Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

si eu il spal,cam o data pe luna....motorul cald ,cu apa calda si nu acoper nimic,pana in prezent nici o problema

week end ul asta ii vine randul,dupa schimbare de tandem si injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu l-am spalat niciodata de cand e, doar sters si suflat cu presiune, nu e asa de murdar , nici scurgeri nu are, as fii tentat la vara sa-l fac odata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spalat din nou motorul in weekend, am ales sa nu mai pun punga pe alternator si pe ECU.

Am spalat cu jetoane, primul cu spuma activa apoi am clatit direct cu ceara lichida. A iesit boboc, inclusiv pasla de pe panoul "antifoc".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spal motorul de doua ori pe an, primavara si toamna. Tot timpul in zile insorite cand e cald afara, motorul rece si oprit, cu jetul de la distanta, apoi las capota deschisa cateva ore pentru a se usca. Urmeaza o tura cu masina dupa care mai las capota deschisa cateva ore.
La noi se spala motoarele de mai bine de 20 ani si pana acum n-au fost probleme, nici macar la Dacia 1310.

Colegul cashonly verifica pasla si las-o cu capota deschisa la uscat. Tare cred ca nu s-a uscat dupa tratamentul ce l-ai facut in decembrie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ce-i drept ceva condens pe interiorul capotei, cred ca de la pasla era, dar acum pare uscata. Oricum am mers cu masina mult dupa ce am spalat motorul si cred ca toata caldura a uscat pasla.

Ce-mi pare rau este ca nu am cumparat un dressing pentru motor. Mi-e teama sa nu iau ceva bazat pe silicon si sa-l imbacseasca de praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am spalat in viata mea vreun motor la nici una din masinile pe care le-am avut pana acum. Si sa tot fie vreo 20 ani de la prima masina. Tot ce am facut cateodata (foarte rar..) a fost sa sterg cu o carpa cate ceva gen capacul motorului sau ceva de genul...atat.

Nu inteleg de ce m-as expune unui risc inutil facand o operatiune absolut inutila :).  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o chestie de gusturi, unii aleg sa-si taie cuticulele la unghii, altii nu.

Prefer ca atunci cand pun lichid de parbriz sa vad un motor curat. De asemenea daca apar probleme la motor de felul scurgeri de ulei, antigel, lichid de frana, se observa imediat.

Nu cred ca un motor curat functioneaza mai bine dar cum spuneam, o chestiune de gusturi. Din acelasi motiv prefer sa-mi aspir masina acasa ca sa culeg si ultima pietricica de sub presulete si nu o las la spalatoriile de cartier. De asemenea aleg sa o spal singur cu jetoane, ca sa pot curata bine de jur imprejurul rotilor, la spalatorii se omite partea aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

   Eu l-am spalat in octombrie cu capacul de la motor dat jos, singura protectie fiind o carpa pusa in gura carburatorului. L-am spalat la spalatorie (a doua, prima la care am incercat ma refuzat) fiind nevoit pentru ca-si facuse loc de innoptat acolo unul sau mai multi soareci. Dupa spalare l-am pornit (asa a zis cel de la spalatorie), s-au aprins trei becuri in bord (poza) si nu mai avea putere. Cel de la spalatorie a zis sa o sa-si revina, insa a doua zi cand am mers la servici tot prost mergea motorul. L-am facut dupa o scanare si o stergere a erorilor. Rozatorul/rozatorii au fost indepartati prin folosirea solutiilor Z100 si Z101 de la Kemo dupa spalarea motorului. Din fericire nu au ros decat o mica parte din termoizolatia motorului ca sa-si faca cuib acolo, de fire sau conducte nu s-au atins (am GPL...).

poza.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai avut ghinionul cu soriceii. In mod normal mufele si firele, cam totul este facut impermeabil, dar daca sunt impuscate cablurile ai o problema. De fapt aici e singurul risc cu spalarea motorului, sa nu ai vreun cablu cu mantaua fisurata sau o mufa mai slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piticot, sigur nu ai carburator la o masina cu injectie. Un risc intotdeauna exista daca te apuci sa speli motorul. Cashonly, daca-ti tai cuticulele in 100 de cazuri nu patesti nimic, dar poate a 101 oara faci puroi. Vedeti ca unii spala cu solutie activa: pana la urma va manca lacul de pe izolatia bobinelor din alternator, va dizolva vaselina de la rulmenti si timoneria de la cutia de viteze, va coroda aluminiul radiatoarelor de clima si racire, etc, etc. Unde mai pui cheltuiala si timpul pierdut ca sa ce? Sa fie curat o luna cu riscuri mari. Exact ca la operatiile estetice. Unii mai si mor. Merita riscul doar in cazuri speciale: faci masina cadou, o vinzi, o duci la concursuri de frumusete. 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. cashonly: da, am avut ghinion, masina e in parcarea blocului; pt. Eby: ai dreptate, nu e carburator, e clapeta; riscul l-am minimizat prin faptul ca pana acum nu am spalat motorul, l-am spalat doar cand am fost nevoit, riscam sa patesc mai rau. Oricum, nu am de gand sa-l mai spal. Procedura aplicarii solutiilor mentionate impunea spalarea motorului in prealabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

A folosit cineva de la Dr. Marcus Engine Cleaner & Degreaser?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice degresant e bun, nu cred ca o sa ai probleme.

totusi il poti ajuta cu o perie si la final clatesti/stergi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca pe el scrie "a nu se aplica pe plastice, fire electrice si cauciuc". Deci e posibil sa albeasca plastice?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca asta scrie, cauta altceva.

e greu sa stai sa aplici doar pe blocul motor si dupa aia oricum trebuie altceva sa cureti si restul componentelor.

in Gherla/Cj este Ionut si sigur iti poate da ceva ok pt motor.

Sau de la Mafra iei Pulimax sau Supermafrasol.

Nu stiu ce alte magazine mai ai acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Mafra am Pulimax, dar nu stiam ca e bun si pentru motor. Il folosesc pentru tapiterie si e super!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil nu cuteti tractorul...pulimax diluezi 1:10 (sau mai concentrat daca e nevoie, 1:5) si agiti cu perie e ok.

motor rece si nu lasi sa se usuce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut! 

Eu de 3 ani de cand am masina si anume Golf 4 1.4, nu am spalat niciodata motorul, mi-a fost teama sa nu se intample ceva pe acolo. Arata destul de urat sincer sa fiu.. Din cand in cand suflu praful cu un compresor.

 

Mai e cineva pe aici cu motorizarea asta, sau asemanartoare, care l a spalat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, eu am avut numai masini pe benzina si cu motorul pornit au fost spalate doar cu apa sub presiune. Am acoperit bateria cu o punga.

Nicio problema.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

A mai spălat cineva motorul? Vreau și eu să fac aceasta operațiune la mașina din semnătura (1.9 tdi BXE),dar îmi este frică să nu stric ceva... Motorul nu a fost niciodată curățat cu apa,doar șters de praf cu cârpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu il spal cam la 2-3 luni cu apa calda la spalatorie,nu suport sa vad praf sau pete de ulei pe el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu spal motorul cel putin anual la spalatorie, am insa grija ca dupa spalare sa am un drum de facut ca sa-l usuc. Fac asta de ani de zile si nu am avut nici o problema. Atentie la cei cu turbina, sa nu spalati turbina daca e motorul cald ca riscati sa o crapati, mai bine asteptati pana se raceste si apoi spalati-o daca doriti asta. Eu personal ocolesc zona dar curat zona cu spray de frane inainte cand masina e rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2019 at 10:11 PM, ionut10a said:

eu il spal cam la 2-3 luni cu apa calda la spalatorie,nu suport sa vad praf sau pete de ulei pe el

poate rezolvarea ar fi la service, daca la 2 luni ai motorul cu pete de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Aerofan said:

sa nu spalati turbina daca e motorul cald ca riscati sa o crapati

in afara tarii spalatoriile au apa calda,problema e ca nu te lasa sa speli motorul,cica recicleaza apa

@Muale garniturile motorului sunt etanse,chiar am vopsit blocul motor si chiualasa,cutia de viteze...petele de ulei apar in urma schimbarii filtrelor,demontat capac culbutori...etc..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, ionut10a a scris:

problema e ca nu te lasa sa speli motorul

La spalatoria unde spal eu motorul exista program pentru spalat motorul :D poate au filtre speciale. Eu n-am auzit de asa ceva inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!