Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Deci aşa: la multimetru bagi fişele astfel: cea neagră în COM iar cea roşie în dreapta unde scrie VOhmi  (simbolul ăla grecesc  - omega -  înseamnă ohmi) iar butonul rotativ se va poziţiona în funcţie de ce trebuie măsurat. În principal vom folosi scala de ohmi (partea din stânga) şi cea de tensiuni continue (V portocaliu). Principiul este că în funcţie de valoarea măsurată alegi poziţia imediat superioară (de exemplu ca să măsori o rezistenţă de 500 ohmi sau să verifici continuitatea unui fir care are  cam 0,1-0,6 ohmi alegi poziţia de 2000, ca  să măsori o valoare de 3kohmi (3000 ohmi) alegi poziţia 20kohmi, ca să măsori o tensiune de 500mV (0,5V) alegi poziţia 2V şamd).

Se vor face măsurători atât pe componentele deconectate, dar şi pe ele conectate. Când sunt conectate apare problema că nu ai acces la pinii componentei şi atunci ai două variante : dezizolezi puţin firele apoi le izolezi la loc sau ataşezi două ace la fişe (lipeşti de fişe două ace (sau le matisezi foarte strâns cu sârmuliţă subţire dintr-un cablu de curent), le bagi pe lângă fir în mufă acolo (unde se poate).

Acum să vedem câteva componente care ar putea avea legătură cu problema ta (o să folosesc prescurtările folosite în documentaţie, pentru locaţia lor vezi pdf AZD locatie componente):

Pe scurt (citeşti fiecare pdf, aici fac un rezumat pe scurt):

  1. ECT: mufa scoasă - două măsurători (multimetrul pe 20kohmi la rece, la cald dacă valoarea măsurată este mică treci pe 2 kohmi): una cu maşina nepornită dimineaţa, alta cu motorul cald când în bord arată temperatura de 90 grade. Diminieaţa temperatura antigelului este aproximativ egală cu ce a aerului (te uiţi la ştiri ce temperatură este în zona ta:)))
  2. IAT: mufa scoasă - idem doar că la cald temperatura nu ajunge aşa sus ca lichidul de răcire
  3. MAP:
  • cu mufa scoasă - multimetrul pe 20Vcc - să ai 5 V între pinii 1-3 la mufa care intră în MAF
  • cu mufa băgată - motorul pornit la ralanti - să ai între pinii 1-4  (pinul1 vine pe culoarea maro/albastru, pinul 4 vine pe culoarea gri albastru) 0,8V. Dacă dai un şpriţ scurt până pe roşu tensiunea trebuie să se ducă pînă în 4,3V

         4. Sonda lambda: cu mufa băgată, motorul pornit la ralanti, motor cald, trebuie să ai aşa

  • între firul 5 (orange/verde) şi minusul bateriei: 4,25V
  • între firul 6 (orange /maro) şi minusul bateriei: 3,8V
  • între firul 5 şi 6: 0,46V

mufa sonda lambda.jpg

ECT.pdf IAT.pdf MAP.pdf AZD locatie componente.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Încă ceva, fiecare operațiune trebuie să fie cu motorul oprit sau pornit? Gen am văzut că la MAP să masor valorile cu motorul pornit cu mufa scoasă, pai dacă scot mufa nu mai porneste, si trebuie verificate mufele componentelor sau componentele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineînţeles că se măsoară componentele. La MAP ia citeşte mai atent ce am scris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Am înțeles ceva ceva însă nu așa bine dar mai am o intrebare, măsurătorile se fac cu contacul pus sau fără contact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, merg acum să fac niste măsurători însă motorul nu este rece, este oprit de 1h jumate si a fost temperatura de racire la 90 grade, ma rog mie nu imi sta la 90 ci la 85 cam asa... are rost să măsor acum sau trebuie să fie rece complet sau cald complet?

20191031_153643.jpg

Modificat de Robert Ro
Uite acolo imi sta mie apa mereu...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vi se pare că arată puțin altfel topicul.....am facut puțină curățenie. Am lăsat pe cât posibil postările cu conținut tehnic care se referă la subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare grup, am o problema la un golf 4 1.6 16V AZD, problema este ca trage foarte foarte greu, parca as avea motor de 1.2, nu are deloc forta, zvac si putere cand e vorba de tras, fac un 0-100 in 20 de secunde... am refacut motorul (nu tragea nici inainte sa-l fac dar nici dupa ce l-am facut), am schimbat aproape tot sperand ca o sa mearga insa tot nu merge (ce n-am schimbat este: injectoare, ambreiaj, cutie si bobinele de inductie dar nu dau semne de oboseala niciunele...) ... cand pornesc AC-ul nu mai trage deloc, parca merge in suturi si daca nu o accelerez mai mult cam pe la 2000 de turatii cand plec de pe loc da sa moara... am observat ca atunci cand o accelerez la relanti si iau piciorul dupa acceleratie ea inca se accelereaza cateva secunde apoi cade acul la 600 de turatii... si am mai observat ca in mers cand apas ambreajul sa schimb vitezele si iau piciorul dupa acceleratie tot asa se tureaza cam 200 de turatii apoi revine jos la 600... deci am mers cu multe 1.6 16V AZD/BCB si nu se compara cu a mea, a mea e puturoasa rau de tot, are lag, are deelay are de toate... nu stiu ce sa mai  schimb... ma gandeam sa schimb ECU dar mi-e ca il schimb degeaba cum am schimbat si restul pieselor de am dat bani pe ele si tot nu am rezolvat problema... am facut si niste poze la toti senzorii cum lucreaza la relanti dar nu stiu valorile cum trebuie sa fie dar poate stiti voi sa va dau pozele sa imi spuneti daca e totul ok sau trebuie schimbat ceva... va rog mult ajuta-ti-ma daca stiti, va multumesc mult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@lupo_bvSalut lupo, tot n-am reusit sa rezolv cu golf-ul... nu prea ma pricep sa verific mufele si firele... singura eroare pe tester este de la EGR 16786 debit excesiv cand ii pun mufa incepe si oscileaza la relanti, nu mai are forta mai deloc si merge in suturi, cand ii scot mufa merge motorul perfect, parca respira mai bine doar ca imi consuma exagerat de mult 10/11/12% in afara orasului si nu trage de 105 cai, trage de tras dar nu cum trebuie ca am facut comparatie cu alte AZD si nu se compara, am vazut cand e motorul rece ca trage mai bine dar sincer m-am saturat sa consume mult si sa n-am forta, o sa iau zilele astea un EGR nou si sper sa mearga... dar in prima faza as vrea sa imi spui cum verific tensiunea la mufa de la egr si cat trebuie sa fie pe fiecare pin ca nu ma pricep... multumesc frumos si scuze daca te-am zapacit cu masina mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit acum sa verific senzorul MAP la rece cu motorul la 0 grade, pe pinii 1 si 3 are 5.3V cu contactul pus si mufa scoasa din senzor, urmeaza acum sa ma duc sa fac si la EGR si revin cu detalii.

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este foarte concludentă măsurătoarea. Ea confirmă că MAP este alimentat cu tensiunea de 5V. Funcţionarea MAP presupune să măsori între firele 1-4, cu MAP conectat, dacă la ralanti ai 0,8V şi dacă atunci când o acclerezi scurt până la podea tensiunea sare la 4,3V

6 hours ago, Robert Ro said:

urmeaza acum sa ma duc sa fac si la EGR si revin cu detalii

Pune un vcds şi dă-i adaptare la EGR. Dacă se adaptează atunci nu are rost să mai faci alte măsurători pentru că asta presupune că EGR este ok şi tensiunile de asemenea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @lupo_bv pai toate EGR care le-am schimbat adica vreo 4 toate au mers adaptate si scrie ADP OK, nu mi-a dat eroare la niciunul doar ca ti-am zis nu stiu ce sa fac cu 16786 - debit excessiv... o sa iau maine un EGR nou la 600 lei si daca nu merge nici cu EGR nou ii dau foc, VCDS am versiunea 19.6.2 si scrie ca e expirat... dar oricum merge sa imi fac treaba cu el ca am facut cu el codari, adaptari si tot felul, am facut poze in vcds la toti senzorii cum functioneaza insa nu stiu ce valori trebuie sa fie ca sa fie ok, iti las niste poze daca e si iti dai tu seama... ca eu sunt paleta :)))), dar tot tin sa cred ca masina asta nu are leac, tot cred ca nu am ce sa-i fac desi sper dar nu mai am sanse... am mai fost pe la un service si m-a pus sa schimb sonda lambda ca nu mergea, am schimbat-o si masina mergea la fel... m-am saturat sa fac 500km cu un plin prin localitate si sa schimb la 2000 de turatii ca daca schimb la 3000 fac 400km.... si nici sa nu aiba putere, ti-e si frica sa te bagi intr-o depasire ca e lesinata de tot...

 

Asta e eroarea mea de la EGR cand ii pun mufa si merge urat, in suturi, oscileaza la relanti si trage si mai greu si cand ii scot mufa cu motorul pornit merge perfect motorul si parca se aude cum respira mai bine doar ca nu are forta si consuma mult.

 

16786 / P0402 / 001026 - Recircularea gazelor de eșapament (EGR): debit excesiv

 

Simptome posibile

Indicatorul luminos de defecțiune (MIL) este aprins

Recirculare redusă a gazelor de eșapament (EGR)

Putere redusă / Motorul funcționează dur

Emisii crescute

 

Cauze posibile

Supapa de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) blocată deschisă / scurgeri / defectă

Sistemul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) scurgeri / defect

Cablare și / sau conector (i) de la / la supapa de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) defect

 

Solutii posibile

Verificați / curățați sistemul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR)

Verificați / înlocuiți supapa de recirculare a gazelor de eșapament (EGR)

Verificați cablajul și / sau conectorii de la / la supapa de recirculare a gazelor de eșapament (EGR)

 

20210707_184459.jpg

20210707_185416.jpg

20210707_185534.jpg

20210707_185609.jpg

20210707_185648.jpg

20210707_185700.jpg

20210707_185727.jpg

20210707_185750.jpg

20210707_190008.jpg

20210707_190044.jpg

20210707_190111.jpg

20210707_190156.jpg

20210707_190247.jpg

20210707_190315.jpg

20210707_190340.jpg

20210707_190516.jpg

20210707_190541.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e singura eroare care apare pe motor? Tensiunea masurata de catre sonda lambda 2 pare putin prea mica (0.087V), valoare normala trebuie sa fie oscilanta in jurul a 0.6V, senzorul map masoara (342.7mbar) pare o valoare prea mica in contitiile in care presiunea atmosferica este in jur de 1 Bar(1000mbar), teoretic presiunea normala in regim de relanti ar fi trebuit sa fie undeva pe la 1000 de mbar.

L.E. valva egr se deschide si in functie de presiunea masurata de senzorul map, daca el masoara prost atunci si valva egr se va deschide in afara valorilor prescrise.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterxSalut, da doar egr-ul il am pe motor, singura eroare din VCDS, pai atunci era cu sonda veche dar am schimbat-o si am pus alta noua, probabil cea veche era dusa, senzorul map l-am schimbat crezand ca nu e bun dar si cu cel vechi si cu asta nou nici o schimbare... restul valorilor cum sunt?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sonda a fost inlocuita, prima sau a 2-a? Senzorul map a fost inlocuit cu unul nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua sondele lambda le-am inlocuit, prima am luat-o sh iar a 2 a am luat-o noua si senzorul map l-am luat sh dar dupa masina functionala care tragea in mintile ei la fel si sonda tot dupa aceiasi masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost ca eu am inceput si am schimbat tot crezand ca o fac sa traga dar degeaba, am refacut si motorul, am schimbat clapeta acceleratie, 4 egr, senzorul map, pompa benzina, sondele lambda, bujiile, senzor ax cu came si multe altele dar nu mai tin minte exact, nu aveam erori pe ele dar am zis ca o fi ecu mazluit si nu-mi apar erorile pe vcds si am zis hai sa bag bani si dupa ce am schimbat toate astea nici o schimbare, de fapt s-a simtit o mica schimbare cand am schimbat bobinele de inductie doar ca nu aveam rateu pe ele, ce mi-a mai ramas de schimbat la masina este ambreajul, cutia, injectoarele si cam atat si in rest e schimbat tot insa nu dau semne de oboseala... sincer sunt disperat, am zis odata ca o las asa si merg asa cu ea ca merge si imi fac treaba dar cand iau pe cineva cu mn in masina si imi zice ca nu trage mai rau innebunesc + ca consuma mult... am zis si o sa o mai zic, nu cred ca exista cineva care sa mi-o repare... e imposibil, asta e singurul golf 4 fara leac de tratare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, fa urmatorul test, contactul pus si motorul oprit, cu vcds intra la 01motor-10adaptare-canalul00-test-save, inchide vcds, ia contactul si porneste motorul. lasa-l sa se incalzesca la 90de grade si apoi posteaza aici din nou valorile reale din vcds legate de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, si la ce sa fac poze mai exact? la sondele lambda si senzorul map si la mai ce? ca sa nu fac iar la tot si sa fie inutile...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx@lupo_bv Baieti, am fost si am lasat motorul sa se incalzeasca pana la 90 grade dar poza am facut-o la 85 insa valorile erau la fel si am observat o chestie, cand o acceleram la relanti toate valorile cresteau in afara de presiunea la senzorul MAP, de la 310bar scadea la 270bar si cu cat o acceleram mai mult scadea si mai jos, am tinut-o si turata si la fel scadea si ramanea la 270bar, rareori cand o acceleram se ducea la 600bar sau 900bar dar rar de tot, cel mai des scadea presiunea din senzorul MAP, i-am dat si 5000 de turatii si la fel scadea in loc sa urce presiunea deci va intreb pe voi si pe ceilalti daca e bine sa faca asa sau nu e normal? Va las 2 poze ca am facut mai strans pozele ca sa nu mai pun 1000 de poze nefolositoare...

20211017_125330.jpg

20211017_125702.jpg

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul pare ok in afara de map, mie unul mi se pare prea mica presiunea aia, asa cum am zis mai sus presiunea trebuie sa fie in jur de 1000 mbar la relanti.

 

P.S. Ce cutie de viteze ai pus pe masina?

L.E. Lasa motorul oprit cu contactul pus si posteaza aici ce presiune indica senzorul map, ar trebui sa fie egala cu presiunea atmosferica.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal sa scada presiunea cand o acclerez in loc sa urce? de la 310bar cand o accelerez scade la 270bar, si cateodata mai urca pe la 600bar, 800bar, 900bar dar foarte rar, cutia cred ca e originala a masinii, n-am umblat la cutia de viteze si nici nu stiu ce cutie e pentru ca am aparatoarea aia pe partea stanga si nu-mi da voie sa vad cum e cutia daca e cu capac verde sau negru sau ce modele mai sunt... ce imi recomanzi? sa iau un senzor map nou ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa scada presiunea atunci cand o accelerezi pt ca in galerie se formeaza un fel de vid, presiunea din galerie scade fata de cea atmosferica datorita aspiratiei creeata de pistoane, presinea din galerie va fi egala cu cea atmosferica atunci cand motorul este oprit. De aceea ti-am zis sa postezi aici valorila de la senzorul map cu motorul oprit.

Am citit intr-un post de-al tau anterior ca ai schimbat cutia de viteze de aceea te-am intrebat ce cutie sa montat pe masina.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, credeam ca trebuie sa creasca nu sa scada... trebuia sa verific presiunea la senzorul map cu contactul pus fara motor pornit? N-am schimbat cutia, probabil am scris eu gresit...pana la urma ce sa fac? ce sa schimb? ce sa mai verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!