Jump to content

Unghi de fuga distrus...


ady.red
 Share

Postare recomandată

Toata povestea a inceput cand s-a lucrat prima data la schimbarea chitului de ambreiaj. Toate bune si frumoase, dar cand am ridicat masina de la PBV1 volanul meu era considerabil spre stanga. Am mers si am reglat geometria si am indreptat volanul.

Dupa 12k km a trebuit sa schimb si volant care dupa multe chinuri cu meseriasii de la PBV1 care nu au binevoit sa-mi schimbe si volant, cu toate ca masina inca mai se afla garantie, dar problema lor era ca masina nu era cumparata din romanica. Am reusit schimbarea volantei pe garantie la bulgari, unde nu s-a comentat absolut nimic, si mai repede ca la noi, (diferenta de 17 zile fata de 4 zile), dar si aici surpriza, volanul meu era putin spre dereapta acum.

Singurul lucru care ma deruteaza este faptul ca in dimineata cand am dus masina la service, ploua abundent si am luat o groapa "bulgareasca" adanca de vreo 10 cm :) . Bineinteles la jantele mele pe 18 CHARLESTON am facut o mare galca si dupa ce am ridicat masina am observat volanul un pic spre dreapta.

Nu inteleg de ce dupa ce s-a dat cutia jos de ambele dati s-a deranjat volanul. Era normal ca acestia sa faca si o geometrie si nu s-a facut?

Ba mai mult, am constatat ca la rotile din fata, roata din dreapta este mai in spate fata de roata din stanga, diferenta fiind de 5 mm. Adica, masurat distanta dintre cauciuc si stalp pe dreapta este de 4,5 cm si in stanga este de 5 cm. Nu stiu daca este corect asa ceva, da banuiesc ca nu.

Masina merge ok, nu trage stanga, dreapta, nimic, dar la reglarea geometriei nu s-a putut regla "unghiul de fuga" deoarece este ceva stramb p-acolo. (bascula, etc)

Mesterii mei nu prea se pricep si nu stiu din ce poate sa se fi dereglat unghiul de fuga si presupun ca ar fi bascula stramba.

Nu se vede nimic deoebit, singurul lucru pe care l-am remarcat, surubul din centrul bucsei aceea mare, cu camasa de aluminiu, este mai in spate in dreapta fata de surubul similar din stanga, 2,3 mm.

Nu cred ca a mai patit cineva la fel ca mine, dar totusi am zis sa va cer o parere si un ajutor totodata. Maine merg la service iar, am inversat rotile spate cu fata, sa incercam o noua geometrie.

Am uitat sa mai mentionez: cand aveam cauciucul cu galca pe fata, de la 130 incepea sa se simta o vibratie in volan, dar cred ca e normal sa se intample asa ceva.

Multumesc in avans celor ce-si vor da osteneala sa incerce sa ma ajute. :rolleyes:

Sper ca nu deranjez pe nimeni cu topicul nou deschis, am folosit functia "search" dar nu am gasit nimic similar cu problema mea.

Am sa revin cu cateva fotografii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: aia de la PBV cre ca-s retardati. mie imi sta putin volanul spre stanga dupa ce mi-am facut o mica geometrie la auto-soft. du-te si repar-o in alta tara

Modificat de ceetah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ceetah: As vrea eu, dar casco nu despagubeste reparatia in alta tara...

Referitor la problema mea, vin cu precizari:

Am inversat cauciucurile spate cu cele din fata si am refacut geometria. Vestea buna este ca unghiul de fuga pe roata stanga pe aparat a revenit la 0 iar cea din dreapta a intrat in tolerante normale.

Iata fotografia la geometria initiala:

28042009042.th.jpg

Aici am marcat unde se afla acum noul unghi de fuga deoarece nu am facut poza la ultima diagrama:

28042009042after.th.jpg

Mai atasej si foto cu bucsele de la bascula unde capatul surubului se observa diferit in stanga fata de dreapta:

Stanga:

28042009041.th.jpg

Dreapta:

28042009040.th.jpg

Aici se vede diferenta.

Scuze pentru poze.

