Jump to content
AndreiO2

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?

Recommended Posts

dumix

Mersi frumos pentru recomandare Calin, doar ca intrebare era oarecum alta : de ce se recomanda atat 5w30, cat si 5W40 pentru PD ?  -?? 

Pe pagina fiecarui producator se specifica atat norma ( VW 502 00 / 505 00 / 505 01 sau 504 00 / 507 00) cat si aprobarile ( ACEA C3). Intreb pentru ca producatori de ulei zic una, pe cand posesorii zic ca trebuie exclusiv 5W40 cu norma VW 502 00 / 505 00 / 505 01. :) 

motul.PNG

ravenol.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

La 5w30 treci cand iti urasti axa cu came , sunt pd cu dpf care asta cer din pacate ,din acest motiv vezi pe configuratoare ambele vascozitati dar cel mai bun la un pd este 5w40 505.01 personal nu iti recomand ravenol imho e un gunoi si scump pe deasupra, un blender de doi bani 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@dumix nu te lua dupa configuratoarele de ulei pentru ca uneori fac niste recomandari fara noima.

La masina din semnatura, norma necesara e 505.00 cu 5w40. Mai toate configuratoarele imi recomanda 5w30, iar mai nou chiar 0w30, in conditiile in care motorul e euro 3 si fara dpf. 

Motorul tau din cate stiu eu e fara dpf, deci ai nevoie de 5w40. 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fallen

Salutare baieti. Pun si eu o intrebare, poate ma lamuriti.

Am un A3 2006, motor 2.0 TDI PD 8v (o axa cu came), DPF, 140cp

Am luat masina in 2015, am bagat 5w30
In 2016 am dat filtrul de particule jos, am bagat 5w30
In 2017 am bagat 5w30
In 2018 am bagat 5w30
Acum in 2019, i-am montat catalizator in incinta DPF si nu stiu ce ulei sa bag.  Sa continui cu 5w30, sau sa incep cu 5w40?
Inainte, nemaiavand dpf sau cat, m-am gandit ca nu are ce sa afecteze, iar motorul este obisnuit cu 5w30, asa ca o sa continui cu el, insa acum, avand catalizator nou, nu as vrea sa ii faca ceva.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Indiferent că pui 5W30 sau 5W40 nu are treabă cu catalizatorul care funcţinează după alte principii decât filtrul de particule. Doar să fie un ulei de calitate şi să îndeplinească norma cerută de un PD

Share this post


Link to post
Share on other sites
dumix
Posted (edited)

Mersi frumos @GTD si @mihai.onu94 :) Acum sunt lamurit si o raman pe 5w40. :D 

Primul schimb a fost cu Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 de care nu am fost incantat, pe urma am trecut pe  Castrol Edge Profesional 5W30 LL luat din reprezentanta ( cel cu sigla VW ) si iar nemultumit.  Am mers pe 5W30 LL luat din reprezentanta la recomandarea unui amic care baga de ani buni in b5.5 lui si am zis sa-i dau o sansa, considerand de bune cele spune pe site-urile producatorilor.

Acum am comandat Motul Specific 5W40 cu norma specifica pentru PD + un engine flush de la Liqui Moly. ( LM Motor Clean). Sper sa fie mai bine decat cu pocnitoarea de Castrol.

De Ravenol am tot auzit pareri pro si contra ( am citit si sectiunea lor de pe forum), in schimb la Motul numai de bine, mai ales din parte comunitatii Ford din Romania.:)  

Zi faina sa aveti baieti. ;) 

Edited by dumix
greseli gramaticale
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@dumix eu am incercat motul xcess 5w40 și nu mi-a plăcut, a fost chiar mai rău decât Castrol magnatec. Dupa 6-7000km motorul a devenit f gălăgios, iar până la 15.000 km a trebuit să completez mai mult de 1 litru. Am trecut la valvoline și consumul de ulei a revenit la normal și motorul suna mult mai frumos. Poate specific e cu mult mai bun decât xcess sau poate am prins eu un bidon contrafăcut. 

