Jump to content

Problema cutia de viteze manuala


Cosmo17
 Share

Postare recomandată

Constantincatalin

Nu neaparat ! A mea cu 500 grame de ulei negru amestecat cu pilitura schimba bine dar facea galagie in mers !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nici un pic de pilitura. Uleiul, maroniu închis. 

Încă nu m-am apucat sa ii bag ulei. A rămas cu cât i-am pus, aproximativ 1,5 l. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia nu face nici un zgomot in rulare doar problemele prezentate mai sus.

Va multumesc de sfaturi dar totusi nu consider ca ar fi cutia deoarece la rece e ok, in rulare nu scoate zgomote....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, CindeaRadu said:

Faptul ca, cu motorul oprit schimba usor si fara probleme nu exclude cutia din problema?

De obicei testul ăsta se face pentru a exclude timoneria (dacă cu motorul oprit schimbă bine sigur nu este timoneria). Cutia şi ambreiajul parţial pentru că acolo intervin piese în mişcare (De exemplu dacă nu intră într-o treaptă pot fi mai multe cauze atât din cutie - de exemplu un sincron - cât şi din ambreiaj care nu debreiază)

1 hour ago, CindeaRadu said:

in rulare nu scoate zgomote....

Păi tu ai scris că scoate zgomote în frână de motor (aşa se numeşte când masina ruleaza din forta proprie, fara sa calci acceleratie) , deci scoate zgomote, numai că face gălăgie atunci când mişcarea se transmite de la roată către motor.

On 6/22/2020 at 6:05 PM, CindeaRadu said:

- Intra foarte greu in treapta 1 si 2, iar in R  cand intra face foarte urat, carait ca atunci cand nu calci ambreiajul

- Are un huruit in treapta 1 si 2 doar cand masina ruleaza din forta proprie (fara sa calci acceleratie) cand calc acceleratia dispare sunetul.

Este interesant că huruie în treptele în care nu intră în viteză şi că face aşa doar la cald.

Huruitul dispare atunci când apeşi ambreiajul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la mine la rece nu se aude nimic. După ce parcurg o distanta, și stau pe loc la ralanti se aude zornaiala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/23/2020 at 9:06 PM, lupo_bv said:

Păi tu ai scris că scoate zgomote în frână de motor (aşa se numeşte când masina ruleaza din forta proprie, fara sa calci acceleratie) , deci scoate zgomote, numai că face gălăgie atunci când mişcarea se transmite de la roată către motor.

Deci, nu in frana de motor,(in frana de motor nu am nici un zgomot) in momentul in care masina este in viteza si merge din puterea proprie fara a calca acceleratia,, acest simptom este foarte rar, l`am intalnit de maxim 5 ori in 15.000 de km, e un carait, huruit, nu stiu cum sa il descriu,. De exemplu, ultima data a fost pe Valea Prahovei, in trafic infernal in care bagi in treapta 1 si lasi ambreiajul si masina mergea in coloana din propria putere. La relanti, stand pe loc nu am zgomote, in frana de motor nu am,  accelerand nu am zgomote, la viteza nu am zgomote din cutie in nici o treapta, nu sare din viteza.....

On 6/23/2020 at 9:06 PM, lupo_bv said:

Este interesant că huruie în treptele în care nu intră în viteză şi că face aşa doar la cald.

Huruitul dispare atunci când apeşi ambreiajul?

Da, acel huruit, carait exprimat dispare in momentul in care este calcat ambreiajul si masina ruleaza fara a fi cuplata in treapta, iar in momentul in care il las, apare....Huruitul respectiv este de mult, se intampla foarte rar,  dar faptul ca intra greu in treapta 1 si 2, si faptul ca suna urat ca si atunci cand incerci sa bagi in viteza fara ambreiaj in marsarier este recent, de aprox 300 km....

Deci, ideea este ca, unii zic ca este volant, alti ca este ambreiajul, alti ca este cutia si nu vreau sa schimb kit volant cu ambreiaj + manopera si pe urma sa schimb si cutia sau invers. Cheltuieli fara rost, daac ma intelegeti...

Masina este condusa doar de mine, condusa in conditii optime, am parcurs cu ea peste 130.000 km fara a avea vreo problema tehnica.

 

Va multumesc,

Modificat de CindeaRadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi rulmentul de presiune (se întâmplă, deşi nu este o regulă, să facă zgomot şi la apăsarea pedalei de ambreiaj să dispară zgomotul) dar este greu de spus pentru că la apăsarea ambreiajului fără a fi angajată o treaptă de viteză arborele primar din cutie nu mai este nici el angrenat în mişcare.

