Jump to content

Problema ciudata frana


GTI_85
 Share

Postare recomandată

Am citit deja celelalte topic-uri dar nu par sa semene cu problema mea...

Prima data s-a intamplat saptamana trecuta cand in Cluj a nins grozav....multa zapada...Neavand ABS am incercat sa simulez un abs "manual", adica am franat pe zapada, apasand pedala de frana pana jos iar apoi am "tatonat" ...adica am lasat-o putin, am apasat iar....de cateva ori... ca si cum mi`ar intra abs-ul si ar da drumul la frana....urmat de o franare cu blocarea rotilor.

Nimic deosebit dupa acest experiment....doar ca m`am oprit mult mai eficient decat in cazul franarii cu pedala "blana".

Am mers pe un platou mai larg sa fac niste "cerculete" cu frana de mana.... Motorul s`a turat spre maxim, rotile virate maxim (s-a adunat ceva zapada sub aripile fata), frana de mana trasa bine ..... m`am jucat vreo 15 min .... Dupa ce`am luat o pauza de cateva minute, am plecat...si am constatat ca frana nu`mi mai prinde la 15% din cursa ci la 80% ....si pedala mergea apasata pana jos si ma opream destul de greu. Pedala nu revenea decat foarte incet la pozitia de "repaus". Lichidul de frana s-a dus aproape tot, in 2 ore ......nu stiu unde s-o fi dus...

Prima concluzie a fost ca "zapada adunata sub aripa a smuls vreun furtun de la frana....". La atelierul la care am fost mi-au schimbat garniturile de la pompa centrala si frana a functionat foarte agresiv (simteam ca "ies prin parbriz"...si rotile se blocau destul de usor).

Azi am fost la o plimbare de ~100km , condus sportiv .....accelerat puternic... franat maxim ...etc ... Parca pedala nu mai prindea chiar asa de sus ca si dupa ce mi`am schimbat garniturile. Imi ziceam ca cine stie ....s-o fi "asezat" si acuma merge normal...ca inainte era prea tare...

Am mers din nou la niste "cerculete" pe zapada....dupa 5 minute de incercari....pedala era moale de tot ....prinde numai cand o apas maxim ....nu tine presiunea....ma opresc greu. Lichidul de frana a ramas pe maxim....nici un pic de pierdere.

Am deschis acest topic pentru ca mi s`a parut foarte ciudat ca frana sa mi se strica exact imediat ce fac niste invarteli cu frana de mana. Sau e doar o banala intamplare ?

Franele sunt pe disc (fata+spate).

Pe alte topic-uri s-a recomandat schimbarea pompei de frana. Asta n`ar fi cea mai grava problema....dar ma tem sa nu fie alta problema si sa o schimb degeaba.

ps: scuze pentru povestea kilometrica....

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    17

  • nik87

    9

  • b-66-six

    8

  • mihai_mihai

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

scz ca ma bag peste topicul tau dar sunt nou si nu pot face unul nou.Am o problema similara, am pedala tare dar trebuie sa apas destul de tare frana ca sa opresc masina, asta se intampla dupa ce a am reglat franele la un service ca sa`mi iasa la rar .Cand am luat masina abia atingeam pedala si ma arunca peste volan :Driver: .Precizez ca frana de mana tine beton si am tambure pe spate .Nivel mediu la lichidul de frana .

CE pot sa fac sa am aceasi eficienta la frane ca inainte ? :icon_thumright: :cool:

Modificat de cosmin_g3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin in cazul tau au apropiat sabotii de tambur? Daca nu face asta nu tin franele asa eficient. Daca ai lichid de frana mai vechi de 2-3 ani atunci acesta are punctul de fierbere mai scazut si de aici lipsa de frana.

In caz ca folsest intens frana de mana atunci posibil ca ai ceva probleme cu unul sau cu ambii etrieri din spate. Trebuie verificate garniturile si se gasesc kituri de reparatie. Recomand sa schimbi si lichidul de frana. Verifica pomap de frana daca face presiune(slabeste conductele ce ies din ea si apasa pe pedala). Daca nu tasneste atunci pompa ta de frana trebuie inlocuita. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic - Lichid de frana pus la fiert nu am mai vazut, dar asta e...

Pe de alta parte cum se apropie sabotii de tambur? La golf 3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scz ca ma bag peste topicul tau dar sunt nou si nu pot face unul nou.Am o problema similara, am pedala tare dar trebuie sa apas destul de tare frana ca sa opresc masina, asta se intampla dupa ce a am reglat franele la un service ca sa`mi iasa la rar

Daca este tare dar nu este eficace vezi daca ai destul vacum la tulumba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund tot eu la problema mea. Fenomenul s-a intamplat datorita intoarcerii pe zapada cu frana de mana trasa. De ce ? N-am primit un raspuns.... :icon_thumright:

Frana pe spate mi s`a dereglat: nu mai prindea aproape deloc, a necesitat aerisire. De asemenea s-a reglat la repartitor proportia de franare fata-spate. Acum am niste frane de invidiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca s-a reglat singura la repartitor, asa reiese din ce a zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul a reglat, iar ajutorul lui a apasat repetat pedala de frana.....dupa cum ii comanda mecanicul. Dupa ce surubul verde a fost destrans, s-a deplasat piesa respectiva in sensul indicat de sageata rosie (arcul s-a alungit putin). Ideea era ca frana sa prinda simultan pe fata si pe spate in momentul aprinderii stopurilor....asa am inteles eu. Initial, frana pe spate se declansa cu intarziere, abia cand pedala era la jumatate....masina mergea "in bot".

post-27196-1235149746_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana pe spate mi s`a dereglat: nu mai prindea aproape deloc, a necesitat aerisire.

Eu nu stiu daca frana are un circuit inchis,atunci cum a reusit sa aiba nevoie de aerisire?

Si fiind vorba de frana de mana trasa nu parghia actioneaza pe saboti?Si nu atunci are posibilitate cilindrul cu garniturile uzate sa lase aer in circuit?Deoarece ramane in stare de repaus cat timp este trasa cea de mana :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cele spuse de GTI_85 , inteleg ca mecanicul a reglat frna de pe spate s tina in acelasi timp cu cea de pe spate. atunci ce rol mai are repartitorul? ala e pus acolo sa dea drumul la lichid pe rotile din spate in functie de greutatea din masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, repartitorul ala are rolul de reglare a fortei de franare in functie de sarcina. Alt rol e de a reduce presiunea de franare la puntea spate, de a evita blocarea rotilor din spate si de a mari stabilitatea vehiculului la franare. In cazul meu, presiunea de franare la rotile din spate era prea mica si aveam o frana ineficienta...masina mergea "in bot" cu riscul de a derapa pe un carosabil alunecos. Acum franele sunt echilibrate foarte bine....am franat de la 110km/h si m-am oprit neasteptat de repede (vreo 40-50m - anvelope 195/50 relativ noi) fara ca masina sa dea semne de aplecare spre fata sau de dezechilibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cele spuse de GTI_85 , inteleg ca mecanicul a reglat frna de pe spate s tina in acelasi timp cu cea de pe spate. atunci ce rol mai are repartitorul? ala e pus acolo sa dea drumul la lichid pe rotile din spate in functie de greutatea din masina....

Pai spate s-au spate?

Intr-adevar, repartitorul ala are rolul de reglare a fortei de franare in functie de sarcina. Alt rol e de a reduce presiunea de franare la puntea spate, de a evita blocarea rotilor din spate si de a mari stabilitatea vehiculului la franare. In cazul meu, presiunea de franare la rotile din spate era prea mica si aveam o frana ineficienta...masina mergea "in bot" cu riscul de a derapa pe un carosabil alunecos. Acum franele sunt echilibrate foarte bine....am franat de la 110km/h si m-am oprit neasteptat de repede (vreo 40-50m - anvelope 195/50 relativ noi) fara ca masina sa dea semne de aplecare spre fata sau de dezechilibrare.

Hai ca noi numai te incurcam cu ideiile noastre,ori cum tu le stii pe toate :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa ma ironizezi , invata sa scrii ....apoi discutam.

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca te-am suparat, nu a fost cu intentie,dar aveam senzatia la un moment dat ca nu te intereseaza cele scrise de altii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... legat de problema mea nu mi`a dat nimeni un raspuns. Iar arabel a intrebat ce rol mai are repartitorul...sau altii au intrebat cum a fost facut reglajul. Eu am cautat in manual si am scris ce-am gasit acolo si ce mi-am amintit ca a facut mecanicul efectiv.... chiar daca tie ti`am dat impresia ca "le stiu pe toate". Incerc sa fiu constructiv cand scriu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Hai s-o facem uitata.Sa rezolvat cu frana?

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate cineva sa-mi explice DE CE se poate deregla frana pe spate (de serviciu), in urma utilizarii franei de mana ?

In urma cu 2 saptamani mi-am "rezolvat" franele. Masina avea o frana bine proportionata fata-spate....se apleca foarte putin in fata, doar in frane extrem de brutale. Acum, fenomenul se produce la o franare mai usoara, semn ca frana pe spate e mai moale decat inainte. Spatiul de oprire nu mai poate fi la fel de redus ca inainte. Ce sa fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Sorry for my english and probably off-topic (i do not speak romanian) but: I have a 1995 VW Golf CL (III, Diesel) here in Bucuresti and want to replace the break disks (disc de fr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut as vrea sa va povestesc si eu ce am patit cun golf 2 tot asa din senin am inceput sa nu mai am frane decat foarte jos si apoi deloc am mers la meseriasi diversi si nici unul na gasit problema am schimbat pompa cilindri spate nu pierdea lichid dar lua aer cum, pe la repartitor nimeni na crezut ca se poate sa ia aer fara sa piarda lichid si totusi asta e realitatea am legat repartitoru cu o sarma total deschis si am mers inca 6 ani cu masina pana am vanduto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat cum se apropie sabotii de tambur.

Dai jos tamburul. Si gasesti o pana cu un arc exact langa piston. Dai usor pedala si se va misca pana respectiva.

Asta e tot. Pacat ca nu am facut poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta normal ar trebui sa se intample in timpul mersului, daca o faci manual, o poti face cu o surubelnita si o lanterna , prin gaura uneia din prezoanele de la roata si macar te poti verifica daca nu blocheaza roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze pt off topic .... am si eu o problema enervanta ..... calc frana ..... se opreste masina ... si cand iau piciorul de pe frana se aude un scartait in spate .... chiar daca stau pe loc .... calc frana si cand iau piciorul de pe ea se aude scartaitul in spate .... stie cineva care e cauza scartaitului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paintball mania

salut iti scartie sabotii. asa imi face si mie. cred ca trebuie gresat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!