Jump to content
Sign in to follow this  
Muffi

"Spalat" motor pe dinauntru

Recommended Posts

gHapciu

Si foarte bine zici.

Eu am folosit Mobil pana acum 5W40, insa de ceva vreme pt 505.01, Mobil produce doar 5W30. Si cum nu vreau 5W30, voi schimba marca uleiului. Asa ca m-am tot interesat pe la multi mecanici si multi oameni care au legatura cu service-uri, si toti au fost circumspecti legat de acest subiect. Motoarelor care sunt in regula, le poate face mai mult rau decat bine.

Pe camasa se formeaza in timp, de la temperaturile inalte, o pelicula care pe langa ulei sta intre camasa si segmenti. Aceasta pelicula este distrusa prin aceste tamente, si pe langa faptul ca se pierde acea protectie suplimentara, exista posibilitatea ca o anumita cantitate de ulei sa ramana in motor. Problema nu este cu detergentii din acele tratamente, care ar ramane in ulei, implicit in motor inca 10-15 K km, ci cu particule care vor rataci libere prin ulei. Aceste particule/impuritati/etc, cum vreti sa le numiti au efect abraziv.

Nu am auzit la nici un cunoscut de-ai mei cum ca ar fi facut spuma, la trecerea de la un ulei la altul. Bineinteles vorbim de uleiuri sintetice, care sa respecte aceeasi norma.

Eu fac schimbul in WE, si nu voi spala motorul. Daca patesc ceva in urmatoarele mii de Km, promit sa revin cu alt post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tama

Eu am avut asa: mobil 5w40, castrol txt 5w40, mobil 5w30, castrol txt 5w40. Astea sunt schimburi facute unu dupa celalalt, la vreo 10-12000 km. Nu se observa absolut nimic, inafara de faptul ca mobilu, in ambele cazuri (5w30 si 5w40) il papa mai bine masina. Toate schimburile le-am facut la service-uri autorizate, nimeni nu mi-a spus ca s-ar putea sa am probleme. Atata mi s-a explicat ca 5w30 are ceva in plus in el pentru motoarele cu dpf dar nu afecteaza cu nimic restul motoarelor fara dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trutan Darius

Sa inteleg ca nu se recomanda un ''engine flush'' nici la schimburi de ulei cu alte specificati( de la mobil 5w30 la liquid moly 5w40)? Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Uleiurile au evoluat in compozitii mai bune pentru aceeasi vascozitate prin urmare nu mai este necesara folosirea o solutiei de curatat. Chiar in compozitia uleiului sunt detergenti care actioneaza in prima perioada de utilizare a noului ulei.

Eu am folosit acea solutie la golf 2 si 4 fara rezultate notabile in functionare deoarece efectuez schimbul de ulei la un interval mai scurt decat normal (6000 de km la golf 2 si 10 000 de km la golf 4).

Share this post


Link to post
Share on other sites
nec100

F bun flush contine zzdp pt protectia motor in timpul spalarii si tine mizeria dizolvata  in suspensie 

 

Edited by nec100

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

am folosit exact acest produs.

nu pot spune ca am observat diferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaipasztor

cineva a facut in felul urmator...1L ulei Ieftin + 2 L Motorina apoi a lasat motorul 2-3 min max , apoi a mai repetat inca o data si apoi uleiul propriuzis, pot sa spun ca motorul sa curatat excelent doar ca nu stiu cat de sanatos poate fi, adica motorina curata doar ca din cate stiu eu exista un strat format ca o camasa pe pistoane si etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
coool_marius

la 100k ...200 k ..etc se poate face curatarea motorului intr un mod ceva mai corect, fara acesti detergenti, dar costa ceva mai scump insa poate ...ptr unii...merita. Mai scump ptr ca e nevoie de 3 bidoane de ulei din acelasi tip care va ramane in motor si 2 filtre noi de ulei. 

1. se scurge uleiul folosit . se inlatura filtrul de ulei al vechi .

2. se adauga un bidon ulei + filtru nou . se merge 20 km cu masina cat mai sportiv. 

3. se scoate uleiul adaugat inainte  + filtrul si se toarna cel de-al doilea bidon , prin gaura filtrului ( nu pe la buson ) .

4. se lasa 2...3 ore masina pe plan drept fara a o porni dupa care se da drumu si la acest ulei ( spalarea finala, prin care ar trebui sa se elimine ultimele resturi majore de mizerii ) 

5. se trece la adaugarea celui de al treilea bidon de ulei si a filtrului, care vor ramane in motor pe mai departe + restul filtrelor. 

am  cunostinte care au facut asta , rezultatele fiind excelente - sunetul motorului , trepidatii mult reduse , consum mai mic etc 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri