Jump to content

Volan A6 montare/demontare/probleme


Baracuda
 Share

Postare recomandată

--------------------------------------------------------------------------------

In dorinta de a veni in ajutorul celor ce doresc sa instaleze un nou volan, airbag, cruise control sau computer de bord am decis sa scriu acest mic articol referitor la cum procedam pentru a da jos volanul.

Articolul va exemplifica doar metoda de schimbare a unui volan vehi cu altul nou + airbag. Informatiile regasite aici va vor ajuta de asemenea pt sarcinile mentionate mai sus.

Pentru a da jos volanul trebuie sa se scoata airbagul. Acesta este prins in doua suruburi aflate in spatele volanului la ora 3 si ora 9, ascunse sub doua capacele. Am marcat in poza zonele in care se afla suruburile.

Pentru suruburi este nevoie de o cheie tip torx T-30. Volanul va trebui rotit la 90 grade stanga sau dreapta pentru a reusi sa accesati aceste suruburi.

Dupa ce airbagul a fost eliberat este nevoie sa ne luam cateva masuri de precautie, astfel vom deconecta borna + a bateriei pt a nu avea surprize cu airbagul.

Pentru a deconecta airbagul este nevoie sa eliberam mufa ce il tine fi de senzorul de rotatie al volanului. Aceasta mufa are o siguranta ce trebuie trasa pentru a fi dezactivata. Am indicat cu o sageata rosie acea siguranta. Mufa marcata cu sageata albastra trebuie si ea deconectata(aceasta este mufa pt comenzile volanului).

Dupa scoaterea airbagurului se va folosi o cheie de tip multipoint M-12 pentru scoaterea singurului surub ce tine fixat volanul de coloana de directie. Din cate m-am documentat pe net se pare ca acest surub nu poate fi folosit mai mult de 5 ori, deci grija mare de cate ori dati jos volanul :D.

Odata cu eliminarea acestui surub este cazul sa marcam usor pe coloana de directie locul in care se afla "catarea" volanului. Astfel cand vom schimba volanul nu vom avea nici un fel de decalaj iar volanul va sta drept.

Se scoate volanul vechi, se introduce cel nou si se urmeaza instructiunile mentionate mai sus insa in ordine inversa. Dupa scoaterea volanului NU trebuierotit in nici un fel senzorul de rotatie al volanului; in caz contrar e posibil sa fie nevoie de o recalibrare a acestui senzor(recalibrarea normala se realizeaza automat dupa ce masina parcurge cativametrii , insa in cazul unei dereglari mai mari e nevoie de o intreaga procedura de calibrare). Procedura de recalibrare poate fi gasita la acest link http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ringangle.html.

In cazul in care noul volan are functionalitati in plus fata de cel vechi (comenzi, padele) va trebui ca modulul steering wheel sa fie codat corespunzator instructiunilor de mai jos:

0?xxxxx: Model

0 = Left Hand Steering

1 = Right Hand Steering

0x?xxxx: Steering Column Adjustment

+1 = Electric Steering Column Adjustment

+2 = Lane Departure Warning

0xx?xxx: Steering Wheel

0 = Standard Steering Wheel

1 = Sport Steering Wheel

2 = Multi-Function Steering Wheel

0xxx?xx: Tiptronic & Heating

+1 = with Tiptronic

+2 = with Steering Wheel Heating

0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)

0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)

1 = with Board Computer

2 = with Cruise Control System (CCS)

3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)

4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)

5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)

0xxxxx?: Chassis

1 = Sedan

2 = Avant (with Rear Wiper)

Deocamdata nu am si poza finala cu volanul nou functional insa o voi uploada cat pot de repede. In speranta ca sfaturile mele o sa fie de folos cuiva va doresc surubareala placuta :angry:.

ATENTIE!

In cazul in care montati un volan ce nu a fost proiectat special pt A6 (in cazul meua fost vb de un volan de TT) e posibil sa fie nevoie sa modificati cablajul mufei de la airbag, o operatiune migaloasa, nu asa de dificila pe cat ar parea insa ff importanta. Eu m-am ostenit putin pana am rezolvat problema insa eforturile au meritat.

E posibil sa fi uitat anumite detalii asa ca va rog atrageti-mi atentia asupra aspectelor ce au fost scapate din vedere.

Adrian Popescu aka Baracuda.

post-4525-1225915841_thumb.jpg

post-4525-1225915852_thumb.jpg

post-4525-1225915857_thumb.jpg

post-4525-1225915868_thumb.jpg

post-4525-1225915896_thumb.jpg

post-4525-1225915923_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru padelele volanului este nevoie de ceva suplimentar, gen modul, cabluri, etc. sau este suficienta numai codarea cu vag-com-ul? Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi, avand in vedere ca e "la moda" acum sa-ti montezi volan de TT, postul tau ar fi avut o insemnatate deosebita daca ai fi indicat si cum trebuie modificat cablul pt. comenzile volanului (cred ca la cablul de comenzi volan te-ai referit si nu la cel de airbag, care nu necesita nici o modificare).

Si de asemenea, descrie si cum trebuie facut "retusul" de la mufa de airbag, despre care n-ai amintit nimic (apropo, mi-am adus aminte ca si la mine a fost necesar un astfel de retus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru padelele volanului este nevoie de ceva suplimentar, gen modul, cabluri, etc. sau este suficienta numai codarea cu vag-com-ul? Mersi!

In cazul in care ai comenzipe volanulvechi cat si tempomatin proportie de 99,9% iti vor merge si padelele printr-o singura codare a modulului coloanei de directie. In cazul in care folosesti un volan atipic(ce nua fost creat pt A6) este nevoie si de schimbarea anumitor cabluri din mufa ce conecteaza airbagul de senzorul d rotatie.

Adi, avand in vedere ca e "la moda" acum sa-ti montezi volan de TT, postul tau ar fi avut o insemnatate deosebita daca ai fi indicat si cum trebuie modificat cablul pt. comenzile volanului (cred ca la cablul de comenzi volan te-ai referit si nu la cel de airbag, care nu necesita nici o modificare).

Si de asemenea, descrie si cum trebuie facut "retusul" de la mufa de airbag, despre care n-ai amintit nimic (apropo, mi-am adus aminte ca si la mine a fost necesar un astfel de retus).

Ai dreptate, nu am explicat si cum se realizeaza montajul pt ca, consider ca mai bine se cumpara un volan de RS6 decat unul de TT :icon_thumright:(nu a fost si cazul meu). Pentru a deveni functional volanul de TT pe care il aveam am fost nevoit sa modific mufa airbagului+comenzilor de volan(acea mufa ce se conecteaza la masina), nu mufa de comenzi.

Sper ca zilele urmatoare voi explica si cum se modifica respectiva mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu detalii legate de schimbarea mufajului pentru a putea adapta un volan de TT pe A6, mentionez de asemenea ca aceste instructiuni se aplica si pentru A4 B7.

Mufajul de TT difera de cel de A6 prin locatia pinilor pentru comenzile de volan, masa si claxon. Inafara acestor diferente mai intervine si forma putin diferita a mufei de TT, care are cele doua "catari" de pe lateral diferite fata de cele de pe A4/A6. Din pacate la poze nu am avut decat un specimen de mufa de airbag de skoda(este indetic cu cel de pe audi cu exceptia lipsei catarilor).

Pentru a reusi cuplarea mufei este necesar sa renuntam la acele catari prin simpla taiere cu un cutter sau cutit.

Revenind la diferentele de mufaj voi stabili ce conectori trebuie mutati/schimbati. Mufa de audi are pinii superiori numerotati de la 1 la 6 iar cei inferiori de la 7 la 12.

Pentru a avea acces la pini este nevoie sa se inlature capacul ce ii acopera in spatele mufei. Am figurat in poza acel capac. El se scoate usor prin flexarea colturilor.

Pinii pe langa sigurantele proprii sunt asigurati de o siguranta de culoare mov ce taie transversal mufa. Pentru eliberarea acesteia este necesar ca pe lateral dreapta sa se impinga cu o unealta ascutita si subtire in orificiul colorat mov. Dupa ce s-a impins suficient ca pe lateral dreapta siguranta sa fi iesit, aceasta va fi indepartata ff usor.

Pentru eliberarea pinilor se urmeaza urmatoarea operatiune: se alege pinul ce se doreste a fi mutat iar pe parta frontala a mufei se va introduce un ac/bold in orificiul dreptunghiular din dreptul acelui pin. Prin introducerea acelui ac se va elibera sigurnata pinului iar acesta va iesi usor prin simpla tragere a lui din mufa.

ATENTIE!!!

Pinii de pe pozitiile 3,4,5,6 NU VOR FI DEMONTATI/SCHIMBATI/INTERCONECATATI, acesti pini sunt cei pt cele doua mecanisme de aprindere ale airbagului.

A6 are urmatoarea configuratie pentru pinii relevanti pentru operatiunea noasra:

1 - masa

2 - claxon

8 - comenzi volan 1

9 - comenzi volan 2

TT are urmatoarea configuratie pentru pinii relevanti:

7 - masa

8 - claxon

9 - comenzi volan 2

10 - comenzi volan 1

Dupa o scurta analiza apar urmatoarele schimbari: pinii 7 si 8 din mufa de TT trebuie mutati un etaj mai sus :)) adica pe pozitiile 1 respectiv 2 iar pinul numarul 10 trebuie mutat pe pozitia 8, ramasa libera dupa mutarea claxonului.

Dupa operatiunea de interschimbare a pinilor se va reintroduce siguranta mov si se va pune capacul mufei.

post-4525-1226826346_thumb.jpg

post-4525-1226827093_thumb.jpg

post-4525-1226827098_thumb.jpg

post-4525-1226827126_thumb.jpg

post-4525-1226827160_thumb.jpg

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

mi-as schimba si eu volanul cu 3 spite la masina din semnatura cu unul sport cu padele, piele perforata, de A6 normal.Am inca oful cu padelele....aveti idee cam cat ar costa un volan ?vrea cineva sa faca schimb, daca considera inutile padelele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul cu padele poti sa il gasesti pe ebay. Pretul variaza intre 300 si 700 euro in functie de starea sa si de model(eu am montat unul de TT cupadele si piele perforata si baza tesita si m-a costat 600 de euro insa cunosc persoane ce au luat acelasi volan cu 400 euro). Greu cred ca o sa gasesti pe cineva cerenunta la volan cu padele chit ca nu le foloseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si padelele sunt (sau daca iti pui volan cu padele pot fi ) functionale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si padelele sunt (sau daca iti pui volan cu padele pot fi ) functionale ?

pai da, asta imi doresc, ca doar nu le-oi pune doar de poza.....se pare ca se pot activa din vagcom si ca nu ar fi o treaba asa de dificila pentru cineva care a mai facut-o.... si s-a mai facut.

multumesc barracuda pentru sfaturi, cand fac rost de volan te contactez.

stii cumva un cod de volan 3 spite piele perforata si padele rotund, netesit ? practic asa il am eu, doar ca nu am padele.

Volanul cu padele poti sa il gasesti pe ebay. Pretul variaza intre 300 si 700 euro in functie de starea sa si de model(eu am montat unul de TT cupadele si piele perforata si baza tesita si m-a costat 600 de euro insa cunosc persoane ce au luat acelasi volan cu 400 euro). Greu cred ca o sa gasesti pe cineva cerenunta la volan cu padele chit ca nu le foloseste.

de acord. poate insa gasesc pe cineva amator pentru volanul meu cu 3 spite , piele perforata si fara padele....

Modificat de hro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu pe cineva care a modificat volan de pe dreapta pe stanga la un B6 a si lucrat mult la el dar a esit fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am idee de cod de volan netesit insa sugestia cu ebay ramane valabila si in acest caz. Un volan nou te va cocosa de bani. Padele functioneaza fara probleme. Daca stam si ne gandim ca volanul meu era de TT si a mers pe A^ cred ca nu ai dece sa iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cine ma ajuta si pe mine cu demontarea/montarea volanului? Sau sa-mi imprumute o cheie de tip multipoint M-12... Nu am acea cheie si nici nu stiu de unde s-o iau...

Imi trebuie doar pentru a da jos volanul, si a-l pune inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Va salut , va rog foarte mult ma chinuii in ultimile 2 zile sa modific pini de la mufa de volan Audi TTS sa-l pun pe un A6 , nu pot sa trec de parte unde trebui esa bag acel ac(bold) in gaurica dreptunghiulara sa eliberez acel pin va rog mult daca este cineva care ma poate ajuta sa-mi dea un mesaj ce fac gresit. Va multumesc foarte mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am facut eu modificarea am patit la fel, mi-au trebuit vreo 5 min de maxima atentie pentru a observa sistemul de fixare al pinilor.

 

Uita-te foarte atent la mufa si o sa vezi ca are un mic punct mov/violet, acolo trebuie sa impingi sa il scoti ala, pe urma pinii ies foarte usor. Pun o poza cu el, dar in poza este mare, pe cand in realitare este minuscul...

 

post-77175-0-09869200-1360538941_thumb.j

 

Vezi si site-ul care l-am pus, nu stiu cum te descurci cu franceza, dar imaginile iti pot fi de folos.

http://www.nicodep.net/A6v.htm

 

Iti mai trimit ceva si prin PM, verificati mesajele.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare. La masina din semnatura, un A6 din 2014, i-am schimbat volanul initial in 4 spite, cu unul sport in 3 spite (inclusiv airbag) compatibil 100% cu A6. Dupa ce le-am montat si am pus contactul incepe sa sune claxonul in continuu. Am luat contactul...am scos airbag-ul din cleme, ramanand in schimb conectate cablurile si am repus contactul. De aceasta data nu a mai pornit claxonul si am re-atasat airbag-ul in cleme, functionand normal. Am mers asa cateva minute dupa care a inceput sa claxoneze din nou din senin, moment in care am apasat de cateva ori claxonul si s-a oprit. O zi a functionat normal, dar a 2-a zi dimineata la prima cheie iar a pornit din prima claxonul si acum nu s-a mai oprit chiar daca l-am apasat de cateva ori, moment in care am scos siguranta. Credeti ca poate fi vreun defect din volan, sau o greseala in momentul asamblarii astfel incat face contact vreun fir...ce as mai putea verifica? Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai o problema mecanica in volan - verifica asamblarea, lamelele claxonului, etc - deci,,,,demonteaza airbag-ul si vezi ce se intampla acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc. O sa dau o fuga la electrician cu ea, intre timp am facut o scanare si vad ca imi da eroare.

20181113_163407.jpg

Modificat de Vladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa nu difere cablajul dintre volan si spira. Sau poate nu este volanul mintat corect, cateodata, daca firele nu sunt aranjate in locasele lor, nu functioneaza claxonul sau suna fara oprire, am patit eu la Golf 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca ai dreptate...am fost la electrician, am desfacut airbagul si am comparat cablajele cu cele de pe airbagul initial dat jos. Am observat ca sunt 2 cabluri care sunt fixate cu niste papuci, iar pe masina, cel marcat cu rosu nu mai avea papucul, nu mai era fixat si se misca liber pe acolo moment in care pornea claxonul aleator. Dupa ce a fost izolat cu banda acel capat si remontat airbagul, nu am mai avut probleme cu claxonul de atunci, iar eroarea a disparut....a ramas doar emotia cand pun contactul ? Multumesc tuturor pentru ajutor.

20181114_195938.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand credeam ca am scapat, episodul se repeta la prima pornire dimineata. Pun contactul si incepe si claxonul...parca mai tare si mai ascutit. Mai merg si maine la electrician...eventual o sa incerc sa mut cablajul de pe vechiul airbag pe cel rotund. Stiti cumva care din acele cabluri e pentru claxon, sau aveti cumva schema electrica, sa stiu fiecare cablu ce reprezinta? Airbagul (cablurile) din poza e cel vechi, care in prezent e dat jos de pe masina. Multumesc

20181115_192349.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa iti zicem care fire,... trebuia sa desfaci capacul la mufa galbena sa vedem pozitia acestuia.

Am avut zilele trecute la modificat un A6 C7 2015/2016 - cu problema similara - nu mergeau nici comenzile.

Firul albastru e de la claxon si maro - masa - trebuie si asta.

ti-am modificat o poza sa vezi unde sa fie masa si firul de claxon, amplasate in mufa.

CLAXON.jpg

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin. Am schimbat cablurile intre ele si la o verificare mai atenta, am observat la cablul albastru ca este ciupit ...probabil de acolo tot deranjul.

 

20181116_122420.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut

am înlocuit volanul la un A6 din 2002 cu unul de la un A6 2005

ajutati ma va rog sa conectez și airbagul.

cel de 2005 are doua mufe mici la airbag, cel de 2002 are doar una

cum îl conectez ...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!