Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

Va salut colegi forumisti! Doar ce am achizitionat si eu un Golf IV ALH din 2000 si as vrea sa schimb fac schimbul de ulei dar legat de ce zicea ender

Uleiul recomandat este in functie de codarea QG0, QG1 sau QG2, codare ce se gasestre pe eticheta di cartea de service sau de la roata de rezerva.

eu nu am nici cartea de service si nici acea eticheta de langa roata de rezerva. Cum as putea in alt mod de aflu QG? Are vreo importanta ca am chip montat pe masina (asa a venit din DE)? Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici o importanta ca ai chip (poate doar daca o alergi rau de tot ar trebui sa schimbi uleiul ceva mai des...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, thx Ice. Legat de cealata intrebare a mea nu ma poate ajuta nimeni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare intrebatoare! Pe masina se pune acelasi tip de ulei indiferent de nr de Km facuti? Adica daca cumpar o masina noua (0 Km) si pun, sa zicem Castrol Magnetic 0W-40, pe la 300.000 km merge tot un ulei de 0W-40? Un nenea de la service spunea ca pentru 0km-100.000 km se pune 0W-40, intre 100-200.000Km 5W-40 si cei peste300.000 km se preteaza la un 15W-40. Stie cineva de asa ceva ? Astept un raspuns pertinet si nu pareri personale!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima cifra (0,5,10,15,20w) reprezinta vascozitatea la temp. mediului ambiant. A doua (w30,40,50,60) reprez. vascozitatea la temp. de lucru. Asadar, daca motorul nu consuma ului, se poate merge pe acelasi tip de ulei mult timp.

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zi ca a doua cifra (30, 40, 50...) reprezinta vascozitatea la temperatura de functionare, dar cu cat e mai mare cu atat este mai putin vascos. Nu asa este? Eu stiu ca pe masina am 5W-50 si mi-a spus mecanicul ca atunci cand consuma trecem pe 5W-40.

@pabloescobar Atata timp cat motorul nu consuma uleiul poti sa il folosesti mult si bine, ucm zicea cc_seat. Atunci cand consuma trebuie sa te gandesti la un ulei mai vascos. Evident trebuie sa verifici si cazua lipsei de ulei (poate fi un semering dus) nu neaparat un consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zi ca a doua cifra (30, 40, 50...) reprezinta vascozitatea la temperatura de functionare, dar cu cat e mai mare cu atat este mai putin vascos. Nu asa este? Eu stiu ca pe masina am 5W-50 si mi-a spus mecanicul ca atunci cand consuma trecem pe 5W-40.

@pabloescobar Atata timp cat motorul nu consuma uleiul poti sa il folosesti mult si bine, ucm zicea cc_seat. Atunci cand consuma trebuie sa te gandesti la un ulei mai vascos. Evident trebuie sa verifici si cazua lipsei de ulei (poate fi un semering dus) nu neaparat un consum.

<{POST_SNAPBACK}>

Salut baieti !,

Vin si eu cu niste opinii.Unul la mana este ca mecanicul care-ti spune ca trecand de la 5W50 la 5W40 ca sa scada consumul mai are mult de citit despre uleiuri de motor.In ceea ce priveste folosirea unui ulei mai vascos (10W40) dupa un anumit nr de Km ( ex 130.000) treaba sta in felul urmator: Odata cu uzura motorului incep sa creasca jocurile intre diversele parti in miscare din motor intre care pistoanele si segmentii si simeringurile de supape nu scapa.Toti stim ca uleiurile 0W40, 5W40 si 10W40 au aceeasi vascozitate de lucru la cald.La rece treaba sta invers dupa cum bine stiti 0 super fluid, 5 fluid si tot asa.Problema consumului de ulei intervine in perioada cand motorul este rece si pana ajunge la temperatura de regim ( dilatare maxima-jocuri interne mici-etansare mai buna).Facand o comparatie intre uleiul 5W30 si 10W30 ( Mobil 1 Supersyn) punctul minim de curgere este -47C la primul si -45C la al doilea.In Ro nu cred ca se ajunge la temperaturi de -25C, -28C iarna in mod constant deci practic se pot folosi ambele uleiuri fara probleme iarna.Din experienta proprie si din ce am citit din surse americane oneste pot sa spun ca dupa o analiza de laborator ptr Mobil 1 5W30 facuta pe un ulei la cca 5000Km la bord raspunsul a fost ca este total impropriu folosirii in continuare.Uleiurile Castrol sunt de evitat .Singurul Castrol full sintetic la ora actuala este 0W40 ( si care in Canada si USA vine import din DE).Ulei full sintetic este iarasi Liqui-Moly (rar pe piata in Canada).Analize f bune a avut uleiul Valvoline Synpower care si la 9000Km era inca in parametrii aproape originali.Personal am folosit Castrol Syntec 5W40 ( cum vrea fabrica) si motorul imi tacanea can rau.Am trecut la Valvoline 5W40 si parca am schimbat masina si a scazut si putin consumul de ulei.Mentionez ca toate aceste date si analize au fost facute ptr motoare pe benzina aspirate si turbo de VW Bora si Golf IV.Ptr a avea mai multe info despre uleiuri va dau un site web www.bobistheoilguy.com

Asta am patit, asta am vazut.Mi-am spus si eu opinia

Toate cele bune!

P.S. La ora actuala am trecut pe Valvoline Synpower 10W30 si ma pregatesc de frig greu.In Canada toti producatorii de ulei recomanda pe bidon schimbarea uleiului sintetic normal la 5000KM si cca 25.000Km ptr LL ptr o protectie maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Un Valvoline de 0 W 40 nu ar fi mai bun ? Macar pentru confortul psihic. Eu locuiesc in Suceava si am inregistrat iarna temperaturi frecvente de - 25 C -30 C pe la 6-7 dimineatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Canada toti producatorii de ulei recomanda pe bidon schimbarea uleiului sintetic normal la 5000KM si cca 25.000Km ptr LL ptr o protectie maxima.

<{POST_SNAPBACK}>

Ulei full sintetic la 5000km? poate ca 15000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei full sintetic la 5000km? poate ca 15000km

<{POST_SNAPBACK}>

Ei zic ca un ulei sintetic normal ( baza petroliera) e bine de schimbat la 5000Km.Asta nu inseamna ca nu-l poti tine in motor 8000Km.Depinde de inima fiecaruia si mai depinde de conditiile in care masina este exploatata adica trafic stop&go la greu, porniri la rece multe ( o pornire la rece se considera ptr orice motor care a stat cel putin 4 ore oprit), mersul prin praf etc.

Uleiurile full sintetic ( baza ester) sau LongLife se schimba la cca 25-30.000KM sau un an de exploatare ( care survine primul).Cel mai interesant ar fi de folosit un ulei anume gen Valvoline, Castrol, Aral, etc si facuta o analiza de ulei uzat la vreun laborator care sa-ti spuna dupa coeficientii gasiti in raport cu cei originali unde se situeaza uleiul uzat pe care l_ai dus la proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e durerea noastra: Nu prea avem in tara un laborator care sa faca analiza de ulei. Practic orbecaim si singurul argument in discutiile legate de momentul optim de schimbare al uleiului este volumul vocii: Strigi tare ca tb schimbat la 7500 km, ai dreptate. Vorbesti normal sau incet ca merge si 12.500 km nu ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile full sintetic ( baza ester) sau LongLife se schimba la cca 25-30.000KM sau un an de exploatare ( care survine primul).

<{POST_SNAPBACK}>

Uleiurile full sintetic se schimba la 25-30k ? :blink: Cu alte cuvinte nu exista uleiuri full sintetic pt regim distance/time, ci doar pt LL? Eu am Aral High Tronic 5W40 si stiam ca e full sintetic si nu e specificatie pt LL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aral high tronic 5w40 nu e LL, se skimba la 10-15.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nici un motiv pentru care un ulei 0w30, 505 VW, pe un ALH sa nu faca fata regimului distance/time, adica la 15.000km sa fie schimbat. Motorul nu e chiar ultimul racnet, e cam la fel din '97.

Schimband prea des uleiul nu faci altceva decat sa arunci banii pe fereastra, si intretinerea unui automobil VAG nu e tocmai iefitna.

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aral high tronic 5w40 nu e LL, se skimba la 10-15.000km

<{POST_SNAPBACK}>

Si eu stiam la fel, ca e distance-time. De aia m-a mirat ce a spus DUBB4LIFE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nici un motiv pentru care un ulei 0w30, 505 VW, pe un ALH sa nu faca fata regimului distance/time, adica la 15.000km sa fie schimbat. Motorul nu e chiar ultimul racnet, e cam la fel din '97.

Schimband prea des uleiul nu faci altceva decat sa arunci banii pe fereastra, si intretinerea unui automobil VAG nu e tocmai iefitna.

<{POST_SNAPBACK}>

Incerc sa clarific treaba vis-a-vis de uleiurile sintetice.Cer scuze la toti ptr lungimea reply-ului dar totusi cititi-l!

La ora actuala uleiurile sintetice sunt de trei feluri (chimic vorbind) si anume:

1. PE POLYOL ESTER base stocks;

2. PAO (polyalphaolefin) sau Group IV

3.Hidroisomerized Base oils sau Group III

Uleiurile din categoria 1 adica pe basa esterica sunt uleiurile fully-sintetice de elita(ex:REDLINE in USA si Canada) si care asigura protectia cea mai tare la temperatura, frig & CO.Pe aceasta baza sunt facute uleiurile de turboreactoare de avion care lucreaza la temperaturi extreme.Tehnologia este folosita la uleiurile auto de asemeni( un litru de REDLINE 5W30 costa aprox 15 dolari canadieni).

Uleiurile din categoria 2 PAO sunt majoritatea uleiurilor sintetice de pe piata cunoscute de noi ( Valvoline, Mobil1, Motul, LM,Aral) si care sunt inca considerate full sintetice si depinzand de nivelul de aditivare pot fi schimbate incepand cu 5000KM si terminand cu 40.000Km ( LongLife in Europa).

Uleiurile din categoria 3 (Hidroisomerised base) sunt uleiuri produse prin cracare severa a petrolului si care la ora actuala nu ar mai trebui considerate sintetice desi producatorii lor se tin tare la treaba asta.Intre acestea mentionez uleiurile CASTROL si SHELL.

Sa vedem ce inseamna PAO, Hydroisomerized:

Uleiurile de baza PAO sunt uleiuri care sunt constituite din molecule de aceeasi marime ( inginerie "genetica") fata de uleiurile minerale ordinare la care moleculele sunt de dimensiuni diferite.Moleculele de ulei PAO sunt produse prin prin reactia gazului etilenic cu un catalizator metalic.Avantajul acestor molecule este capacitatea lor de a acoperi o mai mare raza de temperaturi fata de cele din uleiurile minerale ordinare ( dino oils)si de asemeni au curgerea f imbunatatita la temperaturi f joase.Cel putin in Canada pe bidoanele de ulei sintetic 5W, 10W, 15W spune ca au temperatura minima de curgere la -45C.Alte companii producatoare de uleiuri folosesc in compozitie ceruri hidroizomerizate in formula uleiurilor schimband astfel adevaratul ulei sintetic cu uleiuri de baza petroliera inalt rafinate.

Aceste uleiuri nu mai sunt adevarat sintetic iar costul de productie este redus la mai mult de jumatate.Niciodata aceste uleiuri ( hydroisomer) nu vor fi in stare sa se compare la rece sau la cald cu cele adevarat sintetice (PAO) desi si ele pe eticheta de comertz poarta denumirea full-sintetic ( ex CASTROL care este utilizat cu frenezie de dealerii VW).

In sfarsitul anului 1997 Mobil1 a depus o plangere contra lui Castol Syntec la National Advertising Division of the Council of Better Business Bureaus in USA .

Plangerea se referea la faptul ca reteta lui Castrol Syntec a fost schimbata din PAO in Hydroisomerized base lasand acelasi pret la ulei cand de fapt ar fi trebuit sa-l dea jos putin si ca oare uleiul vandut mai este sau nu full sintetic?

Am sa va trimit in atach documentul ca sa nu lungesc discutia.

Concluzia este sa folosim uleiuri de baza PAO care sunt inca full sintetic iar in absenta unei specificatii precise in ceea ce priveste km intre schimburi ar fi bine ca la un maxim de 8000Km sa se schimbe uleiul ptr o protectie superioara ( eu il schimb la 5000KM).Ptr a afla daca un ulei este PAO(Group IV) sau Hydroisomer(Group III) se poate da un telefon la reprezentanta si ei ar trebui sa stie ce vand.

