Jump to content

Schimb ulei servo-directie


Marian

Recommended Posts

  • Administrator

Astazi am schimbat uleiul la servo la masina din semnatura prin metoda propusa de Cosmin aici.

Masina a fost fabricata in 13.04.2004 si uleiul de servo nu a fost schimbat niciodata pana acum.

Astazi 27.08.2009 masina are 201 544 km la bord.

Deci in 5 ani si 4 luni si 201 544 km asa arata uleiul de servo:

post-7729-1251379487_thumb.jpgpost-7729-1251379673_thumb.jpg

post-7729-1251380480_thumb.jpgpost-7729-1251380692_thumb.jpg

Pana acum servo nu a dat semne de vreo defectiune dar cred ca nici bine nu i-ar fi fost daca mai lasam acel ulei fara sa-l schimb.

Diferenta de culoare este evidenta: cel nou (din pahar) este verde in timp ce uleiul uzat este... aproape negru.

Sfatul meu: schimbati uleiul de servo la 4 ani, asa cum spune producatorul.

Aveti marele avantaj de a preveni defectiunile la caseta de directie si/sau la pompa servo. :blink:

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Marian

    6

  • marius1982.11

    3

  • a_smith

    3

  • C o s m i n

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salutare, stie careva ce aprobari trebuie sa aiba uleiul de servi pentru A4 motor 1.6 ALZ?

la baza ambele tipuri de ulei sunt hidraulice, asta conteaza. Deci merg ambele.

am schimbat si eu lichidul servo intrucat era maro inchis. am pus ulei rosu de la Mobil atf 220 si sunt multumit de cum se comporta. iar ideea cu ulei original doar verde, cred ca e doar pentru a se v

Posted Images

Saptamana viitoare imi ajunge si mie uleiul hidraulic, tot de acela ca al tau.

O intrebare: pompa este cu lobi, nu poti goli instalatia desfacand furtunul de la refulare si pornind asa motorul, sau pur si simpu invartind cu mana?

Nu am gasit in documentatie nici o procedura.

LE: Cu toate ca este interzis sa functioneze pompa fara lichid, acesta ar fi un timp foarte scurt, pana iese lichidul.

Edited by marius1982.11
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
nu poti goli instalatia desfacand furtunul de la refulare si pornind asa motorul, sau pur si simpu invartind cu mana?

Ba da, poti invarti pompa cu mana dar asta presupune sa dai jos cureaua care o antreneaza (alaturi de celelalte) si nu cred ca merita sa muncesti in plus si degeaba.

Cel mai simplu e asa cum a spus Cosmin:

- ridicat masina pe cricuri/cale de partea din fata in asa fel incat rotile fata sa nu atinga pamantul;

- scos uleiul din vasul de ulei de servo cu o seringa;

- demontat vasul de ulei de servo;

- scoase ambele furtune de la vasul de ulei de servo;

- furtunul care vine din instalatie in vasul de ulei de servo trebuie prelungit cu un altul in asa fel incat sa ajunga jos unde sa intre intr-un alt vas in care sa curga uleiul vechi de pe instalatie;

- pe celalalt furtun, cel care vine din vas si intra in pompa suflat cu aer (eu am folosit compresorul de la masina) dar presiunea sa nu fie mai mare de 1 - 1,5 atmosfere;

- lichidul din instalatie va iesi pe primul furtun si va ajunge in acel vas;

- oprit compresorul si efectuat CU MOTORUL OPRIT 10 manevre volan stanga maxim - dreapta maxim;

- pornit compresorul si suflat iarasi cu aer pentru a scoate si uleiul din caseta;

- spalat vasul de ulei de servo si suflat cu aer;

- montat ambele furtune la vasul de ulei de servo si montat vasul de ulei de servo la locul lui;

- umplut cu ulei vasul de ulei de servo;

- efectuat CU MOTORUL OPRIT 10 manevre volan stanga maxim - dreapta maxim;

- completat cu ulei in vas;

- pornit motorul si efectuat 10 manevre volan stanga maxim - dreapta maxim;

- oprit motorul si verificat nivelul uleiului din vas. Acesta TREBUIE sa fie la maxim cu motorul rece ( daca temperatura lichid racire mai mica de 90 grade) SAU cu maxim 1 cm peste maxim (daca temperatura lichid racire egala sau mai mare de 90 grade).

Daca uleiul este peste limitele descrise mai sus trebuie scos din vas.

Dupa 10-20 km efectuati cu masina nivelul trebuie iarasi verificat deoarece intre timp a mai iesit aer de pe instalatie si nivelul e posibil sa fi scazut.

Checking fluid level of power steering

– Do not start engine. Set front wheels to straight-ahead position.

When hydraulic fluid is cold (ambient temperature approx. +20

Link to post
Share on other sites

Mersi de sfaturi, totusi, cum reusesti sa tii constanta presiunea de 1-1.5 bar? scuze ,dar nu am mai folosit pompa de aia :D, dar pot face rost.

Apropo, pompa de servo furnizeaza 80-100 bar, nu crezi ca ar suporta peste 1,5? care e explicatia?

In pompa exista un surub cu un arc si o bila care deschide in caz ca creste presiunea peste cea setata de tensiunea in arc si fluidul e recirculat in pompa, tocmai pt a tine presiune constanata pe circuit si nu mai mult de anumita valoare, a umblat cineva la acest arc? de ex pt a merge la fel de usor volanul si cu cauciucuri de 225/17.

Link to post
Share on other sites
Apropo, pompa de servo furnizeaza 80-100 bar, nu crezi ca ar suporta peste 1,5? care e explicatia?

Presiunea hidraulica e una, presiunea cu aer e alta. Exact ca si la instalatia de franare. In regim normal de functionare poti apasa oricat pedala de frana ca nu se intampla nimic. Cu aer, e alta poveste. Daca bagi aer, poti da peste cap vreo garnitura, sau chiar ciupi. De asta se limiteaza presiunea lui. Sant chestii elementare de mecanica.

Link to post
Share on other sites

@cosmin

Nu sunt expert in mecanica auto, insa in mecanica in general pot sa spun ca am ceva habar. Fizic, presiunea de ulei sau de aer produce aceleasi efecte. Singura diferenta ar fi la o proba de rezistenta a unui vas sub presiune, unde, in caz de cedari - acestea se produc exploziv in cazul probei pneumatice.

In cazul de fata, din cate inteleg din explicatia lui aryes13, cred ca este vorba mai degraba de locul din circuit unde se aplica presiunea (pe aspiratia pompei). Chiar daca pompa este prevazuta sa furnizeze presiunea de 80-100bar, nu inseamna ca tot circuitul este calculat la presiunea asta. In mod cert, nu portiunea de aspiratie.

Link to post
Share on other sites

Nu contest cunostintele nimanui, dar din experienta iti spun ca aerul cu presiune e periculos in cazul pompelor (de frana, de ambreiaj, de servo, etc.). :lol:

Au fost multe cazuri cand garniturile din diferite pompe s-au "dat peste cap", aerul actionand cu totul diferit fata de lichide.

In fine, asta e sfatul meu. Cine vrea sa faca altfel, e liber s-o faca dupa cum doreste. :)

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
cum reusesti sa tii constanta presiunea de 1-1.5 bar? scuze ,dar nu am mai folosit pompa de aia :P, dar pot face rost.

Despre ce pompa e vorba?

Eu am folosit compresorul de umflat pneurile aflat in dotarea automobilului.

Legat de presiune, cine-a zis ca trebuie sa fie constanta?

Bagi furtunul de la compresor in furtunul de admisie al pompei, pornesti compresorul si te uiti la manometrul de pe compresor.

Cand ajunge la 1,5 atmosfere opresti compresorul, apoi iarasi ii dai drumul si tot asa pana ajungi sa nu mai iasa pe retur decat aer fara ulei de servo.

Link to post
Share on other sites

Azi mi-a ajuns fluidul, cand am sa am timp am sa fac procedura asta cu compresor. Am sa revin cu impresii, cu toate ca lichidul ce-l am acum, am verificat si e curat, galben, putin lacrimeaza la flansele de pe caseta.

Mersi aryes13 si c o s m i n pentru indicatii.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
quattrofilu'

Salut baieti!

Am si eu o intrebare(in special pentru Aryes13) legata de acest lichid de servo-este indicat sa schimb doar o parte din el prin aspirarea cu o seringa si inlocuirea cu aceeasi cantitate de lichid nou?

Aceasta operatie am mai facut-o la veciul meu A4 si nu s-a intamplat nimic notabil-bun sau rau-dar in limita a 200ml.

Am un recipient de lichid exact ca al vostru cu doar 800ml ramasi.Pe el scrie ca expira in 05.10 asa ca as vrea sa il folosesc.

Metionez ca masina mea actuala(cea din semnatura) e din 2003 si are 130000km.Un mecanic mi-a zis ca nu e indicat sa il schimb pentru ca poate strica pompa de servodirectie dar nu mi-a dat si o explicatie coerenta.

O alta intrebare,oarecum off topic,este legata de schimbul uleiului din diferential.Am vazut ca un coleg forumist a dat codul acelui ulei dar nu si intervalul de schimb.La cati ani/km se schimba si la ce diferentiale-si la cel central si la cel posterior?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Edited by quattrofilu'
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
este indicat sa schimb doar o parte din el prin aspirarea cu o seringa si inlocuirea cu aceeasi cantitate de lichid nou?

