Jump to content
Sign in to follow this  
Andi TDI

Jurnal de bord A3 Sportback

Recommended Posts

cmiron

Superba masina! Sa o stapanesti samatos! Fara nici un eveniment! Faina, seamana mult interiorul cu interiorul TT-ului! Ai grija de ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Mi-am luat interfata CAN-BUS si am scanat toate controllerele de pe masina. Lista este cea de mai jos:

01-Engine

02-Auto Trans

03-ABS Brakes

08-Auto HVAC

09-Cent. Elect.

15-Airbags

16-Steering wheel

17-Instruments

19-CAN Gateway

25-Immobilizer

42-Door Elect, Driver

44-Steering Assist

46-Central Conv.

47-Sound System

52-Door Elect, Pass.

55-Xenon Range

56-Radio

62-Door,Rear Left

72-Door, Rear Right

76-Park Assist

7D-Aux. Heat

Sunt curios despre informatii legate de modulul 7D-Aux.Heat

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Mi-am luat interfata CAN-BUS si am scanat toate controllerele de pe masina.....

Au innebunit nemtii astia.. in curand numai programatorii ( :lol: ) vor mai intelege functionarea masinilor lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Tocmai m-am intors dintr-un drum mai lung prin tara: Resita-Timisoara-Arad-Bucuresti si am cateva impresii noi:

Motorul a inceput sa se "lase" si am reusit la intoarcere pe Autostrada sa ating pe vitezometru 210+ Km/h la turatia de 4100 rpm cu Clima pornita trei pasageri plus bagaje.

In comparatie cu 1.9 TDI (AVF-ul de pe Passat) motorul nu lasa impresia de brutalitate. Chiar as putea spune ca la o prima impresie ai senzatia ca Passatul este mult mai performant datorita curbei abrupte de cuplu. La Audi nu te simti asa de "impins" in scaun in schimb motorul trage liniar pana la 4000-4100 rpm si "cade" brusc chiar inainte de a intra pe zona rosie. DSG-ul exploateaza de exceptie aceasta liniaritate a motorului mai ales in modul sport.

Singurul lucru pe care as putea sa-l reprosez cutiei este viteza relativ scazuta de raspuns in Drive dupa o perioada mai lunga de condus "buniceste".(mai ales cand trebuie sa retrogradeze un numar par de viteze)

In modul Sport este extraordinara mai ales pe serpentine. Am alergat putin pe portiunea de VTM de pe ruta Resita-Anina cu Alex Rosiu si datorita cutiei am putut sa si vorbesc la telefon in acelasi timp.

Tot dupa parcurgerea aceluiasi traseu pot caracteriza comportamentul masinii ca fiind mult mai putin subvirator decat m-as fi asteptat. Intr-o singura curba abordata cu "nesimtire" a intervenit scurt ESP-ul (era si putin nisip pe exteriorul curbei) altfel masina se inscrie cu usurinta pe traiectoria ceruta.

Sa revin acum la partea de setari.

Am reusit sa-mi recodez avertizarea de centura nefixata la numai 6 secunde si pentru sofer si pentru pasager (se poate si fara nici o avertizare) si mi-am activat semnalizarea sonora la armare/dezarmare. Am identificat si scopul modulului de incalzire auxiliara: este o rezistenta electrica care functioneaza pe post de calorifer la solicitarea modulului Climatronic pana la atingerea temperaturii utile a agentului de racire a motorului.

Alte pareri ar putea sa va mai dea si Alex, eu sunt putin cam subiectiv. O sa mai revin pe parcurs si cu alte impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samvw
...... si mi-am activat semnalizarea sonora la armare/dezarmare.

Poti sa-mi spui ce ar trebui sa "tasteze" electricianul de la reprezentanta pentru a-mi activa si mie semnalizarea sonora a alarmei ? Bineinteles, daca vrei si daca crezi ca si pe masina mea ar merge aceiasi setare, alarma fiind montata din fabrica. Ma streseaza teribil faptul ca trebuie sa urmaresc permanent semnalizatoarele cand incui si descui! Multumesc anticipat! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corneliu79

Corneliu, foloseste te rog PM pentru a discuta cu Andi! Mersi.

Edited by Vlad MHL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Ca sa nu deviem de la subiect, am deschis AICI un topic dedicat codarilor si adaptarilor in modulele de pe platforma G5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Automotive Electronics

7D-Aux. Heat

Sunt curios despre informatii legate de modulul 7D-Aux.Heat

<{POST_SNAPBACK}>

:) Ai facut o algere ff.buna sa o stapanesti sanatos!Dupa codul tau de motor inteleg ca este TDI 16V 140Hp si ai sigur incalzire auxiliara,care se poate activa cand temp.motorului si temp. ext. este mai mica de 10*C.The PTC heating element is used in Diesel engine vehicles with high efficiency and limited „waste“ heat; therefore, an additional heating element is fitted to heat the heating air until sufficient quantity of heated coolant starts to flow through the exchanger.

Max. performance 1000W

Max. consumption 77A

O sa vezi la iarna ce poate cu adevarat si ca sa il activezi trebuie sa dai temp. la maxim si sa nu ai tasta ECON activa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Trebuie sa mai fac ceva teste (output tests in modulul 7D) legate de Incalzitorul auxiliar pentru ca in acest weekend temperatura exterioara a fost de 9.5 °C, am pus incalzirea la maxim, iar climatizarea in modul Auto si nu s-a intamplat nimic spectaculos.

Dar sa revenim la jurnalul de bord:

Am logat ieri cativa parametrii ai motorului si am urmatoarele rezultate:

cuplul maxim calculat 366Nm/2394rpm si puterea maxima 175.3 Cp/4284 rpm. Si la mine apar acele spike-uri de presiune 2601 Mbari/2079rpm de care vorbea ender in alt topic iar valoarea maxima raportata de MAF este de 1245mg/R la 2016rpm.

Pentru cei interesati atasat gasiti fisierele excel cu graficele gata trasate. Avantajul logarii pe CAN este o rata de esantionare foarte buna (la un singur grup logat, 11 esantioane pe secunda)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorrocs

ScurtOT:

Am ramas :) la un A3 expus la pbn .

Ma credeti nici nu mai stiu daca era sb sau 3 usi , manual sau dsg .

O combinatie de piele Fein Nappa cu o culoare exterioara pur si simplu GENIALA in lista de dotari scria doar vopsea audi exclusive , niste jante frumoase !

Dar culoarea ,culoarea m-a lasat speechless.. (un fel de violet albastrui sau albastru indigo cu nuante de violet ,nu mi-am dat seama)

Mai stiu ca era 1.9tdi ambition si costa 27 000 cip :D

Cand sa ma urc si eu putin la volan locul soferului era ocupat de o domnisoara la 50+ ani si 100+ kg care probabil isi cauta masinutza :D

Edited by gorrocs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

OT: Ehe, masina aia e acolo de ceva timp si m-a chemat Cristache special sa o vad(era in perioada in care si-a comandat sora mea A3-ul si a vrut sa imi arate culoarea). Si culoarea(1.976 euro CIP) si pielea(3.497 euro CIP) sunt AUDI EXCLUSIVE!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
-=Cristache=-
ScurtOT:

Am ramas :exclaim: la un A3 expus la pbn .

Ma credeti nici nu mai stiu daca era sb sau 3 usi , manual sau dsg .

O combinatie de piele Fein Nappa cu o culoare exterioara pur si simplu GENIALA in lista de dotari scria doar vopsea audi exclusive , niste jante frumoase !

Dar culoarea ,culoarea m-a lasat speechless.. (un fel de violet albastrui sau albastru indigo cu nuante de violet ,nu mi-am dat seama)

Mai stiu ca era 1.9tdi ambition si costa 27 000 cip  :D

Cand sa ma urc si eu putin la volan locul soferului era ocupat de o domnisoara la 50+ ani si 100+ kg care probabil isi cauta masinutza :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vopseaua este "Audi Exclusive" prin quattro Gmbh, se numeste velvet purple. Interiorul de asemenea este facut de quattro si este cognac.

Ma pregatesc ceva frumos: un a4 (nu am decis ce motor) vopsea alb magnoloie (un fel de alb sidefat) cu bord si mocheta negre si scaune alb cu negru + binenteles pachet S-line.

Ce ziceti merge? :17:

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele
Dar sa revenim la jurnalul de bord:

Am logat ieri cativa parametrii ai motorului si am urmatoarele rezultate:

cuplul maxim calculat 366Nm/2394rpm si puterea maxima 175.3 Cp/4284 rpm.

ma bag si eu in discutie, ca.......... este descrisa pe undeva algoritmul de calcul al puterii si cuplului dupa niste loguri ??

puterea de 175 de cai.....este reala ?? stiam ca e vorba de motorul de 2 litri.

multam

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorrocs

Pai cum ce motor ? Auzisem de un 4.2 420 cp :exclaim:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Exista un topic pe sectiunea Tuning si alte modificari intitulat ARATA-TI CUPLU' MOTOR SI PUTEREA. Acolo sunt descrise modalitatile de calcul al puterii brute (cea furnizata de ECU cu o anumita marja de eroare) dar care urmareste bine curba reala. La roata avand in vedere un randament de aproximativ 85% al transmisiei (la turatia de putere maxima) ajunge o valoare mai mica.

Motoarele VAG TDI (stock) sunt binecunoscute ca avand valori reale ale puterii mai mari decat cele declarate (uneori cu pana la 18% mai mult). Eu estimez o putere reala a motorului meu de aproximativ 150Cp. Cand o sa-i vina vremea de "steroizi" o sa fac o masuratoare pe banc inainte si dupa plus o comparatie cu graficul trasat in urma masuratorilor VAG COM-ului

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

aha, deci 175 de cai la motor, din care aproximativ 85% se transmit la roti !!

m-am prins, multumirile de rigoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Iata si masina surorii mele. Comandata in 25 aprilie, livrata pe 27 iunie.

Dupa 50km nu se poate spune nimic despre motor, insa interiorul este superb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Familia A3! :) Sa o stapaniti sanatosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Si o poza cu fratele mai mic! Sper ca n-am stricat peisajul!

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Very nice!

Sa le stapanitzi sanatosi si tu (sora ta) si domnu' Profesor (AndiTDI).

Poate facetzi o poza cu toate 3 - A3-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nautilus

Nu prea...

Puterea calculata a unui motor, pe baza cantitatilor de aer, benzina, eficientei termice etc este un rezultat pur teoretic, puterea pe care ar produce-o motorul daca n-ar pierde energie miscand pistoanele, vilbrochenul, axele cu came, pompand aerul contra rezistentei de la clapeta de acceleratie etc. Americanii o numesc "gross HP".

Puterea la volant, ceva mai mica decat "gross HP", reprezinta (puterea calculata - pierderile de putere prin frecare interna)

Puterea DIN = Puterea la volant - puterea consumata de accesorii ca alternatorul, pompa de apa etc

~Nautilus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri