Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia 2


ff_2004_06
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am o intrebare poate a incercat cineva sa puna anvelope mai mari:

- se pot pune anvelope de 205? (de 15 sau de 16, nu conteaza)

A facut cineva asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma solicitarii am atasat mai jos un tabel cu combinatiile de dimensiuni jante si anvelope recomandate de producator pentru fiecare motorizare in parte:

post-2063-1243316157_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri pentru tabel BLiTZ ! Foarte util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In momentul de fata pe masina am cauciucuri cu urmatoarele dimensiuni: 165/70 R14 81T si pe fata si pe spate. Cauciucurile sunt de vara.

In certificatul de inmatriculare al masinii sunt trecute la rubrica Observatii:

Alte Anv. 185/60 R14 82T,

195/55 R15 85H,

205/45 R16 83H,

185/45 R16 81T M+S.

Intrucat cu searc am gasit doar diferente intre diverse marci (producatori) de cauciucuri, va intreb care din dimensiunile ce se potrivesc masinii ar fi cele mai... bune?

Spre exemplu daca imi iau cauciucuri de iarna (normal ar fi sa iau pe toate patru) care ar fi dimensiunea cea mai corecta.

Care din cauciucurile de mai sus avantajeaza cel mai bine masina (chiar daca se achizitioneaza si jante).

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O regula zice ca anvelopele de iarna sa fie mai inguste, deci 165/70 R14 ar fi foarte bun pentru iarna.

Pentru vara cred ca cel mai ok pentru masina ar fi 185/60R14 sau 185/55R15. Mai late de 185 cred ca ar dauna consumului si demarajului; mai mari de 15" (deci si mai grele-ma refer la jantele de aliaj) iarasi ar afecta demaraj/consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu 185/60/14, pentru motoarele mici sunt cea mai buna solutie. Ceva mai lat sau mai mare in diametru ar avea mai multe dezavantaje (accelerare mai slaba, consum mai mare, costuri mai mari, etc) decat avantaje (franare un pic mai buna si ceva + la stabilitate).

Cat despre cauciucuri inguste pt iarna.... :lol: . Asta am auzit si eu de la mai multa lume decat ma asteptam. Concluzia mea e ca daca nu se pune problema de raliu, sau drum parcurs regulat la viteza MARE cu zapada nu foarte adanca si nici foarte "subtire" asta este un....sfat inutil, pe care l-am primit de la mai toti comerciantii de anvelope, dar fara vreun argument solid. Acum nici cauciucuri gigantice nu-s solutia (vezi masinile echipate pt expeditii in zone cu muuuulta zapada). Daca te simti bine cu o anumita dimensiune (adica iti convin avantajele si dezavantajele tipului repectiv de anvelopa), parerea mea este ca poate fi folosita si pentru iarna si pentru vara. Si iar, parerea mea, 185/60/14 este dimensiunea potrivita. Pentru puteri mai mari, suspensii si frane mai performante e alta discutie.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal all

In ceea ce priveste subiectul cauciucuri,pe masina am acum 185/60/14 (din fabrica)iar pentru iarna (care va veni) mi-am luat jante de 5jX14H2 pe care voi monta cauciucuri 165/70R14 in ideea ca presiunea pe sol va fii mai mare cu cauciucuri mai inguste, deci mai eficient la mers pe zapada.

Daca cauciucurile ar fi mai late ,presiunea pe sol va fii mai mica ceea ce nu avantajeaza la mersul pe zapada.

Ce cauciucuri de iarna voi lua ,inca nu stiu ,ma voi ajuta de sfaturile de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare la toata lumea.

Am pus de proba pe Fabia II a varului meu jante 15" cu cauciucuri 195/65 ca vrea sa-si cumpere janti de aliaj la 15".

Am constatat cu stupoare ca cu rotile respective cand scoti in liber (schimbatorul la punctul mort) la o viteza mai mare de 30-40 km/h motorul se tureaza aiurea 3500-4000 rpm si nu scade turatia pana nu bagi iarasi in viteza sau nu pui piciorul pe frana.

Care poate fi problema, a mai intampinat careva dintre voi problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Vreau sa imi pun jante de otel de 15 (nu de 16) si cauciucuri de 205/55.

Sunt de acord (si accept) ca voi avea acceleratie putin mai slaba si consum putin mai mare dar castig la franare si stabilitate si asta vreau.

Are cineva dimensiunea asta de jante (15) cu cauciucuri de 205/55?

Stie cineva daca se poate asa ceva?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Sorin Petrescu

Salut,

In curand vreau sa schimb mizeriile alea de Matador Elite 2 cu care a venit Fabiuta lu nevasta-mea.

Dupa indelungi cautari (forumuri externe, review-uri, ADAC, BILD si automotosport (toate din GE), site-urile producatorilor si nu in ultimul rand forumurile din RO ) m-am hotarat la urmatoarele "cauciucuri" pe 185 / 60/R14 :

- DUNLOP SP SPORT 01

- DUNLOP SP Sport FastResponse

- GOODYEAR EXCELLENCE

Le-am gasit in Bucuresti la o firma cu montaj+echilibrat+ce mai trebuie la 194 de ron bucata (toate au acelasi pret).

Acum dilemele sunt urmatoarele:

1. nu am inteles care e diferenta intre DUNLOP SP SPORT 01 si DUNLOP SP Sport FastResponse. Pe site-ul producatorului se pare ca SP01 e mai bun pe ud dar mai slab la durata de viata. In rest erau la fel.

2. pe site-ul Adac nu exista comparatie decat intre Fastrepsonse si Excelence (195.60.R15 dar e acelasi lucru). Adac recomanda Dunlop-ul (era f recomandat fata de "recomandat" in cazul goodyear-ului

3. pe site-urile din RO am vazut ca Goodyear-ul este ff laudat

4. pe tyrereview.com parererile sunt fff impartite.

5. nu am reusit sa gasesc un site care sa faca comparatia intre cele 3 tipuri de cauciucuri.

6. pe mine ma intereseaza sa am stabilitate pe curbe, sa nu mai intre ABS-ul imediat ce ciupesc un pic frana si sa am stabilitate si raspuns bun pe ploaie.

Eu pe Passat am avut Dunlop Sport si in 20.000 de km am fost extraordinar de multumit.

Ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi / linkuri / opinii ?

PS1: am auzit ca VREDESTEIN Sporttrac sunt super...chiar si ADAC-ul le recomanda la fel ca pe Dunlop Fastresponse...doar ca...NU EXISTA pe dimensiunile mele

PS2: Alte cauciucuri NU ma intereseaza asa ca va rog sa va dati cu parerea numai la cele 3 modele.

Multumesc anticipat

__________________

SKODA FABIA ELEGANCE 1.2 HTP (70 CP) ROSU METALIZAT (INTERIOR IVORY)

VW PASSAT 1.9 TDI 140 CP (TUNNED by TCM tuning - BUCHAREST) NEGRU METALIZAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand Goodyear Excellence. Le-am studiat inca de acum 2 ani, tot de pe situl adac.de. Sunt anvelope cu profil de ploaie si cu performante foarte bune de franare pe carosabil umed. Mi-am pus si eu 2 bucati pe fata si se comporta foarte bine. Mai mult, nu produc nici zgomot de rulare. Asta ar fi parerea mea.

Chestia cu intratul ABS-ului imediat ce ciupesti frana n-am prea inteles-o... la fabia 1 s-au discutat zeci de pagini pe aceasta tema mai ales la fabia1 produsa inainte de faceliftul din 2003.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

salut Blitz,

Am vazut ca mi-ai mutat postul. Imi cer scuze ca am deschis aiurea :Driver:

Merci de sfat. Deocamdata, am ceva probleme in gasirea dunlop-urilor si a goodyear-lui MADE IN GERMANY sau macar o tara din EU.

Am sunat in vreo 4 locuri pana acu si toate sunt made in PH (filipine).

Daca nu gasesc, cred ca ma reprofilez pe Bridgestone Turranza ER300 (parca). Am gasit facute in saptamana 46 / 2009, made in Japan.

In testele Adac sunt "Foarte recomandate" si astea. Ca note sunt totusi mai slabe decat Dunlop-ul.

Chestia cu ABS-ul....ce sa-ti zic...este asa cum am scris. Cu Matador Elite 2...imediat ce apesi frana (in special pe udatura) intra imediat ABS-ul.

Am mai citit pe niste forumuri. Erau destul de multi posesori de Skoda Octavia 2 (vine din fabrica tot cu matador elite) care spuneau acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu mi-am batut capul cu tara de fabricatie si/sau data producerii. Le-am luat, erau noi... cat puteau sa stea in depozit. Iti recomand sa te agiti doar pentru anul de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

cum sa nu te intereseze unde sunt facute?!

Este o diferenta de la cer la pamant. Problemele apar in special la numarul de km pe care il poti face cu ele.

Daca nu gasesc macar facute in EU , cred ca voi lua Bridgestone-urile.

Cu anul de fabricatie nu e o problema atata timp cat sunt de pe la sfarsitul lui 2009.

Modificat de Sorin Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine...

In orice caz eu unul nu prea am o parere buna despre Bridgestone-uri, mi se pare ca devin zgomotoase dupa o vreme si se intareste ca dracu cauciucul. Marog, e doar o parere personala; acelasi lucru pot sa-l spun si despre Dunlop-uri (e un profil sport in V... proai ce galagie face cand incep sa se ascuta marginile alea).

Ca remediu am cautat intotdeauna cauciucuri cu profil de ploaie; GY Excelence mi-au placut foarte mult. Colegul nostru cosmin543 si-a mai luat niste Yokohama tot cu profil de ploaie, o minunatie de cauciucuri, aderenta foarte foarte buna, cam tot la banii concurentei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare

A montat cineva jante de aliaj de 14" de pe Fabia I pe Fabia II?

Modelul ar fi cel din poza atasata.

Eu cred ca ar trebui sa fie ok. Distanta intre prezoane este aceeasi, am discutat si cu cei de la Avia Motors si mi-au spus si ei ca se potrivesc doar ca vor fi un pic mai in exterior decat cele OEM de Fabia II, ceea ce nu ma deranjeaza. Dar as fi vrut sa stiu si parerea cuiva care a incercat aceasta combinatie.

Masina in cauza este o Fabia II echipare Elite model 2008. Masina a venit cu jante de tabla de 14" cu anvelope 185/60/14.

Stiti cumva dace se potrivesc prezoanele de la jantele de tabla la cele de aliaj? sau este nevoie sa cumpar prezoane noi?

Multumesc

post-87624-0-88789400-1303246326_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am montat jantele si se potrivesc fara probleme, dar din pacate nu au capacelele centrale.

Stie cineva unde as putea gasi? sau are cineva de vanzare? Ideale ar fi cele cu emblema skoda...

Am cautat pe forum si nu n-am gasit decat cu sigla VW, iar la dealer mi se par destul de scumpe...

Din masuratorile mele par sa aiba diametru de 50 mm plus o buza de aprox 2mm

post-87624-0-68380800-1303681741_thumb.j

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare !

Vreau sa fac si eu o schimbare de la jantele de tabla la jante de aliaj.

Dimensiunile jantelor (DEzent Rb Dark) vor fi 6,5J x 15, 5 x100, et 38

Anvelope vreau sa pun 195 50 r15 sau 185 55 r15.

A mai facut cineva schimbarea asta cu modelul asta de jante, sau aceleasi dimensiuni janta+anvelopa?

Ce parere aveti ?

:)

Modificat de Dani Enache
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, sa nu ai probleme pe la RAR/ITP cu alea de 195/50 (vezi tabelul cu dimensiuni recomandate de producator).

195 R15 mi se pare compromisul perfect intre performante de stabilitate si confort. Jante de 16 deja scutura bine dar sta mai bine in curbe iar jante de 14 e bine in masina dar... nu asa bine in viraje.

PS faine tare Dezent RB Dark, imi plac si mie mult. Am fost foarte aproape sa le iau dar... n-am mai avut bani.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Noroc,

Oare o anvelopa 175/65/R14 e cam la fel cu 165/70/R14 ?

65% din 175 = 114

70% din 165 = 115

Doar atat ca prima ar fi putin mai lata.

Cele de vara le am 165 si acum am gasit pe astea de iarna la 175 mai convenabil

Nu cred sa se intample nimic... la cat merg eu iarna...

Am jante 5Jx14 H2 ET 35

Modificat de corin70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am o Skoda Fabia Avantaj 1.2 HTP din 2006. Am pe ea jantele originale, cu care a venit din fabrica.

As vrea sa-i cumpar niste anvelope de iarna, dar din cate am intele,s pe aceste jante se pot pune mai multe dimensiuni de anvelope.

Pentru iarna ce marime ar fi recomandata ?

Va multumesc ptr amabilitate :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate , tu ai citit acest topic de la inceput?

Mie mi se pare ca explicatiile colegilor sunt destul de clare si pertinente!

In fine, nu stiu ce jante ai tu (tabla sau aliaj), pe 14 sau 15, dar in principiu cum au spus si colegii mai sus...pentru o mai mare aderenta pe zapada sunt fff bune cauciucurile mai inguste 165/70 R14.

Eu personal am avut pe fabia din semnatura cu jante de aliaj Vredestein Snowtrack 3, dimensiunea 185 / 60/R14 si nu m-au dezamagit. Nu mai zic ca in 2010 in toate topurile erau printre primele sau chiar no1 (depinde de site :) ).

In primul rand vezi si tu ce-ti scrie pe talon ca sa stii daca alea mai inguste sunt ok la tine.

Pe urma tu decizi care sunt mai bune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o fabia 2 facelift trend (rosie) cu jante originale de 15 (otel) si cauciucuri bridgestone 195 55 r15... abia acum urmeaza sa-mi iau cauciucuri de iarna pe care vreau sa le pun pe jantele standard (capacele originale chiar iti creaza uneori impresia de janta aliaj) ....

1. cred ca e evident ce dimensiuni vor avea cauciucurile de iarna ..doresc doar recomandari cu privire la firma pe care sa o aleg (investitia fiind pentru ani buni vreau sa aleg ceva bun)

2. in ce privesc cauciucurile de vara, le-as pune pe jante de aliaj... as dori niste pareri despre DEZENT RE sau DOTZ FREERIDE PEEK (negru) de 15

post-100791-0-65070300-1323293585_thumb.

post-100791-0-57375600-1323293586_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un post mai vechi am scris cam cum am facut eu:"forumuri externe, review-uri, ADAC, BILD si automotosport, tyrereview.com"

Iti recomand sa te uiti pe astea si pe urma sa alegi.

Pe site-urile germane poti folosi google translate la pagina. Nu e extraordinara traducerea dar suficienta ca sa intelegi ce scrie acolo.

Din proprie experienta iti recomand cu caldura Vredestein Snowtrack 3. Sunt super cauciucuri.

Tot din experienta iti mai recomand si NOKIAN si NU recomand Dunlop WinterSport.

Pe cat de bune si laudate (si testate de mine) sunt Dunlop-urile de vara (Dunlop SP SPORT Fastresponse) pe atat de proaste sunt cele de iarna.

Eu am avut surpriza sa raman 30 de min in parcare la servici in conditiile in care erau maxim 10 cm de zapada.

E drept ca sub zapada era gheata dar toti colegii mei (vb aici de peste 50 de masini ) au plecat binemerci. Eu eram singurul dobitoc care nu se misca de pe loc din cauza la mijeriile alea de Dunlop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!