Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

Pai eu am facut xerox dupa documentele trimise, oare astea nu au nici o valoare in fata politiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema. Neamtu' trebuia sa-mi trimita 1100 euro inapoi ( din septembrie 2005)si dupa sute de telefoane am primit in februarie doar 500. L-am amenintat cu fiscul german si pe cuvant ca s-a speriat. Mi-a promis restul de bani saptamana asta. Sa vedem daca se tine de cuvant si va spun cum am rezolvat-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai trimiteti TVA prin posta.Exista riscul sa nu mai luati banii inapoi iar recuperarea lor sa coste mai mult de cat suma care o aveti de recuperat.

Daca am treaba pe la Munchen te contactez.

Modificat de scuterone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

a trecut ceva timp de cand nu s-a mai postat in topicul asta si ca dovada majoritatea link-urilor de care aveam nevoie nu mai functioneaza. Pentru a-mi cumpara o masina mi-am facut calculele dupa http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php , am inteles ca e putin depasit si nu gasesc nimic actualizat. Problema sta in felul urmator: masina e din 99 (cred ca e euro3), capacitatea cilindrica e intre 2700 si 2800 cmc iar pretul ei de achizitie e de 12000 euro in Germania. Masina e fabricata in germania deci primesc la ea certificat EUR1 si, sper ca am inteles bine, platesc doar accize si TVA. Accizele ajung cam 2000 de euro, dupa gpi.ro, va rog sa-mi spuneti daca gresesc. Nu inteleg partea cu tva-ul ... practic recuperez tva-ul la nemti (16% din pretul de achizitie) ca sa il platesc din nou in Romania (19% din valoarea de catalog)? Daca se poate sa imi spuneti cam care ar fi pretul final al masinii prezentate mai sus ar fi perfect. Va multumesc anticipat.

OT: mi se pare de-a dreptul infect acest sistem de taxare, tipic romanesc, la fel cum mi se pare normal ca in Romania orice informatie publica de pe internet (in grija unei autoritati) sa fie outdated! Please help.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi amintesc bine, cineva spunea ca acel link este "demodat" acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la nemti recuperzi TVA-ul daca este cazul (s-a mai discutat, daca e de la o persoana juridica platitoare de TVA)

la romani platesti oricum TVA-ul, pe care il poti recupera daca iti inscrii masina pe persoana juridica platitoare de TVA.

da, se pare ca site-ul respectiv e usor depasit, dar o parere tot poti sa-si faci. conform lui, ar trebui sa scoti din buzunar in Ro 4000 euro (pe urma putand sa-ti recuperezi TVA-ul daca e cazul)

deci, 12000 euro + 4000 euro taxe = 16 000 euro.

daca recuperezi TVA-ul la nemti, mai scazi in cazul fericit 1650 euro. daca recuperezi TVA-ul la romani, mai scazi 2000 euro.

la astea adauga costul actelor, combustibilului, asigurarilor etc.

succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie valorile in vama se modifica incepand de Luni 03-07-2006 ==tabelele de la postul 328 nu mai sunt valabile .rog un moderator sa stearga postul respectiv .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si unde se pot gasi noile valori??? God damn it, chiar acum cand vreau sa imi iau si eu masina ... se maresc presupun, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"sunt tare curios de ce aceste firme pe care le numesti de afara "trucheaza" kilometrii cum scrii tu de la 250.000 la 160.000 cand te poti duce la orice reprezentanta VW si poti verifica km reali.De ce ar risca de exemplu Auto-Hus sa trucheze numarul de km cand de fapt acest lucru se poate verifica foarte usor.Iar riscul este enorm --se incadreaza la inselaciune care afara se pedepseste conform legii.

Stiai ca numarul de km ORIGINALI ai masinii la Auto-hus se trece pe factura?chiar daca ii rogi frumos sa nu o faca? nu stiai.

Masinile de la noi au KM schimbati se stie.Ceea ce spui tu despre KM trucati afara nu se leaga deloc ,numarul de km al masinii stabileste pretul acesteia la vanzare iar cu acest lucru nu te joci . iar cu turci.sarbi.polonezi etc singura problema la ei este ca sunt foarte neseriosi in ceea ce priveste starea masinii -cand le dai telefon spun ca masina arata beton-iar cand te duci sa vezi masina arata jalnic si poate "putin" sifonata."

In primul rand cei care cumpara masini de la Autohus, Autokissin, Mayer Automobile sunt "samsari" in marea lor majoritate. Pe ei ii intereseaza sa cumpere masini cat mai ieftine (cine nu vrea) dar in limita bunului simt al calitatii masinii. De ce crezi ca AutoDAT (Autohus) au DOAR masini "Export oder Handler Verkauf" ? M-am ocupat si eu o perioada buna cu masini aduse din Germania, stiu cum e, aici nu mai sunt vorbe, ci din pacate experienta invatata pe pielea mea(chiar cu AUTODAT, KISSIN si "prietenii mei iubiti" ZK-Automobile). Restul ce spui tu in legatura cu turci, polonezii si alte natii nu este in totalitate adevarat. Adevarat, orice padure mai are si "uscaciuni" dar nu putem generaliza la maxim. In 2004 am luat un Opel astra 1.7DTi de la un privat turc. Omul a fost de acord sa vina cu mine prin tot Wetzlar-ul (orasul de unde am cumparat masina) sa facem actele deoarece nu cunosteam locul.

Si ca sa argumentez de ce aduc/aduceam masini din Belgia va arat oferta pe care am primit-o de la o firma de leasing din Belgia, ARVAL, sucursala de leasing de la BNP PARIBAS. Daca sunteti doritori pot sa va arat oferta de acolo in fiecare saptamana:)

PS.: Nu tot ce zboara se mananca pe mobile. Incercati sa va orientati la firme de leasing care ofera masini "End of contract" precum ARVAL, J&T AUTOLEASE, KBC-AUTOMARKT si altele care le gasiti pe google folosind keyword-ul autolease belgium. Bafta si succes. Daca aveti nevoie de alte informatii nu ezitati sa ma contactati.

Oferta celor de la ARVAL este delimitata pe 3 saptamani. In prima saptamana sunt peste 120-150 masini, depinde de stock dar nu este afisat pretul, pretul fiind stabilit la telefon cu ei (oferta de genul "cat oferi"). La fel si in a doua saptamana, iar in a 3-a precum este si cazul nostru oferta cuprinde de la 20-60 masini care au ramas din precedentele 2 saptamani.

PS2.: Spunea cineva de carti de service "contrafacute", nici ca se poate mai adevarat. Ce va mai rog este sa cereti de la cine cumparati masina, TUV-ul. Acolo este specificat nr de km reali si eventualele probleme ale masinii. Ce mai puteti face cand cumparati o masina din "afara" este sa rugati dealer-ul sa va duca la DEKRA (RAR-ul lor) cu masina sa faceti inspectia, deoarece legile germane spun clar ca orice masina SH vanduta la export trebuie sa aibe TUV ca sa paraseasca tara. Dar cum acest lucru (TUV) costa aprox 150-200euro dealerul mai degraba nu face acest lucru dar nu scade din pretul masinii. Daca aveti ocazia, puneti acest lucru in balanta cand negociati masina si veti avea o negociere fructuoasa cu dealerul. Si inca un lucru, cand semnati KAUFVETRAG (contract vanzare-cumparare) citi cu mare atentie ce scrie acolo, sunt multe capcane.

Va doresc numai bine,

Bandui Ioan!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie valorile in vama se modifica incepand de Luni 03-07-2006 ==tabelele de la postul 328 nu mai sunt valabile .rog un moderator sa stearga postul respectiv .

Asta pt ca se trece in "noul an" de fabricatie sau se opereaza modificari la lege? Stau inima stransa pana cand voi vedea ce se schimba ca planuiam in urmatoarea luna sa imi cumpar un golf 4 din germania.

PS: Pt taxele ce vor intra in vigoare de la 1 ian 2007 (cam asa se zvoneste) cred ca functioneaza destul de bine calculatorul: http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt cam mici diferentele intre 2003-si 2004 listele o sa le mai confirm peste o saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam dura lovitura cu cresterea asta a valorii in vama. Nici nu a transpirat aproape nimic pana in ultimul moment. Eu mi-am vandut masina prin 25 iunie si planuiam sa ma duc in 10 iulie sa-mi iau altceva din Germania. Calculele aratau bine in faza intiala... acuma trebuie sa suplimentez bugetul cu 600-1000 de euro. Cei care au adus masinile vineri la RAR erau destul de necajiti de faza asta..., bine, ei le aduc ca sa le vanda, deci pana la urma tot cumparatorul final o sa plateasca diferenta asta.

Dar se pare ca ca au fost unii care au stiut de modificarea asta in saptamana 19-25 iunie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-au incurcat un pic borcanele (de vreo 3-5 sute de euro) ;). Asta pentru 1.6 16v dar eu ma gandeam ca poate ma procopsesc si cu vreun diesel dar acum este complet neeconimic sa dau peste 500 de euro numai la vama in plus (neeconomic pt unul ca mine care merge 10-15k km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taxa speciala se va aplica de la 1 ian 2007, doar in cazul in care modificarile la codul fiscal vor intra in vigoare tot atunci (sunt in stadiu de dezbatere in Parlament)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taxa speciala se va aplica de la 1 ian 2007, doar in cazul in care modificarile la codul fiscal vor intra in vigoare tot atunci (sunt in stadiu de dezbatere in Parlament)

Eu am auzit ca schimba legea in vara-toamna ca atunci cand aderam la UE (dc aderam) aliniata legislatia. Stie cineva sigur de cand se va baga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot cam la fel va fi deci luati-va gandul de la taxe mai mici. Gasesc hotii astia o solutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut azi la tv ca s-a votat noul cod fiscal. Se spunea ca va intra in vigoare de la 1 ian 2007 dar, cum am mai zis-o, mi se pare normal sa intre cu cateva luni inainte de aderare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut azi la tv ca s-a votat noul cod fiscal. Se spunea ca va intra in vigoare de la 1 ian 2007 dar, cum am mai zis-o, mi se pare normal sa intre cu cateva luni inainte de aderare.

nu stiu daca se vor risca sa introduca taxa de inmatriculare, pt o masina non euro de peste 3000cc, taxa ajunge la 7500euro. si zic ca nu cred ca vor risca, pt ca ungaria, polonia si finlanda au facut la fel, iar acum UE le-a dat in judecata la nu stiu ce tribunal pt incalcarea legii comertului liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valoarea in vama pentru ace, brice si...masini :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai acum cand ma pregatesc sa plec in germania (am vandut Supernova si in 2-3 sapt ma gandeam sa plec) ma anunta prietenii ca e nu stiu ce stire la tv ca s-au dublat taxele (in reportaj era un exemplu, aberant si fara relevanta dupa parerea mea, cu o masina de 4500 de euro la care trebuia sa platesti vreo 40 si ceva de milioane :blink: ). Eu am vazut ca au crescut cu cateva sute de euro vama fata de ce era acum 2 sapt si sunt cat de cat linistit dar as vrea, daca se poate, sa imi confirme cineva care a inmatriculat recent o masina sau lucreaza in domeniu ca se plateste doar ce a afisat scuterone si DragosR. :blink:

PS: Doamne ajuta ca daca nu Logan scrie pe mine :huh: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inmatriculat recent(taxele le-am platit in 7 iulie) - iti pot da exemplul personal: un VW Golf 1.6 din 10.2001 - am platit aproape 800 RON in plus taxe vamale fata de ce calculasem eu initial(a crescut valoarea in vama de la 4638 la 5760 ;) ).Dar eu am scapat ieftin - in fata mea la coada erau 2 tipi care isi calculasera vama la 6500 RON si mai sa pice jos cind individul le-a comunicat noua suma: 10200 RON - adusesera ceva microbuz sau camioneta, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pt cine stie sau a platit de curand taxele vamale.. In afara de noile tabele de valori ale masinilor s-a mai schimbat cumva si formula sau alte prevederi ?

De ce intreb asta: ceea ce am auzit, ar fi ca mai nou, daca valoarea facturata a masinii depaseste valoarea de catalog aceasta se ia ca baza de calcul a taxelor (TVA si accize). Pana acum valoarea facturii nu conta practic nicaieri.

Daca s-au mai lamurit cumva aspectele astea anterior si eu am sarit peste ele... cer scuze anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i asa ca e bine ca s-au marit valorile de catalog la masini si acum nu-ti mai poti lua masina la care visai? :(

Nu-i asa ca ne bucuram cu totii ca intram in continentul mama, Europa(unii dintre noi o sa intre altfel de-acum incolo)?

Pentru cine credea(si subsemnatul) ca doar astea au fost surprizele la capitolul MAJORARI , si ca vor trebui sa majoreze bugetul pentru masina mult-visata cu doar 500-1000 euro(WRONG) voila d-aici o surpriza...voi atasa atat un link catre site-ul sursa, cat si textul pentru cei mai lenesi.

http://www.vamamasini.ro/legislatie.html

Legislatia romana este intr-o continua aliniere la normele europene si cele internationale. Parlamentul Romaniei a emis in anul curent 2006 noua forma a legislatiei vamale reprezentata de "Codul Vamal" (LEGE privind Codul vamal al Romaniei ce a intrat in vigoare in 18.06.2006) si "Regulamentul Vamal" (REGULAMENTUL de aplicare a Codului vamal al Romaniei din iunie 2006). Din punct de vedere legislativ "Codul Vamal" reprezinta legea fundamentala care se aplica tuturor bunurilor introduse sau scoase din tara de catre persoane fizice sau persoanelor juridice, in timp ce "Regulamentul Vamal" sunt actele normative care cuprind prevederi referitoare la domeniul vamal. Mai multe detalii privind probleme de legislatie vamala puteti gasi in documentele atasate in aceasta pagina.

Revenind la problema importurilor de masini, in special cele la mana a doua, legislatia vamala are prevederi precise privind modalitatea si valorile la care se va realiza importul. Lasand termenii pur legislativi la o parte o sa incerc sa va explic cat mai clar modalitatea si actele necesare in vederea importului de masini.

Noile reglementari legislative au aruncat in aer cu schimbari majore intregul sistem, si deci si partea legislatiei legata de vama la masinile second hand. Daca pana acum, pentru ORICE FEL de autoturism, microbuz, autobuz, autovehicul de transport marfa, motocicleta sau remorci LA MANA A DOUA in momentul importului legislatia vamala IMPUNEA VALORI FIXE la care sa se plateasca depturile vamale, acum totul s-a schimbat (o schimbare in beneficiul statului si Bugetului de Stat insa mai putin placuta pentru persoana care doreste ca importe o masina second hand). Aceasta schimbare consta in APARITIA IN PRIM PLAN A VALORII INSCRISE PE FACTURA EXTERNA, adica in momendul de fata valoarea facturii devine punctul de plecare in calcularea datoriei vamale (pana acum nu avea nici o valoare, era pur informativa).

Noua modalitate de calcul este urmatoarea :

Se ia valoarea inscrisa pe factura prin care ati cumparat masina si se compara cu noile valori de catalog (pentru ca exista un catalog cu valori, sa spunem impuse, care sunt valorile minime considerate pentru importul unei masini).

1. Daca valoarea facturii este mai mare decat valoare de catalog sunteti nevoit sa platiti vama la valoarea de factura ... adica pe pretul mai mare si deci trebuie sa scoateti mai multi bani din buzunar.

2. Daca valoarea facturii este mai mica sau egala cu valoarea de catalog, Statul nu vrea ca sa piarda bani si intervine impunand valoarea de catalog ca valoare in vama pentru autoturismul dumneavoastra, deci platiti vama nu la factura ca in primul caz ci la valoarea de catalog.

Concluzii :

Concluziile sunt simple : vama la masini s-a scumpit si oricum am incerca sa evitam legislatia in cel mai fericit caz o sa platim vama la valorile de catalog ... valori ce s-au ridicat si ele fata de ultimele valori existente in vechia legislatie.

Asta inseamna ca in momentul vamuirii fie ca sunteti persoana fizica, fie ca sunteti persoana juridica, masina dumneavoastra va avea o valoare minima impusa indiferent de valoare de achizitie inscrisa pe factura sau alt document contabil.

Aceste valori impuse sunt stipulate in "Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1076/26.06.2006 privind aprobarea Listei de valori in vama pe produse si grupe de produse" .

valorile de catalog nu le mai trec ca le are toata lumea deja...

In legislatia in viguare statul face o deosebire clara intre statutul persoanei care detine bunurile in vederea importului. Aci ne lovim de doua aspecte privind modalitatea de import; si anume : masina este importata pe persoana fizica sau pe persoana juridica. De unde vine aceasta diferentiere e destul de evident - persoana juridica, firma, are evidente contabile si intrarile si iesirile de bunuri, valori, etc sunt supravegheate in mod contabil; in timp ce persoana fizica are o evidenta fiscala mult mai redusa decat cea juridica.

Persoana juridica trebuie sa-si desfasoare activitatea de import printr-o firma de comisionariat vamal, in timp ce persoana fizica depune documentatia in vederea importului direct intr-unul din birourile vamale din teritoriu. Revenind la persoana fizica, care ne intereseaza in cazul de fata, trebuie sa cunoasca exact ecuatia prin care poate sa efectueze procedurile vamale.

Primul pas al aflarii valorii in vama a autoturismului care urmeaza sa fie importat il puteti gasi in tabelele de mai sus. O alta variabila in ecuatia drepturilor vamale o reprezinte acciza. Acciza reprezinta o taxa colectata de stat care se aplica la toate bunurile considerate "de lux" (care nu sunt bunuri de larg consum). Si cum masina este un lux, statul s-a ingrijit sa introduca taxare corespunzatoare.

Am discutat pana acum despre vama la masini insa nu am explicat ce se plateste exact la o masina, ce anume trebuie sa platesti catre stat. In general statul in momentul importului percepe patru taxe distinct si anume : TVA; Taxa Vamala; Comision; Acciza. In momentul importului insa este necesar sa se specifice termenii tehnici ai masini, precum si tara de origine a acesteia.

In functie de termenii tehnici masina este clasificata, adica primeste un cod tarifal vamal. Acest cod tarifal reprezinta un cod dintr-un tabel care cuprinde nomenclatura combinata a marfurilor, taxele vamale exprimate in procente, precum si cele rezultate din aplicarea masurilor tarifare preferentiale prevazute in reglementarile legale.

Tara de origine in momentul importului determina tipul taxelor ce vor fi aplicate respectivului bun conform tarifului vamal existent. Romania a incheiat pe parcursul anilor diferite protocoale de liber schimb cu tariile vecine. De aceea taxa vamala si comisionul vamal nu se percepe pentru toate autoturismele. Astfel de exceptari de la plata taxelor vamale si a comisionului apar pentru autoturismele fabricate (si care sunt insotite de acte doveditoare) in EU, Bulgaria, Turcia, Rep. Moldova, etc, tari cu care Romania are semnate acorduri de liber schimb.

Vestea buna e...ca accizele au ramas la fel...uraaaaa! Ura! Ura! Ura! De trei ori ura noastra! Hai Europa, hai Tariceanu, hai Vladescu, hai Basexu....hai....las-o balta ca ne-am ca...t pe noi(sau oare ei pe noi?)!

Succes la achizitionare unei masini second hand de-acum inainte...pana la 01.01.2007...cand vin alte majorari... ca nu mai aveau dom'le ei rabdare inca 6 luni...trebuia s-o dea ei acu'. si cam pe-ascuns nu credeti? Ca nu pre a rasuflat nimic despre asta de la Ministerul Finantelor Publice. Singurul lucru care il face public este ca noi platim toate majorarile de ca...t!

Hai ca-mi vine sa...

Salut tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este incredibil ceea ce am citit. si chiar cand ma gandisem sa ma duc in germania in august dupa o masina sh. un audi a4 sau un passat. la preturile astea clar ca nu ma apropii la ce buget aveam alocat. acum nu ma mai incadrez decat la un golf 4 sau un leon (oricum voiam sa raman in grupul VAG) si deja nu mi se pare avantajos.

asa ca o sa ma intorc la prima optiune. un seat ibiza all inclusive nou. nu stiu daca sa rad sau sa plang. :(;)

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta schimbare consta in APARITIA IN PRIM PLAN A VALORII INSCRISE PE FACTURA EXTERNA, adica in momendul de fata valoarea facturii devine punctul de plecare in calcularea datoriei vamale (pana acum nu avea nici o valoare, era pur informativa).

Mie aceasta mi se pare, intr-adevar, o problema serioasa. Este adevarata si confirmata? A vazut cineva legea cu pricina? E intrata in vigoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!