Jump to content

MAF - Debitmetru Aer - probleme


lucian.f
 Share

Postare recomandată

unnamed.png.e85abfe9089ccf04507b8ff12e2a094d.png

Tinusem eu minte prost, este +2.21 :)

Toate compenseaza -0,71, ceea ce mi se mare o compensare foarte frumoasa.

 

Deci ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cilindrul 1 cu probleme, dar va rog să rămâneți on topic și aici să discutam numai despre MAF.

Așa cum ți-a sugerat un coleg mai sus posibil ca MAF să nu fie faultat, mai ales că ai spus și tu ca si ceva probleme de etanșeitate. 

Fă logurile si o sa se vadă exact care este situația.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am eliminat vacumurile si tot ce tine de turbina din schema, am bagat vacuum din pompa direct in ciuperca actuatorului,  Nici o schimbare!   Valorile citite de maf sunt in continuare sub 500, cand bag piciorul in ea coboara si la 200mg/str. Acum merg cu mufa scoasa ca imi mentine valorea la 530 aprox si e sesizabil mai bine. Acuma in prima instanta vreau sa pun un maf de pe o alta masina care stiu ca merge si sa vad. Daca tot nu se schimba nimic posibil fir intrerupt!  Acuma intrebare!  Daca scot mufa de la ecu sa masor pe cablaj imi ajung aceleasi fire cu acesi culoare ca ale mufei de la Maf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai jos documentaţia care îţi permite să verifici MAF dpdv electric. În primul rând verifică tensiunile cu mufa scoasă şi cu mufa băgată aşa cum este descris acolo

AWX MAF.pdf

699286697_awxschema.thumb.JPG.beea7ca437f2ba693720261f1659d82a.JPG1802627020_AWXmufaECU.thumb.jpg.1749f5f29cb85dbb917c3ba710d979d2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

 

Acum am ajuns si eu de la garaj...😅

 

Intru-un final, azi am reusit sa incerc un alt debitmetru de pe un Passat b5.5 AVB  desi codul de pe debitmetru aparent era acelasi cu al meu. Pun debitmetru la mine, surpriza, citeste taman aiurea, cand 500, cand 300, alteori 200, in functie de cum acceleram, evident ca masina nu tragea de loc.. Zic hai sa pun debitmetrul meu pe masina lui si tin sa precizez ca debitmetrul meu arata ca nou pe langa al lui care era tot plin de ulei, din nou surpriza! Passatul trage si citeste si valori bune. La WOT aprox 1200, deci totusi problema a ramas la masina mea si nu la debitmetru.

 

Map-ul nu am reusit sa il incerc ca nu s-a potrivit. Desi inclin sa cred ca si ala e bun...

 

Bag masina in garaj si ma pun pe masurat dupa schema de la voi:

 

Pin 2 cu masa     12V

Pin 3 cu pin 3      12V

Pin 4 cu masa      5V

Pin 4 cu pin 3       5V

 

Pana aici totul inregula!

 

Valori masurate cu Mufa bagata in debitmetru:

 

Si aici ceva ciudat se intampla...

 

Pin 2 cu pin 5    la contact pus  unde trebuie sa am 1V eu aveam 11V   UNSPE VOLTIII !!!

Pin 2 cu pin 5    motor pornit la relantiu  unde trebuia sa am intre 1.5-2.1v eu aveam tot 11V

Pin 2 cu pin 5     motor turat la 3000 RPM unde trebuia sa am 3.2V  eu aveam 10 volti  

 

Aceleasi valori imi da si daca scot mufa din debitmetru si masor pe aceasi pini, tot 11 volti..

 

Am masurat continuitate pe instalatie pana in mufa de la ecu unde am gasit asa:

 

Pinul 3 Maro cu Alb are continuitate cu pinul 30 din mufa ECM

 

Pinul 4 Mov cu Alb are continuitate cu pinul 49 din ECM

 

Pinul 5 Verde cu Maro are si el continuitate cu pinul 11 ECM

 

Pinul 2 nu imi ajunge niciunde in mufa Mare.

 

   Am verificat pe alta instalatie de motor care o aveam la indemana, iar masuratorile corespund cu ce am masurat pe masina, deci inclin sa cred ca nu am nici un cablu intrerupt pana la ECM, dar totusi... de unde sa fie acei 11 volti acolo? Sigur e vreo anomalie care da ECU peste cap si de acolo toate problemele.. 

 

 

Am mai facut ceva verificari si pe la turbina am sa postez dincolo la interpretari loguri etc.. 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage-i cablaj separat pana in ecu motor, sa vedem daca se rezolva problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Valori masurate cu Mufa bagata in debitmetru:

 

Si aici ceva ciudat se intampla...

 

Pin 2 cu pin 5    la contact pus  unde trebuie sa am 1V eu aveam 11V   UNSPE VOLTIII !!!

Pin 2 cu pin 5    motor pornit la relantiu  unde trebuia sa am intre 1.5-2.1v eu aveam tot 11V

Pin 2 cu pin 5     motor turat la 3000 RPM unde trebuia sa am 3.2V  eu aveam 10 volti  "                                                                                                                                                             Pin 2 este +12v si nu trebuia folosit in masuratoarea fata de pin 5...! Ca referinta se foloseste masa(pin 3) fata de pin 5 si in aceste conditii o sa ai alte tensiuni,asemanatoare cu cele date in tabelul de mai sus.Daca-ti vine mai usor,foloseste masa motorului pentru a masura tensiunile din pinii 2,4,5...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să ai un scurt în cablaj sau ECU defect. Poţi face cum a scris Florin mai sus sau poţi verifica aşa:

Verificare dacă există scurt între fire sau între fire şi masă, respectiv plus

- scoţi ambele mufe, de la ECU şi de la MAF (în prealabil scoţi borna minus de la baterie ca măsură de precauţie)

- treci multimetrul pe o scală mare gen 200 kohmi

- măsori între cele trei fire în mufa de la ECU, apoi între cele trei fire în mufa MAF. Multimetrul  nu trebuie să indice nici o rezistenţă (atenţie la scala, dacă pui o scală mică, de 200 ohmi de exemplu s-ar putea să te inducă în eroare, scala mică se foloseşte pentru verificarea continuităţilor)

- măsori între cele trei fire din mufa ECU şi borna minus apoi borna plus care vin pe baterie. Nu trebuie să fie nici o rezistenţă.

- faci aceleaşi măsurători în mufa MAF, tot aşa nici o rezistenţă prezentă

Verificarea continuităţii:

Nu este chiar cum ai scris tu, dar cred că ai numerotat pinii din mufa ECU greşit. Vezi poza cu fond albastru (3-49, 4-30, 5-68)

10 hours ago, junglefoot said:

Pinul 2 nu imi ajunge niciunde in mufa Mare.

Păi nici nu ajunge. Ajunge în siguranţa 231 unde ai plus cu contactul pus. La siguranţă ajunge printr-o mufă de 10 pini, de asta ţi-am tras liniile alea roşii pe schemă

2042978911_awxsigurante.JPG.88ba42dd5297750de016afa48a4bf787.JPG

Dacă se obţin rezultatele de mai sus în urma măsurătorilor atunci părerea mea este că ECU este cu probleme.

 

Dacă vrei să tragi cablaj separat procedezi aşa: tai cele trei fire de la mufa ECU, tai cele trei fire  de la mufa MAF, uneşti firele conform schemei 

22 minutes ago, big_electro61 said:

 Pin 2 este +12v si nu trebuia folosit in masuratoarea fata de pin 5...! Ca referinta se foloseste masa(pin 3) fata de pin 5 si in aceste conditii o sa ai alte tensiuni,asemanatoare cu cele date in tabelul de mai sus.Daca-ti vine mai usor,foloseste masa motorului pentru a masura tensiunile din pinii 2,4,5...!

Cred că ai dreptate. El a folosit indicaţiile din Autodata pe care i le-am dat eu, dar cred că este greşit acolo. Într-adevăr dacă măsoară faţă de masă o să aibă diferenţa dintre tensiunea bateriei şi ce a măsurat el, măsurători care s-ar putea să fie mai apropiate de realitate

Prin urmare @junglefoot măsoară din nou tensiunile, dar faţă de pinul 3 nu faţă de pinul 2, deci măsori între pinii 5 şi 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv ma gândesc ca e o neconcordanta între documentatia ta și instalația mea pentru ca m-am luat după ce scrie pe mufă debitmetrului

PIN1 liber

PIN2 albastru cu negru

PIN3 maro cu alb

Pin4 mov cu alb

PIN5 verde cu maro

 

@big_electro61 @lupo_bv

 

Prin urmare am masurat între pinul 3 și pinul 5 și corespunde ce am masurat cu ce e specificat în tabelul acela. Defapt dacă ma uit pe vcds la valorile debitmetrului măsurate la relantii sau în turație ele corespund cu cerința!!  Problema e în sarcina.. Acolo apare diferenta mare între actual și cerință. 

 

Deci cred ca putem scoate din calcul faptul ca ar putea fi o problema pe cablaj pentru ca pe firul 5, 4, respectiv 3 am continuitate pana în mufa ECM-ului.. 

 

Las poza cu mufa

 

IMG_20220115_135931.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, junglefoot said:

@lupo_bv ma gândesc ca e o neconcordanta între documentatia ta și instalația mea pentru ca m-am luat după ce scrie pe mufă debitmetrului

PIN1 liber

PIN2 albastru cu negru

PIN3 maro cu alb

Pin4 mov cu alb

PIN5 verde cu maro

 

@big_electro61 @lupo_bv

 

Prin urmare am masurat între pinul 3 și pinul 5 și corespunde ce am masurat cu ce e specificat în tabelul acela. Defapt dacă ma uit pe vcds la valorile debitmetrului măsurate la relantii sau în turație ele corespund cu cerința!!  Problema e în sarcina.. Acolo apare diferenta mare între actual și cerință. 

 

Deci cred ca putem scoate din calcul faptul ca ar putea fi o problema pe cablaj pentru ca pe firul 5, 4, respectiv 3 am continuitate pana în mufa ECM-ului.. 

 

Las poza cu mufa

 

IMG_20220115_135931.jpg

 

Acuma am văzut ca mufa în poza de la tine e văzuta dinspre partea cablajului, iar eu am măsurat cu ac în partea ce se mufeaza în ecm, practic e în oglinda.

 

Deci e ok, pinul 5 corespunde pinului 11, greseala mea sorry 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, junglefoot said:

Acolo apare diferenta mare între actual și cerință. 

Practic rămân două cauze posibile:

- probleme la ECU

- aer fals

Eu zic să verifici în primul rând bine tubulatura dintre MAF şi turbină

La ECU prima dată ar fi bine să încerci să pui softul original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat bine tubulatura, chiar am dat-o jos și am curatat-o bine, sa vad sa nu fie cumva crăpata undeva și sa nu se vadă.. E ok. 

 

Legat de ecu, pot sa pun de proba un ecu de Avf ( ala îl am la indemana) pur și simplu, nu trebuie recodat nimic? 

Modificat de junglefoot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schema este la fel, diferă softul din cauza diferenţei de putere. Dar nu asta este problema. Trebuie împerecheat cu imobilizatorul sau făcut immo off. Alfel o să pornească doar pentru o secundă şi se va opri. Nu merge făcut cu vcds. Trebuie să apelezi la cineva care are sculele potrivite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

 

Revin cu problema!

 

Ca sa elimin 100% MAF-ul din problema i-am facut MAF OFF  cu switch pe MAP dar masina in continuare are momente cand nu face presiune.  Deci cu ocazia asta cred ca am eliminat de tot faptul ca ar putea fi ceva cu cablajul si tot ce tine de acest senzor.  Cred ca singurul lucru care mi-a mai ramas de facut e sa dau jos turbina si sa verific geometria cu toate ca pe LOG in BS totul pare in regula. 

 

Am obervat ca dimineata la rece mi-a facut probleme, dar dupa ce s-a incalzit nu a mai facut. Am sa-i fac un BS si la rece sa vedem cum se comporta geometria. 

Modificat de junglefoot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce mai bine se vede pe output test cum se misca fizic actuatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata!

O intrebare pentru cei care s-au lovit de problema si cunosc raspunsul cu exactitate : la debitmetrul de aer, cod 03L906461, montat pe masinile din grupul vag, in zona incercuita cu rosu din poza de mai jos, exista din constructie vreo pelicula sau un fir foarte subtire, care nu se prea vede, sau pur si simplu e spatiu gol, astfel incat, poti baga o scobitoare de exemplu?
Multumesc!

 

 

debitmetru0.jpg

debitmetru.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un debitmetru digital fara fir....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna seara,

 

Am si eu o masinuta Seat Leon 1p1 cu motor de 2 litri cu 16v pdti, cod motor BKD.

Luna trecuta am schimbat chiulasa pentru ca a fost fisurat, cand am terminat cu inlocuirea chiulasei a aparut o eroare si masina nu mai trege ca inainte.

 

Eroare:  P0102 Ap. de masurare cantitate aer, semnal prea mic/jos. 

 

La valori reale am gasit valoare debit aer 550.0mg/cursa (nu se schimba valoarea nici la relantin nici la turatii si daca este demontat mufa de la debitmetru arata tot 550mg/cursa)

 

Am curatat debitmetru, am verificat toate firele de la senzor pana la ecu si au continuitate si am schimbat debitmetrul dar fara rezultat. Pd-urile sunt in parametri, distributie este la punct am verificat de 4 ori. Turbina functioneaza intre 1000-2000mbari 

Am verificat toate mufele furtunele de vacum tot tot,dar nimic. Nu stiu ce poate sa fie.

 

Motorul porneste la prima cheie, are sunet foarte bun si merge bine in relantin. La turatii peste 2000rot/min nu are putere de loc.

 

Rog un sfat ce poate sa fie problema ca a aparut problema cu debitmetrul.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea aia de 550 mg/str este valoarea de substituție când Ecu nu primește semnal de la Maf. Problema are legătură strictă cu Maf și conexiunea cu Ecu. Verifica și starea pinilor din mufa Maf sa nu fie vreunul ciufulit și să nu facă contact. Miine seara mă uit ce ai mai putea verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci trebuie să verifici aşa:

- în mufa MAF (mufa scoasă din MAF) trebuie să ai tensiunile astea

1700901636_tensiunimufaMAF.thumb.jpg.e282363540e9076d9b665e02ea33b23e.jpg

 

De menţionat că tensiunea pe pinul 2 nu vine din ECU ci printr-o siguranţă de 10A, siguranta SC29

sigurante BKD.pdf

 

- În mufa MAF (cu mufa băgată, trebuie să găseşti o metodă să măsori pe fire, de obicei se ataşează nişte ace pe fişele multimetrelor şi se introduc pe lângă fire) trebuie să ai tensiunile astea

1248431184_TensiuniMAFBKD.thumb.jpg.f1de9afdd2228bcea6ddebc1afabee94.jpg

 

Aici sunt date tensiunile care se găsescă la mufa care intră în ECU, dar tu o să le măsori la mufa care intră în MAF. Corespondenţa pinilor ECU cu cei ai mufei MAF o găseşti în schema de mai jos

schema BKD.pdf

 

Fă verificările astea şi spune ce tensiuni găseşti

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Multumesc pt sfat.

 

Am gasit problema, cum am scris ieri au fost verificate firele si au continuitate DAR cand am tras cablajul de la ECU  un pic mai departe, am observat ca pe cablul negru/mov nu mai vine 5V. Inseamna ca cablul negru/mov undeva are o intrerupere. Acum masina trage foarte bine, maine o sa schimb cablul de la ECU pana la debitmetru.

 

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut baieti, masina este un golf 7, 2.0 150cp. 

Ce sa incep sa verific, bine..lasand la o parte ca pb este de la debitmetru.

Eroarea se poate sterge, apare uneori.

 

Mufa e conectata bine. 

44a34ba5-ebb7-4de7-8a67-cb4bbe7326e0.jpg

Modificat de theoane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablajul de la debitmetru pana la ECU si daca e ok inlocuieste debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Da.....

Pt cei care nu stiu, cu vcds-ul, este o functie care verifica "implausible signal of air mass sensor".

Faceti asta, lasati verificare de cabluri, in 99% din cazuri cablajul nu are nimic.

DACA IN URMA TESTULUI, aveti eroare stocata, stiti ce tb sa schimbati.

( DEBITMETRUL)

N.am verificat nici un cablaj, am facut simularea cu testerul pt noul debitmetru si am rezolvat pb.

Pe cel vechi aveam eroare stocata in urma testului...pe cel nou, fara pb.

A.....inca ceva....masina este de nerecunoScut cum accelereaza.

In cazul meu, trecand dupa ALH pe CRBC...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!