Jump to content

Golf IV Special 1.6 16v 105cp


Muraru Dan

Postare recomandată

Azi e o zi importanta.

 

Se fac 8 anisori decand am cumparat-o.

 

In tot acest timp am facut cu ea 103986 Km (193306 in bord).

 

O poza cu ea azi dimineata, cam murdara, plina de insecte (maine are programare la spalatorie :) ).

 

 

post-14864-0-16970300-1437806783_thumb.j

Link către comentariu
  • 7 months later...

Oho ce trece timpul.

Am trecut de pragul celor 200.000 Km, am ajuns undeva in jurul a 204.000 si motorul inca merge f bine, fara consum marit de ulei.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Scriam in primele mele posturi despre o patanie in vara lui 2010 cand am luat o ditamai groapa pe serpentinele Oituzului, de a sarit masina de fata ca un balon.

Uite ca nu s-a lasat cu repercusiuni, desi amortizoarele au fost primele ce au dat semne de oboseala, inlocuindu-le la putin timp dupa incident, a venit si vremea arcului de pe partea dreapta fata care a luat acel soc sa cedeze.

Tin sa precizez ca dupa incident, parca volanul nu mai statea drept si in urma tuturor reviziilor si reglajelor de geometrie, mi se parea ca parca cativa mm statea inspre stanga.

In urma cu cateva saptamani, masina stationand, cand sa intru sa o pornesc am auzit unu zgomot ca si cum un arc s-a rupt.

Nu am gasit nimic suspect, la acea data am crezut ca o fi fost vreo piatra (eram pe un drum pietruit) ce o fi salajluit pe la amortizor si o fi cazut.

Insa, pe drumuri proaste, se auzea o bataie metalica, varful arcului ce se rupsese zdranganea in protectia metalica.

Am dus masina la mecanic si arcul se rupsese exact unde incepea sa calce pe suportul sau.

Diferente de comportament nu am sesizat pt ca e vorba de f putin dintr-o spira.

Am comandat arcuri noi, flanse si rulmenti de flansa noi.

Dupa schimb si reglajul directiei s-a indreptat si volanul.

Uzura la pneuri nu am avut pt ca directia era bine reglata,  singurul dereglat (repet f putin insa chitibusar fiind nu mi-a scapat ochiului) fiind volanul.

Acum masina are in jur de 205.000 Km si vara asta vreau sa o fac ca noua.

Am in plan schimbul discurilor si placutelor de pe fata, avand mai mult de 100.000 de Km si numai in vara trecuta uzandu-le cat nu le-am uzat in 2 ani cred, apoi vreau sa desfac motorul si sa-l duc la reconditionat, masurat si inlocuit ce trebuie, musai semeringuri si segmentii. Am pus in topicul azd-ului o firma ce repara motorare ce necesita prelucrari mecanice si o sa dau motorul pe mainile lor pt masurat si verificat tot ce misca prin el. 

Fiind constient de predispunerea la consum de ulei si pbmele din nastere ale semerigrurilor racloare de ulei si dorind sa o tin cat se poate pt mine, fiind o masina de incredere si care inca nu da semne de oboseala, vreau sa o fac ca noua. Sunt constient ca mai mult de 100.000 nu o sa mai duca, asa ca prefer sa intervin inainte de a ma anunta ea ca va trebui sa umblu la motor.

Piesele, ce constau in segemnti, semeringuri le-am achizitionat deja, cuzineti inca nu, eu cred ca nu vor necesita schimbati.

La ambreiaj nu o sa umblu, momentan nu da semne de oboseala.

Ca tot vine vara i-am pus filtre noi si un set de bujii oem, cu bujiile vechi, tot oem, facute de Bosch, avand cca 50.000 Km.

La demontare varful de platina a bujiilor sa zic ca era cam jumatate consumat.

A luat si un bidon de 5L Motul xcess 5w40.

Anul trecut din vara si pana acum am facut cred vreo 20.000 Km, marea lor majoritate exclusiv in jurul orasului. Mi-am facut o casuta in apropierea Bacaului si in 3 luni cat a durat constructia am facut fara exagerare peste 10.000 Km doar drumuri la magazine de profil, casa si serviciu.

Insa, dat fiind timpul care ma presa, masina a mancat pamantul, am cam tras ce-i drept de ea, nu e vorba de carat, ci viteze mari, temperaturi ce mult timp au depasit 35 de grade, iar consumul de ulei in cei 10.000 Km a fost sa zic putin peste 1 Litru. Am folosit Mobil 1 5w30 pana spre toamna cand i-am facut schimbul la 10.000 si am folosit Motul 5w40.

Cu Motul vad ca tot inspre 1 L am ajuns sa completez, deci s-au cam dus vremurile cand completam cateva sute de grame.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Eu recomand daca tot schimbi capital piesele din motor segmenti semeringuri, neaparat sa schimbi si cuzinetii, sunt f. importanti, mai ales cei de la biele care dupa atatia km incep sa se ovalizeze.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Va salut

timpul trece, km se aduna.

Am ajuns la 210.000 Km, fara sa-i reprosez prea mult motorului.

Spuneam despre intentia de a desface motorul si de a-i schimba semeringurile si segmentii iar daca la masuratori nu ies in cote, schimb si cuzinetii.

Dar, daca tot am ajuns sa completez putin peste 1 L intre schimburi (ultimul schimb facut acum 2 saptamani dupa 13,000 Km), am zis hai sa incerc un aditiv.

Zis si facut, tot primise la Sellgros aditivi de toate felurile inclusiv Liqui Molly, am decis sa-l iau pe cel Mos2, cel ceramic sau cu teflon (alta firma nu ami retin care) parca imi dicta intuitia ca sunt pt motoare prea uzate.

Citind niste review-uri in special din Germania, unde toti il laudau, am facut schimbul de ulei, punand 200 ml de aditiv LM MOS2( vine in bidon de 250ml) si restul ulei Motul xcess 5w40.

Dupa 2000 de Km nu a consumat gram si cu exceptia faptului ca cca 200 Km am condus ponderat, nedepasind 3000 rpm, restul i-am facut mergand, cu depasiri cand e cazul, deci exploatat fara menajamente pana in 4500 ture si rar peste.

Adivitul e gri inchis la culoare, uleiul capatand desigur o nuanta gri verziue.

Insa zilele trecute am avut un incident, nu grav insa trebuie reparat.

Stand la rand pe culoarul de acces in spalatorie, un Punto aflat in fata mea a demarat cu incredere in marsarier intrand in bara fata dreapta si fisurand bara.

Mi-a lovit si parte din bandou si suportul de la numar fisurand vopseaua de-a lungul numarului.

Acum, vreau sa schimb bara fata complet.

Azi am fost la asigurator, am cerut reparatie in regie proprie si astept sa intre banii.

Ca tot sunt pus pe reparatii, o sa schimb si grila din fata, care e fisurata de la impactul cu o pasare si aripa dreapta fata ce are urechea din partea de jos rupta si a inceput sa apara mici puncte de rugina din cauza unei reparatii prost facute in service (au sarit scantei de la sudura pe aripa si unde au reusit sa perforeze vopseaua, desi a fost reparata aripa si vopsita, acum, dupa cca 4-5 ani de la reparatie tot a ruginit).

Daca stie cineva o bara, aripa si grila in stare f buna sa-mi de-a un pm.

O sa postez si codul culorii.

Si 2 poze dupa patanie, masina desigur murdara.

 

WP_20160617_14_35_42_Pro.jpg

WP_20160617_14_36_19_Pro.jpg

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
  • 1 month later...

Si ca tot miroase a concediu, ca treaba sa fie completa, ieri mi-a iesit in fata la 80 la ora un ditamai caine mare cat un doberman.

Avarii: Bara praf, far stanga cu ruechile rupte, aripa stanga usor indoita, insa clemele suportului ce tine bara praf, spalatorul stang de far facut tandari, grila cu sigla la fel tandari facuta.

Am dat aseara jos bara si in interior nimic nu e afectat.

Asadar, daca stiti pe cineva cu dezmembrari sa le aibe in stare perfecta, ii sunt client.

Poze n-am facut ca am o mie de nervi.

Link către comentariu

Totusi am avut noroc ca a fost un caine mare, ma gandesc ca daca era un caine de talie mica il prindeam in zona grilelor din bara si era posibil sa-mi fi afectat radiatoarele si alte cele. Pe unde am sunat in dezmembrari f neseriosi, nau mai nimic, abureli la greu.

Farul e obligatoriu sa-l pun, numi merge nici partea de reglaj electric, nu mai imi merge proiectorul si nici faza lunga. In oras mai merge sa circul asa, insa in exterior nu am vizibilitate mai deloc, bate jos de tot.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

De ce nu pui o cerere pe pieseauto punct ro? Ai posibilitatea sa filtrezi vanzatorii in functie de rating, obtii piese cu garantie, factura, vezi poze etc. :) 

Link către comentariu

Pai cum sa pun daca nu stiam?

Ms de pont :)

 

Le: cereri postate, in dupamiaza asta vizitez cateva centre din Bc, poate poate.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

pune cerere pe dez punct ro si site-ul mentionat de @MyKe

ai culoare populara, gasesti usor piese.

Link către comentariu

Ms, deja ofertele curg. Ramane sa vad pozele, multe nu sunt in stare perfecta cum doresc eu. Dar, in 5 minute de la postare am primit pret pt tot ce am solicitat. Cu putin noroc, in banii ce mi i-au dat cei de la Asirom (am cerut reparatie in regie proprie), repar toata patania de ieri. 

Le: pt iubitorii de animale, cainele nu a patit nimic, a avut noroc ca s-a dat de-a dura, a disipat spre norocul lui bine socul. Azi l-am vazut prin boscheti si alerga de mama focului (e un caine vagabond dus de primarie din oras in satele vecine Bacaului, ca asa se procedeaza mai nou).

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Bun. Am gasit tot, in seara asta merg sa vad in Piatra elem de caroserie, farul imi ajunge maine, totul e bine zic eu, il pot returna in caz ca nui asa cum ma astept. Ramane sa cumpar pe original sistemul de spalare a farului, asta pt linistea mea il vreau nou nout.

Ms baieti pt ajutor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

cainele e mana-n mana cu astia de vand piese.

el sare in fata masinii si baietii vin cu ofertele dupa aia.

sa te uiti la piese de rugina. in rest vanzatorul il vezi pe site de feedback are.

eu am luat mai multe de la ei si au fost ok 90% (si din tara si din buc).

 

Link către comentariu
  • 1 year later...

Multa vreme a trecut, masina a ajuns la 260.000 Km. Toate bune pana pe la 240.000 cand in urma unei revizii, am observat foarte multa calamina depusa pe clapeta de acceleratie, egr. Incepuse sa consume si ceva ulei si din pacate vinovati sunt segmentii de ungere ce sunt pur si simplu prea firavi. Se decalesc si cu timpul nu mai preseaza cum trebuie pe cilindru, astfel incat ajung de nu mai rad deloc pelicula de ulei. E problema specifica tuturor motoarelor 1.6 16V de pe Golf 4.

Cu ajutorul colegului EEXCALADE, caruia ii multumesc pe aceasta cale, am refacut motorul complet.

In totam am ajuns la o suma in jur de 7000 lei schimband urmatoarele:

Segmenti, cuzineti arbore cotit, semeringuri supape, supape evacuare, ghiduri supape, tacheti, garnitura chiulasa, garnitura evacuare, absolut toate semeringurile din motor, efectuat planeitate chiulasa.  Nu toate enumerate necesitau schimbare iminenta insa am decis sa inlocuiesc cam tot ce prezenta semne de uzura, sa fie treaba bine facuta.

Pe langa astea, am schimbat suporti motor Lemforder, suport dogbone Lemforder, distributia Contitech, pompa de apa Hepu, curea accesorii Conti , bujiile NGK dubla platina, o bobina de inductie careia i se desprinsese tija, reparat electromotor (perii noi, bucsa bendix, curatat, gresat), filtre noi, ulei Mobil 5w40, antigel, ulei cutie viteze.

Motorul avea calamina, a fost curatat cu foarte multa migala si dupa rodaj, ce a durat cca 1400 Km, (nu am stat mai mult pt ca mergand preponderent in oras, ca ore de functionare depasisem cu mult daca faceam rodajul extraurban) treptat m-am dat la ea. Diferenta este mare, detonatiile au disparut complet, motorul raspunde mai bine la acceleratii, consumul in oras indeosebi a scazut.

Calitatea manoperei e una exemplara, s-a lucrat pas cu pas dupa manual, in deplina curatenie si cu deosebita atentie. Eu sunt extrem de pretentios in ceea ce priveste mecanicii insa pot spune ca e cam singurul mecanic caruia nu am avut ce sa-i reprosez. 

Recomand pe aceasta cale tuturor celor ce doresc sa-si serviseze motorul sa apeleze cu incredere la Excalade. Nu va asteptati sa fie ieftin, dar nici cu mult peste medie, insa merita daca tineti la masina si nu vreti dureri de cap ulterioare.

O sa revin si cu poze.

In rest, e genul de masina careia ii dai cheie, benzina si talpa. Nu cred ca vreodata VW va mai face masini precum ca primele 4 generatii de Golf dpdv al fiabilitatii. 

Link către comentariu

Trebuie sa-ti placa foarte mult masina asta ca sa faci la ea o revizie care costa aproape cat masina...

Bravo! Mai rar asa oameni...

Link către comentariu

Eu am mai spus-o ca Golful asta nu o să-l vand. In primul rand e prima mea masina, e modelul de care m-am îndrăgostit instant in 99 cand am vazut prima data un golf4 al unui neamt venit in vizita in Sibiu si nu in ultimul rand e ... fidelă. Chiar daca anul asta o sa fac pasul catre o mașină nouă, Golful va fi de backup pentru cand naiba stie ce va pica la astea noua, apoi va fi masina de Duminică sa zic asa. Dar pana una alta, nu e o sumă imensă pt repararea capitală daca comparam cu preturile de reparație a motoarelor noi, tubo. Acum, cum sunt fan benzina, cred ca va fi un 1.4 sau poate 2.0 tfsi. Ma bucur ca dupa 2014 si-au rezolvat din bubele copilariei pt ca trebuie sa recunoastem ca vw-ul are pbme mărișoare cu motoarele tfsi pana in 2014. Din ce mi-a povestit Eexcalade, foarte grav e consumul de ulei datorat ovalizarii cilindrilor. Si costa de inebunesti sa repari motorul in cazul acela. Dar sa nu demoralizăm, eu sper sa tina cea nouă cât o să țină si golful asta. Cam asa de optimist sunt pt noua achiziție. Oricum, ma bucur ca mi-am terminat casa, am loc de parcare asigurat si am scapat de durerea dr cap datorata neatenției locatarilor. Pt ca, mai toate micile zgârieturi ce le-am avut le-am pricopsit stând. Drumuri bune sa avem. 

Link către comentariu
  • 1 year later...

Demult nu ne-am mai auzit, asa e cand doar dai cheie si ii pui benzina.

Azi se fac 12 ani decand am cumpărat-o, având in prezent 287.035 Km, cu aproape 200.000 Km in plus. 

Ce pot spune o mașină ce se încăpățânează sa tot meargă, de la ultima revizie făcută de EExcalade au trecut mai mult de 40.000 Km, timp in care doar i-am schimbat consumabilele si uleiul de 6 ori si cam atât. Fara nici un gram de ulei consumat intre revizii.

Planetarele, bratele, ambreiajul inca cele originale, fara să de-a încă semne de oboseală.

Ma întreb totuși cat mă vă mai ține ambreiajul, in teorie ar trebui sa se manifeste inainte, sa patineze sau mă pot trezi deodata ca nu va mai merge?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!