Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Deci in legatura cu postul lui Misumat, mufa la D3WZ al meu are 7 pini totul fiind in regula p toti 7 verificat prin masuratori. Singurul lucru care nu coreleaza cu cele spuse de tine la mine pompa dozatoare era dezamorsata deci posibil ca sirocoul sa fi intrat in safemode am sa incerc luniamoprsarea manuala a acesteia si decuplez bateria intre timp pt a reseta erorile sirucoului dupa fac iar o proba de pornire. Multumesc oricum pentru descrierea facuta Misumat si revin cu update daca am rezolvat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am incercat sa-l pornesc de mai multe ori si pompa de dozaj se auzea insa nu a pornit esperbacherul,(bujia este buna, am verificat-o si functioneaza), acu daca incerc sa-l pornesc nu mai mere nici pompa de dozaj... e posibil sa se fi dezamorsat?

cum se amorseaza? Multumesc! O seara buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Misumat" trebuie sa te contrazic cu alimentarea pompei de motorina. Pompa de motorina se alimenteaza cu un fir la minus iar plusul vine (sub forma de impulsuri) din sirocou. Chiar daca ambele vin din sirocou, unul e cu minus si altul e cu plus 12V prin impuls.

"Augustin_bt", se poate intampla sa nu porneasca sirocoul din cauza unei erori care se poate sterge prin simpla scoatere a bornei pt cateva mnute. Amorsarea pompei de motorina se poate face si manual. Vezi care este plus-ul care vin sirocou, deconectezi de la sirocou si faci tu impulsuri manuale dand plus pe acel fir (impulsuri, nu pui la plus si gata). Pe celalalt fir il legi la masa. Aceste impulsuri trebuie sa fie scurte si dese pana cand vezi ca vine motorina.

Temperaturile de lucru difera: la WEBASTO cand ajunge la 75 de grade apa, intra in treapta doi lucru (mai mica), iar la 80 se opreste de tot. Cand se raceste si ajunge la 70 de grade porneste singur din nou.

La Eberspacher intra in treapta doi la 80 de grade, iar la 85 se opreste si la 75 porneste din nou.

Pt cei care vor sa isi monteze incalzire suplimentara, le recomand EBERSPACHER, se incalzeste mai repede, la o temperatura mai mare si nu prinde erori permanente ca sa trebuiasca scoasa borna.

Daca vreti sa faceti Eberspacher-ul ( sau alt tip de incalzitor) sa functioneze la buton, puteti desfiinta senzorul de temperatura exterioara iar plus-urile care vin de la contact si alternator sa le puneti prin buton. Eu personal mi-am cumparat un modul telecomandat ( la 150 RON ) si l-am facut la telecomanda. Nu bate ca cea originala la 500 de metri, bate doar la vreo 50 de m, dar costurile sunt cu mult mai mici. Il pornesc dimineata din casa, iar cand cobor e cald si bine si apa la motor la 90 de grade.

Cine vrea detalii, pm.

Modificat de Despinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu plusul la "pompa" de motorina e masurata de mine cu voltmetrul. Intre masa si una din borne erau 12V permanent, fara nici o oscilatie. Dar pana la urma nici nu conteaza prea mult, in fond ambele fire vin din arzator. Ceea ce scrisesem eu era cu scopul de a avea grija sa nu faci scurt cu masa ca se arde electronica. De altfel si in varianta ta cu un fir la masa tot trebuie grija ca daca pui masa si la celalalt fir (cel cu pulsurile de tensiune) tot cred ca sufera montajul.

Automatizarea Sirocolului se poate face simplu, intr-adevar, fara alte piese "originale". Eu nu am avut nevoie pentru ca masina a venit si cu Sirocol de aer si pe ala il programez sa porneasca inainte de a ma urca in masina. I-am adaugat doar un modul cu telefon prin sms prin care pornesc si opresc Sirocolul de aer din casa si nu numai (descui si incui usile, alarma, etc, si primesc sms despre inchiderea usilor, Sirocol, starea alarmei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bunaseara la toti.Detin un sharan si problema cu privire la incalzitorul de pe sharan am rezolvat-o(D5wz)pe topicul de la sharan.Atunci cand nu imi functiona arzatorul la sharan am cumparat unul de mana a doua.Fiind inca incepator cu aceste probleme nu stiam ca sunt diferite modele asa ca am cumparat fara sa stiu un D3WZ.Vad ca intre ele este putina diferenta si va rog sa ma lamuriti si pe mine cu unele dubii pe care le-am acumulat in urma citirii mai multora pareri despre d3WZ pe alte site-uri,inclusiv nemtesti.Am gasit pe un site la nemti ca pompa de motorina de la D3WZ ar fi de 8,4 V pulsant,este adevarat?Am o pompa de motorina de la un D5WZ si mie mi se par identice.Pe asta scrie 12 V in schimb.Eram gata sa fac probele la D3WZ in garaj cand imi tranteste o notitie ca aceasta neamtu de m-a facut sa abandonez si sa ma informez mai bine inainte de a strica ceva.Apoi D3WZ trebuie sa aiba sita in gaura de la bujie sau nu?Cand am desfacut bujia de la D5WZ avea sita in schimb asta nu.Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misumat, am inteles ca vrei sa se protejeze partea electronica de la sirocou. Vroiam sa spun colegului cum se amorseaza pompa de motorina. Pe firele pompei trebuie sa vada care este minus si care este plus. Se deconecteaza pompa de motorina de la sirocou si aplica tensiune asa cum am explicat mai devreme, prin impulsuri, direct pe pompa, pana dispar bulele de aer. Atunci poate sa faca toate conexiunile inapoi ( in prealabil sa scoata borna de la baterie pt resetarea sirocului ) si asta e tot. Daca nu sunt alte probleme, ar trebui sa functioneze din prima. Aceste pompe se amorseaza singure, nu trebuie sa tregeti cu gura motorina sau chestii de genul asta. Chiar daca furtunul de alimentare este gol, daca exista motorina la capatul furtunului, pompa este capabila sa traga motorina prin impulsuri pana ce se amorseaza.

Misumat, ce dispozitiv folosesti pt comanda prin telefon? Sunt curios pt ca si eu lucrez la asa ceva chiar acum si vroiam sa stiu daca e cumparat sau construit acest dispozitv. Functioneaza prin sms-uri sau apeluri telefonice?

Si am uitat sa precizez ca daca ai facut masuratoare cu voltmetru, aici s-ar putea sa te fi pacalit. Poate ca iti dadea tensiune prin alt circuit. Trebuia sa aplici sarcina ca sa vezi daca intr-adevar aveai curent acolo. Dar lasand masuratorile, acea pompa de motorina are o bobina inauntru, deci sigur se alimenteaza prin plus si minus 12 v.

Nelu, nu e cea mai buna solutie sa folosesti alta pompa de motorina, chiar daca aceea se alimenteaza la 8,4 V nu asta este problema. Problema este in debitul de motorina. Daca pui pompa de 12 v pe D3WZ nu se strica nimik, dar s-ar putea sa nu aiba destula putere pt a injecta motorina in Eberspacher. Fa proba si lasa-l sa functioneze, s-ar putea sa iti scoata fum sau alte chesti din astea. Daca functioneaza ai noroc. Ar trebui sa te duci sa iei si pompa de motorina de acolo de unde ti-ai luat Eberspacher-ul. Eu cand le iau de la dezmembrari, le iau cu tot cu pompa de apa si pompa de motorina.

Modificat de Despinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comunicarea cu masina se face doar prin sms. Placa de baza pentru asta e luata de aici: http://www.cristi2005.webs.com (e vorba de placa denumita acolo "GSM CONTROLLER SMS"). Restul schemei e usor de facut. Telefonul e un Nokia 6110 (modelul de pe vremuri) si cartela e de la Vodafone cu abonament lunar de 1 euro (cartela de date m2m).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Dupa ce timp de 2-3 ani nu mi-a functionat deloc D3WZ-ul si mergeam 10-15 km sau poate chiar mai mult pana sa dea o "abureala" de caldura, m-am apucat si eu de investigatii si am reusit sa ii dau de cap. Din pacate era unitatea centrala. Cand am vazut diferenta dintre circulat iarna cu/fara preincalzitorul asta am mers si eu mai departe si am incercat sa "plusez" in marirea confortului. In seara asta am reusit sa montez pe masina pompa de recirculare si o pornire din telecomanda improvizata dintr-un modul de inchidere centralizata (modificata ca sa mentina comanda primita, nu sa dea doar impuls). Acelasi modul modificat l-am instalat zilele trecute si pe un Opel Astra G si isi face treaba de minune....pornit cu 10-15 min inainte si cand coboara proprietarul motorul e la 70-80 C, da cheie, o ia la sfert si are si caldura instant. A mai ramas doar sa trag firele in masina pentru a porni si aeroterma odata cu eberspacher-ul si cu pompa de recirculare pentru a-si face treaba pana la capat. Cum spunea si "Despinu" nu o bate ca cea originala dar nici pretul nu e ca al aleia...alta viata sa te urci in masina si sa fie motorul cald pe vremea asta :frigbaitata:

Sarbatori fericite la toti colegii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit am pornit si eu D3WZ.pe butuc bineinteles.Am remarcat un lucru important si util.Am gasit o pompa de motorina la dezmembrari care este identica cu cea de la D5WZ si tot 12 V este.Am incercat pompa de motorina cu un furtun din bidon si nu a tras motorina.Pe ea nu este scris care este plus si care minus asa ca am incercat in ambele moduri.Cu o siringa am pus motorina in furtun si am conectat-o la 12 V.Am lasat-o sa bata pana a iesit motorina pe partea cealalta.Dupa aceea am pus furtunul pe sirocou si a pornit imediat.L-am lasat sa mearga pana apa era fierbinte.Ce vreau sa scot in evidenta este amorsarea pompei.Eu pana nu i-am turnat motorina pe furtun nu a tras din bidon.Am uitat ceva in procedura mea?Sau este normal.Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de motorina nu are + sau - pentru ca in ea este o bobina. Poti sa o alimentezi cum vrei si o sa faca acelasi lucru. Eu toate sistemele care le-am montat pana acum sau le faceam diferite probe, nu umpleam furtunul cu motorina, pompa se amorsa singura prin impulsuri date de mine. Daca nu trage singura, ori trage aer fals pe la vreo imbinare de furtun ori nu este ea in cea mai buna conditie. Prinipalul este ca ai facut-o sa functioneza. Se mai putea intampla sa se fi uscat prea tare cat a stat la dezmembrari si nu facea ea vacum cum trebuie. Ai putea sa faci o proba acum dupa ce a trecut motorina prin ea sa vezi daca trage singura. Eu o patesc la masina mea sa mi se dezamorseze pompa de motorina pt ca nu am pus-o intr-o pozitie chiar buna si se scurge motorina de pe furtun, dar se amorseaza singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie ca pompa de motorina este si o supapa de sens. Am scos-o odata de tot si a tras aer fals dinspre pompa spre rezervor de s-a dezamorsat pompa de injectie. Ca sa o amorsez scot furtunul dintre pompa si incalzitor si pun un furtun mai lung transparent si trag pana apare putina motorina in el.

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai montaj original cu furtun direct din rezervor, nu are cum sa se intample asa ceva.

Daca este montat dupa si ai pus un T pe furtunul de alimentare al pompei de injectie, este recomandat sa pui dupa T pana la pompa de motorina a Webasto-ului, o supapa de sens tocmai ca sa nu ai asemenea neplacerea sa prinda aer si sa se duca motorina inapoi in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despino,am inteles precizarea care ai facut-o.Banuiesc ca in interiorul ei este un sistem electromagnetic care actioneaza o membrana ceva.O bobina cum scriai mai sus care practic nu este polarizata.Am inteles idea.Nu stiu cat timp a stat la dezmembrari dar dupa cum arata masina sigur avea ceva timp de cand era acolo.Probabil pentru ca a stat mult timp fara motorina s-a uscat asa cum ziceai tu.Oricum e o placere sa vezi cum functioneaza sirocoul dat jos de pe masina.Ai oportunitatea sa vezi in fata ochilor cand apare o eroare,de exemplu asta cu pompa.Vedeam cum incerca sa porneasca,a incercat de cateva ori apoi s-a blocat.Apoi am experimentat si chestia cu apa.Cand era destul de fierbinte si l-am oprit,l-am cuplat din nou dar nu a mai pornit din cauza temperaturii ridicate a apei.Am pus din nou apa mai rece,am lasat pompa sa invarta de cateva ori si a pornit indata.O placere,ce sa zic.Acum repar un D5WZ,sper sa am acelasi rezultat.Salutari si Craciun fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo, felicitari !!! Ne anunti si pe noi ce probleme ai intampinat si cum le-ai rezolvat.

CRACIUN FERICIT TUTUROR !!!

Modificat de Despinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am gasit sa cumpar un sirocou cu 4mil complet doar ca programarea a fost pe clima si nu stiu cum as putea sa fac programarea,astept ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna complet? Webasto + suport Webasto + pompa apa + pompa motorina + ceas de programare?

Nu prea conteaza cum a fost montat pe masina initiala, daca vrei ajutor trebuie sa ne dai modelul exact al incalzitorului si sa ne spui ce masina ai ca sa te putem ajuta la montaj. Cand ma refer la ce masina ai, avem nevoie de detaliile partii de climatizare, adik ai clima manuala, automata, etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cauta cat costa o bujie si o sita noua. Ca sunt "consumabile". In Germania e obligatoriu sa la schimbi la cativa ani (3 sau 5 ?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un transporter din 1999, cu motor TDI cod ACV, 102 cp, are sirocco de incalzire apa motor, original. Nu stiu din ce motiv acesta nu functioneaza. Daca vreun coleg poate sa-mi explice principiul de functionare. Masina este adusa din Olanda, si undeva pe carcasa volanului are montat un buton care eu nu am stiut niciodata pentru ce foloseste. Astept pareri sau eventual o schema de functionare

Modificat de doru70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra sub masina si vezi modelul webasto-ului. Scrie ce model este si te pot ajuta dupa aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate pierde domnul respectiv cateva minute din viata si citeste ce s-a scris deja aici despre incalzirea suplimentara si va gasi cu siguranta toate raspunsurile pe care le cauta... asta ca sa nu reluam toate informatiile pentru fiecare persoana in parte.

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu nevoie de putin ajutor as dori sa stiu daca se poate monta programatorul din imagini la webasto care il am montat pe masina .multumesc

post-71769-0-50020200-1357136055_thumb.j

post-71769-0-09634000-1357136073_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare destul de vechi programatorul nu cred ca se loveste cu st 2000 uite o schema pt st 2000 daca ceasu are aceleasi conexiuni probabil se poate adapta http://www.webasto.co.za/products-and-markets/marine/graphics/WEBASTO-COM-AU_Marine_AT2000ST_InstallManual.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar programatorul este mai vechi si este de la asa ceva.

post-71769-0-14208900-1357160640_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza de pe ce este sau ce incalzitor ai. Trebuie sa gasesti schemele de conexiune de la programator si sa il "pupi" cu incalzitorul tau. Era bine daca faceai o poza si la modelul programatorului ca sa vedem schema lui. Daca nu se gaseste on-line schema programatorului, te pot ajuta dupa 7 ianuarie cand ma intorc la servici. Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!