Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl

Recommended Posts

Deci aşa: la multimetru bagi fişele astfel: cea neagră în COM iar cea roşie în dreapta unde scrie VOhmi  (simbolul ăla grecesc  - omega -  înseamnă ohmi) iar butonul rotativ se va poziţiona în funcţie de ce trebuie măsurat. În principal vom folosi scala de ohmi (partea din stânga) şi cea de tensiuni continue (V portocaliu). Principiul este că în funcţie de valoarea măsurată alegi poziţia imediat superioară (de exemplu ca să măsori o rezistenţă de 500 ohmi sau să verifici continuitatea unui fir care are  cam 0,1-0,6 ohmi alegi poziţia de 2000, ca  să măsori o valoare de 3kohmi (3000 ohmi) alegi poziţia 20kohmi, ca să măsori o tensiune de 500mV (0,5V) alegi poziţia 2V şamd).

Se vor face măsurători atât pe componentele deconectate, dar şi pe ele conectate. Când sunt conectate apare problema că nu ai acces la pinii componentei şi atunci ai două variante : dezizolezi puţin firele apoi le izolezi la loc sau ataşezi două ace la fişe (lipeşti de fişe două ace (sau le matisezi foarte strâns cu sârmuliţă subţire dintr-un cablu de curent), le bagi pe lângă fir în mufă acolo (unde se poate).

Acum să vedem câteva componente care ar putea avea legătură cu problema ta (o să folosesc prescurtările folosite în documentaţie, pentru locaţia lor vezi pdf AZD locatie componente):

Pe scurt (citeşti fiecare pdf, aici fac un rezumat pe scurt):

  1. ECT: mufa scoasă - două măsurători (multimetrul pe 20kohmi la rece, la cald dacă valoarea măsurată este mică treci pe 2 kohmi): una cu maşina nepornită dimineaţa, alta cu motorul cald când în bord arată temperatura de 90 grade. Diminieaţa temperatura antigelului este aproximativ egală cu ce a aerului (te uiţi la ştiri ce temperatură este în zona ta:)))
  2. IAT: mufa scoasă - idem doar că la cald temperatura nu ajunge aşa sus ca lichidul de răcire
  3. MAP:
  • cu mufa scoasă - multimetrul pe 20Vcc - să ai 5 V între pinii 1-3 la mufa care intră în MAF
  • cu mufa băgată - motorul pornit la ralanti - să ai între pinii 1-4  (pinul1 vine pe culoarea maro/albastru, pinul 4 vine pe culoarea gri albastru) 0,8V. Dacă dai un şpriţ scurt până pe roşu tensiunea trebuie să se ducă pînă în 4,3V

         4. Sonda lambda: cu mufa băgată, motorul pornit la ralanti, motor cald, trebuie să ai aşa

  • între firul 5 (orange/verde) şi minusul bateriei: 4,25V
  • între firul 6 (orange /maro) şi minusul bateriei: 3,8V
  • între firul 5 şi 6: 0,46V

mufa sonda lambda.jpg

ECT.pdf IAT.pdf MAP.pdf AZD locatie componente.pdf

Link to post
Share on other sites
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Robert Ro

    25

  • lupo_bv

    17

  • jhonutz

    7

  • vladmury

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Clapeta de acceleratie si EGR-ul. Probabil tija din interiorul EGR-ului este blocata . Dupa curatare, verificare/setarea de baza pe clapeta si EGR cu vcds-ul. Citeste aici: http://wiki.

Posted Images

@lupo_bv Încă ceva, fiecare operațiune trebuie să fie cu motorul oprit sau pornit? Gen am văzut că la MAP să masor valorile cu motorul pornit cu mufa scoasă, pai dacă scot mufa nu mai porneste, si trebuie verificate mufele componentelor sau componentele?

Link to post
Share on other sites

Bineînţeles că se măsoară componentele. La MAP ia citeşte mai atent ce am scris.

Link to post
Share on other sites

@lupo_bv Am înțeles ceva ceva însă nu așa bine dar mai am o intrebare, măsurătorile se fac cu contacul pus sau fără contact?

Link to post
Share on other sites

Ok, merg acum să fac niste măsurători însă motorul nu este rece, este oprit de 1h jumate si a fost temperatura de racire la 90 grade, ma rog mie nu imi sta la 90 ci la 85 cam asa... are rost să măsor acum sau trebuie să fie rece complet sau cald complet?

20191031_153643.jpg

Edited by Robert Ro
Uite acolo imi sta mie apa mereu...
Link to post
Share on other sites

Dacă vi se pare că arată puțin topicul.....am facut puțină curățenie. Am lăsat pe cât posibil postările cu conținut tehnic care se referă la subiectul topicului.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept