Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

Si eu l-am schimbat la Golful meu ca nu mai fusese schimbat de foarte mult timp. Confirm si eu ce ti-a zis mecanicul tau. Lichidul de frana este hidrofil (atrage apa) si astfel isi pierde proprietatile afectand franarea. Cantitatea la Golf IV e 1L, iar tipul DOT 4.

Eu am folosit FERODO BRAKE AND CLUTCH FLUID DOT 4 bidon de 1L care a costat 25 de lei. Poti folosi orice lichid (Aral, Castol Respone, etc..) numai DOT 4 sa fie.

Manopera a fost 40 de lei, desi o poti face si tu daca ai o groapa/elevator. E foarte simpla, si nu ai nevoie de pompa speciala. Se desfac toate 4 aerisitoarele de la fiecare roata si se lasa sa curga lichidul vechi. In acelasi timp se completeaza pe sus cu lichid nou din bidon (cate putin tot bidonul). La terminarea litrului inchizi suruburile de la aerisitoare. Astfel lichidul vechi care a curs este dezlocuit de catre cel nou pus. Defapt de ce o sa ai nevoie este de rabdare ca dureaza pana curge si bagi pe sus litrul ala cam o ora, o ora si ceva.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Exsiat si niste testere, pentru lichidul de frana, si poti sa vezi daca mai este sau nu in parametri.

Daca lichidul de frana are deja 2 ani (sau aproape) pe masina, de ce ai face testul?

Doar ca sa vezi daca mai e bun?

Ok!

Si daca e bun il mai lasi pe masina? De ce?

In carte scrie clar: se schimba la 2 ani. PUNCT!

Daca tot il dau jos, chiar nu ma intereseaza daca mai era bun sau nu.

Parerea mea... care este... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aryes eu nu sunt atat de "catolic". La cum se pune intrebarea dau raspuns. Stiu mecanici care au spus ca nu se schimba niciodata lichidul de frana si masinile lor au lichidl de 6 ani. Eu raspund la oameni nu la masini.

Parerea mea care este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Si eu stiu o multime de dobitoci (care se dau si sunt angajati ca mecanici) care spun acelasi lucru: ca lichidul de frana nu se schimba niciodata.

Asta nu inseamna ca e si adevarat, nu?

Si daca tot incerc sa ajut pe cineva, macar sa-i spun ce scrie la carte, nu ce crede cine stie ce dobitoc, care n-a pus mana in viata lui pe o carte sau manual,nu?

Daca omul dupa aceea hotaraste sa nu schimbe lichidul, nu mai e treaba mea.

Eu i-am spus ce/cum e corect, nu? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este aryes. Tu ai spus ce este corect. La 2 ani PUNCT se schimba lichidul de frana. Pericolul cel mare este coroziunea dupa 2 ani si nu neaparat capacitatea de franare atenuata. Asa ca e bine sa fie schimbat cam la 2 ani.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

DOT4 se schimba la 2 ani pentru ca este un lichid hidrofil, absoarbe apa si apar 3 fenomene: 1. se incige mult mai repede (apa fierband la 100grade vs ~260 DOT4 normal) si apar efectele imediate fierberii; 2. apa nu are aceeasi stabilitate la comprimare deci apar diferente si din acest punct de vedere; 3. apa acumulata distruge instalatia. Astea ar fi explicatii asa, ca pentru incepatori.

Daca se trece la DOT5 nu va mai trebui sa se faca schimbul atat de des pentru ca este pe baza de silicon deci nu absoarbe apa si face si ungerea componentelor foarte bine. Singura dificultate pt a trece de la DOT4 la DOT5 o reprezinta curatarea instalatiei. Practic trebuie desfacut sistemul bucata cu bucata si curatat ca la farmacie, nu merge treaba cu amestecatul fluidelor.

Altceva? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca folosesti franale excesiv posibil sa nu mai apuci 2 ani. Eu nu prea iubesc neaparat produsele noi doar ptr ca sunt noi. Daca se spune dot 4 pun dot 4.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Nu exista nicio restrictie sa treci de la DOT4 la DOT5 din cate am citit. Asta era singura problema, curatarea perfecta a sistemului de franare (care deobicei nu se prea poate face).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Nu am incercat si nici nu voi incerca. Eu schimb lichidul de frana anual, nu ma deranjeaza. Doar am impartasit din ce am citit zilele trecute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea imi place sa schimb lucrurile care merg pentru un presupus avantaj. Exista pareri pro si contra fluidului pe baza de silicon asa ca raman la dot 4. Sper ca daca scrie dot 4 pe cutie sa fie dot 4 si in cutie pentru nici de asta nu mai sunt sigur demult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

:))) E o chestie si asta :) Pana acum am luat numai de la PBV lichidul de frana. Saptamana viitoare o sa pun RedStuff pe fata si schimb lichidul actual cu Motul RBF660.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am procedat la schimbarea lichidului de frana la masina din semnatura. Operatiunea s-a efectuat intr-un service de orasel prin metoda clasica cu un lichid Bosch DOT4. Am fost ULUIT sa vad ce lichid mi-a scos mecanicul din instalatie. Sfatul meu este sa schimbati la 2 ani lichidul.

post-71109-0-44008400-1299753041_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce negru este!! De cat timp nu l-ai mai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu cand l-am schimbat nu mai era schimbat din 2005 (asa aparea pe carte), dar tot nu arata asa negru. Nici nu se vedea diferenta culoare intre cel vechi si cel nou. L-am schimbat ca "asa trebuie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maicamea are un golf 4 din 2003 si are lichidul de frana original inca, adevarat ca are numa 47.000km, dar sincer franeaza foarte bine, oricum numai in oras il foloseste. A auzit cineva de probleme aparute din cauza ca nu a fost schimbat lichidul de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu.Este doar un mit inventat sa te faca sa te simti bine.Ideea este ca daca schimbi anual sau la 3-4 ani tot asa va frana masina, daca este folosita in mod normal.Mie doar mi-au improspatata putin lichidul, in sensul ca au schimbat doar 500 ml, si franeaza la fel de bine ca inainte. Nu cred ca o instalatie de franare se strica chiar asa de repede din cauza unor picaturi de apa.Stiu masini la care nu s-a schimbat niciodata lichidul dot 4 si franeaza fara probleme si acum si mult timp de acum in colo.Insa este bine sa il schimbi la 2 ani ca asa scrie in carte, deoarece si cei din industria auto trebuie sa traiasca, nu?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana nu se schimba din cauza ca nu mai franeaza masina!

Nu stiu cati dintre voi ati lucrat la partea de franare a masinilor. Cei care au lucrat pot confirma faptul ca lichidul de franare aduna apa. In timp, aceasta apa de pe instalatie ataca partile metalice ale sistemului, producand rugina. In acest fel in instalatia de franare lichidul ramas este amestecat cu apa si particule de rugina care deterioreaza instalatia.

Cam asta inseamna pe scurt deteriorarea lichidului de franare, pe langa faptul ca acesta isi pierde calitatile chimice si iese din parametri pentru care a fost fabricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie mentionat faptul ca la DOT 4 (desi absoarbe apa mai greu decat DOT 3) cresterea procentului de apa din lichid diminueaza proprietatile acestuia in mod exponential. Astfel 3-4% apa in lichid scade punctul de fierbere al acestuia cu pana la 50%. Contrar opiniilor exprimate mai sus (n-are nimic, merge si-asa) in cazuri extreme (franari repetate cu lichid vechi plin de apa) poate fi afectata dramatic franarea datorita faptului ca apa din lichidul incins se va transforma in vapori si va crea "goluri".

Dar dragilor, nu il schimbati ca e doar un mit si oricum costa o avere un litru de lichid de frana...

Mie doar mi-au improspatata putin lichidul, in sensul ca au schimbat doar 500 ml

:screwy:

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.Este doar un mit inventat sa te faca sa te simti bine.

da. este doar un mit. si toti cei care il schimbam suntem parte din acest mit. de aia 100% din oamenii care inteleg cum functioneaza o masina, si au grija de ea, il schimba. pt ca noi credem in mituri. de aia 100% dintre nemti si din popoarele cu cultura auto il schimba. ei cred in Mos Craciun. Noi..credem in Marea Conspiratie.

sigur ca da, industria auto trebuie sa traiasca din cei 50 de ron cat costa shcimbul unui lichid.

de aia se face chimie in scoala...sa credem in mituri, nu in faptul ca un lichid si pierde din proprietati in timp...

tu ai facut chimie? fizica? CEVA?

astfel de sfaturi ar trebuie...interzise pe un forum bun. poti influenta un om..care are incredere in sfatul tau. FRANA nu e o JOACA!

faptul ca tu simti la picior CUM franeaza..nu este un standard. e de ajuns o data sa nu franeze si poate fi fatal. plus ca senzatia ta ti se pare un standard in domeniu care nu poate fi influentata? tu ai FIX aceeasi senzatie mereu?

nici nu mai comentez gestul unui MECANIC de a completa (ca intra si aer aici) lichidul. mi se pare ca mecanicul asta ar trebui sa fie mutat...la bibloteca :)

Nu exista nicio restrictie sa treci de la DOT4 la DOT5 din cate am citit. Asta era singura problema, curatarea perfecta a sistemului de franare (care deobicei nu se prea poate face).

ATENTIE!! DOT 5.1 e urmasul lui DOT4. DOT 5 este interzis pe masinile cu DOT 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu il schimb la 2 ani la masina mea, imi ziceti si mie un caz de accident care s-a petrecut din cauza lichidului de frana neschimbat... sau nu exista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un amic care, spre norocul lui, a ajuns doar in tufe dupa ce a coborat transfagarasanul mai voiniceste cu un cotet de Calibra la care cred ca nici uleiul nu mai fusese schimbat in ultimii zece ani. Nu i-a mai tinut frana cand a ajuns jos.

Daca vrei "cazuri din mass-media" hai sa vedem un pic logic: se intampla un accident din cauza asta. Baietii de la stiri vin si il dau repede publicului consumator de TV: "un automobilist, dupa o coborare in tromba pe Cheia, a intrat intr-un pom, nu se stie de ce, nu sunt urme de franare". Doar ca la momentul accidentului nu stie nimeni de ce mortului nu i-au tinut franele iar motivul e simplu: la momentul accidentului lichidul fierbea si ca atare datorita "golurilor" din circuit omul a apasat frana degeaba, fara efect. Vine politia dupa cateva minute, cand lichidul deja s-a racit si e sub punctul de fierbere, apasa pedala de frana si vede ca merge. Deci, de ce a murit mortul ? Ca doar frana tine.

Se face o expertiza tehnica si se descopera cauza dar asta dureaza.... presa nu o sa revina asupra stirii si sa spuna "il mai stiti pe ala mort acum doua saptamani pe Cheia ? I-a fiert apa din lichidul de frana pe care nu-l schimbase de vreo opt ani si de-aia a crapat" ...

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea lichidului de frana este conditionata de fapt de termenul de garantie a acestuia.

Majoritate producatorilor garanteaza pastrarea caracteristicilor lichidului timp de 2 ani (a se citi pe ambalaj "Termen de garantie").

Acesta este de fapt si motivul pentru care si constructorul masinii recomanda schimbarea la aceste intervale.

Acelasi lucu este valabil si pentru lichidul de racire (antigel).

Bineinteles ca vor fi multi care vor spune ca au lichidul de frana in instalatie de multi ani si nu au simtit nici o diferenta.

Problema e ca atunci atunci cand vor simti diferenta s-ar putea sa fie prea tarziu !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate curăța instalația?

Eu am schimbat o dată lichidul, și data viitoare aș vrea să

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cri-cri,

Sa stii ca la coborarea Transfagarasanului se incinge foarte,foarte usor orice sistem de franare de pe lumea asta,daca esti un sofer hazardat, de la unul mai putin performant (ca acel "cotet" de Calibra! :lol: ), la cele mai performante.Nici nu trebuie sa te straduiesti!Asa ca acel amic putea sa aiba si 911 ca tot in tufe ajungea! :icon_thumright: Este un exemplu nerelevant Transfagarasanul!Acolo orice sofer nesabuit,pe coborare,poate incinge orice fel de sistem de franare, performant sau nu!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!