cu mine si un prieten, familist convins si adeptul masinilor de teren (are un XC90). Am iesit pe autostrada, iar la intoarcere am bagat-o si prin hartoape. A fost... o experienta. Puternica, excelent inchegata, perfect finisata. Dar si zgomotoasa in primii 36km (cei de beton, de pe A2 - dar aici orice masina e mai zgomotoasa decat pe asfalt), dinamica, mai putin comoda pentru persoanele din spate din cauza rigiditatii. Nu e tocmai masina ideala cu care sa-ti duci copilul la cresa. Cu toate ca are 4 portiere, este tot o masina de burlac. Persoanei de langa tine i se face repeda rau daca nu conduci usor. Si e destul de greu sa te abtii, cu motorul asta...

Imi pare rau ca nu am timp sa detaliez. Inca sunt nehotarat si a aparut un nou candidat in schema care nu mi-a displacut deloc: XC60 :offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites
CatalinMCL

Te-ai gandit la un Mercedes GLK sau Q5?

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

GLK l-am vazut. Nu m-a impresionat. Nici nu ma asteptam, clientii de Mercedes sunt o rasa aparte (afirm asta fara nuante negative, dar trebuie sa prioritizezi tare eleganta ca sa mergi la Mercedes) iar eu se pare ca nu ma numar printre ei. Inclin catre sport dar nu atat de tare incat sa merg la BMW. Presimt ca voi ramane la Audi, mai precis la A5. Pe masura ce trece timpul realizez ca e de departe masina care m-a impresionat cel mai tare.

Voi reveni cand ma voi hotara / cand voi plasa comanda :vaidecapulmeu:

Thx.

Cheers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Am configurat un Mitsubishi Outlander cu motor de 2.0 TDI (deci nu, nu sunt offtopic! :vaidecapulmeu: ). Un SUV compact super-spatios, oricum in aceasta categorie oferta e cam saraca. Avand in vedere ca Tiguanul este un golf plus mai inaltat iar audi nu joaca in aceasta liga, outlanderul mi se pare o varianta foarte buna, imbinand traditia mitsubishi in 4x4 cu experienta VW in motoare.

O varianta de echipare "normala", mai mult decat rezonabila ma duce la 26.000 euro DDP (ieftineala, zic eu), iar echipare de varf, 36.000 (cea din urma are inclusiv piele alba, dvd + ecrane in tetiere, subwoofer...). Ambele variante configurate au toate sistemele electronice de siguranta si gadgeturi gen camera video pt mersul inapoi si nr maxim de airbaguri.

Probabil cand mergi cu cashul mai obtii ceva reduceri. Maine daca am timp ma duc cu banii si o cumpar. Chiar, sa o trec in To Do list, ca altfel uit!!! Sa-mi pun sa sune si alarma!!!

:vaidecapulmeu:

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Majoritatea japonezelor au design perisabil (ma rog, toate au, dar astea raman mai tare in urma), nu zici? Plus ca pot mai sus decat Outlander :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH-11-WRC

Daca te uiti la A5 sportback poti sa arunci o privire si catre BMW 530x i/d. Este o varianta care combina eleganta cu sportivitatea.

Are si ea totusi dezavantajul ca are o imagine de "masina de baietas". Bafta in luarea deciziei. Eu am avut o decizie mai usoara de luat. Audi S3 versus Lexus IS 250 Luxury. Am ales sa mai traiesc un pic "on the edge".

Share this post


Link to post
Share on other sites
CatalinMCL

Noua serie 5 GT. poate-ti place... dar ma indoiesc. oricum, BAFTA! :(

Edited by CatalinMCL

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

GT-ul... este chiar mai lung decat X5. Masina e enorma, impunatoare. Am vazut una zilele trecute si face ceva impresie. Personal nu-mi place.

Seria 5 sedan insa, intr-adevar, nu e rea. Merg s-o vad in una din zilele viitoare.

Thx.