Valvoline synpower 5w40 mst poți să îl pui pe lista daca nu ești mulțumit de motul.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

@mihai.onu94 eu am motul x-clean in Alh si mi se pare super bun. Zgomot infundat si redus de la motor, consum max-jumatate joja dupa un an si 10k km. Il pun deja de 2 ani. Sa fie asa mare diferență între x-cess si x-clean?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@yeeeeman nu stiu cum e x-clean pt ca experienta cu x-cess m-a facut sa nici nu mai vreau sa aud de motul. Se poate sa fie diferenta intre ele, mai era discutia si cu locul de productie dar oricum pas din partea mea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dumix

@mihai.onu94  despre x-clean am inteles ca are mai putine reziduri, nu stiu cum le zice, iar x-clean FE este recomandat pentru cei cu DPF. Eu am zis sa merg pe specific ca mi s-a parut cel mai ok.

Fata de Castrol am considerat ca sunt mai putine sanse sa fie contrafacut si ca ar fi made in France vs X-Clean care ar fi made in Italia. Also, din cate am mai vazut pe grupurile de facebook specifice, cei care facut aceasta trecere au fost multumiti. Dupa ce fac schimbul si trec 2000-3000km o sa trag atunci concluziile si vad daca raman tot pe el sau nu.

Legat de completare, cu ambele variante de la Castrol a trebuit sa completez odata la 6000-7000km cu 300-400 maxim 500ml. Nu mi s-a parut mult, dar tot e putin deranjant.  Schimbul eu il fac la 10.000km pentru ca 3/4 din timp masina este folosita in oras, iar cand merg la drum lung o calc destul de tare.

Mersi frumos pentru recomandare. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

Specific se face mai nou in Italia. Xcess s.a mutat in Franta..

 Multi ani a fost invers. Au vazut ca e cerere si probabil in Italia e capacitate mai mare sau mai ieftina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
apasaciu

Salut!

Pentru un PD AJM ce tip recomandati de la Liqui Molly sau Motul ? Ma tot uit si nu ma prind cu specificatiile astea care cuprinde pe care si care nu ... 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites
MyKe

Orice 5W40 care îndeplinește norma 505.01.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CataHRC

Salutare! Că tot se vorbește de AJM. Al meu are 400000 km. As vrea sa trec la 10w40 (acum pun 5w40 liqui moly) pentru că țăcăne tacheții la pornire. Ce uleiuri recomandați ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g
Posted (edited)

Cu 10 w40 vor tacani mai mult, mai ales iarna, asa ca ramai la 5w40, uzura isi spune cuvantul.

Edited by calin.g
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
CataHRC
Posted (edited)

Pana la iarna îl mai schimb odată🙂. Având în vedere kilometrii mă gândeam să trec la 10w40, dar nu găsesc norma 505.01 sau 507.00. 

Sau un aditiv și să merg pe același ulei LIQUI MOLY TOP TEC 4100

Edited by CataHRC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ianculescu
On 6/27/2019 at 8:04 PM, MyKe said:

Orice 5W40 care îndeplinește norma 505.01.

In opinia mea, uleiurile care au trecut testul de industrie OM646LA sunt cele mai bune, evident care au si norma vw 505.01

https://www.cectests.org/setdoc2.asp?doc_id=12128

https://www.lubrizol.com/Lubricant-and-Fuel-Additives/Engine-Oil-Additives/ACEA/Sequences/ACEA-C3-10

2 exemple : Valvoline Synpower MST C3 5w40 fost varianta Xtreme MST,  Fuchs Titan GT1 5w40 XTL care ajuta la o pornire usoara iarna pe vremea geroasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalin_332004

Salutare.

Am un golf 5 variant 1.9 tdi din 2009 fara dpf, 198000 km, masina nu papa ulei.

Urmeaza sa fac schimbul de ulei si nu stiu ce sa aleg intre:

- Ravenool VMO 5w40 (pe bidon scrie mid saps)

- Ravenol VPD 5w40 (pe bidon scrie pumpe-duse low saps).

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g
Posted (edited)

Oricare din ele e o alegere buna, le-am folosit in aceelasi tip de motor, nu am sesizat vreo diferenta intre sortimente.  Asta cum low- mid nu prea conteaza ca nu ai  DPF.

Edited by calin.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri