Jump to content

Reviziile la Polo - generalitati


DANNY VW
 Share

Postare recomandată

La Porsche si Midocar se folosesc doua tipuri de ulei: Castrol Edge sau TXT 505.01 pt orice motor in afara de TDI cu DPF la care se pune 504/507.00 care e ulei special facut pt a scoate putin fum. E posibil ca la unele benzinare de varf sa sa puna uleiul mai scump 504/507.00, nu zic nu :)

M-am mirat si eu dar nu au in stoc ulei special pentru benzinare, insa 505.01 acopera si 501.00 si 502.00...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat cateva date poate te ajuta cu ceva.
La Porsche si Midocar se folosesc doua tipuri de ulei: Castrol Edge sau TXT 505.01 pt orice motor in afara de TDI cu DPF la care se pune 504/507.00 care e ulei special facut pt a scoate putin fum. E posibil ca la unele benzinare de varf sa sa puna uleiul mai scump 504/507.00, nu zic nu :coffee_lol:

M-am mirat si eu dar nu au in stoc ulei special pentru benzinare, insa 505.01 acopera si 501.00 si 502.00...

Salut,

Merci "smariansilviu" pt foto din manual, am deschis si eu manualul si am gasit unele diferente cum ar fi, normele:

- cu LongLife Service - vw504.00 si vw503.00

- fara LongLife Service - vw 501.01/ vw502.00 / vw 504.00 - masina mea

iar ulei ar trebui sa pun cca. 3,4 litri

"Senna" si pt ce sa-mi puna PBN-ul TXT 505.01, cand mi se recomanda altceva de catre manual, iar doamna de la Piese auto VW imi spune ca pot sa bag 505(cum ai spus si tu - lipsa stoc de ulei pt benzinar)

Credeti ca aceste diferente de norma, ar putea avea efecte secundare asupra unui motor care n-a fost "tratat" cu uleiul corespunzator; mai ales ca nu-l bagi pt 100 km.

Respect.

GAD

Modificat de GAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol TXT nu prea se mai gaseste si avea urmatoarele specificatii: VW 505 01 / 502 00 / 505 00 iar mai noul Castrol EDGE Turbo Diesel le are pe aceleasi: VW 502 00/505 00/505 01. Singura problema cu ele e ca sunt ceva mai scumpe decat uleiurile fara specificatie 505.01 (PD).

Atat la Porsche cat si la Midocar se trezea maxim unul dintr-o suta de clienti benzinari sa comenteze "Da de ce mi-ati pus ulei de turbo diesel?" si i se explica ca uleiul acopera si normele pt motorul sau benzinar si se linistea :))

Deci, ai garantie pui ce vrea dealerul, n-ai, poti sa pui unul mai ieftin cum e Chevronul la 22,8ron/l de pe uleiuri.ro Nu recomand Castrol din Hypermarket, poate fi contrafacut (am prieteni care au avut probleme cu el)

L.E. Sunt o gramada de uleiuri care satisfac norma 502.00/505.00, chiar si Elf Excellium 5W30 care e cam totuna cu GM 5W30;

Deci oferta e bogata, NU e musai sa fie Castrol ca mai platiti si firma; zic asta cu riscul de a fi omorat cu pietre :angry:

Modificat de Senna
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica exista firme care comercializeaza uleiuri de motor si care se aprovizioneaza din alte surse decat hypermarket-urile, surse mai sigure, care garanteaza originalitatea produselor vandute?

Prin urmare ... daca vrem sa fim 100% siguri ca nu vom avea probleme din directia asta trebuie sa mergem in service-urile autorizate in care se gaseste uleiul dorit de noi - marca, specificatie, etc. Si uite asa am ajuns intr-o fundatura: pe de o parte pretul mare de la service-urile autorizate si tipul de ulei diferit de cel specificat de producator, de cealalta parte riscul de a cumpara din comert un ulei contrafacut, iar in fata bugetul alocat pentru operatiunea de service si posibilitatea de strica motorul pe barba noastra sau de a plati pretul mare la service-ul autorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu eu am fost cu masina,pe bon scrie asa:

Service schimb ulei: 71,4

Materiale mici: 4,28

Ulei motor 49,27 x 1l

Ulei motor 49,27 x 2 =98,54

Eticheta revizie:2,61

Filtru ulei:45,18

In total cam 270 de lei,mai exact cu toate cele,TOTAL:271,27. Preturile de pe lista pe care am scris-o contin si tva-ul la fiecare produs.

Sper ca v-am fost de folos.Numa'bine

Ps:Operatia a durat in jur de o ora.

Nu stiu cum gasiti voi preturile astea ...

Eu tocmai am sunat la pbn pt programare si mi-au zis ca ma costa aprox 8-900 lei revizia de 15000 km ... wtf ??? :icon_thumright:

Mi se pare enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem evita hypermarket-urile unde marfa e marfa, indiferent ca-s cartofi sau acumulatori auto - ei nu stiu ca trebuie incarcati la cateva luni! Iar uleiurile sunt in mare parte Made in Turkey! Fac o analogie, comparati bicicletele care le gasiti in Carre4/Cora cu cele din magazinele specializate, la uleiuri si piese e cam la fel.

In concluzie, recomand achizitionarea de uleiuri din retelele importatorilor auto, dar evitandu-se adaosul reprezentantei. Asta pentru ca nu vreau sa aflu pe propriul motor ce s-a ambalat in bidoane frumos colorate si expus in "pietele" de unde cumpar produse alimentare cu cardul :icon_thumright:

@b_danyel Ti-au prezentat o inspectie de service cu schimbarea tuturor filtrelor, care se face in mod normal la 30k km! Daca vrei mai ieftin zi-le sa-ti faca service schimb ulei cum recomanda producatorul la 15k km/1an si atat, o sa iesi sub 500ron! Porsche are mai multa grija de masini decat restul EU schimband mai des filtrele caci la noi, citez "e mult praf si benzina proasta si daca schimbi filtrul de aer si benzina la 60k km cum zice fabrica gasesti il ele namol cu fluturi respectiv rame" :Driver:

Modificat de Senna
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel, legat de preturile pentru prima revizie iti recomand sa citesti intreg topicul asta. Uite, spre exemplu postul meu din noiembrie - http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=854864

Am platit ceva mai putin de 600 RONi.

Adrian nu a schimbat filtrul de aer si cel de polen, avand cam jumatate din kilometrii tai.

Conteaza foarte mult ce anume iti factureaza astia. Unii factureaza si verificarea franelor, urcatul pe rampa, verificarea computerului de bord pentru depistarea erorilor si stergerea lor, resetarea contorului pentru urmatoarea interventie la service, completarea lichidului de racire, etc.

Tot ca si exemplu - lui Adrian i-au facturat 3 litri de ulei la pretul de 49.27, valoarea uleiului fiind de 147.81 Roni. Mie mi-au pus patru litrii de ulei - eu am motor 1.4 spre deosebire de Adrian care are de 1.2 - la pretul de 75.97/litru, urcand valoarea uleiului la 303.88 Roni.

Actualizand valoarea facturii lui cu preturile de atunci ale lucrurilor suplimentare facute de mine, socoteala ar sta asa:

271.27 factura lui

57 - cele doua filtre pe care el nu le-a schimbat

126 - manopera pentru schimbarea lor

156 - diferenta de la ulei

--------------------------------

610.33 RONi

Calculul nu are prea mare relevanta in conditiile in care este posibil ca preturile sa se fi modificat in momentul de fata, dar iti poate pune intr-o alta lumina informatile pe care te-ai bazat tu.

Sfatul meu, pe care l-am mai dat si altora in particular, este sa suni la mai multe service-uri din Bucuresti si din orasele aflate la o distanta rezonabila, pe care ai fi dispus sa o parcurgi in ziua reviziei si sa te interesezi de costul reviziei pentru masina ta precizandu-le tipul motorului si numarul de kilometrii. Intreaba ce ulei si ce filtre iti vor pune si care sunt operatiile pe care ti le vor factura. Este posibil ca la masina ta sa mai fie necesare si alte operatii, diferite de cele de baza, care se fac al prima revizie, asa ca pregateste si pentru aceasta nefericita varianta.

Daca este cazul ma poti contacta prin PM.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmat sfatul lui Dun si am sunat la Midocar ... surpriza ... doar 300 lei

Parca asa mai merge.

Una e sa plece de la 300 si alta e de la 800 lei ...

Va spun marti pana la urma cat m-a dus exact :wub:

merci de sfaturi dun si senna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este,dupa cum au mai spus si Dun&Senna.Nu am eu mare experienta,dar stiu ca,intr-adevar conteaza facturarea.Poate si mie imi faceau testele la placute si alte chestii,poate nu au avut chef sau nu au crezut ca este necesar. :offtopic: .Midocar mi se pare ok(parere personala)Nu fac publicitate.

Succes si sa ne auzim cu bine dupa revizie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat pt magazinele de piese auto de import si hypermarket-uri....OPC-ul este acelasi, indiferent de natura produselor.... nimeni nu cred ca ar risca pt 130 ron ,sa plateasca mii de lei amenda... pretul uleiului gasit de mine in hyper(cu holograma castrol, sigilat si avizat RAR) este acelasi sau poate mai mic cu 5 lei fata de magazinele de piese auto....iar daca vrei o autentificare a marfii, poti cere o declaratie de conformitate a produsului.

Dar poate ca este bine cateodata sa platim si marca..... stim foarte bine...ca suntem invadati de chinezari(adibas, naic, etc)....

am tot citit topicul asta si nimeni nu a pus intrebarea:

Daca am masina in leasing , ITP il face, in spetza PBN, dupa care decontez eu... sau ma priveste pe mine, la fel cum este schimbul de ulei ?

Sa nu faceti confuzie cu creditul bancar....ma intereseaza daca cineva a facut ITP avand masina in leasing ... cine s-a ocupat de problema asta.

Modificat de GAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am fost azi la PBN si m-am interesat ce tip de ulei pot baga in motorul tip BME, si mi-au spus ca pot baga castrol SLX cu norma 505.00(sau ceva de genul asta), iar daca intri pe oilshop.ro....iti va da un alt tip de norma 501.01 sau 502.00..iar tu spui ca pt benzinar ar merge 504.... nu stiu ce sa mai cred si nu stiu ce fel de ulei pot baga....

ma puteti ajuta...se apropie service-ul si trebuie sa stiu ce sa cer pt a nu mi se baga pe gat ceea ce nu se vinde.... ma intelegeti...

[/quot

504.00 este ulei LongLife III si este bun pt benzinarul de 1.8t 5W30

507.00 este tot LongLife III dar se pune la motoare diesel cu DPF 5W30

502.00 este un LongTec si se pune la motoarele FSI 0W30

501.01 este softec si se pune la benzinare 1.2, 1.4, 1.6 5W40

Cam astea sunt normele care se folosec la Porsche Romania :))

Sper sa te fi lamurit :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: am uitat de 505.01 care se foloseste la diesel PD 5W40

Modificat de p.i.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Trebuie sa imi fac si eu revizia de 15000 de km si as vrea sa stiu daca pot sa merg cu uleiul meu.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata si revizia de 15000, facuta la midocar otopeni.

Facturat: service schimb ulei - 71.4 lei

Filtru aer inlocuit - 42.84 lei

Filtru praf si polen inlocuit - 42.84 lei

Materiale mici (?) - 9.42 lei

Ulei motor - 147.8 lei

Filtru ulei - 45.18 lei

Filtru aer - 70.83 lei

Filtru polen - 70.6 lei

Eticheta revizie - 2.61 lei

============================

Total: 503.52 lei (client multumit :))

Timp: 1h 30 min

Filtrele de aer si polen am vrut eu sa le schimb. Normal se schimba la 30000 km.

Modificat de b_danyel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg pentru ce mi-au luat mie 3 milioane si ceva pe uleiul pe care mi l-au pus la Midocar Vitan la revizia din noiembrie. Inca o furaciune pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg de ce nu va luati uleiul din orice alta parte decat reprezentanta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca, cel putin in Bucuresti, service-urile de reprezentanta nu accepta sa aduci consumabilele tale. Ceea este normal din punctul de vedere al afacerii lor. Doar ca ... uite diferente de pret.

Ori uleiul pe care mi l-au pus mie este ceva de o calitate exceptionala, ori uleiul folosit pentru daniel este ultima pradaciune, furata de pe vapor ori ... habar n-am. Spuneti voi. Este aceeasi firma, Midocar. Este adevarat, ca sunt doua service-uri diferete, dar ale aceluiasi dealer, din acelasi oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda ... foarte ciudat.

poate au pus mai mult la tine si mai putin la mine ;)

eu am intrebat consultantul ce ulei imi pune ... mi-a zis ceva Castrol 50x ... nu am retinut cifra de la sfarsit

iar pe factura nu scrie absolut nimic de tipul uleiului sau producator.

deci ... orice e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu un POLO, nu cel de 1.2 ci cel de 1.4TDI si a venit timpul reviziei de 15000 km.Intrebarea mea este daca pot sa merg cu uleiul meu pentru ca am posibilitatea de al procura di Germania mult mai ieftin decat este aici.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg de ce nu va luati uleiul din orice alta parte decat reprezentanta!

Norok,

uleiul de reprezentanta este bun si la gatit....

Modificat de GAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lwd_t: daca citeai doua posturi mai sus ai fi vazut ce am scris eu legat de varianta asta, de a merge cu consumbilele noastre.

In alta ordine de idei, nu credeti ca ar fi mai eficient sa cititi mai intai celelalte topic-uri legate de revizie si abia apoi, daca este cazul, sa postati intrebarile voastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie undeva in cartea de service sau in contractul de cumparare ca eOBLIGATORIU sa iei consumabile de la ei?

sau scrie ca iti recomanda?

atata timp cat uleiul respecta normele din carnet de service nimeni nu te poate obliga sa iei de la firma xxx un produs, e ilegal.

eu fac la sfarsitul lunii revizia de 1 an si uleiul mi-l iau singur.

Modificat de msn2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Trebuie sa imi fac si eu revizia de 15000 de km si as vrea sa stiu daca pot sa merg cu uleiul meu.Multumesc

Poti sa mergi cu uleiul ta da pierzi garantia :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizie la 120k facuta de un mecanic " intre blocuri" care a lucrat in Spania la VAG vreo 9 ani

Ulei Castrol 5W40 :131 Lei

Filtru ulei : 35 lei

Filtru benzina :40 lei

Filtru aer: 50 lei

Filtru polen: 65 lei

Bucse brat inferior fata: 2 X 50 lei

Bucse brat spate 2X 100 lei

Pivot inferior fata dreapta + stanga 240 lei

Bieleta antiruliu 2 X 90 lei

Manopera 150 ron

Total in jur de 1200 lei....daca ma duceam la reprezentantza crek nu scapam cu 2500...treaba facuta k-lumea...chiar daca au fost schimbate in "fatza blocului" cred ca experienta si priceperea mecanicului conteaza cel mai mult....nu mai zik ca am ajuns foarte ieftin ;)

Salutare!

As avea si eu o intrebare legata de tipul de ulei folosit pt masina ta. Am o prietena careia i se apropie revizia si as vrea sa stiu ce tip de ulei ar tb sa bage.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!