La cum arata geometria acum ma satisface si nu vreau sa mai caut mai departe deoarece unghiul de fuga pe dreapta poate sa fie deviat din bascula sau cadrul motor. Sper sa-mi schimbe janta si cauciucul pentru moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca au demontat coloana de directie din caseta de fiecare data. Nu si-au mai dat osteneala sa o puna la loc ''la dinte''. Dar simpla repozitionare a coloanei n-ar trebui sa schimbe decit pozitia volanului nu si geometria puntii. diferenta de 5 mm de care vorbesti poate fi generata de multe componente incepind cu caroseria si terminind cu ultima bucse.

Cred ca ar trebui sa stam pe linga masina jumatate de ora sa verificam ce s-a facut in service si sa facem si un mic drive test cind mergem sa o ridicam. Solutia nu e sa reparam in alta tara ci sa fim extrem de exigenti cind e vorba de banii nostrii si mai mult de siguranta noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina sa comporta Ok acum la drum si nici inainte de asta nu tragea in vreo parte, adica sunt multumit de ea. Nu am avut nici un accident sau lovitura la masina ca sa se deregleze roata aia asa.

Din poze am observat ca bucsa din dreapta vine cumva mai in spate fata de cea din stanga, o fi miscata in spate, stiti ceva se mai poate impinge in fata? Sau cadrul motor daca-l slabesc se poate da mai in fata din partea dreapta? De 1 mai sunt aproape de Vidraru, nu stiu daca as putea ajunge la intalnirea forumistilor sa cer o parere la specialisti.

Inca o suspiciune este surubul imbracat in cauciuc (ca o bucsa) care se afla pe ansamblu motor pe directia axului volanului, am observat ca s-a umblat la el odata cu schimbarea volantei. Acesta cred ca fizeaza caseta de directire. Se face vre-un reglaj de acolo?

Astept pareri in continuare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

salut...

ai rezolvat pb ca eu sunt in aceeasi situatie, tot schimbare de ambreiaj si volant si apoi aceleasi simptome, diferenta la roti.

exact cum ai spus si tu, calandrul suspensiei rotit, la mine e rotit in sens orar,

???

Modificat de theonae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la mine s-a rezolvat de atunci, scuze ca nu am mai revenit cu noutati.

Se slabeste cadrul motor se ailiniaza ca distanta dintre roata si prag sa fie egale (la ambele roti), se strange bine si apoi unghi de fuga reglat si nu mai am nici-o problema de atunci.

Stai linistit ca se rezolva fara dureri de cap. Eu am si uitat de atunci. Multa bafta!!! :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Ok, vin si eu cu problema mea:

In Ianuarie am dat cu masina de parapet pe A2 (la Sulimanu) iar de-atunci si pana luna aceasta, din diverse motive, n-am resuit sa-mi repar masina.

Cand am facut accidentul am "raschetat" cu stanga spate parapetul dupa care stanga fata a inghitit tot socul.

Acum in Iulie cand am scos-o din service (schimbat amortizoare fata, fuzeta fata stanga, rulment fata stanga) si ITP + geometrie roti am dus "fata" pe A2. Am observat un serpuit stanga-dreapta care creste in intensitate odata cu viteza. La fel, si un sunet de elicopter si un scartait la rotile din spate dupa ce merg o vreme si se incing discurile de frana si placutele.

Dupa aceasta plimbare am schimbat cauciucurile cu cauciucuri de vara noi, am echilibrat jantele.

Serpuitul stanga-dreapta a disparut dar "elicopterul" inca il am in spate. Nici scartaitul la viteza mica dupa o repriza lunga de mers n-a disparut.

M-am ales insa cu alta problema: atunci cand dau peste o denivelare, gropita ceva cu roata spate-dreapta masina are un dans ciudat. Cand virez dreapta vireaza inchis spre stanga insa e fix pe dos.

Masina merge drept daca iau mana de pe volan, la franari bruste "aluneca" drept, nu fuge de nici o parte.

M-am uitat la roata stanga spate si mie imi pare ca este putin intrata sub masina, spre spate insa am masurat diverse distante fata de cea din dreapta.

Nu-mi pot da seama ce este, ce-i stramb la ea si nici daca baietii de la service mi-au geometria cum trebiue (n-am fost de fata).

So... idei ceva, ce se poate intampla? Poate sa-mi recomande cineva un mecanic bun care poate dibui asa ceva?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ok, am rezolvat: era puntea spate distrusa. Ca informare, in urma rularii cu puntea spate stramba s-au distrus si bucsele de pe spate de la bascule longitudinale (nu stiu daca m-am exprimat corect si nu stiu cum se numesc exact) plus rulmentii de pe spate.

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da Quote la postul anterior. Foloseste Add Reply sau Fast Reply. Citeste Regulamentul. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Astazi am schimbat si eu Bucsele mari de la brate si am facut directia, cand am constatat cu stupoare ca roata din stanga nu se incadreaza in valorile normale la Ungiul de fuga (7`04-8`04) la mine este 6`54, in rest toate valorile sunt bune. Cel care mi-a facut directia mi-a zis ca nu sunt probleme. Am plecat intr-un test de drum, vazand stupoarea ca masina trage dreapta foarte tare, iar volanul sta spre stanga, iar cand este indreptat, masina o ia spre dreapta. Am fost am refacut directia, de data asta eu am stat in masina si am tinut volanul drept si tot asa face. Va rog cine a reglat unghiul de fuga sa imi explice exact procedura. Mentionez ca masina nu a fost lovita/avariata pe partea respectiva, nu am luat vreo groapa mai mare sau ceva de genu. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi la o firma ca lumea, gen reprezentanta, cu un meserias bun. eu am fost ieri la un service autorizat foarte mare ca aveam o mica mare problema cu convergenta axa spate, mergea bine masina dar uza excesiv gumele spate pe exterior, si acum sunt super multumit.desi acum vad ca diametrul janta din programul utilizat a fost de 15'' si eu am jantele de vara pe 16''.

oricum textele astea : convergenta totala, semiconvergenta, diferenta pozitie, unchi cadere, fuga, inclinare pivot, unghi inclus, divergenta in curba, bracaj interior-exterior, unghi tractiune - nu imi spun mare lucru, dar e bine ca am ajuns la un profesionist care a verificat valorile de pe diagnoza si a facut ajustarile de rigoare.

daca nu este axa stramba, se rezolva din reglaje orice.

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vin si eu aici cu 2 cazuri, poate le lamurim.

Ambele masini germane, una cu rulaj de 150.000 km, cealalta de 70.000 km, prima la franarile bruste de la viteze mai mari tremura putin directia, desi gumele fata sunt noi, echilibrate, presiune ok, etc., discurile de frana si placutele sunt noi, geometria facuta acum cateva sute de km in urma, deci in principiu totul ar trebui sa fie zeiss, dar nu este, cealalta la doar 70.000 km , placute schimbate, cauciucuri cat de cat ok, franeaza destul de bine, insa se simte o tendinta de a se deplasa spre dreapta pe perioada de franare.

Eventuale cauze si solutii exista?

Cu multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima masina cat de noi sunt discurile? La mine la 4000km se ovalizasera deja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut si eu azi geometria la Autosoft Fundeni. Ce parere aveti de valorile finale?

Cand am plecat mi s-a parut ca volanul se misca mai usor dar si ca trage putin dreapta. Am sa incerc sa merg pe un drum drept sa vad daca trage intr-adevar.

img2893t.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut si eu azi geometria la Autosoft Fundeni. Ce parere aveti de valorile finale?

Cand am plecat mi s-a parut ca volanul se misca mai usor dar si ca trage putin dreapta. Am sa incerc sa merg pe un drum drept sa vad daca trage intr-adevar.

img2893t.th.jpg

Am acceasi problema ca si tine numai ca eu am facut la Autosoft Baneasa vis-a-vis de cladirea iNav , aceeasi senzatie ca volanul se misca mai usor dar trage dreapta. Tu ce ai mai facut iti trage intradevar? Cum ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage dreapta in continuare. Am fost plecat in concediu si nu am mai facut nimic. Nu trage foarte tare, nu se simte in volan, doar daca ii dau drumul vad ca se duce. Momentan trebuie sa rezolv alte probleme si apoi mai vad cum fac cu geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

vin in atentia voastra si eu cu o problema. Intr`o noapte pe autostrada pitesti - buc la aprox 130 km am dat peste o chestie( nu stiu ce..initial am zis ca e un caine mort). De atunci am sesizat ca volanul sta putin inspre stanga( am trecut cu rotile din dreapta) si ca daca las masina libera la viteza mare imi trage dreapta.

AM fost la un "service de roti " din cta unde mi-au spus urmatoarele lucruri( voi fi barbar in exprimare) : ca unghiul e ok,toate sunt aprox ok numai ca de la lovitura roata din dreapta fata s-a deplasat inspre spate putin( ei nu vad nimic stramb) si ca se intampla urmatoarea treaba. Masinile sunt facute din fabrica sa traga putin stanga insa acum masina mea ar trebui sa mearga liniar numai ca datorita drumurilor care sunt facute cu unghi de aplecare masina imi trage dreapta si ca daca as merge pe un drum drept( de exemplu o pista de avion) masina nu ar trebui sa traga.

Aveti idei,solutii pentru rezolvarea dilemei?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

SAlutare, am facut azi geometria fata/spate dar din pacate volanul nu revine singur, se misca greu, trepideaza masina peste 100km/h, daca accelerez brusc scartaie rotile, ESP-ul ramane blocat pe bord imediat ce fac cativa metri de la pornire. Am comparat valorile din Autodata cu val de pe foaia rezultata si nu coincid deloc, omul avea pe calculator vreo 3 tipuri de Audi A4 pe seria de sasiu si a ales-o la plesneala pe prima :( , mie sa nu fii ales valorile pt A4 mai vechi B5 sau a4 quattro. Ca elevator, apratura si soft au folosit exact ca in filmulet

Stie cineva care ar fi valorile ideale pt masina ?

post-34084-0-04044600-1314376698_thumb.j

post-34084-0-58055200-1314376814_thumb.j

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a reglat convergenta. Era 1.15 grade si a reglat-o la 0.20.

In fisierul din autodata spune ca, convergenta trebuie sa fie 0.20+-4 .

Deci a reglat-o bine dupa fisierul autodata.

Pune mai multe detalii despre masina si iti spun ce valori zice si elsa.(a4, an fabricatie, cod motor, tip suspensie(vezi fisierul atasat), fwd, portfuzete din aluminiu sau fier)

Iti atasez si valorile pentru masina mea, A4b5 1998 cu fuzete din fier.

indicatii ti suspensie.pdf

audi 98 unghiuri.pdf

echilibrare cadru.pdf

reglare constanta s.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
cristi_eftimie

Salut!

Cu aproximativ 2 luni in urma am cumparat un golf V,care cu ceva timp in urma a suferit un accident pe partea dreapta.

In urma inlocuirii jantelor pe 15 cu unele de 17 ",am observat ca roata din dreapta fata e mai aproape de caroserie cu aprox 10 mm fata de cea din stanga

Intrebarea mea este cum se poate corecta aceasta diferenta,sa fie distanta egala pe ambele parti

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

La jetta unghiul de fuga de unde se regleaza, stie cineva? toata directia o cam perfecta, doar unghiul de fuga este cu rosu la ambele roti, baiatul de la directie a zis ca nu ar fi reglabil. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de fuga nu il poti regla la Jetta . Poti incerca sa inlocuiesti flansele si rulmentii lor , poate fi din cauza lor ( nu stiu cat e de rau).Daca nu ai avut vreun accident uita-te la flanse, rulmentii din flanse,amortizoare,fuzete sau pozitia puntii fata. Unghiul de fuga e facut de la prinderea amortizoarelor in flanse si prinderea din fuzeta:

fuga.jpg.2296383c0461ca26118c05c8b037eb37.jpg

 

 

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam astea ar fi valorile, nu stiu daca e foarte rau, n-ar fi posibil sa fi venit asa din fabrica?

IMG_20180519_211357299.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ai suspensie standard si nu ai pachet de drumuri grele ? Daca ai pachet de drumuri grele atunci sunt bune valorile. Uita-te in cartea de service sau langa roata de rezerva, ia codurile de acolo si uita-te daca ai 2UA sau 2UB. Presiunea in roti a reglat-o cum trebuie inainte de masurare ? Din fabrica nu prea vin masini cu probleme sa suspensie. Sunt cazuri dar foarte putine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!