Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Cu cat vei cauta mai mult cu atat te vei tot suci. Trust me..been there :)) Acum ma uitam dupa Eneos, acum ma schimbam pe Ravenol, dupa care parca as fi incercat total si tot asa. Sunt multe uleiuri bune in piata de la producatori diferiti. Ce poti pati este sa nu-ti placa cum merge si il poti schimba...parerea mea. Succes in alegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tbn e 

8 hours ago, V.M. said:

In countries with high sulphur in fuel, make sur you have a have a strong TBN level to protect your engine against corrosion the best way possible!

 

 

 

concluzia e buna. noi nu avem astfel de probleme, nu avem sulf in combustibil, plus uleiurile C3 contin jumatate din "cenusa" obisnuita. deci tbn e irelevant. per total e mult mai rezistent decat uleiurile alea vechi cu cenusa dubla si sulf in combustibil la greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag trebuie sa te contrazic puțin când spui că TBN este irelevant. In prezenta temperaturilor ridicate și a arderii combustibilului apare oxidare și apare aciditate indiferent da cat sulf conține combustibilulu. Într-adevăr cu cât mai puțin cu atât mai bine.

Daca uleiul are un TNB mare hai sa spunem 10 și un TAN (aciditate) mic 1.5  timpul sau numărul de Km după care uleiul își va pierde capacitatea de a neutraliza aciditatea va fi mult mai mare fata de un ulei cu TNB de 5 și TAN de 2.5 pentru că în timpul funcționării normale a oricărui motor TNB scade spre 0 iar TAN creste. 

In momentul in care cele două se întâlnesc trebuie schimbat uleiul .

In momentul in care TAN depășește TNB adică uleiul devine acid situația devine dramatică. 

Cam din același motiv se schimba și uleiul la cutiile automate cu ambreiaj umed. Acolo temperaturile nu sunt foarte ridicate și probabil au un TNB mult mai mare fapt ce le face sa reziste 60 000 km.

Ca fapt divers uleiurile folosite la generatoarele de curent pe navele de croaziera au TNB de 70 , asta pentru a combate aciditatea creata de aerul sărat folosit la arderea combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dar de ce citatul dat nu spune decat de sulf? :) vrei sa argumentezi ceva citand defapt un contra-argument.

ai pus ceva ce as pune eu defapt. trebuie sa pui ceva care sa redea concluzia ta, dar pariez ca nu vei gasi.

plus ca eu am incredere in chimisti, trebuie sa fie suficient, mai ales ca nu voi tine niciodata cat recomanda ei 20-30k km. e ca si cum as pune un a3/b4 si l-as tine sub 5k km, cam asta e comparatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile desulfurate s-au dovedit a fi o provocare foarte mare pentru chimiști. Abia acum pare că i-au cam dat de cap. 

Dar a mai apărut un pericol iar specialiștii spun că este mare, contaminarea uleiului de motor cu biodiesel. Se pare că nici etanolul nu este mai breaz dar pentru că sunt interesat de diesel încerc să deslușesc problema biodieselului. 

Un singur lucru se poate remarca cu ușurință, niciodată automobilul nu a avut atâtea căi înfundate. Iar credința mea este că de la o vreme ecologia mai mult încurcă și creează probleme decât rezolvă. Toate deciziile par a fi cauzatoare de și mai multă poluare iar mie îmi pare că cineva face bani din toate astea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De uleiurile Xado, ce parere aveti? Ma gandesc la urmatorul schimb sa incerc si eu unul. E un baiat mecanic, pe un grup de facebook, care tare le lauda, m-a convins si pe mine.

46344171_2349613458400398_1312998552091230208_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile Xado sunt produse de Eurol Olanda. Sunt uleiuri bune, nu senzaționale, cam scumpe pentru ce oferă, am văzut analize de ulei uzat și aveau rezultate normale. Eurol a vrut să vândă și în România dar nu a avut succes. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag  Pai citatul respectiv este simplu de interpretat. Cu cat ai mai mult sulf cu atat trebuie sa ai un TBN mai mare.

Si intr-adevar cea mai buna protectie pentru motor este schimbul de ulei la 10000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot dezbateti problema TBN vă adresez și eu o întrebare. Te pui și bagi un ulei cu TBN de 10. La 10000 km constați că ai un TBN de 7... dar ai și un TAN mai mare de 5. E bine să mai ții un astfel de ulei în motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Si cum constati asta? Adica cat este TBN si TAN? Daca nu-mi arata pe computerul de bord inseamna ca nu pot sa constat, ca doar nu o sa iau proba de ulei si sa-l trimit prin posta si sa platesc sute de lei doar ca sa-mi satisfac curiozitatea. Analizele astea precis le-a facut fabrica VW impreuna cu producatorii de ulei care au primit aprobarea de norma VW 507 de ex. si au stabilit ca se poate tine uleiul xxxxx Km dupa carte. Asa, sa dai intervale de schimb de ulei din burta este usor. Poate as face ceva analize de ulei daca as avea vreun Bugati si as trimite pe vreunul din soferi sa faca asta.    Eu am uleiul pe care-l pune reprezentanta, Castrol 5W-30 LL  si prima data l-am tinut 28.000 Km ca atunci a impliniut 2 ani. A facut cineva o analiza la un ulei tinut mult dar dupa carte si sa se vada concret ca sunt proaste sau bune analizele? Dar analize cinstite, nu facute de aia care au interes sa vanda cat mai mult ulei. (Am auzit personal un patron de flota de camioane zicand ca secretul sa te tina motoarele este sa nu lasi uleiul in motor mai mult de 60.000 Km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, Ebi said:

(Am auzit personal un patron de flota de camioane zicand ca secretul sa te tina motoarele este sa nu lasi uleiul in motor mai mult de 60.000 Km).

În care motor? De camion sau de autoturism?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu cred că are nimeni camion pe-aici. :P Şi da, cam aşa se fac reviziile la acele "utilaje grele", diferă mult regimul de lucru.

Oricum, eşti curajos, eu n-aş ţine un ulei 2 ani şi 28 de mii de Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok probabil pana la un anumit kilometraj. Problema va aparea la al doilea proprietar, care cumpara acel autoturism dupa 150000 de km si vrea sa-l mai tina 150000.

Desi ce e adus de afara cam acolo fac reviziile, la 30000 de km.si au destul stres si pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu Da poti tine uleiul pana cand TBN = TAN. In secunda urmatoare trebuie schimbat pentru ca uleiul si-a pierdut capacitatea de a neutraliza acizii. Ideal ar fi sa il schimbi cu un "minut" mai devreme pentru a ramane "on the safe side".  Valorile celor doua la un moment dat dau de fapt PH-ul uleiului. Aici mai am de studiat ceva pentru ca se gasesc teste de PH si nu costa o avere. 

Dupa cum spunea si EBI ar trebui sa faci teste de TBN si TAN macar la 5000 si 10000 KM pentru uleiul pe care il incerci. Asta daca te tine portofelul.

@Ebi  Da la camioane se schimba la 60000 si uleiul are un TBN initial cam de 18. Stiu sigur ca DURON 5W-30 de la Petro Canada pentru autoutilitare are TBN 13 la ei se numeste BN Base Number. Asta se schimba la 30000.

In concluzie eu deocamdata voi face urmatorul schimb cu MOBIL 1 ESP 5w30 (formula noua) cu TBN 8.61 si TAN 1.48 care pentru 10 000 km cu siguranta isi va pastra proprietatile.

Si am de studiat

La ce valoare a PH-ului un ulei devine acid.

Ce aditiv pe baza de Tungsten ( care este inert din punct de vedere chimic pana pe la 600 grade Celsius) merita incercat.

 

Nu am cautat mult si am gasit limitele de PH . La treaba asta nu tinem cont de valorile TBN si TAN. 

Voi face test de PH pentru uleiul nou si pe urma din 1000 in 1000 KM.

0 ≤ pH < 7      =>       pH acid | soluție acidă

pH = 7            =>       pH neutru | soluție neutră

7 < pH ≤ 14   =>       pH bazic (alcalin) | soluție bazică (alcalină)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M. O aciditate mare, chiar dacă bazicitatea uleiului îi este încă superioară poate lăsa urmări.

Da, hârtiile de test sunt o idee bună. Analizele nu se fac la fiecare schimb de ulei. Analizele se fac dacă ai o mașină pe care vrei să o ții mult timp și vrei să știi dacă uleiul pe care îl folosești este ok și cât trebuie să fie intervalul de schimb  (nu mă luați cu constructorul a zis). Se fac dacă iei o mașină sh și nu vrei să ai surprize (sunt cazuri în care au fost depistate contaminare cu antigel, turbina sau chiar motorul se ,,măcina"), cu siguranță vei ști ce ai de făcut. 

Dacă faci modificări, tunezi motorul atunci problema alegerii uleiului devine mai dificilă și doar analizele te pot îndruma corect. 

Ce vă imaginați, că toată ziua bună ziua dau bani pe analize? Știu ce se întâmplă în motorul meu, am niște date de reper și în funcție de profilul de conducere reglez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se poate, va rog sa ma ajutati si pe mine cu un  sfat.:mellow:

Am un Touareg din 2006 , V6 3.0 TDI, cutie automata. Masina are ~280.000 KM (nu stiu daca sunt reali). Folosesc ulei Liqui Moly TopTec 4200 - 5W-30, norma 504/507 (sunt la al treilea schimb). La mers normal nu consuma ulei (vizibil), dar....."la forjat" (nu stiu daca e termenul cel mai potrivit) consuma destul de mult. Dupa ~ 60-70 de km de mers continuu pe "S" (cu cutia pe sport) sau pe "manual", mi se aprinde becul galben la ulei si uleiul este putin sub minim.

Se poate folosi alt ulei, gen 5W-40 cu norma 505.01 (cum scrie in carte masinii), avand in vedere uzura motorului ? Ar rezolva problema ?

Multumesc.:icon_thumright:

 

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai BKS sau BUN cod motor ambele sunt cu dpf ...dar poti sa incerci  un 505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/30/2019 at 6:06 PM, Deadly said:

Daca se poate, va rog sa ma ajutati si pe mine cu un  sfat.:mellow:

Am un Touareg din 2006 , V6 3.0 TDI, cutie automata. Masina are ~280.000 KM (nu stiu daca sunt reali). Folosesc ulei Liqui Moly TopTec 4200 - 5W-30, norma 504/507 (sunt la al treilea schimb). La mers normal nu consuma ulei (vizibil), dar....."la forjat" (nu stiu daca e termenul cel mai potrivit) consuma destul de mult. Dupa ~ 60-70 de km de mers continuu pe "S" (cu cutia pe sport) sau pe "manual", mi se aprinde becul galben la ulei si uleiul este putin sub minim.

Se poate folosi alt ulei, gen 5W-40 cu norma 505.01 (cum scrie in carte masinii), avand in vedere uzura motorului ? Ar rezolva problema ?

Multumesc.:icon_thumright:

 

 

 

 

On 1/30/2019 at 6:33 PM, GTD said:

Daca ai BKS sau BUN cod motor ambele sunt cu dpf ...dar poti sa incerci  un 505.01

 

Motorul este BKS, dar filtrul de particule nu mai exista (l-a eliminat fostul proprietar). :icon_thumright:

In cartea masinii spune ca trebuie sa folosesc norma 505.01 pentru schimb normal (1 an sau 15.000 km) sau 506.01 pentru "extended" (2 ani sau 30.000 km). Eu am pus pana acum Liqui Moly TopTec 4200 - 5W-30, norma 504/507, pentru ca stiu ca "inglobeaza" si normele 505.01 si 506.01.

Dar...nu gasesc 5W-40 cu norma 504/507, ci doar cu norma 505.01. Ma gandeam ca daca pun un 5W-40, s-ar mai reduce consumul de ulei la "forja".

Ce parere aveti? Multumesc!:mellow:

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

507 nu exista la 5w40 , poti sa mergi acum full gorilla cu 5w40 A3/B4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am sa incerc ca sa vad daca se reduce consumul la "fugareala".:D

Multumesc!:icon_thumright:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice diesel care estte cu turbina (tdi) mănâncă ulei daca este tinuta in turatii mari3500-4000,pt.perioade lungi de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vapsoil(shell) face afirmatia pe site-ul lor de vanzari ca sunt singurii care obtin baza pura din gaz, din germania

"VAPSOIL 50700 Premium 0W-30 is specially developed for Volkswagen engines. Due to the technology partnership with Shell, ASP Automotive is the only company besides Shell that uses a base oil produced by Fischer-Tropsch synthesis in Germany for engine oils. Based on this very pure base oil, a motor oil was developed, which impresses with its performance. At low temperatures the VAPSOIL 50700 Premium has an improved flow behavior. Not only with negative outside temperatures, but already with the start of the cold engine an optimized Durchölung is ensured. This extends engine life while increasing fuel efficiency."

https://www.vapushop.de/epages/78370048.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/78370048/Products/10030010

 

si mai pun filmulet care arata ca nu exista ulei prea subtire, doar informare prea putina:

 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima dată când am căutat vapsoil mi s-a spus că a dispărut de pe piața. A reapărut? Vapsoil am folosit cam 10 ani la mașinile mele și n-am fost fericit când a dispărut. Am folosit Shell av-l ultra professional 0w30 intre timp. Foarte bun dar la fel..... imposibil de găsit pe piața noastră. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!