Jump to content

2.0 TFSI - Turbo upgrade


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Marcile si modelele avute in vedere :

Golf V GTI > 200CP/280Nm

Seat Leon 2TFSI > 185CP/270Nm

Seat Leon Fr > 200CP/280Nm

Audi A3 2TFSI > 200CP/280Nm

Skoda Octavia RS II > 200CP/280Nm

... si celelalte modele cu motorul 2TFSI de 200CP

Posibilitatile de upgrade pentru acest motor sunt multiple iar oferta producatorilor de tuning destul de extinsa. Intrucat in general Stage 1 se refera strict la modificarea softului iar Stage 2 la soft + evacuare + admisie, tot ce implica schimbarea turbinei intra de la Stage 3 in sus.

Stage 3 > Upgrade de la K03 la K04 (turbina OEM de pe Audi S3, Seat Cupra 2 si VW ED30) + injectoarele de pe S3/Cupra2/ED30 (debit cu 13% mai mare). Pe langa aceste 2 componente primordiale exista cateva alte gadgeturi necesare conversiei. Cu Stage 3 se ajunge in preajma a 310CP cu un soft bine facut

Stage 4 > Implica toate modificarile de la Stage 3 + pompa de benzina aftermarket (momentan pe piata sunt disponibile KMD, Autotech si APR). Aici discutam de 320-350CP (limita superioara data de bielele OEM)

Stage 5 > Implica toate modificarile de la Stage 4 + axe cu came de S3/Cupra2/ED30 + biele forjate. Se poate ajunge in zona 360-380CP

IMPORTANT : Dupa cum se poate observa am dat niste intervale de putere. Pana la STAGE 3, axista softuri deja dezvoltate si testate de tunerii importanti. Pentru STAGE 4 si 5 putini producatori au soft au gata pregatit si este necesara ceva munca iar rezultatele pot diferi de la masina la masina !

Stage 5+ > Implica in general turbinele Garett GT3071R, GT3076R si GT3582R. Injectoarele folosite sunt fie cele de S3, fie cele de pe Audi RS4 B7 de 420CP, fie cele dezvoltate de APR sau KMD cu debit marit. Aici sunt necesare si pistoane forjate. Intrucat diferentele fata de K03/K04 sunt majore, este nevoie de cu totul alt sistem de admisie, downpipe...Puterile obtinute aici deja sunt in zona 5-600CP cu GT30xx. Cu GT35xx se asteapta si mai mult dar deocamdata nu stiu de nici o masina terminata cu turbina asta. GT28xx este nerentabila pe acest motor deoarece, spre deosebire de 1.8T, pe 2TFSI K04 produce aproape aceeasi putere cu GT28xx insa face cuplu la turatii mult mai joase, fiind astfel mult mai confortabila la condus !

STAGE 3, 4, 5 > PARTS >

06F 145 702 C: exhaust manifold with turbo charger

1K0 145 693 B: air circulation pipe

1k0 145 770 P : air pipe

1K0 145 845 A: pressure hose

06F 145 751: intermediate flange

06F 145 757 F: gasket

06F 129 627 H: intake pipe

B 06F 906 036 F: injector (x4)

N 044 502 3: stud (x4)

N 910 848 01: hexagon socket head bolt (x4)

N 013 851 4: sealing washer (x4)

N 908 946 01: hex. nut, self-locking (x5)

N 102 861 08: shouldered hex. nut, self-locking (x4)

06F 253 039 E: gasket

06F 133 073 D: gasket

N 909 265 01: clamp (x2)

1K0 145 762 BM: pressure pipe

N 907 816 01: spring clip (x2)

06F 145 383 L: bracket

1K0 253 115 K: gasket

06F 145 757 H: oil return line gasket (turbo side)

058 145 757 A: oil return line gasket (line to block)

000 979 133 A : Wire (x2)

000 979 134 A : Wire (x2)

1J0 973 722 : N75 Connector

8D0 973 822 : Connector

Ultimele 4 pozitii sunt necesare pentru prelungirea comenzii electrice de actionare a DV-ului !

MENTIUNI :

- Kitul de mai sus foloseste admisia OEM de S3/Cupra 2/ED30. In cazul in care aveti admisie aftermarket, aceasta va trebui modificata pentru relocarea DV-ului iar la piesa "06F 129 627 H: intake pipe " se renunta

- Piesa "1k0 145 770 P : air pipe " este necesara numai modelelor 2TFSI care nu au "noise pipe" cum ar fi A3 2TFSI. GTI are deja acea piesa. Pentru celelalte modele Seat/Skoda... trebuie sa va interesati.

- pompa de benzina (nu apare in poza) este produsa de KMD, Autotech sau APR. Primele 2 costa aprox. 500E iar ultima aprox. 1000E. Toate fac acelasi lucru si anume tin presiunea constanta la 110bar+ in zona in care pompa OEM nu face fata si apar fuel-cut-uri (3500-5000RPM). Din pacate au avut loc destule esuari si cu pompele aftermarket, chiar si la acest pret ! O alta problema ce apare cu pompele aftermarket este uzura prematura a "cam-follower-ului", piesa dintre pistonul pompei si ultimul lob al axei cu came. S-au intalnit cazuri de distrugere a fundului cam-follower-ului, caz in care pistonul pompei loveste direct lobul axei cu came si il poate distruge in timp. De aceea se recomanda verificarea/inlocuirea cam-follower-ului la fiecare 10.000km sau mai des. Pretul unui cam-follower este de aprox. 100RON !

- axele cu came de pe S3/Cupra2/ED30 (nu apar in poza) ajuta si ele la cresterea puterii intr-un mod care nu este pe deplin cunoscut inca. Codurile axelor de pe admisie si evacuare sunt : 06F 109 101 G si 06F 109 102 D. Unii spun ca este nevoie de ele, altii nu.

- bielele aftermarket sunt produse de IE, SCAT, Wossner, Wiseco, Pauter si Carillo, preturile fiind in ordinea enumerarii de la ieftin la scump. IE rezista la 500CP fara probleme iar Carillo sunt practic indestructibile la orice putere (nu exista modificare ce poate fi adusa acestui motor care sa ingenuncheze o biela Carillo).

Install time : 1-2 zile in functie de priceperea mecanicului !

post-73-1228239381_thumb.jpg

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turboinj1ip4.th.jpg turboinj2nl5.th.jpg turboinj3un6.th.jpg turboinj4fb1.th.jpg turboinj5jh3.th.jpg turboinj6jk2.th.jpg turboinj7vm3.th.jpg Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

in functie de timpul mecanicului si de experienta poate fi facuta si in de 6-8 ore daca are timp sa stea doar de masina ta si daca a mai facut asa ceva.

oricum proiectul fusco a fost experimental in romania.

dar a avut support :)

felicitari nae pentru ambitie

asa clienti sa atot ai :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri si tie si lui Aicu pentru rabdarea de a lucra la un proiect custom. Practic in acest moment motorul meu este un hybrid, avand totul de pe motorul de S3, mai putin chiulasa, pistoanele (compresie 10.5:1 fata de 9.8:1 la S3) si bielele. Cateva grafice comparative intre K03 si K04 >

1) Rail pressure > Aici se observa slabiciunea pompei de benzina OEM care in zona 3400-5000RPM nu reuseste sa indeplineasca presiunea ceruta de 110bar (culoarea roz). Dupa schimbarea pompei (culoarea albastru deschis si maro) presiunea este asa cum trebuie

2) Graficele de boost cu k03 (roz, albastru deschis) si k04 (albastru inchis la versiunea de soft de test pentru rodaj si albastru-verzuliu la versiunea de soft finala). Se observa urmatoarele :

- La k03, turbina incarca foarte repede si la 2400-2600RPM avem overboost aproximativ 1.4-1.5bar dupa care presiunea scade in zona 1.2-1.3 pana la 3800RPM, apoi scade putin mai abrupt la 0.9-1bar la 5000RPM iar ulterior scade foarte abrupt la 0.7-0.8bar urmand ca la 6800RPM presiunea sa mai fie doar 0.6bar.

- La k04 cu softul de test, turbina incarca la 3000RPM, atinge 1.5bar overboost la 3200RPM, scade la 1.3bar pe care-l mentine pana la 5200rpm dupa care scade la 1bar pana la 6600RPM unde se taie injectia.

- La k04 cu softul final, turbina incarca la 3000rpm, face 1.5-1.6bar la 3200rpm si mentine pana la 5600RPM de unde scade foarte usor pana la 1.3bar in zona 7000RPM (aici s-a scos limitarea turatiei de intrerupere.

post-73-1228925255_thumb.jpg

post-73-1228925272_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

mie personal imi place ca si la masina lui fusco se comporta la fel de bine ca si masinole noaste, (eu si aicu) si face o presiune de invidiat inca de la turatii mici si se mentine pana sus, + ca masina este liniara dupa cum se poate vedea in grafic masina nu are pic de overboost incarca progresiv ... ramane unde trebuie si apoi scade usor spre final, o senzatie excellenta la volan.

felicitari Nae pentru acest proiect si sincer sunt la fel de mandru ca si tine ca am luat parte la acest proiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sau il poti inlocui cu unul after market.ma refer la cam follower http://kmdtuning.com/store/index.php?_a=vi...;productId=1426

fuscobal pls ma poti adauga in lista de mess id ul meu este naka666vio.ms.vreau sa te mai intreb cate ceva daca se poate

Modificat de voinea
Nu da quote la mesajul anterior! Nu folosi limbaj de mirec/mess. Sfat: daca tot ai citit topiucul asta mare citeste si regulamentul forumului. Respecta ce scrie acolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cam la ce pret e un kit de genul asta ????

ai schimbat si downpipe-ul cu unul de 3" ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de contorizat pretul pentru atatea piese mai ales ca nu e vorba de un kit. Sunt piese OEM comandate bucata cu bucata. Prin state asa ceva costa in jur de 5000$. Downpipe la mine este Milltek de 2.75". Se poate pune si de 3" daca se comanda pe cod de ED30 la Milltek !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu o intrebare: Ce face piesa "1k0 145 770 P : air pipe "? Pentru ce este? La mine m-am uitat si nu este.

Mai este un furtun care pleaca din ea si ajunge pana in dreapta fata... Ce rol au acele furtune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

u nu ai aceasta piesa banuiesc ca ai codul motorului bwa.nici eu nu o am.piesa asta te va ajuta sa pui dv ul in fata nu langa turbina ca la ko3.si pe furtunul de care intrebi u va recircula aerul catre dv;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar am mai vazut gti-uri cu cod bwa si au acel furtun.. Si daca nu ma insel fusco tot bwa are..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Nu stiu cu cine am confundat.

Pana la urma are rol doar pentru acces usor la dv si nu pentru performanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi mentiunea 2 de sub lista cu piese. Daca te uiti in topicul cu "upgrade intercooler" se vede mai clar acolo teava aia. Partea groasa de sus merge la clapeta de acceleratie iar mustiucul ala subtire la noise pipe. In cazul k04, nu mai exista noise pipe iar mustiucul ala se foloseste pentru relocarea DV-ului. Tu nu ai noise pipe ? (noise pipe este teava de plastic subtire care intra in habitaclu pe langa cotul facut de intake la intrarea in turbina > vezi poza )

img4096.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, eu nu am nici noise pipe si nici pentrun relocarea DV-ului. La S3 am vazut ca acel furtun pleaca din "air pipe".

Asa arata la mine

carboniomk5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, atunci trebuie sa o comanzi si pe aia. Din poza ta mai intrevad o problema. Carbonio ala pare cam lat si nu stiu daca incape DV-ul in stanga lui, deasupra radiatoarelor in cazul ca vrei sa treci la K04 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa cateva ore bune de cautare am gasit si eu DV - ul la 2.0tfsi BYD. la modelele cu volan pe dreapta se afla in fata sub prima parte din admisie, dar la cele cu volan pe stanga se poate observa in pozele atasate unde se gaseste.

post-8412-1287917027_thumb.png

post-8412-1287917081_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut, ce pompa de benzina recomandati pentru 2.0 tfsi BWA? Are doar admisie EvoMS si evacuare turbo back 73mm si soft (softul va fi refacut). Modificarile se vor face doar cat suporta internele stock, este masina de zi cu zi. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca varianta cea mai la indemana e vis motorsport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Va salut.

Am soft stg 1 la 250Hp facut pe un motor de 2.0tsi 180Hp CZPA la baza,

cu o turbina 06K145654G.

Am gasit o turbina pentru motor de 2tsi 220-230Hp cod. 06K145874C.

Credeti ca e mai bine sa inlocuiesc turbina actuala 06K145654G cu 06K145874C ?

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Baieti tot caut raspunsul la o intrebare si nu-l gasesc :) Daca as vrea sa montez un downpipe pe un EA888 gen 2 de pe un Passat Alltrack 2013 ar trebui anulat ceva ? Ma refer aici la DPF, catalizator etc. Chiar nu ma pricep si as vrea sa stiu in ce ma bag. Sincer nu vreau sa fac modificari si sa ies din legalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF nu ai, doar catalizator și sondă lambda. Există downpipe goale (catless/de-cat) sau complet echipate (cu catalizator și găuri pentru sonde). Depinde de tine ce alegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update la postul anterior:

am montat tot hardware-ul, 

- turbo, galerie admisie, pompa vacum+pompa benzina HP, injectoare Di + MPI. 

Ca prima impresie, porneste mai greu dar functioneaza ok la ralanti. 

 Azi o duc la soft... revin dupa refacere soft. 

Eu am optat sa pastrez evacuarea masinii de la catalizator si pana la toba finala. 

Vedem ce iese... s tare curios 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!