Jump to content

2.0 TFSI/2.0 TDI - Brake upgrade


fuscobal
 Share

Postare recomandată

  • 4 weeks later...

Am sistemul de franare fata schimbat cam de 2-3 luni cu discuri tarox si ds2500 pt sa zic ca, dupa ce se incing tin foarte bine,dar nu stiu de ce am impresia sa pedala de frana e umpic mai moale decat inainte de swap.Am furtune metalice goodridge, am facut aerisire de vreo 3 ori, o data cand le-am montat si de 2 ori in decursul a 2-3 mii de km.Dupa ultimele 2 aerisiri parca parca sa mai intarit.Destul de ciudata faza, o fi aer prin abs sa ii bag o aerisire cu vag sa vad ce se intampla sau o fi nenea placebo??

Si inca un sfat.S-au dus placutele de pe spate si ma gandeam la ceva mai bun mai ales ca se simte nevoia de un swap si pe spate, cand se incinge fata spatele e bye bye deja nu mai face fata cu placutele standard. Eu ma gandeam ori la:hawk hps ori ferodo ds 2500 ori ceva de la mintex,voi ce ziceti sa merg pe hawk pt extra biteu la rece? sau tot ds2500.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ebc redstuff v2 cu toate cele, si la fel se simte pedala de frana, nu mai este asa brutala ca in cazul setup-ului de fabrica; dar de franat franeaza excelent. Aerisirea am facut-o cu vag-com. La rece iarasi nu am probleme cu ele, mai repede se simt cauciucurile decat placutele in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba neaparat de aerisire. Placutele de frana au modulatii diferite. In acelasi setup, unele tin mai jos, altele mai sus...8nele dezvolta capacitatea de franare pe toata cursa pedalei de frana, altele mai rapid pe 50% din cursa...Daca exista aer pe instalatiei, acesta se manifesta de obicei prin franare inconstanta, existand situatii neplacute cand frana nu tine deloc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles deci e ok :angry:. nu cumva este pompa de frana mai mare la S3?

S-au dus placutele de pe spate si ma gandeam la ceva mai bun mai ales ca se simte nevoia de un swap si pe spate, cand se incinge fata spatele e bye bye deja nu mai face fata cu placutele standard. Eu ma gandeam ori la:hawk hps ori ferodo ds 2500 ori ceva de la mintex,voi ce ziceti sa merg pe hawk pt extra biteu la rece? sau tot ds2500.

Multumesc pentru sfaturi,

un super topic care ma ajutat enorm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe acelasi material cu ce ai pe fata. Hawk au bite instantaneu fata de DS2500 care-s mai progresive. Poti avea situatii cand va intra ABS-ul aiurea, fara sa fie nevoie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi-am luat si eu de curand frane de S3, si ma gandeam daca se poate sa pun franele de pe fata (312mm) pe spate. S-ar putea sa fie un pic overkill, avand in vedere ca S3 are 310 pe spate si e mult mai grea si e 4x4.

A incercat cineva acest setup? Sau nu se poate face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie de upgrade la franele pe spate. Am vazut masini de cirucuit care aveau frane imense pe fata si cele stock de 255 pe spate. Este vorba de un Seat preparat pentru curse. Daca ai nu au nevoie nu vad de ce am avea nevoie noi :blink:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca acel Seat preparat pentru curse are pe fata niste frane mult mai bune decat cele de S3. Fuscobal si-a pus frane de pe spate S3 si a zis ca masina este mult mai echilibrata acum.

Parerea mea, Silviu, daca vrei sa folosesti masina doar prin oras si eventual pe Cheia franele de S3 pe fata sunt de ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge si mai departe si as spune ca franele de s3 pe fata sunt suficiente si pentru circuit. Chiar nu iti trebuie frane mai mari decat cele stock (286 mm) pe spate.

TEFF, sa nu uitam cu Fusco nu are masina tocmai usoara. Ar cateva kg in plus (inclusiv in portbagaj).

Si, tocmai pentru ca acel Seat avea frane mai mari pe fata, trebuia sa compenseze cu frane mari si pe spate pentru ca pe franarile violente sa nu vina spatele peste fata. :icon_thumright:

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am nevoie si eu de un sfat..

Trebuie sa imi schimb placutele de frane din motiv de uzura si nu stiu ce sa aleg.

Masina e daily car si sincer eram multumit si de sistemul de franare stock dar daca pot sa fac un mic upgrade, e perfect.

Ce placute ma sfatuiti sa iau? Nu as dori nici un model zgomotos, nici unul care uzeaza in exces discurile de frana.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bebe, DS2500 sunt ok pentru strada, au fade resistance mult mai bun decat OEm (mai ales la viteze mari) si nu scartaie excesiv. LA mine de exemplu nu scartaie deloc, altiii au zis in schimb ca fac putin zgomot !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am luat Ferodo DS Performance. O sa revin cu impresii dupa ce la montez si apuc sa vad cum se comporta. Cum eu eram multumit 100% si cu OEM, daca astea o sa fie cu o idee mai bune, va fi perfect :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu sunt in postura de a schimba placutele fata in curand si va cer un sfat. Ce sa aleg intre :

1. EBC Redstuuf Ceramic - pret undeva la 90- 100euro. Ce stiti de brand? Cum e condusul de zi cu zi? Franare la rece?

2.ATE Ceramic ( am inteles ca sunt recente ca si produs) - pret undeva tot la 90-100euro

3. Ferodo DS 2500 - pret nu stiu, chiar m-ar interesa, inclusiv unde as putea gasi. Stiu doar ca sunt mai scumpe

Upgrade-ul il fac in primul rand pt masina, pt mine ca sa zic asa. Dar, am de gand ca in primavara sa merg cu voi pe circuit. Deci mi-ar trebui ceva care sa faca treaba si acolo. Nu la nivelul celor lui Fuscobal despre care stiu ca trec in partea profi, dar nici ca astea stock, care dupa 2 frane s-au inmuiat.

De asemenea iau in calcul si schimbul discurilor in functie de placutele alese.( adica daca sunt mai agresive, voi schimba si discurile,daca nu, le voi tine si le voi schimba mai tarziu)

Furtunasele metalice + lichidul Motul sunt trecute deja pe lista.

Astept sfaturile voastre, daca e nevoie vin chiar si la inatlnire cu caietul de notite, ca spre rusinea mea, nu am ajuns niciodata :D

Multumesc baieti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, E greu sa gasesti pe cineva care a mers cu toate aceste placute pe aceeasi masina iar comparatii pe masini diferite nu-si au rostul pentru ca induc in eroare datorita celorlalte elemente ale sistemului de franare care difera. DS2500 sunt ok pentru strada si clar mult mai bune la fade decat OEM. Iarna DS2500 au nevoie de putina incalzire la plecarea de pe loc dupa care franeaza bine. Daca pe fata ai sistemul de franare stock (presupun ca acelasi pe care l-a avut rex pentru ca la semnatura ai aceeasi masina cu el) ar fi bine sa te gandesti sa pui macar furtune metalice si lichid de frana cu temperatura de fierbere mult mai mare (motul rbf600 sau 660). Ideal ar fi sa te gandesti pe viitor la schimbarea sistemului de franare cu totul daca intentionezi sa mergi pe circuit mai des. Hungaroring omoara destul de tare franele in capul liniei drepte !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi1911: personal, nu pot sa-ti dau feedback decat pentru DS2500, pentru ca asta am. Pretul este in jur de 600 lei pentru setul fata. Ca aderenta pe disc sunt clar peste ATE sau Textar OEM, atunci cand sunt incalzite. Ca rezistenta la temperatura, sunt absolut superioare si chiar le consider absolut suficiente pentru circuit. Eu nu am reusit sa le aduc la fading pe Hungaroring, in august, in conditiile in care nu am menajat absolut deloc franele si am mers in general tare 5-6 ture/runda. Mai degraba mi s-a inmuiat pedala din cauza lichidului de frana (am RBF600 si furtune metalice) sau m-au lasat cauciucurile. Placutele in schimb, isi imbunatateau grip-ul pe masura ce se incalzeau.

Nu le consider niste placute dure, avand in vedere ca eu, dupa aprox. 7000km (2 trackday-uri incluse) mai am max. 1/3 din ele. Este adevarat ca am si discuri Tarox G88 slotted (40 nervuri/disc) care probabil au mancat din placuta mai mult decat ar fi facut-o niste discuri lise. La mine, lupta dintre discuri si placute a fost castigata clar de catre discuri :) .

Vara le-am folosit fara probleme prin oras. Dupa max. 2 frane, tin cel putin la fel de bine ca cele OEM. Insa odata cu cauciucurile de iarna mi-am pus si placutele OEM din 2 motive: 1. sunt cam scumpe DS-urile ca sa le folosesc cand n-am nevoie; 2. consider ca poti avea ceva surprize cu ele la temperaturi scazute, de ex. cand mergi afara din oras si nu franezi o perioada mai lunga (racindu-le), iar apoi ai nevoie brusc de frana.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi1911 eu folosesc ebc redstuff de ~15k km si sunt multumit de ele.Fata de cele stock clar este o diferenta pozitiva.Vara cand sunt incalzite franeaza excelent,iar la rece sunt ok(in special iarna acum).

P.S: daily use cu discuri Zimmermann fata + EBC Turbo Groove spate+furtune metalice si lichid de frana motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok baieti,am inteles. o sa imi fac calculele, si in functie de buget am sa aleg.cand fac schimbul postez si feedback-ul meu.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi mi-am montat si eu ATE Ceramic pe spate. am dat 235 ron pe ele. In primul rand numai scartaie fata de placutle stock care nu scria de cine erau facute, avea doar emblema Vw stantata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Eu am pus azi EBC GreenStuff pe Golf4, si fata si spate, vedem cum se comporta dupa ce se aseaza bine pe discuri. Pt Golf 5 ma gandesc pe fata la EBC RedStuff sau ATE Ceramic. Pretul e acelasi dar nu stiu ce sa aleg. A mers cineva cu ATE Ceramic? Sunt OK? Ca RedStuff-urile stiu sigur ca sunt bune, cel putin asa zice Kirkus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa ma uit peste specificatiile celor doua placute pe care le doresti. In afara de marketing ("low-dust

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EBC Redstuff Brake Pads Features & Benefits:

  • Friction co-efficient starting at 0.3µ and rising to 0.33µ once warm
  • Medium initial bite with friction steadily increasing with heat
  • Heat stable to an incredible 1380° F( 750ºC)
  • Low disc abrasion

Modificat de sebip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei ce cred ca un kit de franare compus din etrieri cu 8 pistoane si discuri de 380mm va frana in jumatate din distanta unui sistem de franare OEM se inseala. Distantele de franare vor fi reduse cu maxim 2-4 metri, doar fade-ul se va imbunatati considerabil. Prin comparatie daca un GTI cu frane stock franeaza in 40m de la 100kmh, un Porsche GT3franeaza in aproximativ 35m de la aceeasi viteza.

O mica observatie din partea mea:pe masina din semnatura cu etrieri cu un un singur piston si discuri de 288mm am facut conversia cu etrieri de S4 b5 cu etrieri cu 2 pistonase si 4placute de frana pe etrier si discuri de 321mm;de cum am plecat imediat dupa conversie,am simtit imbunatatirea franelor,acestea fiind mult mai violente,chiar daca acestea nici macar nu s-ar rodat!Deocamdata nu am decat vreo 50km de cand am facut acest upgradet,dar pot sa spun ca s-a meritat pe deplin,franele fiind mult mai violente,reducand distanta de franare,fiind nevoit sa invat sa dozez altfel franarea.O sa am un feedback clar dupa ce se vor roda;din pacate nu am facut o masurare a distantei de franare;am folosit discuri pagid si placute ferodo premier.Pt mai multe detalii,se pot vedea pe topicul de prezentare a masinii.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa ai mai mult inintial bite. Datorita faptului ca ai 2 pistonase e normal sa fie dozata alftel pedala.

Ar trebui sa faci un test de franare pentru a vedea diferenta.

sebip De unde ai luat datele? Pe site-ul celor de la EBC nu le-am gasit...

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Am si eu ceva intrebari in legatura cu un upgrade la sistemul de franare.

La masina din semnatura as vrea sa pun franele astea pe fata.

As vrea sa va intreb daca pretul este bun sau sunt scumpe?

Daca pompa de frana care o am acum pe masina va putea sa impinga pistonasul cand placutele vor fi aproape uzate sau va trebui sa o schimb si pe ea?

Dupa acest upgrade voi mai putea folosi rotile de iarna ce au dimensiunea de 16"?

Multumesc,

Astept parerile si sfaturile voastre.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!