Sper sa nu dati cu pietre in mine.Am incercat sa fac putina lumina.

Cititi in continuare atach-ul!

O zi fericita la toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot post-ul si sunt in intregime bulversat acuma. Pana acum primii 10200km am folosit Castrol TXT 5W40. Acum inteleg ca nu este bun. Neamtul folosise la ultimul schimb Shell 0W30 sau 40 si probabil pe tot parcusul de cand avea masina. Teoretic dupa cum este scris mai sus motorul meu ar trebui sa fie varza, dar dupa parerea mea inca merge bine. Acum ma gandeam sa schimb totusi uleiul dar chiar nu mai stiu ce sa bag. As ramane tot pe acelasi Castrol TXT, dar nu stiu ce sa mai zic daca zice ca nu e total sintetic, strica motorul sau ce ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DUBB4LIFE@ Foarte interesant postul tau si chiar m-ai convins sa schimb uleiul inainte de termen. :)

Am bagat Castrol Magnatec 5W40 dar nu sint deloc multumit,am senzatia ca motorul a devenit putin mai galagios fata de Aral. O sa incerc si Valvoline.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DUBB4LIFE@ Foarte interesant postul tau si chiar m-ai convins sa schimb uleiul inainte de termen. :)

Am bagat Castrol Magnatec 5W40 dar nu sint deloc multumit,am senzatia ca motorul a devenit putin mai galagios fata de Aral. O sa incerc si Valvoline.

Salut baieti!

Si eu am fost f in ceata cand am cumparat masina acum 5 luni.Tipa de la care am cumparat masina a bagat in masina numai Castrol GTX 5W30 ordinar ( a se citi mineral) cu doi dolari litrul.Am fost ingrozit de asta ptr ca la VW Jetta pe care l-am avut inainte am pus o singura data acest ulei si masina a mers execrabil si in plus a mancat la ulei de m-am saturat.Cand motorul se incalzea nici macar nu mai tragea bine.L-am aruncat la cca 1200Km ( ca la Dacii odata !!).Revenind la Golful meu actual , consecintele folosirii acestui ulei(Castrol GTX 5W30) plus nr de Km intre care s-au facut schimburile( nu se stie ca pamantul) au dus ca masina mea care in prezent are 120.000Km certificati pe bune sa manance cca 500gr de ulei la 1000Km.Drept urmare ptr urmatorul schimb de ulei voi folosi un ulei super elita LL care costa 12 dolari litrul si care este garantat cca 25.000 Km pe schimb la rulaj heavy ( frig intens, distante sub 10KM, trafic stop&go, etc ).Indicele de volatilizare al acestui ulei ( lucru care da consumul) este cel mai mic de pe piata americana pe care am putut sa-l gasesc.Uleiul se numeste AMSOIL 5W30 Turbo Formulated si are normele VW pana la 505.00. Site-ul internet este : www.amsoil.com .

Viorel, poti pune Valvoline fara frica si vei vedea ca este un ulei de calitate super.L-am folosit 3 ani fara probleme si fara a avea motor zgomotos.Un prieten de-al meu care are un VW Passat 1.8T 20V din 2001 a avut aceleasi neplaceri cu Castrolul sintetic ( zgomot mare la tachetii hidraulici si mers in general prost al motorului as zice un pic dur cu vibratii).A scimbat pe Valvoline sintetic 5W30 si parca a schimbat motorul la masina(105.000KM la bord).

Shimano, poti incerca Valvoline si de asemeni voi il aveti si pe Liqui-Moly ( mai nou Lubro-Moly) care din cate stiu este PAO.Mobil1 este de asemenea o varianta buna.

Ca o concluzie un ulei sintetic veritabil (PAO formulated) este de dorit in motor ptr a putea preveni si intarzia pe cat posibil uzura acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se numeste AMSOIL 5W30 Turbo Formulated si are normele VW pana la 505.00. Site-ul internet este : www.amsoil.com .

Shimano, poti incerca Valvoline si de asemeni voi il aveti si pe Liqui-Moly ( mai nou Lubro-Moly) care din cate stiu este PAO.Mobil1 este de asemenea o varianta buna.

Mersi de sfat! Cred ca voi incerca Mobil1 pentru ca Liqui-Moly am folosit acum vreo 3 ani cand aveam Dacia si m-i se pare ca era facut in Ungaria - deci nu stiu cat de bun sa fie, iar Valvoline ma indoiesc ca se gaseste la noi original american. Asta e problema ca la noi se gasesc multe produse facute "special" ptr noi - poate sa scrie pe el ca e Made in USA ca sigur nu e. De aceea am suspiciuni. Parca de Mobil1 ziceau si alti membrii ca au mai folosit si atunci imi da cat de cat incredere. Dar cum am mai zis mai sus neamtzu' folosea pe masina mea Shell si tu totusi ziceai ca nu e bun nici ala - ma rog poate, in orice caz la noi in Romania nu e bun cu siguranta, in Germania poate e ceva mai bun.

Ulei din acela AMSOIL nu cred sa se gaseasca pe la noi, cel putin eu nu imi amintesc sa fi vazut in Tg Mures, poate este prin Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfat! Cred ca voi incerca Mobil1 pentru ca Liqui-Moly am folosit acum vreo 3 ani cand aveam Dacia si m-i se pare ca era facut in Ungaria - deci nu stiu cat de bun sa fie, iar Valvoline ma indoiesc ca se gaseste la noi original american. Asta e problema ca la noi se gasesc multe produse facute "special" ptr noi - poate sa scrie pe el ca e Made in USA ca sigur nu e. De aceea am suspiciuni. Parca de Mobil1 ziceau si alti membrii ca au mai folosit si atunci imi da cat de cat incredere. Dar cum am mai zis mai sus neamtzu' folosea pe masina mea Shell si tu totusi ziceai ca nu e bun nici ala - ma rog poate, in orice caz la noi in Romania nu e bun cu siguranta, in Germania poate e ceva mai bun.

Ulei din acela AMSOIL nu cred sa se gaseasca pe la noi, cel putin eu nu imi amintesc sa fi vazut in Tg Mures, poate este prin Buc.

Shimano, a propos de Shell( tu spui ca in DE poate era mai bun) eu iti spun ca asa cum in Ro Shell-ul e vazut cum e (naspa) si in Canada e acelasi lucru.Acum un an si ceva Shell Canada a comercializat o benzina Shell Bronze, aditivata si care a facut praf mii de pompe de benzina ale oamenilor.Si acum este meci cu cine va plati daunele provocate, Shell sau bietii oameni pagubiti.Urmarea la acest lucru cred ca o intuiesti deja...

cat despre uleiuri pe care scrie USA pot sa te asigur ca nu este nici o diferenta , adica calitatea care se vinde in Ca este aceeasi cu Ro.Pretul pe Kg e asa de mic ( 2-5 dolari) ca sa se traga teapa.

Mergi pe Mobil1 daca zici ca Valvoline nu-ti da incredere si vezi cum evolueaza treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu stii, ca nu ai mai fost de mult in tara (ma gandesc :) ) dar si la noi au disparut benzinariile Shell - au fost transformate in Mol, asa am vazut in 2-3 orase, deci cred ca in toata tara. Oare care o fi motivul ?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu stii, ca nu ai mai fost de mult in tara (ma gandesc :) ) dar si la noi au disparut benzinariile Shell - au fost transformate in Mol, asa am vazut in 2-3 orase, deci cred ca in toata tara. Oare care o fi motivul ?! :)

Mol a cumparat Shell Romania acum cateva luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu stii, ca nu ai mai fost de mult in tara (ma gandesc :) ) dar si la noi au disparut benzinariile Shell - au fost transformate in Mol, asa am vazut in 2-3 orase, deci cred ca in toata tara. Oare care o fi motivul ?! :)

Interesant..., cred ca de buni ce sunt sau poate ca volumul de vanzari nu atingea planul scontat ptr RO.In tot cazul, este mai bine asa.Nu stiu MOL cat de bun este,dar stiu ca odata avea o benzina f buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am luat Valvoline SynPower 5W40. Scrie pe el ca e full sintetic si respecta 505.00. Sper sa fie ok. Eu pe cealalta (Mk2 GTI 16V KR) am avut Valvoline Racing 10w60 si a fost ok.

Interesant ca pe cutia de Valvoline nu scrie un de e facut, scrie doar o firma distribuitoare din Olanda. Sa insemne asta ca se face in US si se distribuie doar in EU ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!