Până la urmă trebuie să începi de undeva şi ar trebui să începi cu ce este mai ieftin şi prima mişcare ar fi să verifici nivelul uleiului în cutie. Din păcate la asta nu se poate verifica în mod corect nivelul prin desfacerea buşonului din lateral pentru că nivelul uleiului este mai sus şi verificarea se face prin scurgerea uleiului, măsurare şi apoi umplere pe la senzor. Poţi eventual să slăbeşti buşonul, fără a-l scoate de tot şi dacă începe să picure ulei poţi considera că este cât  de cât. Dacă este la nivel este mai puţin probabil să fie cutia dusă pentru că de obicei se strică din lipsă de ulei, mai rar să pice dacă are ulei suficient. Dar ar fi mai bine să-l scoţi şi să-l examinezi, dacă este să aibă probleme cutia atunci nu se poate să nu fie prezentă pilitura în ulei.

BKC -ulei cutie.pdf

Apoi trebuie să-ţi îndrepţi atenţia către ambreiaj, dar aici problema se pune cel mai mult la manoperă pentru că ori că schimbi rulmentul ori tot ambreiajul manopera este cam tot aia şi de obicei când se umblă acolo se schimbă tot chitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, lupo_bv a scris:

Poate fi rulmentul de presiune

Asa am crezut si eu cand am luat Caddy Van dar prietenul meu mecanic mi-a spus atunci ca este de vina placa de sustinere a pinioanelor.La cele mai multe cutii de viteza in special la benzinare (nu stiu din ce motiv probabil din cauza turatiilor mai mari decat la diesel) se formeaza uzura la acei 2 rulmenti de pe placa si apare acel huruit de rulment.Nu este regula desi de obicei rulmentul vinovat este cel de presiune.La cutia mea am avut surpriza cand am desfacut-o sa gasesc un rulment lipsa ? afland in prealabil din reprezentanta ca este o boala comuna la cutiile de viteza de CAY (cod motor) atunci cand nu se face o exploatare normala.Eu am preferat sa repar cutia de viteze decat sa iau una second pentru ca una second era in jur de 4 000 lei si nu stiam ce cumpar.Am inlocuit toti rulmentii simeringurile si tot ce era de schimbat in cutie plus 2 litrii ulei cutie care a fost foarte scump.In total m-a costat 600 de euro pe original plus 237 euro chitul de ambreiaj plus munca mea care a durat cam 2 zile.Regret ca la momentul respectiv nu am facut poze pentru ca am reparat cutia cat de repede am putut si nu mai era timp de poze.Simptomele cutiei erau:

-carait la intrarea in marsarier (ca sa nu caraie trebuia sa imping usor de maneta de viteze si sa astept sa intre usor )

-treptele 1-2-3 intrau in viteza ceva mai greu

-zgomot de rulment la relantiu si in momentul in care calcam ambreajul nu se mai auzea nici un zgomot.

Diferenta de cutiile vechi este ca la cutia mea nu mai exista 2 rulmenti pe placa de sustinere ci numai 1,iar rulmentul pe care l-am gasit eu lipsa e facut din fabrica mai slab in comparatie cu ceilalti rulmenti probabil de aceea s-a macinat.Am gasit aproximativ 1,7 litrii de ulei in cutie deci nu s-a produs paguba din cauza uleiului. @CindeaRadu sper sa fii mai norocos decat mine desi simptomele sunt cam identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi si indrumari.

Am mai discutat astazi cu cineva si mi-a recomandat sa verific pompa de ambreiaj, cilindrul de pe cutie.

Pe urma uleiul din cutie, (daca are pilitura e posibil sa fie cutia din cate am inteles) sa il schimb in cazul in care nu are pilitura,

Si daca nu, ramane sa schimb volant + ambreiaj

Si da, inca ceva, eu daca misc f f f putin pedala ambreiajului cand e apasat si in viteza, masina pleaca de pe loc, prinde fff jos. Inainte nu prindea chiar asa de jos.

Va anunt in momentul in care remediez problema, asupra cauzei simptomelor.

Week-end placut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am înțeles ca mai rău ar fi dacă ar prinde sus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul colegului nu debreiază corespunzător (cauza poate fi aşa cum i s-a spus la partea de acţionare hidraulică), când prinde prea sus este vorba de uzura discului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, CindeaRadu a scris:

Si da, inca ceva, eu daca misc f f f putin pedala ambreiajului cand e apasat si in viteza, masina pleaca de pe loc, prinde fff jos.

