Jump to content

Leon FR Tdi - un pic de horror story ;)


Leon FR TDI
 Share

Postare recomandată

Salutare colegilor forumisti!

A trecut ceva vreme de cand nu am mai ajuns pe forum dar acum am o mica poveste legata de FR-ul meu TDI. O sa incerc sa o spun cat mai pe scurt:

Masina am luat-o de noua de la un dealer Seat. Am avut diverse mici probleme cu ea dar totul a culminat cu problemele avute la sfarsitul lui Ianuarie. Asfel problemele au inceput cu avertizari false de presiune mica in pneuri, urmate de arderea claxonului (sic!) desi nu il foloseam decat saptamanal poate. A urmat o dereglare totala a farurilor bixenon (fiecare batea unde vroia).

Cand am crezut ca s-au rezolvat aceste probleme in timpul mersului s-a decuplat pur si simplu ESP-ul pe care nu l-am mai putut cupla la loc.

Bomba insa acum vine: in timp ce mergeam normal cu masina (a se citi viteze legale, turatie de croaziera) mi s-a oprit motorul in drum in timp ce pe bord beculeau diversi martori iar computerul de bord "zambea" la mine cu "ENGINE FAILURE/Workhsop". Imaginati-va ce ineteresant a fost fara frane si directie asistate ;)

In sfarsit... a pornit balbait la a doua sau a 3-a cheie. Am dus-o la service unde a stat pana acum. Ei zic ca ar fi gata... dar nici ei nu stiu ce a avut masina. Probabil ca o sa iasa cu ceva procese aici.

Ca si detaliu masina avea aprox. 35000 km, nu a vazut decat motorina Euro 5 si nu am turat-o niciodata pe rosu... Si reviziile au fost facute la 10.000 Km special ca sa am grija de ea cat mai mult....

Si inca ceva.. pentru colegii cu FR TDI: in oferta pe baza careia am luat masina franele pe spate sunt trecute a fi 286x12 mm... pe masina in schimb sunt 255x10mm :blink: :angry: ... Nu stiu cum se numeste legal asta dar pe romaneste se numeste tzeapa :mop:

O sa va anunt si pe voi cum decurge procesul cu ei.. Pana atunci spor la condus si fara evenimente de acest gen ..

Bafta multa!

:P

PS: rog moderatorii sa mute topicul la categoria adecvata pentru ca nu am stiut unde sa il amplasez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu franele poate a fost o eroare de editare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credeti-ma ca momentan franele sunt pe ultimul loc ... cat despre eroare de editare.. e treaba celui care a facut lista.. ei vand ceva in baza acelei oferte deci ar trebui sa stie exact ce scriu acolo

Modificat de Roger
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu suna deloc bine ceea ce ai descris mai sus, ... traim in Romania...

In schimb tind sa cred ca suntem destul de maturi ca sa NU acceptam ceea ce ne este oferit "pe tava".

Eu (sper ca nu nu voi fi singurul) "iti voi tine pumnii" pentru un potential proces cu ei.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calm ca nu o sa reusesti nimica , oferta nu are nici o valoare....

Ce nu cred este ca atunci cand motorul s-a oprit nu mai aveai frane si directie asistate?De ce la mine pana sa opreste roata totul merge ok chiar daca iau contactul nici macar farurile nu mi se sting...

Nu cred deci ca masina daca i se opreste motorul nu mai are baterie sa duca un servo iar pedala de frana se intareste tarziu...

Decizia probabil va fi un calculator nou, probabil de la o apa infiltrata undeva sau o borna slaba ceva se reseta mereu pana s-a resetat de tot..

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu-i reuseste partea de ofertare, dar procesul pentru "tinerea" masinii peste 5 luni in service trebuie sa-i "mearga".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calm ca nu o sa reusesti nimica , oferta nu are nici o valoare....

Ce nu cred este ca atunci cand motorul s-a oprit nu mai aveai frane si directie asistate?De ce la mine pana sa opreste roata totul merge ok chiar daca iau contactul nici macar farurile nu mi se sting...

Nu cred deci ca masina daca i se opreste motorul nu mai are baterie sa duca un servo iar pedala de frana se intareste tarziu...

Decizia probabil va fi un calculator nou, probabil de la o apa infiltrata undeva sau o borna slaba ceva se reseta mereu pana s-a resetat de tot..

Off T:Din proprie experienta iti spun ca daca ti se opreste motorul in mers nu mai ai nici servodirectie nici servofrana. Daca nu ma crezi incearca...

On T: Bafta! Dar nu vei rezolva nimic. In cel mai bun caz o sa primesti ceva de la ei... A se intelege o mica(MICA) suma de bani, niste chestii gratuite(pixuri, tricouri, revizii) etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult succes! Fa-i praf! Nu-i lasa pe pungasi sa scape asa simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai rezistat atata timp fara masina? Si eu as fi suparat pe service dar pe masina nu ar trebui, din cate-mi dau seama toate au fost de natura electrica, a fost ghinion dar asta nu inseamna ca masina e proasta. Daca nu esti multumit de ea poti face schimb cu mine ca de cand visez la un Leon :blah_:

Succes desi nu stiu ce ai avea de castigat in urma procesului, macar sa nu mai ai probleme cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de discuri: e posibil sa fi fost o eroare de editare. Daca vrei, ca o consolare, si in alte tari se intampla la fel. In cazul meu, am comandat masina la un dealer Seat din Bruxelles, iar pe site si pe brosura apareau, printre altele, radio CD cu mp3 si antifurt (prezoane) la roti. La livrare, bineinteles ca era un Radio CD AURA, fara MP3 ( stiam masina ca in palma, iar pe acest model nu exista RCD cu Mp3 OEM) si antifurtul nu era pe ea. Diferenta intre Ro si alte tari aici vine: desi masina era platita integral, iar eu nemultumit ca cele 2 dotari nu existau, am primit din partea lor: 1 bucata Radio CD MP3 marca JVC ( era cam 110 E in 2006), un set de covoare Seat Sport (aprox 70 Euro), un plin de carburant ( 50 Euro).

Radio CD-ul mi l-au dat in brate, iar eu i l-am dat unui prieten si am ramas cu Aurica sa-mi cante.

Revenind la problema ta, pe parte electrica, nu toti posesorii de FR s-au lovit de treaba asta. In cazul tau, daca masina mai este in garantie, e un lucru bun si cred ca se poate rezolva, doar ca depinde peste cine dai. Cel mai mare deranj din partea ta, ar fi ca stai fara masina. Eventual cere o masina de swap (de schimb), daca va fi nevoie sa mergi iar in service.

Uite un fisier cu carateristicile tehnice ale motoarelor puse pe Leon 1P. Aici o sa vezi ca discurile care le ai tu pe masina, sunt cele corecte.

Motoare_Leon_1P.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ GildedBullet: de rezistat fara masina am rezistat pentru ca mai am si un Golf V.. ideea e ca la inceput tot mai speram sa o rezolve la service dar dupa 2 luni deja nu credeam ca o sa ii dea de cap vreodata. Oricum, apropo de service, undeva pe la inceputul povestii, cand i-am intrebat de ce nu se face nimic la masina mea mi-a spus unul de acolo ca nu am de ce sa fiu nemultumit, ca doar am si alta masina :blink: :blink:

In alta ordine de idei, desi a avut o gramada de probleme electrice, inclusiv miros puternic de ars in masina baietii de la service zic ca ei au schimbat injectoarele :blink: ... iar de elctrice nu s-au atins. DOar au schimbat claxonul plus nu stiu ce pe la faruri... Oricum cineva care a vazut masina pornita recent mi-a spus ca dupa un tip la relanti se zgaltaie ca tractorul la arat :D .. si ei zic ca e gata..

Oricum, din fericire, mai sunt si ceva legi in tara asta.. In curand avocatul o sa depuna dosarul pentru cazul asta. Sunt 2 aspecte precizate in lege:

1. orice problema de garantie trebuie rezolvata in 15 zile :icon_cool: ... (pana la 3,5 luni.. e o mica diferenta)

2. orice problema care presupune imobilizarea bunului trebuie rezolvata fara a cauza neplaceri sau prejudicii utilizatorului acelui bun... Daca nu se respecta acest lucru utilzatorul, la alegrea lui ;), alege daca doreste returnarea valorii integrale a bunului sau inlocuirea lui. In afara de asta ei trebuie sa suporte si cheltuielile suplimentare cauzate de lipsa masinii (ex: inciriatul altei masini)

Acum, chiar cu micile probleme, masina imi placea enorm de mult. Aici mai trebuie si o completare - am lucrat aproape 2 ani in vanzari auto si stiu destule despre industria asta. Asa ca dupa ce "customer care" am avut parte din partea Seat nu o sa imi mai cumpar Seat.

Repet, in alte conditii, mai ales cele legate de oamenii care lucreaza acolo, mi-as fi luat tot FR, dar asa... as vrea sa migrez spre alta marca.

