Jump to content
lucian.f

MAF - Debitmetru Aer - probleme

Recommended Posts

terrabyt

ionut_dragos Se poate anula MAF dar o sa ramai cu 2 probleme dupa si anume consum de combustibil marit si fum negru dupa tine. Daca nu te deranjeaza, scoate mufa de la debitmetru si conectezi un potentiometru intre pinii 3,4,5. Pe pinul 5(cursorul potentiometrului) reglezi sa ai in jur de 4-4,1 V , trebuie sa scoti  furtunul  de vacuum de pe EGR . Mergi o perioada cu masina si o sa vezi efectele reale ale MAF-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut_dragos

Multumesc pt raspuns.  Nu ma referem la anularea MAF in modalitatea powerbox, rezistente sau potentiometre. Oricum, daca fabricantul l-a pus acolo, si nu numai grupul VAG, probabil ca asa este cel mai simplu.

Edited by ionut_dragos

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius1982.11

Asta ce face? Fraiereste ECU ca ai valori mari la MAF? Astfel harta de smoke e ca si anulata, se ia ca referinta doar harta de boost?

Ei, uite cum se complica treaba cand intra pe fir si electronica acum si biții :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut_dragos

Eu ma intrebam daca este posibila modificarea de soft ca sa scapam de MAF. Nu sa instalam un powerbox care deterioreaza semnalul si pacaleste ECU.

Modificare de soft care sa tina seama de presiune, temperatura(densitate), turatie, apasarea pe pedala acc, presiunea de la iesirea din intercoooler, cilindreea astfel ca sa scapam de MAF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terrabyt

ionut_dragos se poate face modificare si din soft, dar trebuie sa intelegi ca MAF este prezent acolo pt a optimiza iq de motorina injectat. Privind din mare Ecu(la modelul tau) cand calculeaza cam cat iq ii  trebuie  tine cont de pozitia pedalei de acceleratie, RPM si MAF. Face media la cele 3 iq si obtine iq final. Cand una din valori este mai mica trage si rezultatul in jos. Daca nu mai exista valoare de la MAF de unde o substitui?  Unele versiuni de soft au si o harta de conversie IQ dupa MAP si rpm. Metoda "powerbox" sugerata este mai simpla de implementat in regim de amator, cu dezavantajele prezentate mai sus .

marius1982.11 exact, ecu va vedea o valoare mare pe aproape toata gama de rpm. Cum modelul de ecu de  care vb nu prea face verificari de plauzibilitate o sa ia de bun cantitatea mare de aer care aparent intra in motor  si o sa injecteze mai multa motorina decat este necesar in unele plaje de rpm. O sa fie un raspuns mai bun la pedala de acc dar si o cantitate mai mare de fum negru si de motorina consumata. Privind din perspectiva lui ionut_dragos as incerca comutarea iq nu dupa maf ci dupa map si incercat si calibrat un pic harta, dar nu stiu daca ar fi la fel de rapid raspunsul  ca si in cazul prezentei MAF.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut_dragos

Multumesc pentru raspuns terrabyt. Inteleg de la tine ca de principiu se poate corela iq doar cu informatiile de la MAP, senzor acceleratie si turatia motorului. Ma gandeam ca de fapt, la turatie a motorului  constanta, daca maresti presiunea de supraalimentare, maresti volumul de aer introdus in cilindrii. Mai intervine desigur si temperatura aerului dupa ce iese din turbina. Dar in principiu masa de aer aspirat in cilindrii depinde de presiunea de supralimentare si temperatura aerului dupa ce este comprimat. 

Probabil ca este mai simpla treaba daca se foloseste MAF la stabilirea iq.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius1982.11

MAF intervine si la stabilirea procentului de recirculare EGR. MAF masoara cantitatea de aer proaspat care trebuie sa intre in motor si infct de asta comanda electrovalva N18

Astea totul in rostul de a scadea poluarea, euro3, stuff, bla bla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalin_332004

Buna seara.

Sunt posesorul unui vw golf 5 variant 1.9 tdi, 77kw, 105 cp, fara DPF, an fabricatie 2009 si ma confrunt cu urmatoarea problema:

acum aprox 3 luni in timp ce mergeam, masina a ramas fara putere, apasam pedala de aceleratie la podea si masina abia abia se tura pana la 3000 rpm. Am ajuns acasa iar a 2 zi cand am plecat, surpriza masina nu mai avea nici o problema, mergea  fara nici o problema. Din ce am citit pe forum cred ca a intrat in limp mode. Am facut un exterior de aproximativ 100 km in care am turat-o mai bine iar de atunci nici o problema, masina a functionat ok fara sa mai intre in limp mode. Singura problema pe care am remarcat-o a fost cresterea consumului la relanti de la 0.5 l/h (cat era inainte ca masina sa intre in limp mode) la 0.7 l/h (dupa ce masina a intrat in limp mode). Nu m-am panicat deoarece trebuia sa schimb distributia si am crezut ca de acolo si consumul mai mare de motorina la relanti.

La 1 luna de la cele mai sus mentionate am schimbat distributia (curele, role, pompa de apa, cutie accesorii, ulei, filtre ulei motorina aer polen), consumul la relanti este de la 0.9 l/h pana la 0.6l/h (cand motorul este rece) iar dupa ce temperatura antigelului ajunge la 90 grade si merg mai turat consumul la relanti este de 0.7 l/h (fara consumatori), iar cu clima pornita si mers mai turat consumul ajunge la 0.9 l/h. Avansul este reglat la -2.5, distributia a fost montata cu cale.

Aveti idee de ce consumul la relantiu nu mai este la 0,5?

Pote fi de vina MAF-ul?

Sa reglez avansul la -1,5?

De unde ar fi problema si ce ar trebui sa fac?

Multumesc.

 

1 final.jpg

2 final.jpg

g81 motor cald.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius1982.11

Suna bine -2.5

88 de grade la carburant mi se pare mare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nituandreii
Posted (edited)

Salutare , la golfu meu 6 1.6 tdi de ceva vreme am constatat ca uneori masina se tureaza greu mai exact urca mai greu in ture parca se tureaza in gol si viteza creste greu , din ce am mai citit pe aici pe forum turbina sau debitmetru ar putea fi una din cauzele posibile , am facut un log in mers la MAF dar nu stiu exact sa interpretez exact toate valorile , rog daca poate sa ma ajute cineva de pe aici , mentionez ca am facut un test si cu debitmetru scos si masina merge mult mai bine in sensul ca se tureaza si usor si merge mult mai tare in comparatie cu debitmetru conectat , nu stiu ce anume sa fac daca sa cumpar sau nu un debitmetru nou . Multumesc mult.

 

 

Atasat mai jos log 

LOG-01-IDE00021_&10.CSV LOG-01-IDE00021_&11.CSV

Edited by nituandreii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri