Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

@terrabyt am facut toate verificarile asa cum sunt explicate de Al_bundy in topicul lui plus instalatia electrica dupa schema din autodata. Nu am reusit sa gasesc nici o problema, am continuitate pe toate firele deci nu e nici unu intrerupt.

Pana acum nu am avut probleme sa mi se urce presiunea incat sa fie nevoie de treapta a2a la ventilatoare si merg foarte mult prin oras cu el pornit tot timpul, iar la drum lung nu imi fac griji fiindca ajuta si vantul din mers.

Am ales acest compromis din cauza ca am verificat 3 persoane instalatia si am schimbat toti senzorii si toate releele si tot nu am reusit sa ii dam de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nick_n ceva va scapa, nu ai cum sa nu gasesti defectul la un sistem asa simplu. In fine, eu iti recomand sa pui o protectie pt suprapresiune, cum ti-ai dat seama ca nu iti urca presiunea daca nu ai un senzor sau swicth sa monitorizeze treaba asta.  Cauta switch de presiune de la modelele pana in 2000 , alea sunt cu 2 contacte fara pwm. Un contact se inchide cand presiunea este in limite(inseriezi pe circuitul tau de comanda al compresorului), iar celalalt se inchide la o presiune mai mare, comanzi un releul care sa iti activeze treapta 2 a ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@terrabyt pe circuit exista o valva de suprapresiune care se deschide in cazul in care presiunea creste. Treaba asta am aflat-o in timpul verificarilor cand am pus compresorul pe direct pentru a vedea daca actioneaza ambreiajul si nu are intreruperi, dupa un minut de functionare valva deschizandu-se si eliberand presiunea. Dupa ce a fost facuta instalatia a fost lasata sa mearga vreo jumate de ora in parcare si nu s-a intamplat ca presiunea sa fie prea mare pentru a se deschide valva de suprapresiune. Voi avea in vedere in viitor sa completez instalatia si cu cealalta comanda pentru treapta a2a asa cum ai spus. Multumesc de sfaturi.

Ps. Daca ai vreo data drum prin Iasi si ai timp de verificari da un semn, chiar as dori sa fie totul functional OEM si sa renunt la instalatia pe care am facut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bună ziua,
Am un Caddy 2004, de un timp nu mai cuplează compresorul de la instalația de aer condiționat. Înainte se simțea o schimbare de regim a motorului la cuplare (când dezactivam economizorul). Martorul butonului (economizor) se aprinde însă.
La tester spunea "00898 - Control Circuit A/C compressor  010 - Open or Short to Plus." Am văzut A/C este este cu supapă de reglare, nu am identificat conector pentru cuplaj compresor. Mă poate sfătui cineva? Nu am cartea de utilizare nu știu unde sunt localizate fuzibilele, releele care au legătură cu A/C.

Mulțumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/4/2017 at 6:54 AM, Al Bundy said:

Aceeasi intrebare an de an.

Si vin cu acelasi raspuns: ai facut toate verificaruile descrise de mine in DIY dedicat ?

 

Unde găsesc DIY dedicat?

Mulțumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusD2016 te-ai uita putin sa vezi cum e structurat forumul sa vezi ariile cum sunt organizate? Daca intri in aria Golf inainte de topic-uri o sa vezi sus subtopic DIY&FAQ's, acolo sunt toate DIY.
DIY se gaseste aici:

Legat de prima problema ridicata, esti sigur ca ai compresor cu valva si nu cu ambreiaj magnetic? In primul rand cand pornesti clima uita-te daca se invarte compresorul, adica mijlocul fuliei de la compresor. Verifica asta cu AC pornit si cu AC oprit, daca cu AC oprit nu se invarte ai compresor cu ambreiaj magnetic si problema nu sta in sigurante.
Pentru tabloul sigurante daca cautai putin gaseai topicul asta si chiar postarea asta:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, la caddy din 2004 are compresor cu electrovalva, si la eroarea lui inseamna ca ori electrovalva este defecta ori are fire intrerupte si DIY facut de mine nu se aplica la masina lui.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin din nou cu problema mea si cu rezultatele unor investigatii facute in speranta ca poate mai gasesc pe cineva care a avut aceleasi probleme.

Am un Golf 4 1.6 AZD din 2001, cu climatronic. Cand temperatura de afara creste peste 30 grade sau masina sta in soare mai multe ore, compresorul nu mai porneste sub nici o forma. Daca e racoare, dimineata de exemplu, porneste fara probleme, si compresorul si ambele ventilatoare, si odata pornita nu se mai opreste chiar daca fac un drum mai lung in care temperatura creste si pana la 38-40 grade.

Verificari facute:

Diagnoza facuta si de mine si la service imi da eroare de clapeta de recirculare aer, si in trecut imi dadea senzor g263, care am constatat dupa desfacerea bordului si o discutie cu Al Bundy ca fizic nu il am pe masina asa ca am refacut codarea fara el(amuzant e ca eu nu am facut vreo codare cu senzor). Alte erori nu am primit.

