Jump to content

MAF - Debitmetru Aer - probleme


lucian.f
 Share

Postare recomandată

Marian Gurza

@vlahdacoroman eu nu am grup valori 03 10 11, ca nu am measuring block, eu am adv. meas. values. Debitmetru e bun ca l am pus pe alta masina si merge, doar daca nu din alte cauze trage mai mult aer decat e normal pe undeva nustiu, poate ceva clapeta de pe admisie sau egr. Dar cum nu am erori stocate nu stiu de ce sa ma leg. Logul e facut in tr3, turbina incarca cum trebuie. O sa ma mai informez sa vad. 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ce canale trebuie selectate pe AMB

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare

Mi-am achizitionat o interfata VCDS pentru a face o regenerare fortata deoarece trecusera 3500km de la ultima regenerare si am rulat si un test de erori. Atasez urmatoarea eroare care este pe debitmetru. Precizez ca am aceasta eroare de aproximativ 3 ani si nu am reusit sa ii dau de cap sau sa aflu de la ce este exact. Am schimbat in urma cu 1 an debitrmetrul dar eroare mi-a reparut la loc. Nefiind un mare cunoscator in mecanica auto am mers pana acum pe mana mecanicilor si am schimbat ambreiaje, egr pentru ca masina scoate fum cand o accelerez si zmuceste cand e rece. In urma cu 2 saptamani am dat jos injectoarele si le-am dus la reconditionat, dar problema cu zmuciturile nu a disparut inca. Masina este 1.6 CAYC DSG, 2012.

Aveti idee ce cauze ar putea fi, cum o pot rezolva sau ce ar trebui sa investighez ca sa ii dau de cap? Banuiesc ca regenerarea nu se face din cauza ca sunt probleme cu debitmetrul, insa e doar o banuiala a mea. Multumesc! 

7329 - Debitmetru aer 1 (G70) 
          P0101 00 [237] - semnal neplauzibil
          MIL aprins - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             Imprejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 2
                    rulaj: 200618 km
                    Data: 2020.06.09
                    timp: 16:38:12

                    Turatie motor: 1428.75 /min
                    Valoare de sarcina normata: 0.0 %
                    Viteza vehicul: 63 km/h
                    Temperatura antigel: 93 ∞C
                    Temperatura aer admisie: 39 ∞C
                    Presiune aer ambiental: 980 mbar
                    Tensiune terminal 30: 14.005 V
                    Numarator procese de adaptare nereusite conform OBD: 40
                    Masa aer: valoare masurata (mg/cursa)-MAF_MES: 292.022 mg/cursa
                    Raport filtrat masa aer-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 1.48035
                    Ventil E: valoare masurata-ANG_EGRV[0]: 0.000 %
                    Unitate clapeta:valoare masurata-ANG_THR[0]: 95.996 %
                    Presiune supraincarcare: valoare prescrisa-MAP_SP_MMV: 1044.84 hPa
                    Presiune supraincarcare: valoare masurata-MAP_MMV: 1044.84 hPa
                    Cuplu motor-TQI_SP: 0.00 Nm

Modificat de vladandreiG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În absenţa unui log (dacă te uiţi mai atent la discuţiile din celălalt topic o să observi despre ce este vorba) şi având în vedere că problema este limitată la MAF, am mutat postarea ta aici.

Eu zic să faci un log în mers pe nişte canale în care să se regăsească poziţia pedalei de acceleraţie, turaţia motorului, Air mass; specified value şi Actual air mass. Acum nu ştiu care canale sunt, ori ASTEA, ori cele în care a făcut colegul log AICI

Ştergi eroarea, porneşti logul, pui maşina în mişcare, te dai puţin cu ea, dar să ţii cont ca la un moment dat în tr. a 3-a să apeşi pedala de acceleraţie la podea, nemişcată, de la 1600 rpm până pe la 3500-4000 rpm, apoi tragi pe dreapta şi dai save logului. Dacă apare eroarea din nou pune-o aici cu Freeze frame cu tot aşa cum ai făcut şi acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,e normal ca un debitmetru la relanti sa bage valori mari?Am pus vcds,relantiul sta la 850 de rotatii,nu fluctueaza,numai ca se depaseste valorile pe care ar trebui sa le aiba in "idle" se duce in 400.Masina da fum de regula alb si nu are putere,decat dupa 2700 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N am stiut sa fac log,si acum momentan nu mai am diagnoza .E vcds ul unui prieten.

Erori nu are stocate.Doar cele mentionate mai sus le am observat a fi in neregula,ideea e ca in momentul in care se duce valoarea in 400,daca ii dau "spriț" ,isi revine pentru o perioada si sta in valorile date la "idle".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexu1.4 si eu am avut probleme cu debitmetrul la masina din semnatura, aparent pe diagnoza raporta valori normale insa motorul pornea foarte greu mai ales la rece, am inlocuit tot in afara de debitmetru, am fost pe punctul de al inlocui si pe el insa  am avut inspiratia de a cumpara inainte un spray de curatat debitmetre, dupa curatare cu acest spray minune motorul si-a revenit. Acum functioneaza normal. Stiu ca la mine este vorba de un motor pe benzina insa si la tine asta poate fi o rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xmisterx, trebuie sa faci un log in mers. Canalul 3, 10 si 11. Se fac doua log-uri, unul in viteza a 3-a si unul intr-a 4-a. Turezi masina de la 3800 rot/min (turatia cuplului maxim 148 Nm) si te opresti la 5600 rot/min (turatia CP maximi 102 CP). Pe diagnoza (canalul 3) o sa-ti dea doua valori, una pe care o cere ecu si una masurata. Cea masurata trebuie sa fie egala sau apropiata de valoarea de referinta. Informativ, am incarcat un fisier de la un motor 1.9 TDI. Succes!

lipire furtunLOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreflo73 iti multumesc pt interventie insa la mine nu mai sunt probleme dupa acea curatare.🙂🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, andreflo73 said:

Turezi masina de la 3800 rot/min (turatia cuplului maxim 148 Nm) si te opresti la 5600 rot/min (turatia CP maximi 102 CP).

Nu trebuie turată aşa. De la 1600-1700 rpm până pe la 4000 rpm este suficient pentru a observa ce este de observat, dar cu condiţia ca pedala să fie apăsată la podea. Asta pentru ca EGR să fie închis şi să poată fi interpretate măsurările MAF.

7 hours ago, alexu1.4 said:

ideea e ca in momentul in care se duce valoarea in 400,daca ii dau "spriț" ,isi revine pentru o perioada si sta in valorile date la "idle".

Asta se întâmplă pentru că după un timp în care nu atingi pedala de acceleraţie EGR începe să se închidă şi automat când nu se recirculă gaze MAF indică mai mult aer (cantitatea de aer care intră în cilindru este fixă, dar ea este formată din aer curat+gaze recirculate, de asta pentru a estima funcţionarea MAF trebuie ca EGR să fie închis)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si in cazul asta ,de ce valoarea "idle" imi spune ca trebuie sa fie intre 1xx si 2xx ? Si la mine se duce in 4xx ?

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, dar un log in mers ar lămuri problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma,cum se face acest log in mers corect? 

Pentru ca sunt in ceata total 😂

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postării anterioare pentru că nu este regulamentar şi se sancţionează.

În topicul de mai jos scrie ce şi cum. Logul îl laşi aşa cum îl salvează VCDS-ul, în format *.csv , nu este nevoie să îl aranjezi. Când faci logul nu umbli la laptop în timpul mersului, porneşti logul la plecarea de pe loc, faci reprizele de accelerare în tr. 3 şi tr. 4  apoi tragi pe dreapta şi salvezi logul. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

 

Am un A4 B7 2.0TDI BPW 140CP cu 303.600km. Am masina de cateva zile, a mers bine, insa a inceput sa scoata un fum alb-negru cu o tenta albastruie(banuiesc ca albastrui este de la turbo, o sa ma ocup de asta), insa a scos fumul acesta vreo 20-25km dupa care s-a oprit si a mers perfect. Am pus VCDS-ul pe masina si mi-a dat eroare MAF / Debitmetru (imprejurimi: aparuse cu 20-25km in urma, deci cand a inceput sa scoata fum). Avand in vedere ca masina mergea ok dupa acei 20-25km, am sters eroarea, masina mergea ok. Am mai mers cateva zile cu ea, iar a inceput sa scoata fum cu toate culorile lumii (alb-albastrui-negru). Am pus iar astazi VCDS-ul: eroare MAF :) Voi ce ziceti? Eu zic ca este MAF-ul.

 

Injectoarele au asa valorile la cald (Cyl. 1-2-3-4): [-2,1], [-0,7], [-0,7,] [-0,7]. Am aproximat -0,7, toate cele 3 sunt in zona lui -0,7. Totul a fost schimbat la masina. 

 

Seara faina!

Modificat de AlexKOV
editare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui să postezi eroarea în întregime aşa cum o dă vcds-ul. Pentru evaluarea funcţionării MAF ar trebui un log în mers, dar având în vedere că nu este clară starea turbinei nu se recomandă, eventual să-l faci doar până pe la 3500 rpm. Pe de altă parte injectorul 1 are o compensaţie mare (nu prea are cum să fie toate cu -), deci ar putea să fie şi asta o problemă. Pentru compensaţii injectoare este un topic dedicat

https://vwforum.ro/topic/52519-valori-injectoare/page/8/?tab=comments#comment-3076052

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASTAZI: 12 / 02 / 2021 

--------------------------------------
3  coduri de defecte:
000257 - Debitmetru aer 1 (G70)
               P0101 - 000 - semnal neplauzibil
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 01110000
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 1
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 303640 km
                    Indicator de timp: 0

             împrejurari cod:
                    RPM: 1806 /min
                    viteza: 43.0 km/h
                    temperatura: 19.8*C
                    pres.absoluta: 1050.6 mbar
                    debit aer: 11.38 g/s
                    (fara denumire): 2.52
                    temperatura: 56.7*C

La motor sunt 3 coduri pt ca am facut niste chestii, am mai bagat/scos diverse si au ramas, insa MAF(Debitmetrul) este suspectul.

 

 

07/02/2021

------------------------
1 Fault Found:
000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
               P0101 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 303600 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1575 /min
                    Speed: 53.0 km/h
                    Temperature: 56.7°C
                    Absolute Pres.: 958.8 mbar
                    Mass Flow: 9.96 g/s
                    (no units): 2.16
                    Temperature: 88.2°C

 

Intre timp am schimbat limba din ENG in RO in urma unui update, ignorati.

 

Precizez ca scapa pe undeva aer de la turbo, pe la traversa de intercooler.

 

Modificat de AlexKOV
editare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că sunt necesare nişte loguri. Vezi aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am descoperit problema. Injectorul 1 are valori de -2.28 la cald...asta cauzeaza fumul alb-albastrui la relanti. :) iar eroarea de MAF sa indice doar senzorul defect, senzor pe care il voi schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetru nu are nimic...eroarea iti spune ca ai un debit nerealist fara de cat se asteapta ECM sa vada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este de la un injector (nr 1), are urm valori la cald: -2,28...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, dar rezolva problema cu injectorul si te convigi dupa aia.

 

LE: Apropo, valorile cu minus nu indica nici o problema, valorile cu plus la compensare ar trebui sa te preocupe. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate au in jur de -0.7 iar ala are -2.28. Am vorbit cu niste baieti care se ocupa cu asa ceva si au zis ca 100% este injectorul...

SIMPTOME:

-fum alb la relanti

 

Nu are treaba cu garnitura de chiulasa, am verificat vasul de expansiune, nu este ulei, totul este in regula.

In mers nu scoate gram de fum, doar la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti avea toate injectoarele cu compensari negative, nu ai inteles ceva bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!