Jump to content
Sign in to follow this  
Andi TDI

Jurnal de bord A3 Sportback

Recommended Posts

Andi TDI

Sper sa mai apara si alti colegi pe forum cu aceasta masina ca sa completam acest jurnal cu impresii despre aceasta masina.

Scurt istoric:

- inceput de an, euforia revelionului tocmai trecuta, vizita cu sotia la Showroomul Audi si hotararea este luata: vrem A3 Sportback.

- in 15 ianuarie este lansata comanda pentru A3 Sportback Ambiente Brilliant RED, interior negru, 2.0 TDI Cutie DSG. Multumesc inca odata colegului nostru CRISTI pentru consiliere si ajutorul dat in "nasterea" acestei masini.

- dupa 12 saptamani fix (desi contractul stipula 16 ca termen de livrare) masina este ridicata de la PBN.

Incaputul jurnalului de bord

astazi masina are 500Km.

Lucruri peste asteptari:

- interiorul este de nota 20. recomand cu incredere pachetul de iluminare interioara iar asamblajele sunt de mare clasa (mult peste cele din Passatul B5.5). Scaunele desi nu le-am comandat pe cele cu reglaj lombar, sunt deosebit de confortabile, spatiul in spate este la fel ca cel al sorei mai mari A4. Sonorizarea (desi nu este BOSE) suna decent cele 10 difuzoare facundu-si foarte bine treaba la volum mic/mediu. La volum mare insa se simte ca "sunt depasite", oricum pentru utilizare normala sunt super OK. Sunt de acord ca BOSE suna mai bine dar nu cu 520 Euro CIP mai bine.

- cutia de viteza este "un deliciu". Se adapteaza stilului de condus, pastreaza motorul in regimul de consum economic daca nu esti violent ib apasarea pedalei de acceleratie sau schimba sus daca esti sportiv. Modul de lucru Sport pastreaza motorul in mijlocul zonei de cuplu maxim in timpul condusului normal. Suplimentar padelele "preiau controlul" vitezelor indiferent de modul in care se afla selectorul cutiei.

- stabilitatea este de excaptie chiar si fara pachetul sport, iar garda la sol nu "m-a dezamagit". Este exact cat trebuie ca sa nu-ti spargi spoilerul cand parchezi langa borduri "civilizate" sau cand urci rampe.

- aspectul exterior cu bare longitudinale argintii ii afera o fluiditate si mai mare a masinii.

- consumul si performantele motorului mai ales in perioada de rodaj sunt mult peste 1.9 TDI AVF (130Cp) de pe Passat, iar vibratiile la ralanti sunt mult scazute

Singurul lucru care ar fi facut masina PERFECTA in opinia mea ar fi un nivel de zgomot in acceleratie mai mic al motorului. Este drept are o sonoritate usor sportiva-ragusita dar as fi preferat sa fie mai silentios in acceleratii. La mersul constant sau la ralanti este suficient de silentios. Sunt curios daca este o caracteristica a A#-ului (evacuare sportiva) sau si pe Golf/Seat/Octavia se comporta la fel.

Astea sunt primele impresii, revin cu poze si alte date peste putin timp. Astept si alti colegi sa completam jurnalul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-=Cristache=-

Sa-nteleg ca masina este destul de reusita. Sincer nu ma asteptam la asta!

;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corneliu79

Felicitari pentru masina. Pentru asemenea buget asa masina. Dar cu 28.000 EUR se pot face atat de multe lucruri...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel

Felicitari pentru achizitie! Sa o folositi cu placere, fara evenimente nedorite!

Sa intelegem ca A3-ul va fi al sotiei si ca Passat-ul va ramane "in familie'?

Mi-a placut exprimarea "Sunt de acord ca BOSE suna mai bine dar nu cu 520 Euro CIP mai bine". ;)

E foarte bine ca sunteti incantati de alegere si ca interiorul si stilul corespunde asteptarilor voastre...

Despre motorizare, spuneam si eu in alte topic-uri, e usor zgomotoasa in demaraje si in acceleratii. Asta am vazut eu la 1.9 PD si din ce am citit si 2.0 TDI e la fel. Acum tu confirmi prin impresia personala acest aspect. Poate ca la Audi, ma asteptam sa fie o insonorizare mai buna fata de colegele inferioare...dar se pare ca asta e caracteristica motoarelor PD: usor zgomotoase...

Cred ca Audi-ul A3 SB va ramane mult timp in proprietatea voastra!!! E o masina superba!

Later edit: Acum am vazut ca Passat-ul este de vanzare! ;)

Edited by Diesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorrocs

Superba masina ! ;)

O sa incep sa ma uit pe strada dupa un A3 SB rosu cu numere de IF ;) ..sau sunt de B ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chid

felicitari pt masina Andi!!

asteptam poze cu mareeeee nerabdare... cand o sa reusesti sa te dai jos de la volan si sa te repezi pana la calc...;)

am facut si eu drive test cu un GV 20 tdi si intr-adevar era cam zgomotos ... dar poate se "mai lasa" dupa rodaj....;)

cutia e super.....cum se simte cand schimba?? e ca la reclama aia cu pustiul care ramane fara aer? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Multam frumos de urari.

Cum am promis, atasez acum cateva poze facute "pe fuga". Cu alte impresii despre masina si mai ales despre DSG o sa revin dupa ce o sa verific si Kick Down-ul si cum schimba "la rosu" in D sau in S.

Oricum din ce am simtit pana acum este desteapta si invata stilul de condus si mai ales nu te lasa sa "faci greseli" (exemplu la 1500 rpm in viteza V nu m-a lasat sa schimb manual VI)

Din ce am inteles voi avea numere de Ilfov (Porsche Leasing are sediul in Ilfov - Pipera Tunari)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boops

Felicitari Meastre. S-o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de/cu ea!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Desi ambiente vine cu volan in 4 spite, ai optat pentru cel in 3. Excelenta alegere, din punctul meu de vedere, la fel ca si optiunile pe care mi le-ai enumerat la telefon. Sa va bucurati de masina cat de mult puteti.

Cat despre "Astept si alti colegi sa completam jurnalul", o voi face eu dupa 2-3 luni cand va veni masina surorii mele. Saptamana asta sau cealalta voi face o vizita domnului Cristi, pentru a comanda un A3 2.0 TDI quattro sau un A3 sportback 2.0 TDI. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Superba masina! Abia astept sa o vad live.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imagecam

Felicitari! E superba. S-o folositi sanatosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex

Faina masinuta! S-o stapaniti sanatosi! Astept sa o vad si eu "pe viu".

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Super alegere. Sa o stapiniti sanatosi si sa nu aveti incidente!

Culoarea este dementiala iar combinatia cu negru la interior este de o eleganta extrema.

O bagi prin gropile de la Paltinis? Cu mila domn' Andi, cu multa mila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Singura problema cu masina pe care o am este ca am uitat sa comand ca dotare "o alta tara fara praf", asa ca din cauza asta masina este rosu-prafuit la 1 ora dupa spalare.

Daca ar fi sa o tin curata (24 spalari/zi) intr-un an ii dublez valoarea asa ca ma rog sa dispara cumva praful asta care ma exaspereaza.

Altfel va multumesc tuturor pentru urari si sper sa va placa si mai mult "pe viu" la Paltinis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Felicitari si sa o stapanesti sanatos! Ca o intrebare suplimentara: cat a costat cu "totul"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrian constantinescu

Daca nu ai fi casatorit ti-as spune: "Frumos aspirator ti-ai luat !", dar acum nu pot spune decat ca are gusturi sotia ta.

Felicitari, sa va bucurati sanatosi de ea !

Share this post


Link to post
Share on other sites
motzu

Bravo domnu' Andi pentru achizitie. Sa aveti numai evenimente fericite!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Felicitari pentru masinuta Andi,s-o stapanesti sanatos si la cat mai putine evenimente neplacute. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zGb

masina e :) :) :) s-o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de incidente!

Share this post


Link to post
Share on other sites
imagecam

Intrebare de baraj: ai rezistat tentatiei de a o scana cu VAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Am comandat o interfata HEX-CAN-USB si in doua saptamanai o sa o primesc.

Pana atunci nu am ce face (in afara de engine si gearbox nu ma pot conecta la nimic desi sunt foarte multe setari care se pare ca pot fi facute pentru activarea diferitelor gadget-uri)

Iar un log pe engine poate fi facut numai dupa rodaj (pedala la fund/3000 rpm/viteza 3) asa ca "sunt cuminte" inca 2 saptamani

Share this post


Link to post
Share on other sites
K

Sa stapanesti sanatos masina :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Don' Andi, asa sotie, asa sora! :banghead:

Multumesc la randul meu, lui Cristi, cu ajutorul caruia am lansat comanda pentru A3 sportback(pentru sora mea).

Motor: 2.0 TDI Attraction M6

Culoare: Lava Grey Pearlefect(aleasa dupa 1h de chin) cu interior gri.

Revin si eu cu poze si impresii dupa 12 saptamani! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Felicitari si sa treaca cele 12 saptamani cat mai repede (de fapt 11 trec repede ultima trece cel mai greu)

Si ca sa revin On topic o sa completez mai departe jurnalul:

Am implinit deja 1670Km (dupa un rodaj facut mai ceva ca la carte dar care parca nu se mai termina). Asa ca pot sa vin cu cateva impresii despre dinamica masinii:

Suspensia este putin rigida pe denivelarile scurte si confortabila in rest.

Acest lucru ajuta stabilitatea peste valurile din asfalt sau pe piatra cubica si confera un condus placut pe drumurile tip romania. Trenul de rulare este bine separat de caroserie si nu transmite sunete sau vibratii neplacute pe nici un fel de suprafata de rulare.

Evacuarea are un sunet usor sportiv, nederanjant (unii ar putea fi chiar deosebit de incantati de el), care este prezent inca la ralanti.

Cutia de viteze este geniala daca ajungi sa te imprietenesti cu ea. Sunt persoane care o urasc, dar daca stii cum sa-i anticipezi micile intarzieri in raspuns este cea mai placuta si sportiva cutie pe care am condus-o vreodata. O sa detaliez plusurile si minusurile cutiei:

"Minusuri"

- Lasata in DRIVE, in traficul urban, dupa un mers cu viteze reduse si opriri repetate cutia schimba trepta superioara la turatii mici si in cazul unei apasari bruste pe pedala are un delay de o secunda sau chiar mai mult pana retrogradeaza si-ti ofera reprizele pe care le doresti. Aceiasi problema o prezinta si la mersul in coloana, cand la eliberarea benzii de contrasens cand vrei si tu "sa tasnesti" in depasire ai surpriza sa descoperi ca esti in viteza V la 1400 rpm si pleci cam greu.

Solutia pe care am gasit-o eu este retrogradarea manuala (ai avantajul anticiparii momentului propice depasirii) sau mutarea levierului in modul sport unde raspunsul cutiei este prompt la cea mai mica apasare pe pedala de acceleratie.

- Modul sport arunca motorul in regimuri de turatie ridicata (mergi constant la 2500 rpm sau chiar mai mult) si creste putin zgomotul in habitacle. Cred ca acest mod de functionare al cutiei trebuie folosit numai in anumite situatii (depasiri, condus sportiv sau plecari fulminante de la semafor)

"Plusuri"

- cutia schimba treptele extraordinar de rapid si pastreaza o tractiune constanta fara ruperi de aderenta la schimbare. Chiar si fara modul sport poti "sa-ti muti" tot peisajul de masini de la stop din parbriz/geamuri laterale in retrovizoare si sa iai avans considerabil.

- pentru ca pastreaza in special in traficul urban sau condusul linistit turatii medii/mici ale motorului ajungi sa realizezi consumuri scazute de combustibil care altfel le atingi mai greu.

- cutia nu lasa senzatia de"patinare" pe care o au cutiile tiptronic/multitronic pana se blocheaza convertizorul de cuplu.

Cam acestea sunt observatiile pe care le-am facut pana acum si pot sa va recomand cu incredere aceasta cutie daca credeti ca va puteti adapta stilul de condus la aceste "apucaturi" ale cutiei.

Si ca o "cireasa de pe tort" am descoperit ca limitarea de cuplu impusa de cutie este de 410Nm. Cum imi soseste interfata HEX/CAN voi posta mai multe despre setari/parametrii/masuratori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dante

Sa fie intr-un ceas bun. Si sa stapanesti cu placere. Sa mearga asa cum vrei tu si sa te bucuri de EA.

ESTE O PIESA MASINA.

Scuze de intarziere, dar nu am mai intrat de mult pe forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri