Jump to content
Sign in to follow this  
cezarsv

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?

Recommended Posts

cezarsv

Sfatul meu pentru toti cei care vor sa achizitioneze o baterie e sa nu cumpere una rombat . Masina mea e din 2002 si anul trecut la finele anului 2007 mai exact pe 26 decembrie m-am decis ca ia cam venit vremea bateriei mele dupa 5-6 anisori de munca sa fie inlocuita . Zis si facut . Am mers la sediul Rombat din Suceava si am achizitionat un rombat cyclon am dat si bateria mea in loc si am platit in jur de 200 lei . Toate bune si frumoase o perioada pana cand masina a inceput sa nu mai pornesca fiind nevoit sa ma tot rog de unul si de altul sa o pornesc cu cablurile , intre timp a dat caldura si nu mi-a dat prin cap sa merg la garantie . Asa din toamna cum au dat din nou frigurile aceeasi poveste masina nu mai porneste cand e mai frig afara nu neaparat sub 0 grade . Am mers si mi-a masurat pe la electromotor si acesta incarca bine . Dupa o serie de reporniri ale masini cu cablele m-am hotarat sa merg la garantie la rombat . Am ajuns acolo si am ramas stupefiat cate baterii se intorc inapoi la mai putin de 1 an de la achizitionare , toata lumea e suparat si auzi pe cei mai batrani spunand '' pe mine bateria veche ma tinut 5 ani '' . Vine un nene de acolo si imi masoara , imi verifica densitatea si cica da nu e buna densitatea las-o aici sa facem densitatea pentru iarna . Zis si facut , las bateria si ma intorc a doua zi , imi monteaza bateria pe masina fara sa zic nimic si imi zice sa merg la gestionant sa ma scoata '' de pe calculator '' . Merg acolo si acesta imi zice ca trebuie sa platesc nu stiu cat pentru incarcarea bateriei vreo 25 de lei parca ( nu ca mi-ar fi fost de bani , dar de nervii provocati ca tot nu pornea masina si ma faceam de ras cu cablele prin fata blocului. ) Am refuzat sa platesc si i-am luat la rost , am adus bateria pe masina , le-am explicat ca de incarcat puteam sa o fac si eu singur , nu trebuia sa apelez la ei .

Deci asta dragi prieteni este un SCAM (escrocherie) tipic romanesc . Dupa ce iei baterie iti faci si nervi mai incearca sa te faca sa platesti si reparatia ceea ce cred ca nu este legal deloc ca am scapat fara sa platesc . Daca se strica din nou reclam la OPC daca nu mi-o schimba am garantie pe 2 ani .

Asa suntem noi romani lasa ca merge si ii invatam pe toti sa-si bata joc de noi si plecam capul in pamant . De acum nu mai iert nimic ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NENEA

nu esti singurul care a muscato,eu am muscato de vreo trei ori , pina cind am ajuns la opc si mi-am primit banii inapoi,

deoarece aveau pretentia ca daca imi dau alta baterie sa le platesc jumatate din pret. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezarsv

Deci suntem mai multi :icon_thumright: Deci eu am vazut ce era acolo in fata unde ofera ei service-u la baterii si cum veneau toti cu bateriile inapoi , am ramas masca .

Share this post


Link to post
Share on other sites
misu tdi

Sper sa nu va suparat, dar eu va contrazic. Am avut un G3 TDI, la care am folosit rombat tornado, de 75A/H. A tinut 3 ierni, masina pornea si la -20 grade. Incarcarea era perfecta, 14.2 v. Nu am completat niciodata cu apa distilata, nefiind nevoie.

Acum am un G4 TDI, am schimbat varta originala, tot cu rombat tornado de 75.....

Deocamdata sint multumit. Porneste super si la -18 grade. Sa vedem la mai mult. Electricianul auto, care a pus stampila si verificat incarcarea, pt garantie , a zis ca, mai multe probleme are de la bateriile bosch silver, decat rombat.

Acuma, conteaza mult si cati km faci zilnic cu masina. Daca faci numai trasee scurte, gen servici si acasa , 3-4 km zilnic si nu faci macar 150 km , la un drum, in juma` de an, ai omorat-o. Vreau sa mentionez ca, zona unde locuiesc eu , iernile sint asemanatoare cu cele din Harghita, frig mare si totusi nu am avut probleme cu pornirile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ForceTurbo

Deh, mai e si dupa norocul omului... Eu am tot Rombat pe masina, din octombrie 2006. De atunci nu am dat-o jos si nici nu am avut vreo problema. Nici macar completare cu lichid nu a fost nevoie. Deci nu cred ca e ceva general.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaby1773

Mai spunea cineva pe aici...baterie romaneasca pe masina nemteasca... Voi ati ales asa ca oarecum va meritati soarta. Oricat de laudate ar fi acum Rombat, tot ceva romanesc ramane. Poate sunt mai buni ca altadata, dar e ca trecerea de la 1310 la Logan. Un pas inainte, dar nu suficient incat sa fie cu adevarat competitivi.

Si pe mine m-a lasat bateria originala dupa 6 ani, deoarece nu fac prea multi km cu masina personala, si sta saracuta si cateva 1-2 saptamani cateodata nemiscata. Am considerat normal acest lucru, asa ca am cumparat direct bateria noua.

Am ales Bosch Silver S5 de 74Ah si deocamdata sunt foarte multumit, mai ales ca am si 36 de luni garantie. Initial vroiam Varta pentru ca auzisem ca masinile ar fi echipate cu asa ceva inca din fabrica, dar cum nu am gasit Varta Silver in oras, ci numai Varta Blue (mai slab cotata ca Silver, o baterie mediocra), am luat Bosch-ul.

Aveam Rombat pe fosta Dacia "papuc" de la munca, si am vrut sa o pun pe A4 ca trebuia sa fac un drum rapid. Insa cand am vazut ca daca o inclini pe-o parte curge toata pe la gaura aia de surplus, am dat fuga si mi-am cautat o baterie serioasa, chiar daca era sambata trecut de amiaz.

Am dat 360 RON, dar decat sa dau 200 si sa stau iarna sa inghet cu cablurile dupa mine chiar daca am luat baterie noua, sa imi fac nervi aiurea, si sa nu fiu impacat moral...

Concluzie: Lasati Rombat pentru Logan & compania, si puneti mana si luati o baterie decenta. O Varta sau un Bosch entry level pleaca de la ~240-250 RON. Eu zic ca merita diferenta

Share this post


Link to post
Share on other sites
semit
Concluzie: Lasati Rombat pentru Logan & compania, si puneti mana si luati o baterie decenta. O Varta sau un Bosch entry level pleaca de la ~240-250 RON. Eu zic ca merita diferenta

ce adanc ai fost... din greseala.. pe acasa am chiar un Logan.. da da da .. cu o baterie Rombat .. da da da.. de 70Ah .. oau.. sa stii ca inca merge dupa 3 ani.. it`s a bird it`s a plane?

Edited by semit

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezarsv

semit ai avut noroc , trust me ! eu nu zic ca nu se mai nimers si cateva bune dar mai e si prosteala care ti-o toarna cand mergi cu garantia chestii de genu , bani pt service si bani pentru jumatatea urmatoarei baterii care majoritatea sunt reconditionate cele de la rombat :coffee_lol: asa si pe mine ma tinut pe dacia 3 ani bateria rombat , eu cred ca a fost doar noroc .

Edited by cezarsv

Share this post


Link to post
Share on other sites
taz21

Si pe mine m-a tinut 2 ani un Rombat Cyclon pe o Dacie 1310. Un coleg are o Solenza luata de noua si a schimbat acumulatorul (Cyclon) dupa 3 ani. Nu se poate asa ceva la o masina pe benzina cu motor mic, fara muzica sau alti consumatori mari.

La G2 am pus Caranda care mi se pare ca este mult mai buna.

G3 l-am luat in sept. cu Varta pe el, care dupa serie mi se pare ca este din 00'. Totusi nu cred ca poate sa tina un acumulator 8 ani.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
Mai spunea cineva pe aici...baterie romaneasca pe masina nemteasca... Voi ati ales asa ca oarecum va meritati soarta.

pe masina ta "nemteasca" cel putin 50% din componente nu sunt nemtesti, ci in mare parte ROMANESTI -airbaguri, instalatia electrica, turbina, centurile de siguranta... depinde de la caz la caz.

Credeti ca in bateriile varta (care sunt facute peste tot, numai in germania nu) este alt fel de PLUMB? sau altfel de ACID? sau alta PASTA? Toate vin de la acelasi producator, este unul din efectele globalizarii, diferenta intre rombat si varta sau bosch sau pe ce mai aruncati voi banii este in calitatea plasticului, finisarea carcasei, calitatea autocolantelor, in existenta beculetului magic care va anunta ca bateria s-a dus (de parca altfel nu v-ati fi dat seama). Sa nu mai povestim despre faptul ca bat. rombat parcurg un drum f scurt intre producator si utilizatorul final, de regula le cumparati de la magazinele proprii, deci cheltuieli foarte mici pt firma si nu mai exista 10 firme care isi pun un adaos comercial.

Dar va las pe voi sa umpleti buzunarele importatorilor.

Cezar, cazul tau este totusi un caz izolat, nu se poate generaliza si nu cred ce trebuia sa deschizi un topic nou pe un forum citit de 75.000 oameni/zi, doar pt ca te-a suparat vanzatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
Si pe mine m-a tinut 2 ani un Rombat Cyclon pe o Dacie 1310. Un coleg are o Solenza luata de noua si a schimbat acumulatorul (Cyclon) dupa 3 ani. Nu se poate asa ceva la o masina pe benzina cu motor mic, fara muzica sau alti consumatori mari.

De regula, bateriile noi se distrug din cauza montajului incorect, in general nu sunt bine fixate de caroserie si din cauza vibratiilor in scurt timp pasta dintre placi ajunge pe fundul bateriei, scurtcircuitand astfel elementul. Si fara suparare, nu poate fi etalon bateria montata pe dacia 1310. O exploatare necorespunzatoare pune pe butuci orice baterie, dar noi suntem obisnuiti sa abuzam de garantie, dar nu verificam niciodata data bateria este bine fixata de caroserie, daca acidul acopera placile, daca bornele sunt curate, daca incarcarea este la valoarea corecta.

Si inca ceva, multi aveti obiceiul sa coborati dimineata pe -20oC la masina, porniti motorul, aprindeti farurile, proiectoarele, conectati dezaburirea lunetei, incalzirea la maxim in scaune, aeroterma la maxim, si apoi va apucati tacticos sa curatati zapada. Insa alternatorul nu face fatza la un asemenea consum in relantiu, in timpul cat voi va fumati tigara si curatati zapada, bateria voastra se descarca, incet si sigur. Dar na, unii cred ca e gratis si nelimitat curentul, nu va ganditi si voi sa mai opriti din consumatori, sa nu chinuiti INUTIL alternatorul si bateria, caci si ei sunt OAMENI :coffee_lol:

In schimb, stim ca la orice rahatzel de broblema sa amenintam cu OPC.

Edited by SHARANEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
WNS

Montajul nu il fac tot reprezentantii firmei ?

In cazul meu cand am cumparat bateria, cei de la magazin mi-au montat-o pe masina, dupa care au verificat ce se verifica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
(...) bani pentru jumatatea urmatoarei baterii care majoritatea sunt reconditionate cele de la rombat :lol: (...)

Ai ceva dovezi sau informatii din care sa reiasa acest lucru, sau sunt doar pareri personale?

Share this post


Link to post
Share on other sites
taz21

Sharanel vad ca esti bistritean. Lucrezi cumva la Rombat? :lol: Just kidding!

Daca Dacia mea 1310 nu poate fi luata ca etalon (cu toate ca am dus masina la atelier pt. garantie) atunci ce zici de Solenza luata de noua? Sau nici de aia nu se poate vorbi ca e tot Dacie?

Oricum eu m-am lecuit de Rombat, si dupa cum am spus mai sus am luat Caranda, care e tot romaneasca.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

In cazul Solentei pot fi mai multe cauze:

-fiind pusa bateria din fabrica, nu poti sa stii cati ani a stat bateria pe stoc la Colibasi (adica se poate sti, dar sunt sigur ca nu a verificat nimeni data fabricatiei bateriei si cu atat mai putin conditiile de stocare)

-exploatare necorespunzatoare, cum am spus mai sus, si/sau s-a circulat preponderent in regim urban (drumuri f scurte)

-ghinion, ai prins o baterie proasta, care a tinut DOAR 3 ani :lol:

Sa ne spui cat te tine caranda.

Tocmai ca sunt bistritean, citesc mereu prin ziarele locale despre investitiile facute de Rombat in retehnologizare si in preocuparea permanenta de ridicare a standardelor. Nu lucrez la rombat, sa fiu sincer am depus un CV acolo in urma cu 3 ani, dar m-am ales cu un picior elegant in fund, rombat din pacate este o firma cu "circuit inchis", se fac angajari doar dintre neamuri si cunostinte si obligatoriu trebuie sa ai o anumita orientare religioasa. Deci nu am motive sa le tin partea, dar eu tin cu voi si nu pot sa privesc neputincios cum aruncati cu banii pe niste autocolante si carcase frumoase :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaby1773
Si inca ceva, multi aveti obiceiul sa coborati dimineata pe -20oC la masina, porniti motorul, aprindeti farurile, proiectoarele, conectati dezaburirea lunetei, incalzirea la maxim in scaune, aeroterma la maxim, si apoi va apucati tacticos sa curatati zapada. Insa alternatorul nu face fatza la un asemenea consum in relantiu, in timpul cat voi va fumati tigara si curatati zapada, bateria voastra se descarca, incet si sigur. Dar na, unii cred ca e gratis si nelimitat curentul, nu va ganditi si voi sa mai opriti din consumatori, sa nu chinuiti INUTIL alternatorul si bateria, caci si ei sunt OAMENI

Optionalele astea sunt puse pe masina ca sa functioneze. Daca nu dau drumul la incalzire in scaune dimineata, cand e frig in masina, sau nu dau drumul la dezaburire dimineata cand e aburita luneta, nu aprind proiectoarele dimineata cand e ceata, atunci de ce nu mi-am luat dacie cheala? Toate au un rol bine definit si trebuie folosite cand e nevoie de ele. Si din moment ce exista acolo, trebuie sa functioneze si dimineata si seara si la relanti si in sarcina si unde mai vrei tu. De aceea sunt si alternatoarele de diferite capacitati, de aceea sunt si baterii de diferite capacitati.

Ar fi culmea sa nu folosesc incalzirea in scaune cand simt nevoia pentru ca nu poate duce alternatorul. Pai cand deja s-a incalzit in masina, nu mai am nevoie de scaune incalzite. La fel si cu dezaburirea. Nu o folosesc la relanti, sterg geamul cu carpa ca sa vad sa plec, si dupa aia la ce e mai bune dezaburirea? Astea-s mentalitati ramase de pe vremea daciilor vechi, cand nu se foloseau farurile ca sa nu se consume bateria si se mergea noaptea pe bajbaite, bazat doar pe iluminatul public.

pe ce mai aruncati voi banii este in calitatea plasticului, finisarea carcasei, calitatea autocolantelor, in existenta beculetului magic care va anunta ca bateria s-a dus
Tocmai astea sunt importante la o MASINA. Detaliile. Ca asa si trabantul si 1310 din '80 se taraie de la A la B. Eu am preferat sa dau 360 RON odata la 5-6 ani si in banii astia sa am o finisare de calitate, o baterie fara intretinere, si din care nu curge tot cand o inclini putin, riscand tabla masinii, DECAT sa dau 200 RON la fiecare 2, max 3 ani, pentru ca per total ies mai scump si nici de calitate n-am parte. In plus, plec linistit la drum, spre deosebire de altii care stau cu cablurile "legate de gat" pentru ca nici in portbagaj nu le poti lasa, ca daca se descarca bateria nu le mai iei :icon_cry:
De regula, bateriile noi se distrug din cauza montajului incorect, in general nu sunt bine fixate de caroserie si din cauza vibratiilor in scurt timp pasta dintre placi ajunge pe fundul bateriei, scurtcircuitand astfel elementul.
Stiam ca si tu ai Audi, chiar crezi ca la masinile astea "nemtesti" se mai leaga bateria cu sarma? Au un suport foarte bine gandit, in care nici daca vrei nu poti misca bateria fara sa slabesti suruburile. Dar banuiesc ca stiai asta, si scriai doar asa ca sa ai un fals argument in plus pt Rombat (parca ai avea ceva de castigat) Edited by gaby1773

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezarsv

Hahaha pai mai sharanel ''Tocmai ca sunt bistritean, citesc mereu prin ziarele locale despre investitiile facute de Rombat in retehnologizare si in preocuparea permanenta de ridicare a standardelor.'' asta e marketingu de piata , asa isi fac ei reclama pentru ca noi sa credem . Montajul il asigura ei , ceea ce e un avantaj . Nu ma pacalit vanzatorul , ci e un intreg sistem care face asta era un tabel pe care scria sus pretul reincarcarii bateriei aflate in garantie , adica cum ? garantia pentru ce mai e ? Nu le lua apararea ca VARTA sunt varza a mea avea 5 ani si ma tinea mai bine ca rombatu . Am ramas uimit si de cate baterii se intorc inapoi in service numai cat am stat eu s-au intros vreo 4-5 pe putin . Deci sunt bune Rombat .

La o baterie buna nu ai ce umbla la ea cel putin 3 ani la cei 7000-8000 de km care-i fac eu pe an si daca n-am dreptate atunci sunt un prost !

E adevarat sunt mai ieftine . Ok sunt de acord dar macar sa nu faca chestii de genu asta la garantie ca nu s-a intalnit hotzu cu prostu :) Cand ii vad pe unii ca incearca sa faca bani din prostia altora imi vine sa le rup urechile , dar cu mine nu le merge . Ganditi-va numai cati bani fac astia cu chestia asta si cica e 'legal' si totodata 'ilegal' dubios . Si nu doar ei sunt multi in romania care fac asa mai ales la service-uri daca-ti iei masina noua si mai rau e :)

@taz21 tu trebuie sa fii multumit ca ai avut noroc si te-a tinut 2 ani o baterie rombat nu s-a injuri hahaha :)

Edited by cezarsv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian
Credeti ca in bateriile varta este alt fel de PLUMB? sau altfel de ACID? sau alta PASTA? Toate vin de la acelasi producator
multi aveti obiceiul sa coborati dimineata pe -20oC la masina, porniti motorul, aprindeti farurile, proiectoarele, conectati dezaburirea lunetei, incalzirea la maxim in scaune, aeroterma la maxim, si apoi va apucati tacticos sa curatati zapada. Insa alternatorul nu face fatza la un asemenea consum in relantiu, in timpul cat voi va fumati tigara si curatati zapada, bateria voastra se descarca, incet si sigur. Dar na, unii cred ca e gratis si nelimitat curentul, nu va ganditi si voi sa mai opriti din consumatori, sa nu chinuiti INUTIL alternatorul si bateria, caci si ei sunt OAMENI

SHARANEL, daca (asa cum sustii) toate elementele componente ale acumulatorului -indiferent de marca- sunt de la acelasi producator si diferenta intre ele este doar de colante si carcasa, de ce bateria OEM (Varta, Bosch, etc) rezista 4-5-6 ani aceluiasi regim de lucru (postat de tine mai sus) si bateriile Rombat nu?

Una din cele doua afirmatii ale tale sigur nu este corecta.

Personal eu inclin sa cred ca prima.

Parerea mea... care este. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

O alta mare deosebire o face si tipul motorului (diesel sau benzina). Impreuna cu tipul demarorului (electromotorului), numarul de km strabatuti intre doua porniri succesive, incarcarea alternatorului, numarul de consumatori porniti. Si sa nu uitam ca, la schimbarea bateriei, trebuie respectate specificatiile producatorului masinii, o baterie cu un amperaj mai mic nu va face fata mult timp pornirilor, una cu un amperaj mai mare se va incarca insuficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites
z_a_c

Daca s-o ajuns sa se compare VARTA..BOSCH cu ROMBAT e clara treaba. N-aveti nici o treaba dar vorbiti asa aiurea fara sa stiti diferentele de calitate intre branduri. Am avut ROMBAT, sa nu le mai vad, acum pe a doua masina am VARTA dupa ce anterior pe Golful 2 tot VARTA am avut si sunt foarte multumit, se vede ca este o baterie de calitate. Oricum, fiti patrioti si luati Dacia , Rombat ...etc... :huh: ....eu "mi-am tradat" tara :offtopic:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

cezar, daca s-au intors "4-5 baterii, pe putin" doar cat ai stat tu in service, inseamna ca se intorc mai multe baterii decat se vand.

Iar garantia nu acopera faptul ca tu uiti pozitiile aprinse, si apoi mergi inapoi ca "nu mai porneste masina, si bateria e in garantie".

Daca faci 7-8000 km pe an, inseamna ca circuli f putin si circuli mult in oras pe distante scurte, e normal sa se descarce in timp bateria.

aryes, si bateriile rombat tin 4-5 ani, daca se plang 3 persoane care nu au exploatat corect bateria, si inca 3 care nu cumpara rombat "doar pt ca sunt prea ieftine si doar pt ca sunt asamblate in romania", nu inseamna ca sunt mai rele decat altele.

Bateria de pe masina mea este o varta de 74Ah, modelul cu carcasa albastru deschis spre gri, e de 3 ani pe masina si dimineata sub 0 grade cand pornesc motorul, se sting toate luminile din bord. Am discutat si cu fostul proprietar care mi-a confirmat ca bateria trebuie schimbata, si mi-a recomandat sa nu astept temperaturi de -20oC, pt ca nu va mai porni deloc. Mentionez ca am verificat incarcarea alternatorului si am facut mai multe drumuri lungi, tocmai in ideea ca "se va incarca bateria". Totusi nu am generalizat sa umplu forumurile cu afirmatii de genul "tzeapa de la varta", "cele mai naspa" etc pur si simplu se intampla. Aici insa se axegereaza din cale afara de mult, cu afirmatii ca "daca inclini putin, curge tot acidul afara", "umbli cu cablurile dupa tine" si altele bazate pe prejudecati si nici intr-un caz pe o analiza obiectiva.

Am spus tot ce am avut de spus, de aici incolo doar m-as repeta, fiecare intelege ce vrea si arunca banii pe false senzatii de liniste, de genul "am luat cea mai buna baterie care exista pe piata".

Hai noroc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan
dimineata sub 0 grade cand pornesc motorul, se sting toate luminile din bord.

Vara nu se intampla la fel?

Este o masura de a proteja bateria la pornire, deconectand toti consumatorii inutili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Nu stiu, vara asta nu am prins temperaturi de sub zero grade :blah:

Cum am spus si mai sus, doar in diminetile friguroase si doar la prima pornire. Stiu si eu cum porneste un motor cu bateria buna si cum o face cu o baterie care isi traieste ultimele clipe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rem--

Am avut si eu probleme cu o baterie rombat cu 1 saptamana inainte sa expire garantia. Mi-au schimbat-o la garantie dupa ce am facut panarama pentru ca magazinul repsectiv avea 2 multimetre de masurat unul bun si unul care le convine lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezarsv

Buna asta cu 2 aparate de masura .

Sharanel bateria de la tdi avea 3-4 ani , lasam pozitiile cate o zi aprinse si casetofonul si am facut asa timp de 2 ani si niciodata nu am avut probleme sa nu-mi porneasca . La asta nu las pozitiile niciodata deschise cand e motoru oprit si mp3-u foarte rar il las aprins daca-l las 10-20 d min si nu mai porneste . Altada nu las nimic aprins si nu porneste , astea nu sunt baterii , sunte porcarii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri