Jump to content

WEBASTO:Instalare incalzire stationara (DIY) after market


ady.red
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic din dorinta de a-mi monta singur incalzire stationara.

Am vazut la cineva care asa a cumparat masina cu instalatia din fabrica (OEM) si vazand ce avantaje sunt am decis sa-mi montez singur acest sistem auxiliar. Am ales aceasta cale pentru ca nu-mi permit sa dau 2900 euro la reprezentata pentru aceasta si nici nu am cumparat masina de noua ca sa o pot comanda cu 900 euro fara tva.

Din sapaturile facute de mine am constatat ca instalatia contine urmatoarele:

- pompa carburant (se monteaza in zona rotii dreapta spate);

- conducta de carburant care merge pana in fata la motor;

- instalatia propriuzisa (WEBASTO) (la Golf V si Jetta se afla undeva sub aripa dreapta fata pe lonjeron) care are in componenta heaterul+pompa de recirculare+amortizor de zgomot+conducte de evacuare gaze si admisie aer+ furtune care se conecteaza la instalatia lichidului de racire a autoturismului;

- sistem de comanda (telecomanda sau pager) TELESTAR;

Instalatia am gasit-o s-o cumpar cu tot cu telecomanda undeva la maxin 500 euro din germanica de la firme de dezmembrari de pe masini care au rulat maxim 20 de mii de km.

Codul de piesa al WEBASTO-ului pentru Jetta mea este 1K0 815 005 varianta diesel.

In acest moment nu stiu ce conducte se potrivesc la mine si cum se pot prinde ca lucrarea sa fie facuta ca la carte si sa arate ca de fabrica.

Rog sa-mi dati o mana de ajutor, pe cei care au WEBASTO montat pe masina OEM sa posteze fotografii cu amplasamentul heaterului si a pompei de carburan, a conductelor si a mufelor de conectare electrica.

O alta problema ar mai fi codarea din Cental Electric pentru Auxiliary Heating.

Promit sa postez fotografii cand incep montarea acestuia, pas cu pas, utile pentru cei ce vor sa-si monteze ulterior, ca si mine, auxiliary heating.

Astept parerile voastre... :)

Atasez aici

un filmulet cu o instalatie model mai vechi pentru a vedea cum functioneaza aceasta.

PS: Nu am intentie de reclama!

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Te asteapta o munca grea...

Te-ai gandi si la varianta de alarma cu pornire? Se va incalzi mult mai greu masina dar, se va incalzi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

M-am gandit dar avantajul mai mare este pornirea motorului cald iarna, pe langa faptul ca noi romanii folosim masinile astea diesel in orase mici unde le pornim reci, facem cativa kilometri cu motorul rece si apoi le oprim(nici nu apuca sa se ridice apa la 80). Avem masini dar nu avem pe unde sa mergem cu ele.

Cum ar fi sa incalzesti masina de fiecare data cand trebuie sa pleci? Ma refer si la confort.

Dezavantajul la alarma cu pornire este ca renunti la imo si bulgarii sunt mult mai aproape de mine fata de voi. Nu ma gandesc la ai nostrii.

Astept in continuare ajutorul vostru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista webasto care incalzeste numai habitaclul dar si webasto pt habitaclu si motor.

Mai ai nevoie si de un capac nou la pompa de motorina care nu sunt sigur ca se livreaza separat.

Salut!

M-am gandit dar avantajul mai mare este pornirea motorului cald iarna, pe langa faptul ca noi romanii folosim masinile astea diesel in orase mici unde le pornim reci, facem cativa kilometri cu motorul rece si apoi le oprim(nici nu apuca sa se ridice apa la 80). Avem masini dar nu avem pe unde sa mergem cu ele.

Cum ar fi sa incalzesti masina de fiecare data cand trebuie sa pleci? Ma refer si la confort.

Dezavantajul la alarma cu pornire este ca renunti la imo si bulgarii sunt mult mai aproape de mine fata de voi. Nu ma gandesc la ai nostrii.

Astept in continuare ajutorul vostru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai trebuie si un calculator (modul) suplimentar. Spun asta pt ca cu ceva vreme in urma am verificat istoricul unei jetta ce avea incalzire auxiliara OEM si acolo aparea ca fusese schimbat calculatorul de la webasto in perioada de garantie a masinii.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 3 sapt am facut o diagnoza la masina (incercam sa imi pun optiunea mirror down) si tipul care era cu sculele....mi-a zis ceva de genu: "hmm ce fain...ai Auxiliary Heat." La care eu: " si ce face aia?" si tipu raspunde "ceva cu incalzirea la motor".

Acum vine intrebarea mea....auxiliary heat la care se referea tipu care mi-a facut diagnoza....exista pe masina atunci inseamna ca am webasto? sau ce reprezinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Acum vine intrebarea mea....auxiliary heat la care se referea tipu care mi-a facut diagnoza....exista pe masina atunci inseamna ca am webasto? sau ce reprezinta

Da, asta inseamna. Gasesti AICI link cu topicurile de pe forum ce discuta despre acest sistem. Indiferent de marca/modelul masinii, in general functionalitatea este aceeasi. Bafta la citit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este dificil dar nu imposibil.

Eu am incalzire auxiliara (Webasto) montata din fabrica.

Trebuie sa tii cont de urmatoarele:

- alimentarea cu combustibil;

- pentru ardere are nevoie de aer (la mine inainte de pornire citeva minute se aude ca un fel de turbina care trage aer pentru ardere);

- sistemul de evacuare al gazelor: exista un esapament suplimentar la mijlocul masinii pentru evacuarea gazelor;

- pentru incalzirea habitaclului si al motorului trebuie sa fie incalzit lichidul de racire al motorului (antigelul) care circula si prin motor si prin radiatorul de incalzire din interior deci trebuie un fel de pompa electrica ce face ca antigelul sa circule pe acest circuit. Probabil ca Webasto are un astfel de circuit.

- de asemenea ventilatorul climatronicului trebuie sa porneasca automat in momentul in care porneste incalzirea auxiliara.

Sunt firme specializate care monteaza astfel de incalzitoare pe camioane. Poate se baga si la autoturisme.

Pe unele modele de Volkswagen exista incalzitoare auxiliare care functioneaza automat cand pornesti motorul sub o anumita temperatura pentru a ajuta motorul sa se incalzeasca, cat mai repede dar acestea nu pot fi programate sau pornite decat impreuna cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Parerea mea este ca mai bine incerci la un service autorizat WEBASTO... cel mai ok cred ca ar fi TERMOPORT - se afla in Ciorogarla la iesire din autostrada...

Eu am pe masina Webasto si de ceva timp (de cand a venit gerul dimineata) nu imi functioneaza cum trebuie.. am fost cu masina la Porsche si am facut o constatare pt a afla exact problema si mi-au spus ca este pompa care circula apa (antigelul) defecta... Am vorbit cu cei de la Termoport si mi-au spus ca in cazul in care am piesa, ei mi-o schimba fara probleme...deci cred ca mai bine incerci la ei...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gicu: Instalatia pe care o cumpar are aproape toate partile componente ale instalatiei. Ca dovada atasez foto cu cele ce urmeaza a fi cumparate:

72846443bp5.th.jpg 29898029fx8.th.jpg 27880483vr1.th.jpg

Mai departe nu stiu daca pe instalatia electrica a masinii am mufele de conectare a heaterului webasto. Odata conectat cred ca ar trebui sa apara la Grupul 18 Auxiliary Heating.

Mentionez ca acesta poate fi diagnosticat cu o interfata speciala in caz ca ar avea ceva defect, si tot odata conectat la computerul masinii poate comunica cu acesta.

Din vag com am vazut ca la grupul 9 Central Electric se poate activa la Adaptation, Auxiliary Heating. Nu am incercat inca sa-l activez sa vad ce se intampla, dar cred ca ar putea aparea setarile de pornire programata a aux. heat. in computerul de bord(ex: ca la activare mirror down).

Si in fond daca e complicat, o sa-l alimentez la curent si carburant si voi folosi o telecomanda cu pager (TELESTAR) pentru pornire/oprire si tot e suficient. Nu vreau neaparat sa fie gestionat de computerul masinii.

@sebi74vwpolo: Mersi pentru descriere. Am vazut cum functioneaza aux. heat. si m-a fascinat de modul lui de functionare. Ai dreptate in tot ce ai spus dar la firma ma costa minim 1200 e. Eu voi monta o instalatie tot originala luata de pe un golf. Sa porneasca climatronicul se face simplu, se aplica o tensiune de 12V la mufa de la climatronic atunci cand porneste webasto.

M-ai putea ajuta daca ai putea posta cateva foto utile, daca tot ai pe masina minunata jucarie.

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele urmatoare o sa incerc sa fac poze, eventual ma duc la un prieten la un service sa o ridic pe elevator ca sa se vada mai bine ca nici eu nu stiu exact care sunt componentele intregului sistem.

Sper sa pot sa te ajut, iar daca reusesti nota 10. :P

Merita efortul.

Spune-mi si mie cum e chestia cu pornirea cu pager ca ma intereseaza deoarece cateodata plec mai repede dimineata si atunci trebuie sa cobor inainte cu 15-20 min sa pornesc jucaria. Ar fi mai comod cu o telecomanda ( ca tot ne-am obisnuit cu atatea telecomenzi) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebi74vwpolo

Nu stiu cum arata instalatia ta, dar daca ai pe masina si nu ai telecomanda ar trebui sa poti sa o programezi cumva. Telecomanda se poate monta si ulterior, acestea fiind T70, T90 si T100.

T70 sunt cele din primele tipuri si telecomenzile au baterii de 12v.

T90 este un model mai nou si mai bun cu o telecomanda mai mica si mai ergonomica, presupun ca foloseste si o baterie mai mica.

T100 este ultimul model care are o raza de actiune de pana la 1000 metri si poate fi telecomanda simpla sau pager.

Nu stiu exact care sunt diferentele dintre ele.

Toate functioneaza cu un modul special care se numeste TELESTART si este aferent fiecarui model in parte.

Cam asa arata modulu: img6862ki3.jpg

Deci, telecomanda comanda acest modul care la randul lui comanda webasto.

Linkul postat de tine de pe youtube l-am postat si eu pe la inceputul topicului.

Pentru fotografii ar trebui sa se stie la care furtune se conecteaza webasto si pe unde vin tevile de admisie aer si evacuare noxe. Astept sa postezi aici pozele tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se poate programa din BC dar nu am chestia cu telecomanda. Am intrebat la reprezentanta VW si dupa seria masinii mi-au spus ca nu are telecomanda.

Instalatia ai demontat-o tu sau ai luat-o gata demontata?

Vreau sa stiu unde este montat modulul T90 si de unde as putea cumpara un modul cu telecomanda.

O chestie care vreau sa ti-o spun este pe partea de alimentare cu motorina, cred ca are alfel pompa din rezervor (probabil cu inca un circuit).

De exemplu cand este aprinsa chestia PLEASE REFUEL daca vreau sa pornesc AUX HEAT imi zice FUEL LEVEL TOO LOW - AUXILARY HEATING NOT AVAILABLE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am eu pe golf din fabrica sa-mi ziceti cu ce va pot ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Nu stiu daca trebuia sa postez aici sau la topicul legat de consumul la Golf V, dar fiindca problema mea este legata mai mult de acest topic m-am decis sa postez aici. Daca un moderator considera ca nu am postat unde trebuie, imi cer scuze si-l rog sa mute postul.

Pe scurt, am facut calculul consumului prin metoda plin, resetat cb2, golit rezervor, apoi plin. Pe cb2 am avut consumul de 5.4l/100, dar consumul real mi-a iesit 6.35l/100. Pana la golirea rezervorului, incalzirea stationara a fost pornita de 5 ori si lasata sa mearga 15 - 20 minute. Stiu ca CB nu afiseaza consumul real dar diferenta mi se pare enorma, avand in vedere ca nu am circulat decit extraurban, cu viteze normale si fara depasiri in tromba. De aici nu pot sa trag decat concluzia ca webasto consuma in draci. Acu vine si intrebarea : stie cineva ce consum are webasto si daca acest consum este contorizat de CB?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa stii ca incalzitorul stationar (sau auxiliar) porneste si cand motorul este rece si afara este frig sub o anumita temperatura deci nu pune doar cele 5 porniri a cate 15-20 minute ci vezi de cate ori ai facut drumuri scurte fara sa se incalzeasca motorul.

Consumul stiu ca este 0.5-0.6 l/h. Nu stiu daca BC are inclus si consumul incalzitorului in consumul mediu afisat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebi, fara suparare, dar al meu nu porneste singur. Poate fi pornit doar din telecomanda, programare CB sau butonul din bord. Acum nu stiu ce ai tu pe masina. Al meu este marca webasto, si, de cand am postat, am mai cautat informatii si am gasit ceva legat de consum, care spune ca consumul se situeaza intre 0,4 si 0,9 l/ ora in functie de model si temperatura exterioara. Drumuri scurte cu motorul rece nu am facut, consumul a fost strict extraurban, de aia mi s-a parut mare. oricum, o sa-i fac iarasi consumul ( de luni incep iarasi munca si fac naveta 200 km/zi ) si o sa incerc sa nu mai pornesc deloc incalzirea suplimentara si o sa vad daca si ce diferente imi vor aparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm webasto porneste singur cand motorul este rece si nu este apasat butonul de ECON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi mi-am montat eu un webasto pe masina mea. nu e modelul care se pune de fabrica ci un model mai vechi dat jos de pe o masina la dezmembrari. original vine montat in partea dreapta, langa vasul de stropitoare dar eu l-am montat in stanga. e loc suficient, suruburi destule de care sa te prinzi cu suportul aerotermei. un pic de chinuiala a fost la furtunele de apa. mi-a mai ramas sa cumpar modulul cu telecomanda s-o pot porni din casa (momentan o pornesc dintr-un buton).

impresii: super tare. am pornit-o (cu motorul rece) si in 10 min a ajuns apa la 78 grade (aeroterma a trecut pe treapta cu jumatate de putere), iar dupa alte 5 min a ajuns la aprox 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai facut ceva fotografii? Le poti posta? Cat te-a costat afacerea? Ai conectat-o si la can-bus-ul masinii? Detaliaza un pic..., pls!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poze n-am facut ca am lucrat singur si n-am avut timp (plus ca eram murdar pe maini). de costat nu m-a costat nimic pana acum pt ca aeroterma mi-a dat-o un prieten cadou, dar o sa ma coste aprox 100 ron telecomanda si receptorul. de conectat la can-bus-ul masinii n-am conectat-o pt ca e un model mai vechi si nu lucreaza pe can-bus, merge doar cu programator de timp sau telecomanda. o sa incerc sa fac cateva poze dar dupa ce termin totul la ea.

Modificat de strumf11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am webasto din fabrica, e ok, e folositor, ajuta destul de mult motorul iarna.

am si eu o intrebare la voi, cum va descurcati cu fumul pe care il scoate in primele 5 minute de functionare.

eu de cate ori il pornesc, pana ajung in parcare gasesc cate un vecin cu stingatorul pe langa masina.

la voi tot asa da fum, sau e ceva stricat la mine??

daca vreti poze spuneti si va fac eu, cacalau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrem poze cacalau! Vrem poze cacalau! Vrem poze cacalau! Vrem poze cacalau! Vrem poze cacalau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sigur merge? face caldura? de fum eu stiu ca face doar atunci cand porneste( 1min. maxim) , la fostul caddy iesea de parca lua foc , scanat a iesit o eroare la unu din senzori ( blocat pe 250 de grade) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!