Jump to content

Mersul la punct mort


BMA
 Share

Postare recomandată

conducerea autoturismului nu e o arta....asa cum nici cand iti faci nod la cravata nu e o arta....toata lumea o face,e ceva mult prea comun si accesibil tuturor

Eu zic sa te mai gandesti :) Toata lumea are o zi/seara pe saptamana in care mergem la un biliard cu prietenii, activitate relativ comuna, insa cand il vezi pe Ronnie manevrand tacul... cam este arta :) Valabil si pentru patinaj, si pentru fotbal, etc...

Acum, normal, nu toti trebuie sa ducem condusul la rang de arta, insa majoritatea membrilor acestei comunitati au ca pasiune automobilul, si inevitabil, ceea ce tine de el. Asadar sugestia colegului

Recomand celor care doresc sa invete sa conduca bine o masina cartea marelui automobilist roman Petre Cristea - "Arta de a conduce automobilul".
nu este nepotrivita aici.

Acum, sa revin la subiect. Sa definim intai frana de motor.

Frana de motor este atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie. Atat. Compresia din cilindrii se opune miscarii rotilor. Si acum intervine viteza in care te afli. Cu cat este mai mica treapta, cu atat se va opri mai repede.

Deci, intrebarea din titlul topicului cred ca ar fi interpretata in felul urmator:

"Cand vezi semaforul rosu, o lasi in viteza, si te apropii in frana de motor de semafor, sau o pui pe liber, si o lasi sa curga? De ce?"

La care eu raspund ca depinde de situatie. De regula o las in viteza in care ma aflu, pana ajung aproape de 1000 de ture, si daca este cazul retrogradez, daca nu, ma opresc. Si daca intre timp se face verde, si nu am turatia necesara selectez treapta potrivita, si accelerez.

Motivele? Aceleasi: consum, uzura discuri/placute frana, si pentru mine, este chiar mai comod decat sa o scot din viteza.

Spunea un coleg ca in frana de motor, zgomotul unui diesel este deranjant. Intr-adevar, la turatii >3000 rpm, motorul este destul de zgomotos, insa pe masura ce turatia scade, zgomotul se diminueaza, si ca posesor de PD, pot sa va garantez ca de la 2200-2300 rpm in jos, zgomotul este mai mic decat la ralanti.

LE: Fiecare conduce cum considera, iar acest topic nu ar trebui sa dea nastere unui topic gen argumente Pro/Contra franei de motor, si situatiile in care este necesara utilizarea ei.

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la majoritatea masinilor cu o cilindree in jur de 2l, in treapta a treia, pe la 50 km/h motorul are cam 2000rpm, retrogradand in treapta a doua turatia va sari pe la 3000rpm.

Luci, dar de ce sa retrogradezi de la 2000? ;)

Retrogradezi cand ajungi pe la 1200-1300. Cel putin eu asa fac. Daca nu ajunge sub 1500, ce rost are sa mai retrogradezi? O lasi asa.

In cazul in care se cere totusi si folosirea franei, se apasa, fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,

Folosesc de cate ori pot frana de motor. Consumul e mai mic, franele sunt folosite mai putin si deseori inseamna o debraiere/ambreiere in minus.

(...)

Masina trebuie sa fie intotdeauna intr-o treapta de viteza... Ai mai multa stabilitate, consuma mai putin cu frana de motor. (...)

Nu-i inteleg pe cei care o scot din viteza si merg din inertie. Probabil ca nu au avut un instructor auto prea priceput. (...)

O intrebare pentru cei care scot masina din viteza si o lasa sa lunece usor: De ce cutiile automate nu au fost programate sa faca acest lucru? Cumva pentru a proteja tacanitul de la volan? adica sa nu i se opreasca motorul si sa ramana cu o frana ineficienta? Poate va da de gandit. Mie DA!

...daca frana de motor = consum mic, iar folosirea franei de serviu = consum mare, atunci cine imi poate explica mie de ce, eu, coborand serpentinele din Predeal cu masina din profil am reusit "performanta" de a avea consumul din poza de mai jos:

qypln34iw4pizbprfjbc_thumb.jpg

...consum realizat, folosindu-ma "doar" de inertie, avand masina scoasa din viteza (deci mersul la punctul mort) + frana de serviciu :king:

Acum sincer vorbind, parere stric persoanala EU UNU urasc sa fac frana de motor la un Diesel, mai ales la un TDI PD... pt ca ma enerveaza ca TE ZMUCESTE de numa, numa :blink:

Si nu, nu am avut vreun instructor de 2 parale sau ca urasc eu Diesel-urile VAG (...principalul criteriu cand mi-am luat masina a fost ca vroiam TDI, in special cel de 1.9 pe care am facut scoala)

Instructurul meu erau bun (ca de altfel nu luam eu carnetul din prima), ma invatat sa conduc calumea, desi aveam o frica de a conduce mai ceva ca de moarte :), numai ca la fiecare curba la dreapta/stanga care trebuia sa o fac ma punea sa fac frana de motor inainte de ea si nu de multe ori am avut surpriza sa-mi "moara motorul" si el sa-mi fac capu' calendar dupa toata ziua (in caz de pateam asta in primele 30 minute a orei de condus) ca: "Cum e posibil sa-ti moara motorul?!" "Nu inteleg de ce nu tii ambreajul ala mai mult, daca simti ca e gata, gata sa se gatuie", etc..

Deci, pt mine, Frana de Motor = Numai iarna si cand carosabilul e acoperit cu polei/zapada. ATAT!

In rest, frana de serviciu, ca pt aia a fost inventata, si pe langa ea alte 10 sistem de protectie printre care enumar ABS, AFU, ASR, etc. :excl:

Pana la urma ce conteaza ca la 30.000km schimb un set de placute ?! Parca tot la categoria CONSUMABILE erau puse, nu ?!

Si asa sunt "ecologice", scartie de multe ori de ti se apleaca, cand in aer e multa umiditate... :))

In final inchei cu prin a preciza ca NU vreau sa se inteleaga gresit ce am scris, NU trebuie toti sa faceti ca mine, fiecare e liber sa conduca cum crede el ca ii convine. Fiecare face ce vrea cu masina lui si schimba cate placute/discuri/ambreaje vrea :rolleyes:

:D safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ce conteaza ca la 30.000km schimb un set de placute ?!

Altfel le-ai putea schimba, ca si mine, la 65.000. Dar eu folosesc frana de motor din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu 30.000 km, ca mi-a fost mai comod :P

Idee e ca depinde si de "stilul de franare" al ficaruia, mie unu imi place o frana lina, usoara, de la o distanta astfel incat sa nu simti cum "creierul tau e ca o minge de ping-pong" (asta la frane bruste, cand simti de multe ori ca corpul se indeparteaza de spatarul scaunului :lol:)

Eu am placutele de frana schimbate la 49000km, dar nu pot evalua corect daca m-au tinut ok, sau nu, pt ca nu stiu cum a condus fostul propiertar masina :)

Voi vedea cat ma tin cele montate acum ;)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai discuta si aici despre consumul in frana de motor, deci nu o sa incep discutia din nou. Intre mersul la ralanti si mersul in frana de motor, ganditi-va ca e o diferenta de 0.6-1L/h. Deci... nu prea semnificativ. Dar... daca tot poti sa-l economisesti si MAI ALES mai protejezi franele, de ce sa n-o faci? :icon_thumright:

Iar daca iti smuceste in frana de motor... ai o problema la masina. Mie, spre exemplu nu-mi smuceste chiar deloc. Daca, din greseala am ajuns pe la 850-900 de rot/min, injectoarele sant alimentate din nou si motorul face o usoara trecere de la mersul in frana de motor la mersul normal, adica motor pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GildedBullet

E irelevant km la care schimbam placutele atata timp cat nu mergem doar prin oras. Degeaba folosim frana de motor in oras daca in afara franam la viteze mari. De exemplu daca merg spre Dragasani pun cel putin 10 frane violente din cauza carutelor si a unor batranei cu dacii care n-au semnalizari sau stop pe frana. Intr-un drum ca asta se uzeaza placutele probabil mai mult decat se uzeaza intr-o luna de mers prin oras. Cum bine zicea FABIAn_RuSu, depinde de trafic, daca mai ai 200 de m pana la semafor nu o sa scoti direct pe liber, o lasi in viteza pana te apropii sau daca mai ai 30 de m si mergi cu 20 km/h si cei din fata sunt opriti poti scoate pe liber (pentru cine e mai comod ca mine). Eu in general scot pe liber, folosesc si frana de motor cand e cazul si placutele au 50 000 de km si cred ca ma mai tin dar in afara nu merg cu viteza mare si pastrez distanta incat sa evit franarile puternice si cred ca asta conteaza. La consum cred ca e irelevant, banuiesc ca o diferenta de mai putin de jumatate de litru la 100 de km. Singurul dezavantaj la mersul pe liber e franarea care am impresia ca se face pe distanta mai lunga dar cand scot pe liber se presupune ca merg incet si n-are ce sa ma surprinda.