Edited by koon

Share this post


Link to post
Share on other sites
VWladone

Parca initial a fost vorba de o masina de familie. Poate mi-a scapat mie ceva dar de ce nu iei in considerare Audi Q5 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Am vaga tendinta de a fugi de masinile inalte. Ma simt bine aproape de pamant si, la cat conduc in afara Bucurestiului, un offroad (SUV, SAV, spune-i cum vrei) nu se justifica. Nu sunt si nu vor fi niciodata atat de comode ca un sedan / coupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CatalinMCL

330xd/530xd touring - Xdrive ca deh... te gandesti la siguranta copilului... v

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Tractiunea integrala e un "must" si pentru masina urmatoare, iar X-Drive-ul de la BMW e tare. Nu touring, chiar daca e mai practica. De la BMW chiar prefer sedanurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VWladone

X-Drive-ul este intradevar foarte smecher, dar si cu un pret pe masura. Dupa mine, nu face diferenta de bani fata de All-road de la audi, o minune a ingineriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Nu inteleg de unde vine moda asta cu 4x4. Consum ridicat, intretinere mai scumpa, constructie mai complexa deci mai putin fiabila, greutate mai mare, cost mai mare la achizitie... adica o consumatoare de CP, Nm si $.

Stiu ca o sa spuneti ca un 4x4 este mai stabil, dar nu uitati ca odata pierdut controlul unui 4x4 este foarte greu, aproape imposibil sa o readuci pe traiectoria dorita.

Poate imi explica si mie cineva ce avantaje are tractiunea integrala la o plimbare lejera pe Magheru sau chiar la mersul agale pana in Poiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VWladone

Cred ca o prezentare mai sumbra si mai intunecata a tractiunii integrale nu exista decat cea pe care ai facut-o tu acum. Da, poate ca tot ce ai spus tu e valabil intr-o anumita masura dar cred ca merita comparativ cu performantele pe care le ofera. N-ai patit niciodata in "mersul agale spre Poiana", iarna, sa simti ca vrei mai multa stabilitate, sa iei si tu curba aia putin mai agresiv fara sa-ti stea inima ? Parerea mea este ca suma micilor compromisuri pe care le implica tractiunea integrala este mult mai mica decat satisfactia in sine pe care o ofera ea. Citeste si tu toate impresiile posesorilor de 4Motion, in toate descriile sunt doar cuvinte de genul "de vis", "superba", "senzatie", "face toti banii".

Edited by VWladone

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Eu sunt greu de convins, am avut o experienta foarte neplacuta cu un mult-laudat 4x4, s-a pierdut controlul intr-o curba USOARA si nu s-a mai putut redresa masina. Din aceasta cauza ultima parte a traseului am parcurs-o cu o alta masina (una cu girofar albastru si sirena).

Da, in condusul sportiv te ajuta. La viteze mari, te incurca. Cum am spus, problema e ca odata pierdut controlul masinii e mult mai greu sa o redresezi in comparatie cu un FWD. Dupa PAREREA MEA, o tractiune integrala isi are rostul doar pe un OFFROADER, un SUV sau macar un crossover, si doar atunci cand mergi iarna la ski pe drum de munte sau cand mergi la cabana pe drum forestier.

Poate ati observat ca toate tirurile moderne au o singura axa motoare, spre deosebire de modelele de acum 15 ani, cand aveau cate 2 axe motoare. Stiti de ce. Consum mai mic, demaraj mai bun. E cam fortata comparatia, dar poate ca are ceva adevar la mijloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VWladone

Imi pare rau pentru ce ai patit si iti dau dreptate dar nu poti sa contesti un lucru patruns bine pe piata auto de cativa ani, un lucru apreciat de posesori. Hai sa-ti dau exemplu de un lucru sfant: incearca sa te gandesti ce ar insemna Audi S3 fara tractiune integrala. Incearca sa te intrebi de ce un Audi All-road bine dotat e mai scump decat un Q7 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

O masina nu o iei doar ca sa defilezi pe Magheru...

Nu-ti spun decat ca un drum in Sinaia pana la cota este floare la ureche cu o tractiune integrala cand treci pe langa altii impotmoliti in santuri. Sau ca traversarea Dealului Negru noaptea, pe ninsoare, dupa un drum de 15 ore intoarcere din Austria a fost relaxant si placut, cand restul mergeau cu 5km/h. Sau ca, asa cu garda joasa pe care o are A3-ul, ies iarna din nametii pe care ii fac cei de la deszapeziri cu mult mai multa usurinta decat cu Magane-ul sotiei, sau ca orice drum pana la Predeal ma face sa conduc tot drumul cu zambetul pe buze... Tractiunea integrala ma face sa prefer sa merg la munte cu masina mea (si sa platesc combustibilul) in loc sa mergem cu masina sotiei de servici de care pomeneam mai sus (pentru care decontam orice cheltuiala)...

Iar informatii de genul 4x4 consuma mai mult sau mananca din caii putere sau redresarea dificila in cazul pierderii controlului nu stiu de unde le ai, eu traiam cu impresia ca e chiar un pic invers :) Dar poate ca sunt dezimformat, ii las pe cunoscatori sa ma corecteze.

Si chiar sper ca ai avut o masina cu tractiune integrala si ca nu te-a impresionat cu nimic decat ca faci o afirmatie bazata pe impresiile altora :rolleyes: (LE: ignora paragraful asta, am citi posturile tale ulterioare, imi pare rau pentru patania ta, dar nu cred ca ar trebui sa generalizezi, sistemele de tractiune integrala si de asistenta la condus au evoluat tare in ultima vreme...)

Si da, consider ca merita 2.000 de euro in plus si chiar mai mult :rolleyes:

Edited by koon

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

N-am avut 4x4 dar ceea ce ai citat din postul meu sunt lucruri cunoscute si unanim acceptate. Mersul la cota1400 iarna se incadreaza la unul din putinele cazuri in care e buna o tractiune integrala. De altfel, am specificat cu majuscule ca e doar PAREREA MEA. Cu cauciucuri adecvate si in uzul NORMAL al masinii nu am simtit niciodata nevoia unei tractiuni pe ambele punti, ba mai mult ma gandesc ca e bine ca rotile din spate se invart absolut liber... fara sa traga dupa ele un cardan, un diferential, 100 kg in plus :)

(...) Dupa PAREREA MEA, o tractiune integrala isi are rostul doar pe un OFFROADER, un SUV sau macar un crossover, si doar atunci cand mergi iarna la ski pe drum de munte sau cand mergi la cabana pe drum forestier.

Mai nou vad ca "4x4" sub diferite denumiri comerciale se administreaza ca o tableta miraculoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
koon

Imi bazez alegerea pe experiente (palcute) traite / generate de o tractiune integrala pe masina pe care o conduc de 4 ani. Si ai dreptate partial: un offroad nu se justifica in Bucuresti, un 4x4 este o alta mancare de peste :cheers:

Am in fata o brosura de prezentare Audi A4 Avant. La aceeasi motorizare (2.0 TFSI 155 kW, 2x4 vs 4x4) remarc asa:

- consum combinat: 6.8 / 7.6 - aici ai avut dreptate, e mai economic un 2x4

- acceleratie 0-100: 7.1 / 6.7 - aici nu. Deci nu putem vorbi de pierdere de putere, dimpotriva, o distribuire mai eficienta a cuplului si o masina mai sprintena, in ciuda unei greutati mai mari.

Ma rog, depinde ce apreciezi la o masina. Vorbind aici despre A5, e clar ca latura sportiva are o oarecare importanta. Daca mai tin cont si de faptul ca motorul vizat este 3.0 TDI... probabil ca are o mai mare importanta. Iar un stil de condus sportiv pe o masina puternica se combina bine cu o tractiune integrala, nu esti de aceeasi parere?

Edited by koon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri