Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Salutare imi cer scuze ca reinviu un topic mort dar eu am citi vreo 12 pagini de aici si am spus sa imi scriu oful tot aici!

Problema mea aparut ieri cand mi-a aparut check ul cu eroarea " 16804 Catalyst System Bank 1 - Efficiency Below Threshold" cautand o explicatie la problema am inceput sa citesc pe aici si am facut doua loguri in seara asta sper sa fie bune, as vrea sa imi spuna si mie cineva daca am ceva probleme si daca masina are soft, unul din loguri este cu sonda/sondele lambda si as vrea sa stiu daca amestecul este sarac sau bogat tinand cont ca am un FPR de 4 bari pe masina. Este vorba de motorul 1.8T AUQ.

post-70492-0-10206800-1428260493_thumb.j

post-70492-0-14368600-1428260529_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina are soft...fa un log pe canalul 031 ca sa vedem daca este bogat sau sarac...Uita-te sub masina si vezi daca mai ai catalizatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns! Catalizatorul este pe masina, am doar dupa el evacuarea schimbată pe 63 si renuntat la toba mica, dar de unde iti dai sesma ca are soft?

Intreb asta din cauza ca mai pe toata durata logului merge cu o presiune oarecum stoc doar la un moment dat are un varf unde ar avea 1 bar, eu acolo simt un zvâc mai mereu cand o calc. Ma gandeam daca totusi as gasii pe la cineva pe aici un log tot de pe un 1.8T AUQ dar de pe un motor care este stock ca sa le compar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zvacul ala aka spike il am si eu pe un aum. Sare la 1.2 bari cand o cald de la 2500 si incepe turbina sa faca presiune. Dupa se normalizeaza. E de la un n75 prost inn cazul meu. Tu acolo ai 0.8-0.9 bari constant vad, care nu stiu daca este presiune de auq stock. Scade pt ca nu mai poate turbina sa dea debit la turatiile alea dar presiunea e maricica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu din cate stiu acum sa ma corecteze cineva daca gresesc Auq merge cu 0.8 presiune stock, ar putea fii si la mine n75-ul obosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca merge cu aceeasi presiune ca aum. Poate ne lumineaza cineva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare stock motorul. Presiunea este 0.8bari pentru AUQ si 0.6bari pentru AUM, chiar daca au aceeasi turbina.

MAF este sanatos, N75 lucreaza bine, iar FPR-ul de 4bari nu stiu ce cauta in conditiile astea. De aici si amestecul bogat care se vede pe grupul 032.

Tu de ce banuiesti ca are soft? Ai vreo problema cu masina? Logurile arata bine pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni din cate stiu eu, nu au aceeasi turbina...AUM are K03 iar AUQ are K03S iar asta duce mai multi caluti.

Masina nu are nimic doar ca lui Marian nu ii place cum trage in treapta 3 iar uneori are un zvâc la 3500-3700 rpm ( se vede si in log ca face 2000 mbar la 3700 rpm )

La 2880 rpm softu cere 2030 mbar adica 1.0 bar dupa scade la 0.9 si 0.8 bar iar asta ne-a dus cu gandu ca ar putea avea soft plus ca mai are si FPR-ul de 4 bari...dar masina trage de 180 cp si nu mai mult iar daca ar avea soft ar fi unu prost facut.

Marian a facut SWAP la AUQ-u asta de pe Leon si nu stie ce a facut fostu propietar la motor, tocmai daia a pus logurile sa se lamureasca si poate cine stie il ajuta cineva cu un log de pe o masina stok 1.8 AUQ

Ps : am vorbit in numele lui ca stiu cum merge masina iar el imi este prieten.

Numai bine !

Modificat de ~LauR~
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Umbla vorba ca AUM si AUQ impart aceleasi componente, de aceea se si tuneaza la valori similare. Doar AGU are alte piese si se tuneaza mai jos.

Cat de aderat o fi nu stiu sigur, nu m-a interesat asa mult subiectul.

 

Legat de loguri, turbina pare sa urmareasca bine ce ii cere ECU. N-ar trebui sa simta nici un zvac din cum arata logurile. ECU cere 1bar si turbina face ce i se cere. Mai curand FPR-ul sa faca probleme. Ar trebui sa faceti un log si pe canalul 031, ca sa vedem amestecul short-term. Poate ECU nu are cum sa compenseze (pentru scurt timp) pentru benzina in plus sau variatia este prea mare cand creste presiunea.

FPR-ul ar trebui sa bage 2.5bari la relanti si 3 bari cand creste presiunea turbinei ca sa compenseze cu benzina pentru aerul suplimentar, astfel mentinandu-se AFR constant. Poate in cazul asta, apare prea multa benzina... Sau poate doar bat campii :sick:

 

Presiunea este o idee cam mare, intr-adevar. Eu n-am vazut la mine niciodata mai mult sa ceara mai mult 0.8-0.9bari, iar apoi scade spre 0.7bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand s-a facut transplantu ne-am uitat la turbo sa vedem in ce stare se afla si ce cod are si este cea cu "S" dupa ne-am interesat cati caluti ar duce... pt ca vrea sa ii faca soft, iar asta duce mult mai mult fata cea de pe AUM numai ca mai trebuie si alte upgrade-uri...

Da Toni nu ar trebui sa simta svacu ala dar cu toate astea este prezent la overboostu ala de la 3760 rpm unde face 2000 mbar.

O sa facem un log pe 031 sa te uiti ( daca vrei ) la amestec, poate este prea bogat datorita FPR-ului de 4 bari si daia mai da eroare cu sonda.

Asa am zis si noii ca este cam mare presiunea si ca ar putea avea soft, dar ea nu trage mai mult de 180 cp.

Salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de raspunsuri si de completari Laure! Facem azi daca e si un log pe canalul 031.

Pe noi ne-a dus cu gandul ca ar avea soft si faptul ca motorul se tureaza pana la 7000 de ture si ramane acul teapan acolo, nu intrerupe ca si cum ar taia alimentarea nimic iar pe unde am mai întrebat normal cică trebuie sa se limiteze undeva pe la 6000 de ture.

Am mers cu un seat cu acelasi motor ca al meu dar cu softul facut la TCM si era o diferență de la cer la pământ intre a mea si a lui in sensul ca a lui tragea de m- speriat. Urmeaza sa merg sa fac softul dupa Paște iar logurile le-am facut tocmai pentru a vedea daca totul lucrează in parametrii sa nu ajung acolo si sa imi spuna ca nu merge nu mai stiu ce si sa nu imi poata face softul cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit acum la powertech si mi-a spus ca eroarea de lambda poate fi generata de fisura care o am pe galeria de evacuare, fisura care nu am luat-o in seama din cauza ca eu auzeam fâșiala doar daca calcam pedala la rece dar tacea in cateva secunde.

Iar acum imi dau seama ca sonda lambda s-a aprins doar la relantii din cauza ca scapa gaze pe acolo.

A mai spus tipul de la powertech ca pe acolo se poate pierde si boost. Acum dau telefoane pt a gasii o alta galerie.

Scuze de dublu post is pe telefon si nu imi aparea butonul de EDIT.

Am gasit si galerie de evacuare, e pe drum.

Modificat de Maryan_MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi log la turbo, amestec si la sonde ( dar la sonde am gasit cauza si anume galeria fisurata...va fi schimbata zilele astea )

 

Ce ziceti  e ok amestecu ? post-69411-0-08916600-1428518548_thumb.j

 

Multumim !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine amestecul.

Banuiesc ca motorul este luat de pe un Leon mai nou si avea sonda lambda de banda larga. Asta inseamna ca ce vedem in Vag-com sunt direct valorile lambda (AFR=lambda x 14.7). Avea 4 sau 5 fire prima sonda lambda (dinainte de cat)?

AFR-ul incepe sa scada de la 13 pana la 11 in WOT ceea ce e ok zic eu, urmarind ceea ce cere ECU pe toata plaja de turatii.

Totusi, chiar si in conditiile astea long-term fuel trim este -12.5% adica ECU saraceste amestecul. Sunt in continuare de parere ca FPR-ul de 4bari nu are ce cauta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cate fire are sonda dar am sa ma uit cand schimb galeria.

Masina de pe care am luat motorul a fost din 2002, am vorbit pe la iasi si buzau ieri si au spus ca pot lasa FPR ul de 4 bari pe ea daca ii fac softul, oricum nu cred ca e problema daca merg cu el asa nu? Ca oricum ECU corecteaza plusul de benzina dat de FPR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok un amestec spre bogat. EU as merge mai bogat decat sarac, asa macar nu am ce sa bubui in turatii mai mari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are soft, face 0.720bar la 6000rpm...presiunea asta o aveam eu cu stage 1 Revo, amestecul este muuult prea bogat de unde se si vede ca ecu incearca sa compenseze...softul nu e facut bine dupa parerea mea.

Modificat de motan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si stock cat ar fi fost presiunea la 6000 de ture? Am mai cautat pe net ceva detalii dar nu gasesc nimic concret de presiunea stock la AUQ care eu cred ca ar fi 0.8 bar. Pana la urma o sa aflu cand merg sa fac softul.

Galeria de evacuare ce o gasisem era fisurata si acum astept sa vina alta este de AGU 150 cai sper sa se potrivească cu ce am eu.

Modificat de Maryan_MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la AUQ dar a mea BBU adica ultima versiune de 1.8T 180 hp facea stock 0.5 bar la 6000. Poate ca AUQ face 0.8 bar la 3000-3500 dar nu la 6000rpm...presiunea asta depinde si la ce turatie o face...

Modificat de motan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta cu ceva am gasit si eu aceste 2 loguri la AUQ-ul meu dinainte de soft si dupa.Nu sunt chiar cele mai edificatoare din cate m-am uitat dar se poate vedea cate ceva :)

post-23327-0-76952800-1428784273_thumb.j

post-23327-0-03838000-1428784279_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Andrei chiar ma gândeam sa te întreb daca ai un log cu ea inainte de soft, tu ai mers cu a mea si ai vazut ca nu trage cum trebuie, comparand ce ai pus tu aici, vorbind si cu Laur e foarte probabil sa aibe soft. Dar totusi turbinele k03s nu tin mai mult de 1 bar? ca si tu vad ca ai sub 1 daca scadem presiunea atmosferică.

Tare imi e ca ajung sa fac softul si o sa vreau mai mult.

Stie careva ceva de un kit k04 de vânzare?

Galeria de evacuare de pe AGU 150 cai se potrivește pe AUQ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! Revin cu problema mea si anume amestec bogat care sincer incep sa cred ca este c-am sarac si sa va spun de ce, in seara asta am reusit sa schimb galeria de evacuare la masina mea motor 1.8t auq dar cand am dat-o jos am constat ca galeria a prins o culoare albicioasa iar turbina la interior la fel era alba plus ca partea ei calda are ceva mici fisuri care nu stiu daca se vad in poze.

Am vorbit cu mecanicul care a mai vb cu cineva care i-a confirmat temerile lui si anume ca eu merg cu amestec sarac de aceia si culoarea albicioasa din interiorul partii calde a turbinei si a galeriei. Oare sonda lambda nu mai indica corect? Maine am sa merg sa vad cata presiune mai baga pompa de benzina. Voi ce parere aveti?

post-70492-0-99838200-1430772702_thumb.j

post-70492-0-93446000-1430772723_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!