Jump to content

Ce Carburant Folositi? (Tiguan 5N & 5N2)


gibby
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o nelamurire cu privire la ce tip de motorina ar trebui sa foloseasc pentru un tiguan 2.0 TDI 170 CP. Motorul este euro 4 dar am inteles ca se poate pune si motorina euro 5. Voi ce carburant folositi, si care considerati ca este cel mai bun pentru motorul de 170 de cai cu filtru de particule?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gibby: Salut! Motorul de 2 l TDi CR, indiferent de putere (140 sau 170 CP), este omologat ca si EURO 4. Acest motor, conform producatorului, respecta standardele EURO 5, insa aceste standarde nu sunt aplicabile inca (abia din 2009 sau dupa). Pentru mai multe detalii, vezi si topicul asta.

In orice caz, pentru motoarele omologate EURO 4, se poate alimenta atat cu motorina EURO 4 cat si cu EURO 5. Eu personal am inceput prin a alimenta cu EURO 5, dar acum bag EURO 4 pentru ca nu am observat nici o diferenta in materie de consum/performante care sa justifice diferenta de pret de aproape 10% pentru acel aditiv.

Iar daca intrebarea ta include si "de unde", uite aici un topic bun despre acest lucru... Personal, alimentez de la OMV (este foarte aproape de casa) si PetromV (in drum spre serviciu). Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e E5 asa a ar fi mai indicat sa folosesti motorina E5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Asi fi curios sa aflu ce fel de carburant prefera si cei care au motoare pe benzina.

Eu am 1.4TSI 150CP si am alimentat cam de pe la toti cu benzina 98+. Eu prefer EVO (Mol) sau Efix (Rompetrol) si ma feresc de Lukoil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc OMV CARRERA DE 95

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc doar top 99 premium de la Petrom. La rompetrol au benzina de 98?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au de 98 da nu sunt sigur daca se cheama efix .... parca totusi nu ... cred ca e ceva cu SUPER 98

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc OMV CARRERA DE 95

Eu cred ca este o problema cu benzina de 95 in motor TSI, la fel si in FSI-uri. VW zice ca trebuie de 98, asa cred ca scrie in carte, dar ne-ai putea elucida si ce scrie in carte exact, adica daca se accepta si 95, plus cum se simte motorasul cu benzina de 95?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune cu incredere benzina de 95 in TSI/FSI atita timp cit este calitativ carburantul. Pe capacul de la gura de alimentare scrie 95/98. Eu torn SuperEuroLuk 98 (Lukoil) de cind am masina fara nici o problema. Am incercat sa alimentez si OMV carrera 100 si nu mi s-a parut decit ca platesc mai mult.

Eu am turnat vreo doua plinuri de EuroLuk 95 si nu a fost nici o problema, masina sa comportat absolut exemplar, in schimb am facut un plin acum vreo 2 saptamini de la Petrom cu 95 si jurai ca este apa. Toti care au urcat cu mine in masina au fost de acord ca masina o luase razna (sub 3000 de rpm nu avea deloc putere, abia atingea 140 km/h), am facut plinul cu 98 si si-a revenit.

Mai multe informatii se pot obtine pe topicul:

http://vwforum.ro/index.php?showto...80&start=80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat masina de la PBN reprezentatu' mi-a recomandat sa pun de minim 98. Ideea este ca in carte scrie 95 minim dar intrebarea este daca in Romanica noastra 95 este chiar 95. Eu pun doar de minim 98. Am pus de 95 in Austria (pentru ca la benzinaria respectiva nu aveau altfel) si nu am simtit nici o diferenta fata de benzina de 98+ de pe la noi (nici macar la pret nu era diferenta :) ).

Am pus odata Lukoil de 98 (E85 Spataru Buzau) si nu mi-a placut de loc cu mergea masina. Era mai zgomotoasa si tragea mai greu. Poate am avut eu ghinion da' nu mai pun de la Lukoil.

Parerea mea este ca la multe bezinarii de la noi benzina de 95 are cifra octanica sub 95 iar cea de 98 probabil pe la 95 (asa sper eu :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca exista diferente in comportamentul masinii e dovada clara ca benzinele nu sunt la fel. Daca mai e si diluata, acel 95 ajunge la valori ne sperat de mici si masina merge cu "apa".

Cel mai bine e sa folositi benzina cu CO cat mai mare si sa sperati ca nu e diluata...

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzinare nu conteaza cat de mica e cifra octanica ci cat e mare daca e mica nuy trage cum ar trebui dar nu strica nimica daca e mai mare atunci poate sa dauneze desi ......

la dieseluri cam acelasi lucru dieselu e tot la fel top euro 4-5 si ce mai vreti sunt motorine cu amestec de biodiesel si emisii mai reduse dar la baza tot motorina este !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce stii tu despre cifre octanice dar ar fi mai bine sa taci, ii inveti pe altii prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adilucaciu1976

fratilor benzina are cifra octanica iar motorina cifra cetanica. Cu cat acesti indicatori sunt mai mari cu atat este mai bine pt. motor. O motorina cu cifra cetanica mica sau o benzina cu cifra octanica redusa dauneaza motorului daca acesta nu a fost proiectat sa functioneze la acei parametri. Din pacate la noi in Romania atat benzina cat si motorina lasa foarte mult de dorit si nici intr-un caz nu respecta indicativele si specificatiile de la pompa. Deci sa nu va asteptati ca o motorina E5 sa fie superlativul in materie pt. ca este departe de asa ceva iar in occident nici nu exista asa zisa motorina botezata Euro 5, doar la noi, si este vai mama ei comparativ cu cea mai ieftina motorina luata de exemplu din Austria. Nu discutam de cea mai buna motorina de la ei, fata de care a noastra este la ani lumina departare. Si toate astea cam la acelasi pret. Diferenta o face insa calitatea net superioara a carburantilor din celelalte state membre UE. Sa va fie rusine stimati producatori si comercianti de carburanti autohtoni, sunteti la unison cu tot ceea ce se intampla in acest moment in Romania, practicati preturi aberante raportat la calitatea execrabila a tot ceea ce inseamna produse destinate pietei autohtone. Si pentru asta suntem de vina noi ca toleram aceste lucruri, doar suntem romani........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

trCatalin efix e benzina de 95 si tu ai avut impresia ca pui de 98 probabil :(

incearca alto 101...sigur vei simti diferenta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cand mi-am luat tiguanul 2.0TSI 170 CP, dealerul a zis ca in nici un caz sa nu alimentez de la lukoil, si cel mai bine ar fi de la rompetrol.

Pana acum am luat de la MOL, benzina de 95, si nu am avut probleme. Am facut 11.000 km in 4 luni, de la autostrada pana la off-road dar fara probleme.

Poate iarna o sa alimentez si eu de 98 sau de 100.

ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 5 ani alimentez de la MOL si nu am avut probleme. Ocazional Rompetrol si Petrom - astora le-as da cu o piatra in pompa.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De peste 5 ani alimentez numai de la Petrom si nu am avut nicio problema cauzata de combustibil. Si-au selectionat si motivat bine personalul, au modernizat statiile, astfel ca nu am mai auzit de situatii gen apa sau impuritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Tiguan-ul a primit de baut mare parte din timp Sprint Diesel si atunci cand s-a pus din alta parte s-a simtit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"multe service-uri si dealeri auto mentioneaza in mod expres la vanzarea - predarea unui model fie ca e benzinar fie ca e diesel(in special common rail) sa se foloseasca numai benzina si motorina de calitate. Ideea e ca nu prea vor sa schimbe injectoarele in garantie si atunci recomanda numai EURO 5.

Benzina cu cifra octanica mare 98 - 100, va ajuta motoarele la pornirile pe timp de iarna(plus ca pe timp de iarna se pun si niste aditivi). Ni s-a intamplat de multe ori sa spunem ca benzina de 95 e ok. Da putem spune si asta datorita faptului ca este cea mai consumata. Faptul ca "viata de raft" a benzinei de 95 este foarte mica, duce implicit si la o benzina mai curata.De ce?.. Rezervoarele in care este depozitata la pompe sunt golite si reumplute mult mai des decat la benzina de 100. Astfel depunderile si condensul din rezervoare este mai mic din motiv ca toate impuritatile sunt mai bine distribuite proportional la toata lumea :). Nu ca la unii care alimenteaza odata la luna cu benzina de 100 si nimeresc exact ce e mai "bun" de pe fundul rezervoarelor.Poate sunt de-a dreptul"diliu" dar eu unul prefer sa stau la comada la o pompa decat sa ma duc la una la care nu s-a alimentat de ceva vreme si niciodata nu alimentez cand vad cisternele ca au alimentat benzinaria...imi dau sema cat de "rascolite" sunt rezervoarele dupa alimentare :)

Motorina Euro 5 este mai subtire, se consuma putin mai repede, dar motorul devine mai nervos. De asemenea motorina euro 5 are un continut scazut de sulf; sulf-ul dupa ce este ars se depune ca o zgura pe galeriile de evacuare, implicit pe turbina, din acest motiv este recomandata utilizarea motorinei euro 5.

Calitatea motorinei difera, dincolo de cifra cetanica care trebuie sa fie minim 49, functie de continutul de sulf (sub 10PPM e considerata motorina cu continut redus de sulf). In manual scrie ca, daca masina este folosita in tari in care carburantul Diesel are un continut ridicat de sulf reviziile se fac la intervale de kilometraj injumatatite si schimbarea filtrului de motorina se face mai repede). Acesta e un alt motiv pentru care la noi se fac reviziile la 10-15K in loc de 30K.

Ideea e ca "VAG" nu se refera in manualele posesorilor la combustibil Diesel Euro 4 sau Euro5 ci doar face recomandari sa se foloseasca motorina cu continut redus de sulf (maxim 10 PPM) iar in conditii de iarna sa se foloseasca motorina "de iarna" pentru a evita transformarea motorinei in "marmelada" ...la temperaturi sub -10 grade.

Categorii de motorina Euro5 nu vezi decat in Romania. In strainatate nu exista decat 2 tipuri de motorina: Diesel (regular) si Diesel premium( acesta putand avea o cifra cetanica mai ridicata). Un reportaj din Austria subliniaza ca in urma unui test a OAMTC (ACR-ul lor) s-a demonstrat ca motorina premium nu aduce diferente notabile care sa justifice diferenta de pret. Insa se recomanda ca iarna sa se foloseasca motorina de sezon."

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut

Posed un Tiguan 1.4 TSI si cand vine vorba de benzina pana acuma am alimentat "normala" dar pe interiorul capacului de rezervor se mentioneaza ca ar fi recomandata benzina premium. Ok si am facut un test sapt trecut cand am alimentat de la Shell cu VPower si am observat ceva diferente in comportamentul masini, de ex : sunetul motorului este mai linisit;masina in sine nu mai trage la fel de puternic "smuncit" , si aparent din ce am mai observat eu in unele momente cand masina arata de ex 30 % pt cateva secunde acum imi arata cv de genu 22-25 %. Si poate si faptul ca nu multa lume alimenteaza cu VPower si calitatea benzinei este mai putin "diluata"?

A mai observat cineva aceleasi "simptome" ?

Poate si cv explicatii de c masina se comporta asa ? Ma gandeam ca mai aveam cel putin 25% din rezervor cu benzina normala cand am facut plinu cu Vpower. Se poate ca amestecul dintre cele 2 categorii sa explice comportmentul ?

Am de gand sa mai fac 2 - 3 plinuri cu VPower poate se observa cv diferente pe parcurs.

Numai Bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

vin si eu cu o constatare ... am 50.000 mii km facuti cu rompertrol efix datorita faptului ca am crezut ca are ceva care curata si protejeaza motorul . am facut un drum de 1000 km p-nt - constanta si am pus  carera 95 de la  OMV si am observat ca mi-a scazut consumul de la 9,2 l/100 km la 7,9 . am ramas total uimit . masina se comporta la fel . am ajuns la concluzia ca aia de la rompetrol se arde mai repede. asta e parerea mea . fiecare face cum doreste , dar evitati LUKOIL . am 5 masini si la 3 dieseluri martorul de pe motor imi sta aprins tot timpul . O ZI buna ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat multe tipuri de benzina pe masina sperand sa gasesc una cat mai potrivita, mai ales din punctul de vedere al performantei.

Din pacate am observat variatii mari de calitate la apropate toate tipurile de benzina (aceiasi benzinarie, acelasi sortiment). Spre exemplu am alimentat de doua ori cu EfixS 98 si masina a fost foarte sprintena si silentioasa. M-am bucurat crezand ca am gasit benzina perfecta ... dar la a treia alimentare a inceput sa mearga aproape inecat.

O alta observatie personala ar fi ca masina se comporta mai bine folosind benzina cu CO mai mare (98 - 100), dar consumul creste cu approximativ 0.5 l / 100 km.

Un clasament personal (subiectiv) pentru tipurile de benzina folosite ar fi: OMV 100, EVO 99, EfixS 98, MOL 98, Efix 95, MOL 95, OMV 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati linistiti ca nici prin alte parti nu e altfel

Macar de ar fi benzina........................

Profitul e rege

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!