Asa am patit eu la masina sotiei nu conteaza marca dar era de vina placa de presiune uzata neuniforn pe "soare" (partea unde calca rulmentul de presiune)si prindea foarte jos.Dar daca tot ajungi pana acolo schimbi oricum tot setul de ambreiaj

Modificat de Catalin99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, baieti! Am si eu un G5 1.4 TSI de 122 cp, CAXA, cu o cutie JPG in 6 trepte, manuala. In urma cu 30.000 km i-am schimbat uleiul in cutie pentru ca imi caraia a doua aproape de fiecare data. Dupa schimbul de ulei, aceasta problema s-a remediat, insa mai tarziu, cam de 10.000 km incoace, trebuie sa-i dau a doua fortat ("cu japca") pentru ca altfel imi sare din viteza. Sau mai bine zis, nu sare din viteza, ci pare ca e intre viteze si caraie ca atunci cand nu e nici in a doua, nici in a patra. M-am gandit sa schimb din nou uleiul in cutie si sa pun original vw, data trecuta am pus Motul Motyl Gear 75w90. Dar inainte de ulei, ma gandesc totusi sa fie ceva din timonerie. Am vazut ca au mai spus colegii de anumite bucse la timonerie, la selector sau in zona aceea, dar nu stiu exact cum se schimba (banuiesc ca nu e foarte complicat) si cum as putea sa verific. Daca ii dau a doua frumos, cu doua degete, intra intre viteze si caraie(nu tot timpul, dar in cea mai mare parte a timpului). Daca ii dau a doua fortat, nu caraie si merge foarte bine, nu sare din viteza.

Modificat de Frappy.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce excluzi ambreiajul din discutie?

Pe de alta parte, ai folosit un ulei AM, sper ca nu era GL4+ sau GL5...ar fi trist.

La cutie se foloseste DOAR ulei OE!

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am exclus ambreiajul pentru că mi se pare că se comportă ok. Ține fix la jumătate, nu trepidează la plecarea de pe loc, e totul ok. Iar celelalte trepte nu le agață.

Uleiul era GL4/GL5. Nu era GL4+.. dar care e treaba cu GL4+ ?

Cu siguranță urmatorul schimb la cutie va fi cu ulei OE.

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este GL5, e suficient, sa speram ca nu e afectata cutia.

Citeste despre standarde si-ti explici singur.

Pe scurt cutiile construite pentru GL4 (asa cum sunt cred aproape toate de la VAG) se uzeaza prematur cand se foloseste GL5, este un ulei cu aproape dublu aditivi EP (extreme pressure) care sunt pur si simplu mai tari decat unele angrenaje din alama din cutie si in loc sa protejeze suprafetele care vin in contact le transmite acestora o mare parte din efort.

Asta inseamna ulei AM la cutii, ceva general care in unele aplicatii functioneaza, in altele nu.

 

Uleiul OE are EXACT cantitatea de EP necesara pentru a nu strica angrenajele mai moi, si desigur si alte componente EXACT asa cum le doreste constructorul. 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, mersi pentru explicație! Și totuși.. n-aș putea sa verific nimic de la timonerie? 

Înțeleg ca ar trebui sa schimb uleiul destul de curând.

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba poți sa reglezi timoneria. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa reglez timoneria in prima faza. Uleiul OE cine il produce, stie cineva? Am cautat ulei dupa codul care s-a pus in cutia mea si mi-a aparut ulei oe si febi, care are o diferenta de pret de 90 de lei pe litru, iar specificatia e tot GL4, 75W vascozitate. Sunt curios care e treaba cu ele. Am mai vazut ca au pus colegii Fuchs si ca totul e mult mai bine decat cel oe. Sunt un pic nedumerit aici... sunt vorbe ca uleiul oe ar fi diluat si e mai prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu cine produce uleiul original, dar cred ca sigur.... tot un producător de ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc.. ce sa zic. Asa si MOTUL produce ulei de cutie, dar aparent nu e cel mai potrivit. Intrebarea mea de mai sus fusese alta. ;)

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, dacă am fost ironic. 

Nu cred ca știe nimeni cine produce uleiul original, fiindcă dacă se va afla nu pot justifica diferența de preț între original și celălalt. 

Asa, ca pentru ei e destul de bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut şi Fuchs şi OE în cutie. Recomand OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De ce? 

Ce avea diferit fuchs față de original, de fapt original fata de fuchs? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Problema cutia de viteze manuala

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!