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte, referitor la mersul la punct mort, din cate stiu eu pompa de ulei functioneaza cu atat mai eficient cu cvat turatia este mai mare. A lasa masina sa "curga" cateva sute de metri la punctul mort ar putea insemna o ungere mai putin eficienta. Zic si eu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se pune problema de proasta ungere... Imagineaza-ti orele pe care le stai la semafoare. Pe langa ele, 10 sec de mers la 0, sunt insesizabile, iar consumul... acum, sa nu exageram, se consuma mai putin, intradevar, insa nu cred ca se sare de 1L/100 km.

Legat de intrebarea ta Riddler, ti-ai raspuns singur. Era in coborarare. :) Ia mai incearca odata traseul respectiv (stiu ca stai in zona) si mergand in acelasi stil, tine masina in treapta de viteza corespunzatoare. Cand e nevoie, folosesti si frana, dar nu decuplezi, decat cand e absolut necesar.

Daca nu scade consumul, la prima intalnire la care ne gasim, dau un suc, la alegere :)

Da' sa nu fi bandit, si sa ii dai inainte sa ii sara pistoanele, si sa intri pe traseu cu un consum mediu de 15% :icon_thumright:

Cosmin, tu ai facut calculul luand in considerare un consum la ralanti intre 0.6 si 1L/ora. Ma insel? Daca ai luat seama, cand mergi pe liber, cu cat incetinesti mai mult, cu atat consumul este mai mare. Mie imi arata si 8-9 l cand sunt aproape de a opri... Daca iti pui in cap, sa tii masina in viteza in orice situatie, chiar si la mersul in oras, reusesti sa scoti un consum semnificativ mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multe coborari eu nu calc frana deloc. folosesc doar cea de motor, iar cei din fata mea vad ca o calca destul de des si au variatii de viteza pe cand eu merg constant iar dupa nevoie accelerez sau franez suplimentar.

Folosind frana de motor corect, adica mergi la vale in treapta de viteza cu care ai urca acel drum totu-i ok pt motor si pt confortul celor din masina.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit diversele pareri de aici vreau sa comentez si eu cate ceva.

1. nu a fost vorba de frana de motor prin retrogradarea treptelor de viteza. pur si simplu lasi masina in treapta care este, iei usor piciorul de pe acceleratie fara sa smucesti si masina reduce prin frana de motor. La astfel de frana de motor m-am referit cand am deschis acest topic. Probabil nu m-am exprimat corect.

2. daca nu faci retrogradarea treptelor de viteze si lasi pur si simplu masina sa reduca singura nu are ce sa se uzeze in transmisie. Uzura pinioanelor nu apare la mersul liber in frana de motor, apare prin schimbarea treptelor de viteza la momentul nepotrivit. Multi schimba gresit, retrogradeaza cand inca nu este potrivita viteza de deplasare in raport cu treapta de viteza dorita, lasand eventual si ambreiajul brusc. Aici intervine uzura pinioanelor din cutie. Nu mai vorbesc de introducerea manetei in marsarier in timp ce masina se deplaseaza inca inainte, sau de introducerea in treapta I in timp ce masina are peste 20 km/h. Sunt multi cei care fac aceste miscari gresite. Astea duc la distrugerea pinioanelor/transmisiei si nu mersul in frana de motor.

3. Pentru unii dintre voi vreau sa repet cuvintele lui gHapciu:

Acum, sa revin la subiect. Sa definim intai frana de motor.

Frana de motor este atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie. Atat. Compresia din cilindrii se opune miscarii rotilor. Si acum intervine viteza in care te afli. Cu cat este mai mica treapta, cu atat se va opri mai repede.

4. Legat de "smucitul" in timpul franei de motor tin sa spun ca are dreptate c o s m i n. Nici la mine nu smuceste si nu se subtureaza. Daca faci din timp frana de motor masina reduce si daca o lasi sa ajunga sub 1000rpm computerul intervine si alimenteaza injectoarele, masina mergand lin in viteza de ralanti. NU se subtureaza si nu smuceste. Asa se compurta motorul meu 1.2 HTP 64CP de la SK Fabia.

5. Colegul alxrro are dreptate. Avantajul folosirii franei de motor, in cartea masinii este argumentat si prin faptul ca in punctul mort nu exista ungere eficienta ceea ce duce la uzura prematura a unor componente in motor.

6. Legat de franare doresc sa va reamintesc, ca in cartea masinii este specificat faptul ca sistemul de franare, respectiv placutele si discurile se uzeaza si se incing mai tare la franarile usoare si lungi decat la o apasare scurta si mai puternica a franei. Asadar folositi frana de motor pentru reducere si daca e nevoie calcati frana cat mai scurt. Nu ma refer la o franare care te-ar putea duce cu nasul in bord !!

7. Din experienta proprie va spun ca este perfect adevarat ceea ce spune gHapciu

Daca iti pui in cap, sa tii masina in viteza in orice situatie, chiar si la mersul in oras, reusesti sa scoti un consum semnificativ mai mic.

8. Tot din experienta pot sa spun ca folosirea franei de motor reduce accelerarile puternice care duc la un consum marit. In cartea masinii se specifica faptul ca "cel mai mare consum se produce in timpul accelerarii".

Sa nu ma intelegeti gresit. Mi-am dat cu parerea. Fiecare alege sa conduca cum crede el. Nu spun nimanui sa conduca la fel ca mine. Am deschis acest topic doar pentru a prezenta avantajele franei de motor. Nu incercam aici sa schimbam mentalitatea nimanui pentru ca oricum nu este posibil. Dar daca parerile si sfaturile de aici folosesc unora dintre noi este un lucru bun.

...daca frana de motor = consum mic, iar folosirea franei de serviu = consum mare, atunci cine imi poate explica mie de ce, eu, coborand serpentinele din Predeal cu masina din profil am reusit "performanta" de a avea consumul din poza de mai jos:

...consum realizat, folosindu-ma "doar" de inertie, avand masina scoasa din viteza (deci mersul la punctul mort) + frana de serviciu

cred ca nu exista membru aici pe forum care sa fie de acord cu acest stil de coborare.

Am doar 2 intrebari scurte:

1. De ce nu opresti si motorul ?

2. De ce nu este recomandat acest stil de coborare in nicio carte de specialitate ? De ce si in cartea de la Dacia din 1975 este specificat ca nu trebuie sa coboram cu masina scoasa din viteza ?

vreau doar o parere si tin sa mai adaug ca acest stil de condus in coborare pune in pericol viata ta si a pasagerilor tai, si posibil a celorlalti participanti la trafic.

ai urmatoarele dezavantaje:

-proasta ungere

-uzura prematura a sistemului de franare

-stabilitatea masinii este compromisa

-in cazul unui viraj puternic sau ocolirea unei gropi masina merge pe unde vrea ea, si nu pe unde o duci tu cu volanul deoarece ea nu trage, ci aluneca. In timpul virajului cu masina scoasa din viteza tendinta rotilor de a aluneca spre lateral impinse de greutatea masinii se opune rotirii rotilor ceea ce face ca masina sa nu mai fie trasa de rotile din fata pe directia dorita de sofer.

Nu-ti spun tie sa nu mai mergi asa, pentru ca oricum vei merge tot asa. Asta tine de mentalitate...

In schimb dau celorlalti un sfat: IN MINTEA VOASTRA PUNETI ACEST STIL DE CONDUS LA CATEGORIA "ASA NU SE FACE"! E mai bine sa previ, decat sa iti dai seama dupa ce s-a intamplat ca putei evita.

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca "am fost in frana de motor" ca pana sa scriu si eu la acest topic s-au si tras concluziile (plus corectiile de rigoare) din partea lui BMA.

Eu prefer sa folosesc frana de motor descrisa ca si luarea de accelaratie. franele le folosesc un pic mai puternic dar progresiv apasat (legat de uzura placutelor doar atat ca la 1 masina non VAG care am avut-o am mers peste 50k km fara sa umblu la ele "chiar si fara a le verifica dupa cumpararea masinii" folosindu-l in regim de hai sa-i zicem "taxi") .

Exista fel si fel de carti in care se scrie de tipurile de conducere, eu zic ca fiecare e liber sa-si aleaga tipul de conducere care ii prieste cel mai bine (economicos sau nu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doar 2 intrebari scurte:

1. De ce nu opresti si motorul ?

2. De ce nu este recomandat acest stil de coborare in nicio carte de specialitate ? De ce si in cartea de la Dacia din 1975 este specificat ca nu trebuie sa coboram cu masina scoasa din viteza ?

Raspuns :

1. Pentru ca nu vor mai functiona : servodirectia, ABS-ul, ESP-ul, servofrana

2. Pentru ca la Dacia din 1975 nu cred ca se gaseau sisteme de franare care sa reziste unui astfel de stil de condus pe o portiune mai lunga de 4-5 km maxim si o panta de 7-8%.

In alta ordine de idei si eu am folosit acest stil de coborare chiar in acea zona si chiar pe Cheia de cateva ori cu fosta masina ( Golf 5 GTI ) fara nici cea mai mica problema insa in prezent nu o prea mai folosesc pentru ca prefer sa ma bucur din plin de quattro de pe S3 si la coborare nu doar la urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GildedBullet

Am observat si eu de vreo 2 ori cand fac dreapta pe aleea de la servici, am virat cu masina scoasa din viteza si se auzeau batai pe sub masina si a fost o senzatie tare ciudata, directia a avut un comportament diferit (adica raspunsul directiei a fost foarte prost). Mi-am dat seama ca nu e bine sa iau curba cu masina scoasa din viteza dar nu stiam de ce (nu obisnuiesc sa merg cu ea scoasa din viteza, dar atunci asa s-a nimerit, a trebuit sa folosesc ambele maini pentru a vira brusc si n-am apucat sa selectez treapta a 2-a), acum m-a lamurit BMA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis acest topic doar pentru a prezenta avantajele franei de motor. Nu incercam aici sa schimbam mentalitatea nimanui pentru ca oricum nu este posibil.

@BMA - Pai in cazul asta propun sa schimbam numele topicului pt ca nu reflecta continutul..mai bine decat "legat de mersul la punctul mort e bine sau nu?" in "nu mai mergeti cu masina pe liber."

Tu ai spus asa in primul tau post : "M-am contrazis cu cineva legat de mersul la punct mort. In sensul ca te apropii de semafor, vezi de la distanta ca e rosu. Scoti din viteza si mergi cu masina la punctul mort. este bine sau nu ?" nici macar nu s-a pus problema de folosirea franei de motor cand cobori o panta,lucru care este OBLIGATORIU sau necoborarea unor pante pe liber.Sunt lucruri total diferite care nu au nici o legatura cu mersul pe liber pana la semafor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Nu s-a pus problema de coborarea cu frana de motor in primul meu post, dar pe parcurs au adus in discutie si acest lucru. Si asta nu este rau, pentru ca aceste posturi sunt citite si de incepatori, unii dintre ei invatand ceva din ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate soferia in ziua de azi nu mai este o meserie, ea este practicata chiar si de cei care sunt antitalente. Ce este mai rau ca aceste "talente" sunt chiar si instructori auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: Din potriva Glumetz,permite-mi sa te contrazic.Soferia este in continuare o meserie destul de practicata.Dar in schimb soferia nu mai e o pasiune,o arta,un lucru pe care sa il faci cu drag,din dragoste pt automobil. END :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: 90% din cunostintele mele conduc din placere si cu pasiune, poate asa mi-am ales eu prietenii, dar nu e cazul sa generalizam offtopic.

On topic: folosesc frana de motor si am folosit-o mereu. Inca de la scoala de soferi a insistat instructorul sa invat sa o folosesc cum trebuie.

Am folosit frana de motor in situatia in care am ramas fara frana, am folosit-o in situatia in care am ramas fara ambreiaj (treptat - a fost defect de material din fabricatie), am masina de 300 000km cu care m-am jucat pe serpentine de la Posada la Sinaia (pentru cunoscatori) in ambele sensuri, numai folosind frana de motor si motorul nu are nimic.

E important sa stii cum s-o folosesti pentru a proteja motorul (pentru a nu fi bruscat inutil), dar si pentru a scapa din unele situatii mai nefericite sau imprejurari nefavorabile pe carosabil (umed, zapada, etc).

Continui sa folosesc frana de motor (ori de cate ori este necesar) si la Golf (diesel) pentru ca mi se pare ca este stilul corect si pana acum nu mi-a dovedit absolut nimic contrariul. Chiar si cand ma opresc la semafor, uneori in loc sa o las scoasa din viteza, fac frana de motor (depinde si de viteza) - nu fac asta pentru consum (diferenta este oricum irelevanta).

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca spuneti ca e bine la punctul mort si nu e nevoie ca masina sa fie in viteza, de ce DSG 6 trepte, cred ca si cea in 7, la franare nu decupleaza ambreiajele si mai mult ea retrogradeaza treapta cu treapta pe masura ce viteza scade , mentinand permanent o treapta corespunzatoare cuplata? Decupleaza doar aproape de oprire.

De ce atunci cand nu accelerea si rulez in inertie cutia nu decupleaza? Or fi stiind astia ceva, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GildedBullet

Nu cred ca ar fi placut la cutie automata sa decupleze de fiecare data cand ridici piciorul de pe acceleratie. Dureaza cateva fractiuni de secunda pana cupleaza iar, ar fi chiar enervant sa decupleze intr-una si banuiesc ca s-a reduce si viata ambreiajelor/cutiei. Eu unul tocmai de aia scot pe liber (uneori, si eu folosesc frana de motor in sensul ca daca scade turatia sub 1500 rpm retrogradez o treapta sau mai multe daca apas si frana) pentru ca la mine nu o face cutia si e enervant sa treci prin 3-4 trepte pana te opresti, daca s-ar schimba doar prin atingere sau forta mintii n-as scoate-o pe liber :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all, mai copii cum va las un pic ...cum va certati :blah:

Cum am mai spus mai sus eu O LAS LA PUCTUL MORT ...DE LENE. Nu ca nu as sti sa fac frana de motor sau ca nu as fi vreun artist in ale sofatului :blah_: . Din punctul meu de vedere ambele modalitati de oprire a masinii sunt CORECTE. Bineinteles se pot aduce argumente pro si contra la greu. Dar atat timp cat nu se strica nimic la masina si fiecare se simte bine cu stilul lui ( si cei care stau in masina cu el la fel sunt multumiti ) nu vad unde ar fi problema. Ati inceput sa spuneti ca ' nu ati avut instructor adevarat', ca ' nu mai e o arta' .....off copii tatii.....NU CONTEAZA atat de mult cum opresti masina atata timp cat o faci in siguranta. Parerea mea... Ceea ce am spus reprezinta parerea unuia care a condus de la camioane la SUV-urisi tot timpul fac la fel.... DE LENE o las la punctul mort . Nu de consum sau ca consider infailibila metoda mea....NU ...DOAR DE LENE :blah_: . Daca as fi avut si eu o cutie automata pe masina ..... :lol:

VA pupa tata pe toti :blah: Safe si sper ca nu v-am suparat.....

O saptamana frumoasa va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e sa spui ca o lasi scoasa din viteza cand te opresti la semafor ocazional de lene (asa cum facem toti uneori :P ), si alta e ca a2a zi e motorul zob ca ai facut frana de motor ;) Sau numai eu vad indicatoarele alea mari de pe serpentine unde scrie "FOLOSITI FRANA DE MOTOR".

Ca tot veni vorba, uneori pe serpentine e util sa folosesti frana de motor, ma dispera cei care fac coloane intregi si franeaza brusc in fiecare curba doar pentru ca e curba :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ioana ,aceia intra in alta categorie de soferi...si asta nu mai tine de stil ,ci se cheama ''prostie''

de ce sa dai ca inecatu' in pedala de viteza ca apoi sa franezi brusc...sa ma iertati va rog ,dar eu nu vad logica manevra asta

:huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu este vorba despre serpentine.Este vorba de semafoare!Am mai spus-o n-are nici o legatura frana de motor care este OBLIGATORIE pe drumurile de munte si nu numai cu lasatul pe liber la semafor. :huh: Hai sa nu incepem sa amestecam lucrurile ca nu mai intelegem nimic.

Si DSG retrogadeaza si nu trece in N pt ca nu e lenesa si nu e obosita ca noi,oamenii.ar fi si asta o explicatie,nu? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!