Pana atunci.. spor la condus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt nemultumit de serviceul Seat din Valcea. Dar din fericire pana acum n-am avut probleme cu masina si fiindca a iesit din garantie o sa fac reviziile la Nurvil. Nu pot blama producatorul (seat) pentru nepriceperea mecanicilor de la noi (si mai ales a tinichigiilor ca aici am avut mai multe experiente neplacute). Vrei sa vinzi "tractorasul"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate problema service-ului nu e generala SEat, ci e generala in Romania. Exista si service-uri si dealeri ok, dar mult prea putini. Eu pana acum nu am intalnit vreunul, dar am inteles ca la unele din marcile japoneze ar fi servicii mai ok. Oricum, daca iti place masina, ai mai putea incerca: in fond problemele tale tin mai mult de ghinion la masina, nu la faptul ca modelul nu ar fi fiabil. Masina ta e probabil cazul cel mai grav intalnit pana acum. Am mai citit de un alt posesor caruia i-a picat cutia si nu vroiau sa i-o schimbe pe motiv ca e singurul leon caruia i s-a intamplat asta. In final a rezolvat..in fine, ce sa faci, Romania e tara unde dealerul are impresia ca iti face o favoare numai ca te baga in seama. Problema nu tine de marca, tine de oameni si peste tot in tara intalnim cam aceleasi "specimene". Cu unele exceptii, dar prea putine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt nemultumit de serviceul Seat din Valcea. Dar din fericire pana acum n-am avut probleme cu masina si fiindca a iesit din garantie o sa fac reviziile la Nurvil. Nu pot blama producatorul (seat) pentru nepriceperea mecanicilor de la noi (si mai ales a tinichigiilor ca aici am avut mai multe experiente neplacute). Vrei sa vinzi "tractorasul"?

hmm.. poate in alte conditii l-as fi vandut.. ideea e ca acum pe baza legii trebuie sa primesc masina noua sau valoarea masinii inapoi.

Probabil va incerca sa vanda dealerul dupa proces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat de problemele avute...pe de alta parte iti admir increderea si is curios cum se termina tot balciul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@genesis La ce mai dai bani pe una noua daca se pune problema de noroc .

@lon fr tdi Nu te-au chemat la conciliere amiabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca ai garantie un timp, nu dai bani din propriul buzunar pt piese ce nu sunt consumabile. Asta plus mirosul de nou sunt singurele avantaje fata de un SH; dezavantajul e pretul si faptul ca orice masina noua se devalorizeaza prea repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar pe consumabile vei incepe sa dai bani mult mai tarziu fata de una second pe care incepi din start (ex: discuri, placute, curele, senzori etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sincer sa fiu, sunt curios sa aflu finalul povestii (in caz ca s-a terminat cumva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Si eu am patit astazi la fel.La 120km/h mi s-a aprins becul de la dpf engine failure/workshop pe mfd si masina s-a oprit.A pornit la a 2a cheie dar nu tragea.Si-a mai revenit dupa regenerare dpf(a 3a 60km/h),i-am facut plinul de la petrom si abia dupa aceea si-a revenit complet.Cred ca e de la motorina de la rompetrol azi i-am pus prima oara sau de la ulei,la revizie au pus 507.00(in carte scrie doar 505.01).O sa o duc pe tester sa vad ce are.

Modificat de ice_m
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, sunt curios sa aflu finalul povestii (in caz ca s-a terminat cumva).

Probabil ca nu s-a terminat, dar ceva stiri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt DPF la Leon se pune numai ulei 505.01. Indiferent ce rezolvare ai gasit trebuie sa pui si uleiul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pacat de problemele avut. chiar ai avut ghinion. asta se intampla odata la 500 de masini vandute. de asta nu mi-am luat eu masina diesel. motorina proasta in romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Imi pare rau sa aud ca ai probleme cu seatul. Pot doar sa te ajut cu cateva sfatur.

1. Daca o anumita siguranta este arsa iti da peste cap toti senzorii si implicit motorul. Cum ecu 16 este de generatie noua foarte posibil sa opreasca motorul , ca pe o protectie.

2. La fel se poate intampla daca ai un fir rupt.

3 Verifica bornele la baterie si masa motorului cu caroseria.

4. E normal sa ramai fara servo atunci cand se opreste motorul.

Am tot citit si am observat ca sunt probleme mari cu serviceurile seat( am fost si eu la unul in Targoviste pentru schimbat janta si mi-au pus janta neechilibrata si cu cauciucul invers) dar si cu masinile pentru Romania. Tind sa cred ca masinile livrate pentru Romania sunt mai slab calitativ decat cele pentru Germania, Franta, etc.

Eu am un Seat Altea 1.9 tdi an 2006 si am cu ea 170 000 fara probleme majore, turbo, egr impecabil.

Dupa experienta cu serciceul OFicial Seat am hotarat sa-mi fac singur serviceul acasa( eu repar de fel motoare) si asa m-am documentat , am invatat mi-am luat programe de pe net si am schimbat singur conusmabile, demontat si curatat electromor,curata egr. schimbat senzor axa cu came, si ce o sa mai urmeze.

Mlta bafta cu procesul si nu-i lasa pana cu castigi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

Am o problema la masina din semnatura: in mers, pe la 120km/h mi s-a taiat alimentarea, (motorul nu s-a oprit in mers). Am tras pe dreapta, am oprit motorul dar nu am mai reusit sa-l pornesc. Am curatat filtrul de motorina (suflat cu aer de la un compresor) dar nu a pornit; am scos de tot filtrul si tot nu a pornit. Am urcat-o pe platforma. Ce credeti ca ar putea fi? Pompa de injectie sau injectoarele? Daca unul din injectoare e stricat masina ar trebui sa mearga, nu? Chiar daca merge prost, merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!