Jump to content

Filtru epurator gaze de carter


FLORO
 Share

Postare recomandată

Passat 1.9TDI  2001

eu ma gandesc ca totusi daca faci un ,,decantor,, pt ulei tot iese din carter doar ca nu se arde ci se strange acolo, deci pierdere tot ramane doar ca nu mai scoate fum, am mai  si spalat cu benzina, ca am pus silicon nou sub garnitura de la capac, si benzina trece foarte usor, deci habar nu am ce se afla in interiorul piesei :huh:

am gasit si eu asa ceva la un dodge daca nu pot rezolva problema o sa fac si eu la fel si in cel mai rau caz daca n-o sa functioneze cumpar un capac  din dezmembrari...

http://www.dodgeownerforums.com/smf/index.php?topic=18133.0

Modificat de Passat 1.9TDI 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si crezi ca in dezmembrai gasesti unul bun?? Toate la care este murdar egr este de la epurator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica de la turbina + egr obosit.

Filtrul epurator la motorul asta e de fapt un decantor fara intretinere si e life time. Dar se agita el degeaba, ca-i e lene sa citeasca si da gaura in macaroana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

,,Supapa unisens" în ce direcție lasă gazele sa circule?La al meu passat,pot numai sa suflu aer pe la epurator inu motor, dacă trag aer se închide. Eu credeam ca ar trebui sa fie invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comanda unul nou ,sufla prin el ,apoi vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine se manifesta la fel cu epuratorul. Am observat din gresala, dupa ce am schimbat filtru de aer si am curatat tubulatura de la filtru la turbo; ajungand sa constat acum ca pe epurator inspre admsie turbo se prelinge ulei, mai ca picura. Asta se manifesta numai in momentul in care exista vacuum/depresiune pe furtunul de la epurator; daca il deconectez, nu mai vine ulei pe el deloc. Pana la urma cum ati rezolvat cu epuratorul? Are rost sa dau capacul la culbutori jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu capacul e problema, ci motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact Cosmin?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru gazele de carter sunt responsabili segmentii, care au un anumit grad de uzura dupa 16 ani in care au fost folositi mai mult sau mai putin intens si scapa o parte din compresie in baie. De-acolo ajunge sa impinga vaporii de ulei pe unde apuca.

Deci ori rezolvi motorul, ori captezi gazele intr-un filtru epurator aftermarket, ori il lasi asa.

Dupa cum ai citit (sau trebuia) in topic, epuratorul din capac e doar un simplu condensator de gaze. E un spatiu gol cu niste gauri, nimic special in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
On 18/8/2017 at 5:48, C o s m i n a scris:

Pentru gazele de carter sunt responsabili segmentii, care au un anumit grad de uzura dupa 16 ani in care au fost folositi mai mult sau mai putin intens si scapa o parte din compresie in baie. De-acolo ajunge sa impinga vaporii de ulei pe unde apuca.

Deci ori rezolvi motorul, ori captezi gazele intr-un filtru epurator aftermarket, ori il lasi asa.

Dupa cum ai citit (sau trebuia) in topic, epuratorul din capac e doar un simplu condensator de gaze. E un spatiu gol cu niste gauri, nimic special

Salut! Cosmin, imi poti da un exemplu de filtru epurador(bun) in care sa captez gazele? Si de unde sa-l cumpar, mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumperi un decalcificator de la magazinele specializate pe instalatii sanitare,scoti tot ce este in acel filtru(siliconul din interior) pentru ca practic este un filtru care are o alta destinatie decat cea pe care o vei folosi tu.

Pasul urmator este sa adaptezi un traseu intre iesirea de gaze(erau doar gaze candva) din epuratorul tau si intrarea in capul turbinei.Uleiul va ramane in recipientul pus de tine,iar gazele vor avea destinatia prestabilita de fabricant.

Modificarea asta am facut-o la 1.9 AFN care in prezent are 403.000 km in bord(nu stiu daca reali) si incepuse sa arunce prea mult ulei pe la epurator.Practic,saracul epurator nu mai facea fata sa trimita tot uleiul in baie,iar o mare parte ajungea in admisie si mai departe in intercooler,iar la cateva mii de km se aprindea "uleiul" in bord.

Rog un coleg sa-mi spuna de la ce se formeaza acea presiune anormal de ridicata de-mi arunca uleiul.Nu mananca gram de ulei,porneste la sfert indiferent de temperatura,iar mai ciudat este ca problema a aparut instant de la ultimul schimb de ulei(folosesc numai castrol 10w40 cu norma specificata de vw).Pana sa-i fac schimbul chiar ma miram ca nu puteam observa nici o scadere la nivelul de pe joja.M-as mira totusi ca segmentii sa fie cauza pentru ca totul a inceput instantaneu , ma repet,de la ~0 pierderi ajungand sa arunce atat de mult ulei la cateva mii de km... 

 

Modificat de Emy_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe conducta incercuita de mine ar trebui ca uleiul sa se intoarca in baie.Imi poate spune si mie cineva,posesor de AFN daca inainte de intrarea in motor acel furtun are vreo supapa unisens?

images.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.... recent... la passatul meu 1.9 avf 130 cp... m'am lovit de problema descrisa in acest topic.... 

La inceput se aprindea martorul.check engine... zicea emissiones... eroarea era de la senzorul maf... inlocuit senzor maf... eroarea tot aparea.... inlocuit egr... care era cam dusa... tot aparea eroarea.... si aparea atunci cand coboram vro panta in frana de motor.... deci exact atunci cand acel epurator trebuie sa isi faca treaba.... deci la mine nu numai ca vine si ulei dar vin si destul de multe gaze incat ajung la maf si le inregistreaza... mergand cu acel futun scos vro cateva zile... nici urma de eroare... 

Ca observatie... cum inteleg eu.. este ca prin acel furtun intra aer si ajunge in acea camera in capac unde in contact cu gazele arse.. rezulta ceva ulei... si se intoarce inapoi in motor... in baia de ulei... 

Motorul are 340.000 km... o varsta respectabila... nu stiu... poate ca e normal la km astia dar tare as vrea sa rezolv problema...

Motorul nu scoate fum... chiar deloc... merge ok.... vechiul proprietar a reconditionat turbina... care daca stau bine sa ma gandes  a cedat din cauza excesului de ulei venit pe acolo....

La primul schimb de ulei... am folosit la recomanadrea mecanicului.... valvoline 10w40..... la 10.000 cred ca am completat ceva mai mult de 500g... la al doilea am pus castrol edge 5w40 care pana acum e ok... si mai am vro 4000 pana trebuie facut schimbu....  

Deci astept si eu sfaturi si pareri legate de ce ar trebuii facut in continuare pt a remedia problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un test de compresie pe fiecare cilindru,antigelul sa fie la 50-60 de grade

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 13.10.2016 at 14:22, Passat 1.9TDI 2001 a scris:

eu cred ca la cele mai multe masini pd cu epuratorul asta apare Probleme,  si la Masina mea este la fel, am incercat si eu sa desfac sa vad ceva dar nu am reusit, si problema e ca si la prima pornire imi scoate fum albastru aproximatic 2 secunde pana iese ce s-a adunat(adica ma gandesc uleiul ce se depune in admisie si la pornire trage motorul in camera de ardere)  si apoi nu mai iese, doar la accelerare mai brusca scoate putin, eu in Germania am gasit doar capacul cu totul, totusi mi sa pare exagerat de scump 150euro

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-1-9-TDI-Zylinderkopfhaube-Ventildeckel-inkl-Dichtung-038103469AE-/131834405783?hash=item1eb1f16397:g:6UQAAOSwKIpWBVGg

Sefule, daca-mi zici cum ai rezolvat iti dau o lada de bere. Fix problema asta o am si eu. La prima pornire fum albastru si apoi mai da in accelerari bruste. Daca desfac busonul zici ca e vulcan. Am vazut ca incepe sa mi se umezeasca garnitura de la capac de la presiunea prea mare. Pe acel filtru nu iese nimic. Nici nu pot sufla in el. Gaze ies foarte putine dupa ce fac multi km cu masina dar nu suficiente cat sa respire motorul cum trebuie. Am vb cu mecanicul si mi-a zis ca ramane sa incercam sa-l "curatam" dar nu stiu daca e ceva de curatat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ceva noutati legate de subiectul dezbatut?????

In cazul meu... am gasit la dezmembrari alt capac de la un motor identic... tot vro 300k de km avea.... l'am inlocuit.... toate bune si frumoase... vro 2, 3 saptamani, apoi... aceiasi eroare in aceleasi conditii...istoria se repeta....

Asta ce inseamna.... ca in interiorul motorului se formeaza o presiune prea mare? Si prin acel epurator rabufnesc gazele. Totusi.. nu ar trebuii gazele sa plece pe galeria de evacuare? Va intreb ... nu e posibil sa am infundata acea galerie... sau... opturata.. cumva.... ideea e ca nici pe la esapament nu vad nici umbra de fum.....masina nu scoate pic de fum.... parca nici fara gram de fum nu e bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, beetle` said:

Asta ce inseamna.... ca in interiorul motorului se formeaza o presiune prea mare?

o parte din compresie ajunge in ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, beetle` said:

Ceva noutati legate de subiectul dezbatut???? 

Ceva posturi in urma ai primit un sfat. Ai facut testul de compresie ? Poti schimba capace in fiecare luna, dar problema ramane. Si era mai iefin testul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am găsit o rezolvare rezonabilă pentru problema uleiului scăpat în furtune şi intercooler, pe la epurator. Oil catch can îi spune, un device simplu care separă gazele din carterul motorului în aer (relativ curat) şi ulei.

La fiecare 10-12000 km trebuie golit pe la buşon. Oricum are şi jojă sau după caz o parte transparentă pentru verificarea nivelului. Al meu aşa este.

Pot procura aşa ceva pentru 150 ron.

 

20181121_012221.jpg

20181121_012416.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Sper sa nu fi murit acest topic atat de complex! A rezolvat cineva problema aceasta cu consumul de ulei din cauza epuratorului? Masina este Vw Passat b5, 1.9, TDI, 81 kw

Am aceeasi problema cu consumul de ulei din cauza epuratorului, (consum de ulei 3 litri in 5 mii de km) asa tind sa cred ca este din cauza epuratorului, gazeaza bine motorul si scoate fum usor albastru daca o turez pe loc,la pornire nu scoate fum albastru, in mers nu lasa dara de fum,insa am sesizat o intrerupere undeva pe la 1900/2000 turatii, este ulei in zona de aspirare a tubocompresorului, si bineinteles in toata tubulatura de admisie, din intercooler a curs vreo 30 grame de ulei. Am scos mufa electrica de la pompa de injectie si am trecut la masurarea compresiei.

Am masurat compresia pistoanelor cu motorul rece, de la distributie spre bord, 

Piston 1= 32 bari

Piston 2= 31 bari

Piston 3=30 bari

Piston 4=30 bari

Nu stiu daca am procedat corect si daca valorile rezultate sunt bune, daca sunt offtopic rog un moderator sa mute topicul, multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua !! sa incercam sa facem o revenire a acestui topic !!

De curand am  vazut pe mai multe sit-uri  aceasta membrana si voiam sa intreb  daca a folosit cineva ..

Eu cred ca voi  cumpara piesa, dar intrebarea  este  ce solutie sa folosesc pentru a relipi acel capac , pentru  ca este  lipit ..

voi lasa si un  clip youtube sa vedeti procedura.

 

 

 

d26828074b15a9be7e8cafd6d51d797088047_w640_h640_797088047.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine vinde piesa nu iti recomanda si lipici?

pare ceva mastic rezistent la temperatura. poate cel de lipi parbriz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! Am observat si eu niste scurgeri serioase de ulei la Bora mea AJM, in zona epuratorului si a busonului de umplere, care se preling pana jos pe turbo. Va atasez cateva poze facute acum cateva minute. 

In bord mi se aprinde martorul de nivel scazut cam o data la 1500-2000km si completez undeva la 100ml de fiecare data, insa nu mereu se intampla. De exemplu vara n-am pus niciun strop, si am acelasi stil de condus in orice perioada a anului. Dar cum vine putin frigul, ma lovesc de problema asta cu uleiul, iar recent au inceput sa fie tot mai vizibile scurgerile astea.

 

Un oil catch can ar rezolva problema sau alta e sursa?

 

Scuzati calitatea, dar am folosit un resizer ca sa le pot urca in limita de 1.5mb 😬

IMG_20211201_204725_31.jpg

IMG_20211201_204734_15.jpg

IMG_20211201_204741_2_44.jpg

IMG_20211201_204748_44.jpg

IMG_20211201_204808_1_38.jpg

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Nenciu Victor

Nu toate au acea membrana . ALH-ul meu e gol in epurator ... azi am desfacut, ca la fel am zis sa il schimb dar daca e gol si nu e spart ... capacul de la culbutori e nou oem, ca imi dadea pe la garnitura. 

Mie mi-a fost schimbat intercoolerul, de la pietricele s-au facut sitele alea praf ... si tot atunci au schimbat si semzorul map cred ca ii spune care e pe tubulatura ce e deasupra intercoolerului la Bora ... de atunci nu stiu cum l-au pus ca imi da ulei pe langa senzor .. egr-ul l-am verificat si e curatel ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1.9 tdi uleiul adunat inaintea turbinei e di cauza separatorului de pe capacul culbutori atentie nu improvizati nimic producatorul recomanda inlocuirea capacului cu totul nou nu second acel separator are o garnitura de cauciuc care de cele mai multe ori ea este problema din cate am vazut se afla pentru schimbat dar nu chiar la toate fiid 2 3 modele de separator eu zic cel mai bine schimbati capacul car nu se schimba des la al meu passat b5.5 1.9 asa am facut si sa rezolvat problema capacul lam schimbat prima data dupa 600.000 km asta ca sa vedeti ca nu se schimba des capacul a costat 300 lei 

Sper ca am fist de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!