NU!

Ce sens are sa schimbi DOAR 200 ml din el?

Ce astepti de la schimbarea a doar 200 ml din 1 litru cat este per total in instalatie?

Schimba-l pe tot si gata. :D

Am un recipient de lichid exact ca al vostru cu doar 800ml ramasi.Pe el scrie ca expira in 05.10 asa ca as vrea sa il folosesc.

Cum sa folosesti lichid care expira in cateva luni de zile? :vaidecapulmeu:

Un mecanic mi-a zis ca nu e indicat sa il schimb pentru ca poate strica pompa de servodirectie dar nu mi-a dat si o explicatie coerenta.

Cum sa strice schimbarea uleiului pompa de servodirectie? :Driver:

Link to post
Share on other sites

Salut,azi am verificat si eu uleiu de la servodirectie,pentru prima data de cind am masina.Adica de 2 ani,dar masina e din 2003.Are o culoare galbena spre verde ca berea,si se afla intre minim si maxim.Sper sa fie bine asa,pentru ca vazusem pe forum ca asta e culoarea ideala

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut!

Ma bate un gand sa schimb si eu uleiul de la servo-directie (si daca tot sunt acolo si vasul pentru ca are o ureche rupta).

Ce astepti de la schimbarea a doar 200 ml din 1 litru cat este per total in instalatie?

Sa inteleg ca imi trebuie un litru de ulei?

Multumesc!

Edited by Daniel F.
Link to post
Share on other sites

Pai din cate stiu eu nici nu gasesti mai putin. Si oricum 500 de ml nu-ti ajung, iar din 1L iti ramane.

Link to post
Share on other sites

problema uleiului din circuitul de servodirectie este una destul de simpla. cat timp motorul autoturismului functioneaza acest ulei sufera o uzura (pompa de servodirectie lucreaza intre 90 si 120 bari) normal ca acesta ar trebui schimbat la max. 40.000 km.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

sper sa scriu unde trebuie, la masina din semnatura, am verificat uleiul servo din rezervorul cu capac verde si e la minim si o culoare galben-verzui ca berea, la 90000km cand am schimbat distributia, mecanicii au completat ei (binenteles contracost) uleiul servo, si atunci era tot la minim, si e un an jumate de atunci (acum are masina 119000km), e ceva normal ca a scazut ? nu am scurgeri deloc cel putin nu e nimic uns sau umed, dar volanul merge cam greu si am senzatia ca e si un pic de joc. Ar trebui sa schimb uleiul chiar daca e curat?

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

A scazut de unde?

Citeste postul nr.3 pentru ca acolo am aratat cum se verifica nivelul si care este/ar trebui sa fie nivelul normal in vas. :D

Link to post
Share on other sites

poti avea scurgeri pe la bieletele de directie, doar se umezesc deseori nu se vad.Verifica burdufele.In general lichidul hidraulic este verde sau rosu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

800 ml. mi-ar ajunge pentru schimbul uleiului la servo-directie ? daca in caz ca nu imi ajunge sa stiu sa comand din timp inca un bidon ca nu se prea gaseste pe stoc asa ceva !

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Iti ajunge sigur. :vwrullz:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
carst razvan

Am auzit si eu un zgomot ciudat la capat de cursa - volan, apoi a disparut. Dupa o perioada a reaparut. Am facut un drum mai lung de vreo 500km si pompa servo a cedat. (s-a fisurat in zona rolei si a curs tot uleiul servo) Am schimbat-o la un service cu una second. (eram departe de casa) Am pus un ulei servo pe care l-am gasit pe la service-ul auto, dar pompa nu s-a amorsat. Am vreo sansa sa o amorsez sau e defecta aceasta pompa second ??? (o fi uleiul de vina ???)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Am schimbat si eu(service Skoda) lichidul servo(verde) la un A4B7. Golirea instalatiei s-a facut cu ajutorul compresorului cu care se face si golirea uleiului din motor, iar umplerea s-a realizat prin turnarea lichidului din bidon in vasul de servo(cu cateva rotiri ale volanului).

Cost lucrare 93 ron.

Prima intrebare a consilierului service a fost: De ce vreti sa schimbati lichidul? :vaidecapulmeu:

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

va salut! de ceva vreme am remarcat niste zgomote cand iau de volan in stanga sau dreapta...se misca si acul de la turometru cand misc de volan...si se aude asa ca un "harait" dar nu tare, doar daca esti atent il auzi...volanul merge destul de greoi...am verificat lichidul si e cam la minim. ce sa-i fac?

Link to post
Share on other sites

trage intr-o siringa si daca este maro schimba-l,...daca este verde adauga ulei hidraulic de servo, G002000 sau G004000, pana la nivel maxim.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept