Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Mersi frumos pentru recomandare Calin, doar ca intrebare era oarecum alta : de ce se recomanda atat 5w30, cat si 5W40 pentru PD ?  -?? 

Pe pagina fiecarui producator se specifica atat norma ( VW 502 00 / 505 00 / 505 01 sau 504 00 / 507 00) cat si aprobarile ( ACEA C3). Intreb pentru ca producatori de ulei zic una, pe cand posesorii zic ca trebuie exclusiv 5W40 cu norma VW 502 00 / 505 00 / 505 01. :) 

motul.PNG

ravenol.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 5w30 treci cand iti urasti axa cu came , sunt pd cu dpf care asta cer din pacate ,din acest motiv vezi pe configuratoare ambele vascozitati dar cel mai bun la un pd este 5w40 505.01 personal nu iti recomand ravenol imho e un gunoi si scump pe deasupra, un blender de doi bani 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@dumix nu te lua dupa configuratoarele de ulei pentru ca uneori fac niste recomandari fara noima.

La masina din semnatura, norma necesara e 505.00 cu 5w40. Mai toate configuratoarele imi recomanda 5w30, iar mai nou chiar 0w30, in conditiile in care motorul e euro 3 si fara dpf. 

Motorul tau din cate stiu eu e fara dpf, deci ai nevoie de 5w40. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti. Pun si eu o intrebare, poate ma lamuriti.

Am un A3 2006, motor 2.0 TDI PD 8v (o axa cu came), DPF, 140cp

Am luat masina in 2015, am bagat 5w30
In 2016 am dat filtrul de particule jos, am bagat 5w30
In 2017 am bagat 5w30
In 2018 am bagat 5w30
Acum in 2019, i-am montat catalizator in incinta DPF si nu stiu ce ulei sa bag.  Sa continui cu 5w30, sau sa incep cu 5w40?
Inainte, nemaiavand dpf sau cat, m-am gandit ca nu are ce sa afecteze, iar motorul este obisnuit cu 5w30, asa ca o sa continui cu el, insa acum, avand catalizator nou, nu as vrea sa ii faca ceva.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent că pui 5W30 sau 5W40 nu are treabă cu catalizatorul care funcţinează după alte principii decât filtrul de particule. Doar să fie un ulei de calitate şi să îndeplinească norma cerută de un PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos @GTD si @mihai.onu94 :) Acum sunt lamurit si o raman pe 5w40. :D 

Primul schimb a fost cu Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 de care nu am fost incantat, pe urma am trecut pe  Castrol Edge Profesional 5W30 LL luat din reprezentanta ( cel cu sigla VW ) si iar nemultumit.  Am mers pe 5W30 LL luat din reprezentanta la recomandarea unui amic care baga de ani buni in b5.5 lui si am zis sa-i dau o sansa, considerand de bune cele spune pe site-urile producatorilor.

Acum am comandat Motul Specific 5W40 cu norma specifica pentru PD + un engine flush de la Liqui Moly. ( LM Motor Clean). Sper sa fie mai bine decat cu pocnitoarea de Castrol.

De Ravenol am tot auzit pareri pro si contra ( am citit si sectiunea lor de pe forum), in schimb la Motul numai de bine, mai ales din parte comunitatii Ford din Romania.:)  

Zi faina sa aveti baieti. ;) 

Modificat de dumix
greseli gramaticale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@dumix eu am incercat motul xcess 5w40 și nu mi-a plăcut, a fost chiar mai rău decât Castrol magnatec. Dupa 6-7000km motorul a devenit f gălăgios, iar până la 15.000 km a trebuit să completez mai mult de 1 litru. Am trecut la valvoline și consumul de ulei a revenit la normal și motorul suna mult mai frumos. Poate specific e cu mult mai bun decât xcess sau poate am prins eu un bidon contrafăcut. 

Valvoline synpower 5w40 mst poți să îl pui pe lista daca nu ești mulțumit de motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai.onu94 eu am motul x-clean in Alh si mi se pare super bun. Zgomot infundat si redus de la motor, consum max-jumatate joja dupa un an si 10k km. Il pun deja de 2 ani. Sa fie asa mare diferență între x-cess si x-clean?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@yeeeeman nu stiu cum e x-clean pt ca experienta cu x-cess m-a facut sa nici nu mai vreau sa aud de motul. Se poate sa fie diferenta intre ele, mai era discutia si cu locul de productie dar oricum pas din partea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai.onu94  despre x-clean am inteles ca are mai putine reziduri, nu stiu cum le zice, iar x-clean FE este recomandat pentru cei cu DPF. Eu am zis sa merg pe specific ca mi s-a parut cel mai ok.

Fata de Castrol am considerat ca sunt mai putine sanse sa fie contrafacut si ca ar fi made in France vs X-Clean care ar fi made in Italia. Also, din cate am mai vazut pe grupurile de facebook specifice, cei care facut aceasta trecere au fost multumiti. Dupa ce fac schimbul si trec 2000-3000km o sa trag atunci concluziile si vad daca raman tot pe el sau nu.

Legat de completare, cu ambele variante de la Castrol a trebuit sa completez odata la 6000-7000km cu 300-400 maxim 500ml. Nu mi s-a parut mult, dar tot e putin deranjant.  Schimbul eu il fac la 10.000km pentru ca 3/4 din timp masina este folosita in oras, iar cand merg la drum lung o calc destul de tare.

Mersi frumos pentru recomandare. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Specific se face mai nou in Italia. Xcess s.a mutat in Franta..

 Multi ani a fost invers. Au vazut ca e cerere si probabil in Italia e capacitate mai mare sau mai ieftina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Pentru un PD AJM ce tip recomandati de la Liqui Molly sau Motul ? Ma tot uit si nu ma prind cu specificatiile astea care cuprinde pe care si care nu ... 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice 5W40 care îndeplinește norma 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Că tot se vorbește de AJM. Al meu are 400000 km. As vrea sa trec la 10w40 (acum pun 5w40 liqui moly) pentru că țăcăne tacheții la pornire. Ce uleiuri recomandați ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 10 w40 vor tacani mai mult, mai ales iarna, asa ca ramai la 5w40, uzura isi spune cuvantul.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la iarna îl mai schimb odată?. Având în vedere kilometrii mă gândeam să trec la 10w40, dar nu găsesc norma 505.01 sau 507.00. 

Sau un aditiv și să merg pe același ulei LIQUI MOLY TOP TEC 4100

Modificat de CataHRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 6/27/2019 at 8:04 PM, MyKe said:

Orice 5W40 care îndeplinește norma 505.01.

In opinia mea, uleiurile care au trecut testul de industrie OM646LA sunt cele mai bune, evident care au si norma vw 505.01

https://www.cectests.org/setdoc2.asp?doc_id=12128

https://www.lubrizol.com/Lubricant-and-Fuel-Additives/Engine-Oil-Additives/ACEA/Sequences/ACEA-C3-10

2 exemple : Valvoline Synpower MST C3 5w40 fost varianta Xtreme MST,  Fuchs Titan GT1 5w40 XTL care ajuta la o pornire usoara iarna pe vremea geroasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am un golf 5 variant 1.9 tdi din 2009 fara dpf, 198000 km, masina nu papa ulei.

Urmeaza sa fac schimbul de ulei si nu stiu ce sa aleg intre:

- Ravenool VMO 5w40 (pe bidon scrie mid saps)

- Ravenol VPD 5w40 (pe bidon scrie pumpe-duse low saps).

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare din ele e o alegere buna, le-am folosit in aceelasi tip de motor, nu am sesizat vreo diferenta intre sortimente.  Asta cum low- mid nu prea conteaza ca nu ai  DPF.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

 

Pentru un motor 2.0 TDI  16v (cod motor BSY, Mitsubishi Outlander) cu DPF  ce ulei ati recomanda? In manual zice 505.01 506.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

1,9 AXR 2005,254tkm  am parcurs 14 900 km cu Castrol LL 5w 30 si  nu a consumat  nici macar 200 ml,e la nivel uleiul si inca e unsuros nu apa chioara,de cand am pus uleiul asta nu mai arunca pe la egr.Masina trage si merge ca la inceput,a mers in DE doar cu 5w30 si interval lung de service ,2 ani sau 30tkm asa ca eu sunt de parere ca virgula Castrol inca are un cuvant de spus ,evident cumparat de afara sau de la noi din reprezentanta vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce merge in DE  nu se compara cu RO, nici calitatea uleiului, a motorinei, regimul de mers, drumuri. In DE 1l de Castrol e 20 de euro, la noi 40 de euro Bidonul de 5l. Nu ati observat ca toate cele aduse de afara nu au probleme majore, dupa 10k. in Ro incepe sarbatoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut 

Am o JETTA din 2008 cu PD fara filtru de particule

BKC sau BXE, sincer nu stiu exact, deoarece am schimbat motorul... ( s-a rupt biela de la pistonul 1 daca bine tin minte)

As vrea sa stiu si eu parerea voastra actuala, am citit pe formuri, pe net, etc... 

Ce ulei sa pun ? 

Pana acum puneam original G052195M4 5W30

Dar o sa mai fie de la anul acest ulei, doar 0W30... 

As merge pe Castrol din germania, bine inteles.. 

dar nu stiu ... 

5W30 respectiv codul 157EB (4 sau 7 la sfarsit)

5W40, nu am cod... dar tot la 1L sau la 5L

nu am inteles exact daca norma 507.00 poate sa inlocuiasca fara probleme 505.01

Astept parerile voastre 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 e norma 504/507,poti sa mergi linistit pe castrol 5w30 LL ,5l 69,99e la ATU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau la Baumarkt/Kaufland  35 Euro 5 L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!