Am fost la service de clime, dar se pare ca astia in tm sunt mai mult incarcatori de clime nu service, intai cand clima nu a pornit, dupamasa si mi,a zis ca ii apare pe aparatul de incarcare ca gramajul e suficient pt a porni, dar ca cu mai multe nu ma poate ajuta intrucat trebuie sa vin cu ea pornita. A doua zi m-am dus cu ea pornita si a mai facut masuratori si mi-a zis ca, compresorul e in parametrii si ca la ora aceea din dimineata din pct lui de vedere am o clima perfect functionala, asa ca sa caut un electrician/electronist.

Ultima chestie care o am de adaut e ca la status compresor imi scrie compresor shut down by ecm(status12). Pe engine am o eroare de egr care e de 3 ani si la care nu am ce sa ii fac ca am schimbat 2 egr-uri noi si in 2000 km a inceput iar sa trepideze. Am masurat comparativ temperatura lichidului de racire,a uleiului si pe engine, si ceea ce imi da pe instruments, temperaturile senzorilor sistemului de climatizare sunt reale, cuprinse intre 36 si 55 grade in fct de care senzor era, deci chiar nu stiu catre ce sa ma mai intrept. Aveti o schema electrica a conexiunii ecu/climatronic care poate sa se intrerupa la temperatura? E vreun mod in care sa o testez? Sau un electrician care sa faca asta in tm?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

engine opreste climatronicul pe can-bus. trebuie cautate problemele la tine pe ecu, nu pe clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt nu pe can bus, are fir dedicat. 

Nu e ok, dar poate deconecta acest fir si verifica daca lucreaza clima - ca test

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa lase o pata mare sub masina, acuma vara ? E posibil sa fie o cauza pentru condens excesiv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da - condensul pe care il face pe evaporator, se scurge sub masina - asa cum e normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema, este primul an in care imi face figuri clima. Am un Golf IV din 2000, motor 2.0 AQY fara climatronic. Daca masina merge la drum lung, clima nu se opreste, dar la mersul in oras dupa un timp se opreste si cupleaza iarasi cand se mai raceste. De aici am tras concluzia de un senzor de temperatura cu probleme. Nu imi apare nimic pe vag com deoarece nu are canalul HVAC, neavand climatronic. Freon este, a fost reincarcat de curand. Ventilatoarele merg, daca scot mufa din senzorul de pe radiator si fac punte merge si pe pozitia 1 si pe pozitia 2. Releul a fost schimbat. Nu mai stiu ce sa mai fac. Am incercat sa elemin problemele rand pe rand si tot asa face. Unde mai are senzori? Ce ii cupleaza/decupleaza ambreajul de la AC? Mentionez langa baterie sunt 2 coturi de plastic fiecare avand cate un senzor, sunt pe instalatia de apa, si au fost schimbati si aceastia. O idee? Imi cer scuze daca am omis ceva, am cautat si nici o idee nu ma aducea la problema mea cu ce s-a mai discutat inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica (schimba) senzorul G446 (F38) care tocmai asta face, taie compresorul cand se incalzeste prea mult motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un senzor langa stergator pe partea soferului cu 2 pini ce are codul:1H0959625. Ala e? Statea in namol si frunze acolo, prea mult nu prea pot vedea deoarece nu pot scoate stergatorul. Interesant ca merge AC in mers la drum lung si 10 ore dar in oras cand apa ajunge la 90 decupleaza(nu fix cand ajunge la 90 dar dupa ce se incalzeste). Daca acela e senzorul, acum merg sa cumpar unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ala este sa taie compresorul la temperaturi de sub 5 grade, Ala de care vb eu trebuie sa fie pe un furtun de apa pe la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, la ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 senzori pe aceeasi conducta de apa. Primul cel dinspre radiator are doua fire verzi iar cel din spate dinspre cabina are 4 fire. Care o fi? Oare pot sa vad ce masoara in vag com la engine undeva?

image.jpegimage.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel cu 2 fire este incriminatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/8/2017 at 8:44 AM, F l o r i n said:

De fapt nu pe can bus, are fir dedicat. 

Nu e ok, dar poate deconecta acest fir si verifica daca lucreaza clima - ca test

Salut Florin! Imi poti spune te rog care este firul de care vorbesti? Si daca il deconectez in teorie va porni compresorul? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie cod motor, an fabricatie, etc - sa ma uit pe diagrame

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 2001 1,6 benzina, AZD in 2 usi cu climatronic. 

Multumesc mult! Voi testa si eu senzorul ala cu 2 fire de care s-a discutat mai sus, dar la measuring blocks nu am vazut valori anormale. 

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua, de câteva zile am o problema cu aerul  condiționat, pornesc de la buton, compresorul pornește, ventilatoarele pornesc, începe sa bage aer rece aproximativ un minut, după care nu mai baga, motor Axp 1,4 benzină. O zi buna 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!